WW 2 - foto de epoca, vehicule.
#2668
Postat 01 April 2011 - 06:56 PM
#2674
Postat 01 April 2011 - 09:21 PM
cel din foto cu Bedfordul pare a fi tip BT898-4 de 6 tone.
Oricum este pentru prima data cand il vad folosit la asa ceva.
Interesanta ideea,se poate exploata in scopuri modelistice.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 01 April 2011 - 09:24 PM
#2675
Postat 01 April 2011 - 09:39 PM
In poza cu trenul blindat britanic sunt 99% sigur ca nu e pe ecartament ingust, in primul rand, judecand dupa proportii.
Un alt indiciu ar fi si aparatul de cuplare si ciocnire (carlig si tampoane) folosit pe ecartamentul normal, nu am vazut asa ceva pe ecartamentul ingust.
Plus ca, din punct de vedere practic, le-ar fi fost mult mai util sa fie pe ecartament normal, pentru a-l putea transporta cu usurinta intre diverse puncte.
#2676
Postat 01 April 2011 - 10:37 PM
Am sa iau eu ce-a mai ramas, adica 1% si am sa incerc sa zic asa :
- uita-te in poza 2, acolo unde "uriasul" britanic pune talpa intre linii. Nu cred ca incap ... 10 talpi. Si daca face un
pas, aproape ca a ajuns langa cealalta sina. Cred ca si britanicii au vreo 1435 de mm ecartament. Daca "uriasul"
are un pas de aproape 1 metru si juma' ...
- daca ai sa incerci sa cauti niste date - folosind chiar sistemul Google search sau oricare altul, ai sa afli date despre
calea ferata cu ecartament ingust, construita de englezi pe coasta, impotriva eventualei debarcari germane.
- inca odata, aduc aminte de acea carte - adevarata biblie, despre trenurile blindate. O consider drept o placuta
si utila lectura si sursa de informatii pentru cei interesati, pasionati si doritori de adevar feroviar. Blindat.
- o alta lectura utila poate fi cartulia scoasa de Steven Zaloga si care, cred, poate fi "data jos".
Cam asta ar fi. Chiar daca, in continuare, nu am dreptate sau habar, tind sa le dau crezare celor care au studiat
si scris despre subiect cu mult inainte de a ne da si noi cu presupusa.
dany, uite si o varianta de macara pe ... Sa fie Ford ? Sa nu fie Ford ? O fi pe vreo locomotiva sau tractata de magarusi.
Mi-e ca-i bagam in ceata pana si p-ai mai cunoscatori decat noi.
#2677
Postat 01 April 2011 - 10:55 PM
Daca poti sa-mi dai niste referinte on-line, as fi foarte bucuros sa le parcurg. Nu ma pasioneaza subiectul trenurilor in UK, dar pentru cultura generala as arunca un ochi pe ele. :)
#2678
Postat 01 April 2011 - 11:09 PM
stiu chiar pe toate. M-am ocupat o vreme de trenuri militare si de atunci mi-a ramas in memorie acest amanunt
legat de ecartamentul trenului blindat britanic de coasta.
Referinte on-line ? Cand am nevoie de diverse informatii, dau cautare pe Google. Cu asemenea lucruri chiar ca
nu-mi incarc memoria. Cuvinte-cheie ... Asa ca, imi pare rau, dar nu am cum sa te ajut.
Doar o remarca - mi-ar fi placut ( si poate ca nu numai mie ) o contributie mai ... fizica, mai materiala la acest
topic. Nu stiu cui fac bine contrazicerile, dar pe mine incep - din ce in ce mai mult, sa ma lase indiferent.
Avand in vedere si luand in considerare, vom incheia si capitolul de trenuri blindate cu o serie de foto ale unor
vagoane blindate. Nu au avut text explicativ si, din motive mai mult decat clare, nu am stat sa vad ce si cum.
Avem, asa cum bine se zice, mult mai mult de 15.000 de specialisti.
Aceasta postare a fost editata de SteelMaster: 01 April 2011 - 11:10 PM
#2679
Postat 02 April 2011 - 06:33 PM
- cred ca este un autobuz, dar nu mai mult de 1%.
- posibilitatea de a fi un MAN scade drastic sub 1%.
- ca ar fi fost folosit de catre WH, uite ca aici procentul ajunge la faimosul 0,1%.
In ciuda atator incertitudini, sant convins 101% ca autobuzele cu sigla MAN circula si astazi, frumoase si voioase.
Si Germane, pe de-asupra, ca multe alte ... lucruri.
Noi ne vom mandri in curand doar cu tehnica noastra desavarsita de a clona. De la carduri la multe alte alea.
Si cu ... Scoala Romaneasca de Manelism. In orice domeniu.
#2680
Postat 02 April 2011 - 09:38 PM