WW 2 - foto de epoca, vehicule.
#-1
Postat 05 December 2007 - 06:42 PM
Topic gindit, vorba vine, sa cuprinda in primul rind foto, foarte multe foto de epoca.
Si sa vina in ajutorul celor pe care WW 2 inca-i mai intereseaza. Foto, si mai ales
cea de epoca, fiind de un real folos.
Contributiile sint cit se poate de binevenite, foto si comentarii - identificari acolo unde
este cazul.
Pentru inceput, citeva instantanee dedicate Sherman-oho-hoho-licilor.
1.
Sherman in iarna.
2.
3.
4.
5.
Si sa vina in ajutorul celor pe care WW 2 inca-i mai intereseaza. Foto, si mai ales
cea de epoca, fiind de un real folos.
Contributiile sint cit se poate de binevenite, foto si comentarii - identificari acolo unde
este cazul.
Pentru inceput, citeva instantanee dedicate Sherman-oho-hoho-licilor.
1.
Sherman in iarna.
2.
3.
4.
5.
#6
Postat 05 December 2007 - 10:13 PM
Monty scrutind departarile. Calare pe un Grant ?
7.
Un scurt comentariu - ar fi bine daca, pe linga foto s-ar adauga si citeva cuvinte.
Sint destui care poate ca nu stiu chiar tot. Si ma includ aici.
Pentru mine, de exemplu, toate Serman-urile sint la fel, compozite, sudate,
turnate sau modificate.
RAM Kangaroo este insa altceva.
Si, daca este posibil, foto dintr-un grup sa cam aiba acelasi subiect.
7.
Un scurt comentariu - ar fi bine daca, pe linga foto s-ar adauga si citeva cuvinte.
Sint destui care poate ca nu stiu chiar tot. Si ma includ aici.
Pentru mine, de exemplu, toate Serman-urile sint la fel, compozite, sudate,
turnate sau modificate.
RAM Kangaroo este insa altceva.
Si, daca este posibil, foto dintr-un grup sa cam aiba acelasi subiect.
#10
Postat 05 December 2007 - 11:51 PM
Ce bine ar fi ca in loc sa se ia niste poze si sa se puna "vrac", fara nici o explicatie, sa fie mai putine si cu explicatiile cu care vin aceste imagini la origini.
E pacat, e MARE pacat, ca a devenit un sport 'dezradacinarea' unor imagini din context, separarea imaginilor de textul care le insoteste si care, va place sau nu, face parte integranta din esenta imaginii... Cine, cand, unde, sunt informatii la fel de utile ca si imaginea unui tanc sau mai stiu eu ce.
Un pic de responsabilitate cred ca ar fi benefica pentru toata lumea... Noroc cu hulitele watermark-uri, ca mai poti sa identifici uneori sursa imaginii si sa recuperezi informatiile care altfel ar fi ramas pierdute pentru totdeauna.
Uite un exemplu...
Stie cineva ce e acolo, doar uitandu-se la poza? Nu cred. Dar ia sa vedem, asa e mai clar?
http://www.timelifepictures.com/source/sea...51710&cdi=0
Sau asta
zice textul postarii... Oare?
Ia sa vedem ce zice textul original...
Vedeti ce repede s-au pierdut informatii? Nu e pacat? Zau asa....
E pacat, e MARE pacat, ca a devenit un sport 'dezradacinarea' unor imagini din context, separarea imaginilor de textul care le insoteste si care, va place sau nu, face parte integranta din esenta imaginii... Cine, cand, unde, sunt informatii la fel de utile ca si imaginea unui tanc sau mai stiu eu ce.
Un pic de responsabilitate cred ca ar fi benefica pentru toata lumea... Noroc cu hulitele watermark-uri, ca mai poti sa identifici uneori sursa imaginii si sa recuperezi informatiile care altfel ar fi ramas pierdute pentru totdeauna.
Uite un exemplu...
Stie cineva ce e acolo, doar uitandu-se la poza? Nu cred. Dar ia sa vedem, asa e mai clar?
http://www.timelifepictures.com/source/sea...51710&cdi=0
Sau asta
Citeaza
Si niste bunataturi de pe Time & Life. Tunisia si Italia 43
Ia sa vedem ce zice textul original...
Citeaza
Propellers spinning, a fighter pilot in a P38 Lockheed Lightning prepares to fly a mission as another pilot arrives on the airfield in a captured German vehicle shortly after the liberation of Paris by Allied troops, Paris, France, August 26, 1944.
Vedeti ce repede s-au pierdut informatii? Nu e pacat? Zau asa....
#11
Postat 06 December 2007 - 12:03 AM
Cred ca da, este vorba de un Latil.
Reiau penultima ta foto.
Este vorba de un SdKfz 7 late - Pritsche. Eu pina acum am gasit
foarte putine foto ale acestui model. Unul arzind este si mai interesant.
16.
Si acum un ansamblu inventat de Americani si facut celebru de Englezi.
Diamond T 980 - M 20 si trailer Rogers - M 9, 45 tone, la un loc Tank Transporter M 19.
Aici chiar varianta britanica, unul dintre faruri ocultat si cutie suplimentara, probabil de
scule, montata pe bena. Tractorul in camuflaj britanic. De remarcat senila montata pe rotile
din spate - un detaliu specific pentru un Scammell, foarte ciudat insa pentru Diamond.
Aici trailerul este un SdAh 116
8.
Aici trailer M 9.
9.
Reiau penultima ta foto.
Este vorba de un SdKfz 7 late - Pritsche. Eu pina acum am gasit
foarte putine foto ale acestui model. Unul arzind este si mai interesant.
16.
Si acum un ansamblu inventat de Americani si facut celebru de Englezi.
Diamond T 980 - M 20 si trailer Rogers - M 9, 45 tone, la un loc Tank Transporter M 19.
Aici chiar varianta britanica, unul dintre faruri ocultat si cutie suplimentara, probabil de
scule, montata pe bena. Tractorul in camuflaj britanic. De remarcat senila montata pe rotile
din spate - un detaliu specific pentru un Scammell, foarte ciudat insa pentru Diamond.
Aici trailerul este un SdAh 116
8.
Aici trailer M 9.
9.
#13
Postat 06 December 2007 - 12:26 AM
@cartula - cred ca ai remarcat observatia, ca sa nu zic impresia, facuta ceva mai sus.
A fost degeaba, ba chiar as zice inutila.
Indiferent de unde ar fi luata foto si indiferent ce text ar avea, inca un mic
comentariu adaugat ar fi de mare folos. pentru toata lumea.
Majoritatea foto pe care am sa le postez nu au texte pentru ca nemtul sau englezul
sau italianul sau cine o fi fost nu a avut timp sa faca si asa ceva.
Ideea a fost de background pentru toata lumea.
Si daca ne vom apuca iarasi de facut comentarii de tot felul, se duce-n ...
toata chestia.
Adevaru' e, dom' Horia, ca ai dreptate.
De ce sa-mi bat eu capul sa caut ceva ce nu se gaseste pe tot netu',
ca sa mai vada si altii, sa bage la cap si la PC ?
Cit despre romanesti, exista surse, exista si carti tiparite.
Si daca te duci cu o juma' de votca, faci rost si de negative,
asa cum au facut si altii. Romanesti si romaneste.
A fost degeaba, ba chiar as zice inutila.
Indiferent de unde ar fi luata foto si indiferent ce text ar avea, inca un mic
comentariu adaugat ar fi de mare folos. pentru toata lumea.
Majoritatea foto pe care am sa le postez nu au texte pentru ca nemtul sau englezul
sau italianul sau cine o fi fost nu a avut timp sa faca si asa ceva.
Ideea a fost de background pentru toata lumea.
Si daca ne vom apuca iarasi de facut comentarii de tot felul, se duce-n ...
toata chestia.
Adevaru' e, dom' Horia, ca ai dreptate.
De ce sa-mi bat eu capul sa caut ceva ce nu se gaseste pe tot netu',
ca sa mai vada si altii, sa bage la cap si la PC ?
Cit despre romanesti, exista surse, exista si carti tiparite.
Si daca te duci cu o juma' de votca, faci rost si de negative,
asa cum au facut si altii. Romanesti si romaneste.
#14
Postat 06 December 2007 - 12:30 AM
SteelMaster, am remarcat observatia ta de mai devreme, si e binevenita. Vorbeam de cazurile in care exista un asemenea comentariu, care insa e pierdut prin copierea la gramada... In cazurile in care nu exista, e chiar placut sa stai sa faci munca de investigatii, si sa iti dai seama ce e in poza.
In fine, e mult de vorbit pe tema asta... Poate in alt topic.
Ca sa adaug un mic comentariu, pe langa faptul ca sunt doua poze extrem de interesante de felul lor (ati vazut cum se schimba un motor de Sherman, sau cum aratau modificarile facute pentru debarcare?), sunt foarte bune pentru cei care fac macheta acestui tanc "Hurricane".
In fine, e mult de vorbit pe tema asta... Poate in alt topic.
alexie, la 5 Dec 2007, 22:55, a spus:
Ca sa adaug un mic comentariu, pe langa faptul ca sunt doua poze extrem de interesante de felul lor (ati vazut cum se schimba un motor de Sherman, sau cum aratau modificarile facute pentru debarcare?), sunt foarte bune pentru cei care fac macheta acestui tanc "Hurricane".
#15
Postat 06 December 2007 - 12:42 AM
Epava de Morris Commercial gun portee.In Africa.
Postez pentru ca-mi place tare de tot masina dar si cum arata epava.
Iar pentru cine vrea sa faca un Morris, ceea ce se vede in foto este tare interesant.
12.
De vorbit poate ca este mult. Si mai ales despre tot felul de lipsuri ...
Numai ca mie mi se cam ia in momentul de fata.
Am sa vad ce mai zice si consultantul meu direct si personal, daca
se mai merita.
Precum ziceam, chestia asta consuma destul timp in conditiile in carziua tot 24 h are.
Postez pentru ca-mi place tare de tot masina dar si cum arata epava.
Iar pentru cine vrea sa faca un Morris, ceea ce se vede in foto este tare interesant.
12.
De vorbit poate ca este mult. Si mai ales despre tot felul de lipsuri ...
Numai ca mie mi se cam ia in momentul de fata.
Am sa vad ce mai zice si consultantul meu direct si personal, daca
se mai merita.
Precum ziceam, chestia asta consuma destul timp in conditiile in carziua tot 24 h are.
#16
Postat 06 December 2007 - 12:59 AM
Cartula,am postat acele fotografii ,mai mult ca si referinta la culoare ,intrucat sint foarte greu de gasit imagini color de buna calitate ,precum si pentru frumusetea fotografiilor(asta m-a impresionat).Totodata ,am vrut (doar)sa atrag atentia asupra site-ului respectiv (intotdeauna dau sursa informatiilor ),lasand la indemana doritorilor sa descopere restul continutului .Sint expeditiv si sumar ,doar cand este vorba de informatii gasite pe internet si care sint usor accesibile de catre oricine .
Steel Master mai erau 2 clisee cu SdKfz-ul ,restul prezentandul complet invaluit in fum si flacari
Steel Master mai erau 2 clisee cu SdKfz-ul ,restul prezentandul complet invaluit in fum si flacari
Aceasta postare a fost editata de dany: 06 December 2007 - 12:53 AM