Acum... ce sa zic...
Cred ca acest topic ar avea farmecul si MAREA lui utilitate, daca unii confrati forumisti purtatori ai sindromului "priapism falusianotricoloroacut", si-ar infrana pornirile pur geto-dacice si... l-ar ignora !
Pai sa-l ignore, pentru ca este plin de materiale obscene, postate de tot felul de nemernici si ticalosi tradatori ai Sfintei Noastre Patrii de sorginte Zalmoxiana si al Sfantului Nostru Popor Ales, pogorator direct din Pestera Kogayon (salasul lui Zalmoxe, pentru Patriotii care nu stiu...), POPOR pe drept supranumit si "OMBILICO DEL MONDO" !
VA ROG, puri-si-duri PATRIOTI, ignorati-l cu mare scarba si dispret si... creati voi un topic nou, in care sa preamariti (cu multe si inedite imagini) Glorioasele Fapte Ale Tanchistilor Dacici !
................................................................................
Ca sa ne intoarcem la chestiunile noastre demne de dispret, ar fi interesant sa comentez doua fotografii Shermaniste deja postate (fara explicatii), fotografii despre care fratele Cartula bine a zis, ca ar fi pacat a nu fi discutate. Recunosc, in nemernicia noastra, noi doi le-am discutat adeseori si indelung, dar in particuler...
Este vorba de cele in care vedem un M4(75)"dry" din Divizia blindata 2, regimentul 66, compania H. Poarta "numele de botez" HURRICANE. Din faptul ca asa numitul "speed number" de pe turela este H2 (in prima fotografie), putem deduce ca este tancul ofiterului executiv al companiei.
Interesul este maxim, deoarece este unul din putinele cazuri in care avem DOUA fotografii ale aceluias tanc, care ne permite sa-l vedem din ambele parti si care sunt luate la un interval de doua luni si ceva... chestie care pune in evidenta modificarile operationale.
Prima fotografie este facuta pe 9 iunie 1944, exact in momentul debarcarii de pe LST pe plaja UTAH:
Vedem aici foarte bine toate modificarile aduse in vederea debarcarii. Atat "deep wading trunks", care sunt niste canalizatii pentru aerul care intra in priza de admisie a compartimentului motor, cat si pentru cel care iese, plus gazele arse de la esapament. Deasemenea putem vedea cum a fost "etanseizat" provizoriu.
A doua fotografie, este facuta pe 17 august 1944, in apropiere de Le Teilleul in timpul operatiunii COBRA :
Aceasta a doua fotografie este si mai interesanta, din mai multe motive. In primul rand pentru ca ne arata cum, datorita operatiunii COBRA (ofensiva americana care a spulberat flancul stang al fortelor teutone din Normandia si a initiat marea miscare de incercuire a acestora) camuflajul a fost modificat in mod specific, prin adaugarea de benzi NEGRE peste olive-drab. Accentuez, NEGRE, nu maro cum multi au sugerat. Deasemenea asa-numitele "speed numbers" (H2 in acest caz) au fost obliterate de pe turela.
Si mai interesant este ca ne arata motorul si cum este schimbat acesta. In cazul Shermanului M4 si M4A1, acest motor este Continental R975 Whirlwind, in stea cu 9 cilindrii si racire cu aer, motor derivat din cel de aviatie Wright R975.
Alta chestie grozava, este prezenta camionului "Wrecker". Aici intervine problema mea... nu am reusit sa indentific tipul acestuia. STIU SIGUR ca nu-i un Diamond-T. Pare un Ward LaFrance, dar bratul macaralei este diferit de ce stiu eu... Poate Steelmaster ne ajuta un pic aici...
La toata aceasta discutie, adaug o nota de subsol modelistica. Tamiya ne ofera aceasta inmatriculare, in kitul lor 1/48 de M4(75):
http://www.perthmilitarymodelling.com/revi...ya/tam32505.htm
Atentie, din aceasta cutie, HURRICANE nu poate fi construit corect ! Este nevoie de carcasa transmisiei turnata dintr-o singura piesa (model intermediar "rotunjit"), rotile motoare "plain smooth face" si sirena "model "intermediar"... pe care nu le gasiti in acest kit ! In schimb, le gasiti in cutia de M4A1(75) de la aceeasi firma:
http://www.perthmilitarymodelling.com/revi...ya/tam32523.htm
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 07 December 2007 - 10:29 AM