Pai hai sa-i raspundem lui dom' Dragos1955, incercind sa-i eliminam dubiile cauzate de citirea
"Wheels & Tracks" No 72, dupa cum bine zice.
Din start eliminam varianta Explorer, aparuta imediat dupa razboi si care va inlocui binecunoscutul Pioneer.
Pioneer folosit de armata, in variantele sale R 100, TRMU, SV/1T si SV/1S a fost 6x4.
In anii 1928/29, Scammell propune varianta Pioneer armatei in formele 6x6 si 6x4.
In 1932 au loc teste ale vehiculelor si War Office alege varianta 6x4, din ratiuni care ramin ascunse
marelui public.
De aceea, a vorbi de Scammell Pioneer, in orice varianta, 6x6 folosit de armata, poate parea foarte multora
drept ceva dubios.
Varianta 4x4.
Vad ca-l cunosti pe Bart Vanderveen. Inseamna ca stii ceva si despre " The Observer's Fighting Vehicles
Directory " - lucrare care l-a facut mai mult decit celebru pe Bart, nu numai in lumea modelistilor.
Foarte multi au aceasta carte prin biblioteca, in una din editii, daca nu in mai multe dintre ele si este un
titlu de referinta pentru cei pe care-i intereseaza, cit de cit, vehiculele militare.
In editia din 1972 apare la capitolul "Tractors" o foto cu un Scammell 4x4. Fara a i se zice R100. Si
cu remarca, in paranteza - Scammell, prototype.
Iata ce scrie acolo : "Delivered 20th March, 1939, intended for haulage of heavy coastal artllery".
Dupa umila-mi parere, Prototype inseamna prototip, doar daca nu s-a largit acceptiunea cuvintului in ultima vreme.
Iar explicatia foto ar putea insemna ca se intentiona a se folosi modelul respectiv pentru artileria de coasta.
Fiind vorba de un prototip, intentia cred ca a ramas la stadiul de ... intentie.
Cum pui intrebarea, asa primesti raspunsul.
Mai ales cind ai si no 72.
Ai cumva si no cu interviul luat de Bart Vanderveen MS Regele Mihai ?
Ar fi interesant, daca da, sa faci niste scann-uri pe care sa le postezi.
Si, apropo, ne arati si noua din realizarile tale modelistice ? Nu de alta, dar sintem curiosi.