https://www.rumaniam...#comment-400123
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[ nicusor ] { calibrul 122 mm } 26 iunie 2020 la 20:
1.Arsenal nu avea doar un strung , avea mai multe , adaptate diverselor calibre .
2 . Tevile nu se autofreteaza pe strung . A fost publicata schita instalatiei si calculul autofretarii pentru teava de 100 mm , tanc si antitanc .
3, Dupa o revizie a utilajului , Arsenal poate face inca tunuri , lasati dezinformarea , nu trebuie sa importam . Insa lipseste personalul calificat .
Nu stiu de ce se tot vorbeste cu pacat aici pe site , uzina de tunuri exista la Resita , era cea mai moderna din est , avea utilaje vestice ,
plus cehoslovace de inalta precizie, plus utilaje romanesti CNC si manuale , care erau de buna calitate , instalatii de tratament tremic, prese etc .------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Da , s-a inceput cu utilaje chinezesti , si cu documentatia dimensionala nu tehnologica pentru tunul AT de 85 mm , dar lucrurile nu au stat pe loc .
A doua fabrica de tunuri , cea de la SARO Targoviste nu stiu daca mai exista .
Ar fi trebuit sa produca tunuri de tanc , dar nu a produs decat in cadrul probelor tehnologice .
De fapt la inceput ar fi trebui sa fie la IOBB Bals , unui prieten chiar i s-a propus un post acolo , dar constructia a fost decisa mai tarziu ca sectie productie militara a SARO Targoviste .
Existand acum documentatie pe net , chiar nu mai exista nici o scuza pentru comentariile rauvoitoare de aici de pe site .
Cand a fost inchisa erau in studiu doua modele de 155 mm , unul tractat , unul autopropulsat . UM Bucuresti a lucrat la proiectul autotunului , , am auzit ca ar fi trebuit sa fie utilizata mecanica lui TR-85 .
La inceputul anului autotunul de 155 inca era pe site-ul UMB
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
In 1989 se realizase in Romania o incarcatura cumulativa cal.73 mm care perfora + 500 mm de blindaj omogen . Marturie a ” sprijinului primit ” , au trebuit intai sa realizeze un program de calculator pentru simularea exploziei incarcaturii cumulative si a balisticii .
Lovitura era destinata AG-9 si tunului de pe MLI-84 , primele care necesitau o putere de perforare sporita . S-a modificat geometria palniei , forma si dimensiunea ecranelor de formare si a lentilei . S-a marit diametrul motorului reactiv si s-au recalculat ajutajul si ampenajele .DLD a fost marita la 1 000 m . In documentatie se mai dau tipul explozivulu , imasa acestuia dubla fata de modelul precedent , semiunghiul de deschidere al conului , lungimea generatoarei acestuia , plus datele de gabarit ale noii grenade .
Si , dupa 1989 , nimic . Ba mai mult , se produce in continuare vechiul model , cu capacitate de perforare 300 mm .
Exista formule de calcul pe net , se poate vedea la ce putere de perforare s-ar fi ajuns la calibrul 100 mm ( tanc , tun AT ) sau cal 125 mm ( tanc , racheta AT ) .
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------