WW 2 - foto de epoca, vehicule.
#2141
Postat 18 July 2008 - 07:50 PM
Dupa parerea mea,avem un exemplu graitor despre ce inseamna(ar trebui sa insemne)un autovehicul,pur si simplu,nepretuit-eu personal consider masina asta o opera de arta si daca cineva era in stare sa creeze asa ceva,atunci,cu certitudine,nu putea fi decat germana.
In poze apar atat modelul 1936 cat si cel din 1937.Au fost construite doar 57 de exemplare,dar ce exemplare!!!
#2143
Postat 18 July 2008 - 08:07 PM
Nemtii au lucrat la ea 4 ani si avem de-a face cu o restaurare relativ ieftina,pentru ca,au zis ei,nu au avut mare lucru de schimbat la masina originala;eu ii cred.
Ce-a rezultat?ceva de-a dreptul emotionant,eu unu am ramas"masca";retineti,masina a apartinut lui Franco.
Iat-o:
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 18 July 2008 - 08:22 PM
#2145
Postat 18 July 2008 - 10:57 PM
A lui neica Schikelgruber era blindata pe dedesubt. A fost un articol in revista "De Teren" acu' un an.
Asta o fi culoarea originala ?! Ar insemna sa ma apuc sa o schimb a 3-a oara. Hasegawa dadea argintiu, apoi am citit undeva ca era un alb perlat....Aici seamana cu RLM02.
Oricum la Hasegawa sunt gresite mai multe chestii (aripi spate, banchete, roti....), anii '70 deh.
#2146
Postat 19 July 2008 - 09:33 AM
Am poze de epoca,in care apare versiunea de protocol,iar toate exemplarele sunt negre.De altfel la o asemenea masina nici nu i-ar sta bine decat in negru sau alb.
#2147
Postat 19 July 2008 - 09:43 PM
adica asta:
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 19 July 2008 - 10:21 PM
#2148
Postat 19 July 2008 - 09:53 PM
Din pacate,nici un Horch 951 A nu a supravietuit pana in zilele noastre,deci nu exista exemplare reconditionate.
#2149
Postat 20 July 2008 - 08:43 AM
#2150
Postat 20 July 2008 - 09:00 PM
Iata deci Horch 853 A Cabriolet Erdmann und Rossi,model 1937.
#2151
Postat 20 July 2008 - 09:38 PM
Firma a furnizat catre guvernul german,limuzinele de protocol,modelul Maybach SW 38(produs pana in anul 1941).
Toti am vazut imagini autentice,in diverse seriale sau emisiuni pe teme istorice,cu delegatia japoneza in vizita la Berlin,in frunte cu primul ministru al lor,sau imagini cu ministrul de externe Ribbentrop,ori primirea delegatiei britanice,in frunte cu Antony Eden,la Berlin,cu ocazia tratativelor menite de a preveni ceea ce urma sa devina al doilea razboi mondial.
Ei bine in toate aceste imagini,limuzinele din care descindeau onorabili oaspeti,erau Maybach SW 38.
Pentru a ne lamuri cu cine si mai ales la ce nivel discutam,vreau doar sa va spun ca inainte de izbucnirea razboiului,au fost produse(din toate modelele scoase de firma!!!)doar 1800 de Maybach-uri.(aproximativ) si ca astazi un SW 38 scos la vanzare,in stare perfecta,este evaluat la aproape 900.000 euro-de acolo incepe strigarea.
In poze:exemplarul alb este chiar masina delegatie ministrului de externe von Ribbentrop(se pot vedea fanioanele cu sigla Reichului),iar modelul rosu/negru,este chiar limuzina pusa la dispozitia delegatiei japoneze,la Berlin,atunci cand au semnat acordul economico-militar cu Hitler.
Sunt unul si acelasi model SW 38,dar cu caroserii diferite.Din pacate nu stiu ca aceste"monumente"sa fie produse kituri sau die cast,pe piata.
#2153
Postat 22 July 2008 - 09:13 PM
Avansind,mersul razboiului a luat incet o turnura nefavorabila pentru nemti,ba de la un punct,a luat o turnura dramatica(sa nu-i zic dezastruoasa)si nu cred ca isi mai puteau permite sa produca altceva decat
vehicule militare.Insa pe cele pe care le-au facut(indiferent ca erau in aer,pe apa,sub apa sau pe sol),cu mici exceptii,au fost realizate excelent,unele dintre ele raminind piese de referinta in domeniul lor sau chiar "deschizatoare de drumuri".
Dintre camioane,de pilda,iata un exemplu de cum se face un asemenea autovehicul-ma refer la calitate si durabilitate nu cantitati-Hansa Loyd Merkur:
#2157
Postat 23 July 2008 - 09:10 AM
-trebuie mentionat totusi singurul model de camion pur militar Einheits-Diesel fabricat in circa 10000 ex.si numai clasa usoara,la tipurile Mittel-Schwehr s-a renuntat ,probabil din cauza faptului ca s-au capturat parcurile auto ale armatelor
franceza,engleza si cehoslovaca
#2158
Postat 23 July 2008 - 03:53 PM
Precaritatea dotarii armatei germane in aceea perioada,in materie de camioane(dar nu numai)este deja un fapt notoriu,pe care chiar nemtii l-au recunoscut,insa atunci cand au facut un lucru,l-au facut bine.
Nu prea vad un camion frantuzesc(de exemplu)care sa fie cu ceva superior masinilor germane,chiar daca din ratiuni practice,nemtii le-au folosit dupa ocupatie.In schimb,cei care puteau sa"dea clasa"nemtilor la capitolul asta-sa zicem pana la ocupatie,dar si dupa aceea-erau cehii.Intr-adevar Skoda,CKD Praga si Tatra,au fost masini absolut superbe(pentru rolul incredintat din proiectare),de la care nemtii au avut ce sa invete(unele modele insa,au fost produse "in colaborare").
Cel mai bun exemplu in materie(Dragos are dreptate-vorbim despre clasa Mittel-Schwerer LKW)este modelul Tatra 111 cu motor de 12(10) cilindrii in V racit cu aer,un transportor ce se mai fabrica inca prin 1960(parca);asta da,eu zic ca a fost ceea mai buna masina la vremea si clasa ei,din lume!
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 23 July 2008 - 04:40 PM
#2159
Postat 23 July 2008 - 04:05 PM
In prima poza Tatra 111 vesiunea cu cabina din lemn(produsa in mod anume pentru Wermacht)-asa cum am mai zis cel mai bun transportor(mai multe variante)din acea perioada,iar in a doua camionul Krupp(Einnheits)Diesel L3H.
#2160
Postat 23 July 2008 - 04:13 PM