Aceasta postare a fost editata de dany: 07 May 2011 - 06:21 PM
WW 2 - foto de epoca, vehicule.
#2761
Postat 07 May 2011 - 06:04 PM
#2762
Postat 07 May 2011 - 07:00 PM
Nu-i Crimeea ci Ungaria in august 1944, si da, pare ca unul din chinuitii din bena este roman (cel putin dupa capela).
Simbolul divizonar al Praga-i AV se poate afla, vad ca masina are numere ce denota ca apartinea unei unitati de aviatie.
Si daca tot aminteam de romani si ale noastre plaiuri mioritice, mai jos cateva imagini "de la mine din batatura" sa zicem
Platoul de la marginea orasului Turda, (campul de langa aerodrom) si doua Sdkfz 6 AA
si acelasi tip de masina, de data asta pe Valea Ariesului
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 07 May 2011 - 07:02 PM
#2763
Postat 07 May 2011 - 07:32 PM
Citeaza
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de dany: 07 May 2011 - 08:18 PM
#2770
Postat 04 October 2011 - 10:05 AM
P.s. Ce-i cu farurile ?
Se poate sa fie vopsite pe interiorul sticlei cu negru sau sa aiba niste capace de tabla negre
P.p.s. Foarte interesant coloritul , cu aripile parca lasate partial in gri , jumatatea de dupa sofer si scutul tunului de asemenea in gri , si uzura puternica a zonelor galbene ( nu pare tarmoceala cu noroi si nici alb uzat ci dkgelb ),pe care se mai poate distinge parca usor ceva pete de camo ...(?) , completat cu prelata aceea in camuflaj , fain , fain ...
Aceasta postare a fost editata de dany: 04 October 2011 - 10:31 AM
#2771
Postat 04 October 2011 - 12:14 PM
Pe verso-ul imaginii cu 7/1 scrie Pilau - 1945, si presupun ( dupa stampila neagra aplicata pe fata, ca este vorba de o imagine arhivata- cum bine ai dedus si tu.
Farurile , cel putin in imaginea pe care o am (la o alta rezolutie fata de ceea ce am postat) imi pare a fi sticla colorata, nu vopsite pe interior.
Iar de masca aplicata peste far, nu cred ca poate fi vorba, pentru ca se vede clar capacul de tabla ce retinea sticla in locasul ei.
La aripi nu m-am uitat cu foarte mare atentie, insa protectia radiatorului arata gri datorita luminii.
Oricum, mi s-a parut intreresanta atat imaginea cat mai ales vopsirea diferita a masinii.
Ce mi se pare si mai interesant este "prafuirea" de pe trenul de rulare - ce vireaza spre dunkelgelb , in contrast clar fata de cacaniul solului...
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 04 October 2011 - 12:17 PM
#2772
Postat 04 October 2011 - 12:46 PM
Citeaza
E posibil ...
Din cate am vazut ,insa, o practica foarte intalnita ,( atat la vehicolele germane dar in special se poate observa asta la vehicolele englezesti , mai ales prin Africa ) era de a vopsi pe interior(? > sticla luceste ) sticla ( posibil cu negru sau albastru inchis) , lasand uneori in centru o mica portiune nevopsita .
Spun cu albastru inchis , fiindca tin minte ca am citit undeva ( sa fi fost " Tancuri in flacari"?) ca pe timpul noptii , farurile vehicolelor aveau o lumina albastra ...( si parca si lanternele soldatilor) . Asta e un amanunt , la care uite ca nu m-am gandit /studiat.
#2774
Postat 10 October 2011 - 10:45 PM
Inclin sa cred acum ca e totusi sticla colorata si nu vopsita .
Ramane insa intrebarea daca erau de culoare albastra .
Intrebare dealtfel fara prea mare legatura cu modelismul , fiindca oricum sticla tot neagra apare si in foto color ;mai mult asa sa-mi certific daca imi aduc bine aminte de faptul ca citisem pe undeva ca lumina albastra fiind mai putin perceptibila , pe timpul noptii era utilizata pt camuflarea farurilor .
Aceasta postare a fost editata de dany: 10 October 2011 - 11:06 PM
#2775
Postat 11 October 2011 - 07:18 PM
#2776
Postat 11 October 2011 - 08:14 PM
Longinus, la 11 October 2011 - 07:18 PM, a spus:
Albastru, montat pe catarg sau pe semnal pitic, in asociere cu alb lunar este un semnal pentru manevra