Amindoua, e clar nu, RS 100.
WW 2 - foto de epoca, vehicule.
#604
Postat 12 January 2008 - 10:33 PM
Daca 1955 este anul nasterii, atunci e "nashpa".
Am nevoie de o precizare din parte-ti : este vorba de Pioneer sau de Explorer ?
Daca vorbesti de 4x4, atunci il cunosti pe Bart Vanderveen si cred ca-i poti
e-maila pe Axis History pentru mai multe detalii.
Daca vrei foto, atunci te costa o carte. Asta pe bune. N-ai s-o dai, pentru ca pe aici
ne batem doar cu gura.
Daca vorbesti de 6x6, inseamna ca-mi vei spune un an si ceva despre acel 6x6,
Pioneer-ul fiind de felul lui un 6x4.
Daca ai facut-o la "shto", atunci poate ca stii si ce inseamna "horse crap to eat" - cu toate scuzele de rigoare
celorlalti si mai ales ad-min.
Daca 1955 este anul nasterii, atunci e pacat.
Pentru cine nu stie, al mic de jos ride de se KK pe el.
Iar eu inca n-am gasit destule lamai.
Imagini atasate
#605
Postat 12 January 2008 - 10:51 PM
T-Marius, la 12 Jan 2008, 14:06, a spus:
*un simplu soldat nu-si putea permite leica
-mai repede avand burduf inclin sa cred ca era Voigtländer
http://home.wtnet.de...r/voigtlaender/
#606
Postat 13 January 2008 - 08:36 AM
SteelMaster, la 12 Jan 2008, 19:37, a spus:
Multumesc, SteelMastere, pentru fainele fotografii ale obsesiilor mele: Scammell si Diamond-T.
Sunt fascinante fotografiile alea cu "bietul" trailer Rodgers, strecurat sub acel KT. Am mai vazut fotografii din seria asta, sunt facute dupe marea chelfaneala trasa teutonilor de catre americani in Ardeni, cand acestia s-au apucat sa stranga abndonatii si inutilii monstrii.
Mai jos, puteti vedea o foarte interesanta fotografie. Interesanta foarte pentru shermano-obsesivi, dar cum p'acilea prea multi nu sunt, foarte instructiva pentru fanii indelungatelor dezbateri despre nuantele ruginii si pentru look-ul "scolii spaniole" de piftura suprarealista.
Fotografia este facuta intr-un "parc de vechituri" al infanteriei marine in insulele Hawai. Se vad zacand aruncate, printre altele, un numar de Sherman M4A1(75)"dry" folosite de puscasii marini pentru debarcarea de la Capul Gloucester, in Noua Britanie, cu aproape un an in urma. Tancurile au fost imprumutate de la Armata, ei folosind in mod normal doar varianta diesel (M4A2), operatiunea respectiva fiind singura in care Marine Corps a utilizat M4A1.
Inetersant este ca aceste tancuri au traversat Pacificul DE DOUA ORI, au participat la o campanie extrem de dura, iar in momentul fotografierii zaceau deja de multa vreme in depozitul de vechituri.
Va rog, dragi amatori de "finitii mega-obosite", sa observati uzura de pe aceste mult incercate tancuri !
Adevarat, LVT-ul din primul plan, este intr-o stare mai jalnica... dar acesta este facut din tabla si a stat probabil mai mult prin apa... In funadal si in dreapta, se pot zari si niste Stuart-uri, precum si niscai halftrack-uri :
#607
Postat 13 January 2008 - 09:15 AM
ionicaf, la 12 Jan 2008, 22:51, a spus:
T-Marius, la 12 Jan 2008, 14:06, a spus:
*un simplu soldat nu-si putea permite leica
-mai repede avand burduf inclin sa cred ca era Voigtländer
http://home.wtnet.de...r/voigtlaender/
De pe atunci erau asa de scumpe ?! Mama lor ....
Daa, s-ar putea sa ai dreptate ...
#610
Postat 13 January 2008 - 11:57 AM
#611
Postat 13 January 2008 - 02:13 PM
"Wheels & Tracks" No 72, dupa cum bine zice.
Din start eliminam varianta Explorer, aparuta imediat dupa razboi si care va inlocui binecunoscutul Pioneer.
Pioneer folosit de armata, in variantele sale R 100, TRMU, SV/1T si SV/1S a fost 6x4.
In anii 1928/29, Scammell propune varianta Pioneer armatei in formele 6x6 si 6x4.
In 1932 au loc teste ale vehiculelor si War Office alege varianta 6x4, din ratiuni care ramin ascunse
marelui public.
De aceea, a vorbi de Scammell Pioneer, in orice varianta, 6x6 folosit de armata, poate parea foarte multora
drept ceva dubios.
Varianta 4x4.
Vad ca-l cunosti pe Bart Vanderveen. Inseamna ca stii ceva si despre " The Observer's Fighting Vehicles
Directory " - lucrare care l-a facut mai mult decit celebru pe Bart, nu numai in lumea modelistilor.
Foarte multi au aceasta carte prin biblioteca, in una din editii, daca nu in mai multe dintre ele si este un
titlu de referinta pentru cei pe care-i intereseaza, cit de cit, vehiculele militare.
In editia din 1972 apare la capitolul "Tractors" o foto cu un Scammell 4x4. Fara a i se zice R100. Si
cu remarca, in paranteza - Scammell, prototype.
Iata ce scrie acolo : "Delivered 20th March, 1939, intended for haulage of heavy coastal artllery".
Dupa umila-mi parere, Prototype inseamna prototip, doar daca nu s-a largit acceptiunea cuvintului in ultima vreme.
Iar explicatia foto ar putea insemna ca se intentiona a se folosi modelul respectiv pentru artileria de coasta.
Fiind vorba de un prototip, intentia cred ca a ramas la stadiul de ... intentie.
Cum pui intrebarea, asa primesti raspunsul.
Mai ales cind ai si no 72.
Ai cumva si no cu interviul luat de Bart Vanderveen MS Regele Mihai ?
Ar fi interesant, daca da, sa faci niste scann-uri pe care sa le postezi.
Si, apropo, ne arati si noua din realizarile tale modelistice ? Nu de alta, dar sintem curiosi.
Imagini atasate
#612
Postat 13 January 2008 - 02:29 PM
Aveam de gind un text at, off si of,of,of topic.
Ma gindesc insa ca s-ar putea sa primesc oarece interdictii, asa ca renunt la o parte din el.
Precum ziceam, topicul de fata nu este o inventie, gaselnita sau alta aia.
Exista in diverse forme in multe forum-uri.
Chiar si in forum-uri unde este comuna doar limba engleza.
Si cu toate astea, asa ceva rezista in timp si cei ( sau ce-i ? ) interesati participa, adica participa
la greu, cum place noua sa zicem.
Pun foto, pun intrebari, se dau de ceasul mortii sa raspunda, mai ( sau m-ai ? ) dau si batu-n balta,
dar nu se lasa.
Pe meleagurile noastre, noua ne place originalitatea, adica de ce sa tina o chestie mai mult de 3 zile ?
Ma gindeam la inceput, ca patriotii ne vor umple de foto. As, ti-ai gasit, doar vorbe. Multe, fara noima
si unele chiar cu parfum de ... secarica marinareasca.
Asta este. Continuam.
Deocamdata cu lucruri cunoscute ca sa nu naucim prea tare neuronu'.
Deci, una pe zi, ca Matty. Preiau doar titlul, mai mult nu pot pentru ca sa-mi permit.
DRAGOS ne-a delectat cu o stiva de britanice. Daca ar fi stiut ei ce valoare au astazi, aveau mai multa grija.
Desi grija au avut si inca mai au vestigii din astea.
Mie imi plac cimpiile intinse, presarate cu ... epave.
Lovite, arse, pradate, parasite.
Aici, nenumarate GAZ -uri AA, poate si AAA ceva mai in spate, usor de recunoscut pentru cine nu crede, dupa
jentile cu 5 gauri si cabinele strinse rotunjit la partea de jos.
Imagini atasate
#616
Postat 13 January 2008 - 04:31 PM
Zici de Morris-uri ca ti se par putine ? Esti copil ?
Gindeste-te numai cite au capturat la Dankerque - am pus foto, am facut-o degeaba ?
Cred ca au fost citeva mii de vehicule.
Un alt exemplu, la fel de bun si graitor, este CMP-ul 15cwt, din care nemtii au facut un UmbauWagen,
citeva zeci de bucati, toate la fel, folosite in special in Grecia.
Imagini atasate
#617
Postat 13 January 2008 - 06:16 PM
Foarte faina fotografia color cu Sherman & T34, Marius. Tancurile mele preferate !
Si aceasta spune FOARTE MULTE, despre cum arata IN REALITATE niste tancuri folosite...
Shermanul este ori un M4A3(76)W ori MAI POSIBIL (nu se vede puntea motorului) , unul diesel M4A2(76)W. Majoritatea celor aprox. 1500 de Sherman primite de rusi, au fost diesel. Fotografia este facuta probabil la inceputul lui '45. Alta chestie interesanta este culoarea 4BO a T34/85. Alta dovada ce infirma pifturile suprarealiste, verde-prazulii, a unor mari-piftori-infailibili...
In a doua fotografie, nu este un PaK 35/36 de 37 mm !
Este copia lui ruseasca, AT-1 de 45mm. Uite aici:
http://www.o5m6.de/45mm_AT_gun.html
#618
Postat 13 January 2008 - 07:57 PM
DRAGOS, la 13 Jan 2008, 18:16, a spus:
Este copia lui ruseasca, AT-1 de 45mm.
Oops! Am comis-o rau! (asta e pentru mine) Scuze multe!
2. 21 cm Morser 18 (teava tunului nu e afumata pana la jumatatea ei)
3. Pz 3 F - Senilele NU erau negre din fabrica
4. Panzere 4 la granita cu Polonia. A se remarca patinele senilelor si esapamentul
Aceasta postare a fost editata de T-Marius: 13 January 2008 - 08:07 PM
#620
Postat 13 January 2008 - 08:17 PM
Cand am zis ca nu erau negre ma refeream ca nu era negre integral (cum unora le place sa le faca de exemplu - n-am nimic impotriva). Patina este tocita.
Se vede de exemplu la tancul din prim plan, la senila care este pe partea dreapta. Desi este umbrita de individul care sta in dreptul ei, patina se poate deslusi fara probleme.
Banuiesc ca la astea te refereai cartula.
Eu cand am vazut prima oara poza, cautam urmele de rugina dintre patine. La cel din prim plan parca s-ar vedea ceva, dar cred ca este o iluzie de la foto sau vad rugina pentru ca am cautat-o prea mult.
Aceasta postare a fost editata de T-Marius: 13 January 2008 - 08:21 PM