WW 2 - foto de epoca, vehicule.
#122
Postat 13 December 2007 - 09:18 PM
dany, la 13 Dec 2007, 19:36, a spus:
Steel Master, FOARTE faina foto cu Fiat-ul electrificat . Nu stiu daca se datoreaza penuriei de carburant sau obsesiei lui IL DUCE fata de energia electrica ,pe care o privea ca sursa de energie a viitorului .De aceasta conceptie au beneficiat si romanii ,datorita italienilor ,primele "filobuse" (timisorenii le spun troleibuselor -firobus)au fost introduse in 1943 in Timisoara . Erau de tip Fiat (parca tot 626-ma uit dupa vreo foto).
Confirm ca in Timisoara se spune mai degraba "firobus" decat troleibus. Excelenta explicatia ta dany. N-o stiam !!
Asa ... doar ca o coincidenta bizara, pe Fiat-ul electrificat scrie AEM, initialele unei fabrici din Timisoara .... (Aparate Electrice de Masura)
#123
Postat 13 December 2007 - 09:25 PM
dany, la 13 Dec 2007, 15:05, a spus:
Nu, , nu prea cred Blue-Max . Mi se pare ca e un Ford ("american'),de prin anii '30-'33 ,destul de "normal"prin anii '40 .Nu era un automobil de lux .Multe astfel de masini ,de obicei rechizitionate de la civili (si teritorile cucerite ),ajungeau pe front. Am impresia ca a pastrat culoarea civila (?) .Vezi aripile ,au parca o alta culoare fata de caroserie (in ciuda aspectului prafuit al acestia ).Ori doar acestea au fost vopsite in Gri-ul german , caroseria purtand culoarea initiala din serviciul armatei franceze ,engl.,etc . (?).Nu era chiar iesit din comun asta ,am mai vazut foto in care apareau camioane excivile , purtand inca inscriptiile vechilor proprietari.
De acord cu tine. Ce am vrut sa subliniez e ca, mi se pare ciudat ca in timpul WW2, sa fi fost folosita ca masina de deplasare a vreunui ofiter, o masina cu roti cu spite groase (lemn ?!). S-o fi gandit s-o duca acasa, pt. plimbari post razboi ... dumineca ..
#125
Postat 14 December 2007 - 10:40 AM
Sincer, Blue-Max, nu cred ca vreun german s-a gindit la valoarea de colectie
a unui vehicul atunci cind l-a rechizitionat-capturat. Poate ca acest tip de
gindire a aparut imediat dupa razboi.
Ceea ce a contat a fost vehiculul in sine, posibilitatea de a se deplasa cu
cine stie ce masina, care de care mai bengoasa.
Cum este si in cazul de mai jos - ce mindru este neamtul in luciosul sau Peugeot
si cum se uita cel care, putem sa presupunem, a fost proprietarul de drept.
a unui vehicul atunci cind l-a rechizitionat-capturat. Poate ca acest tip de
gindire a aparut imediat dupa razboi.
Ceea ce a contat a fost vehiculul in sine, posibilitatea de a se deplasa cu
cine stie ce masina, care de care mai bengoasa.
Cum este si in cazul de mai jos - ce mindru este neamtul in luciosul sau Peugeot
si cum se uita cel care, putem sa presupunem, a fost proprietarul de drept.
Imagini atasate
#132
Postat 14 December 2007 - 11:02 AM
Capturate si iarasi capturate.
Chiar daca si ei au avut masini bune, germanii au stiut sa aprecieze
calitatea chiar daca era americana, britanica sau italieneasca.
De data asta este vorba de un Dodge D8 15cwt, model poate mai
putin cunoscut. Folosit foarte mult in timpul luptelor din Africa.
Chiar daca si ei au avut masini bune, germanii au stiut sa aprecieze
calitatea chiar daca era americana, britanica sau italieneasca.
De data asta este vorba de un Dodge D8 15cwt, model poate mai
putin cunoscut. Folosit foarte mult in timpul luptelor din Africa.