TR 125
#41
Postat 31 December 2007 - 10:20 AM
Una dintre fotografii este intoarsa, si daca nu ma insel este a doua, conform vagilor mele cunostinte despre T72 . De remarcat forma unghiulara a aripilor, spre deosebire de T72 si plaja motoare gen Leopard 1. Turela pare sa fie cea initiala (prezenta si la modelele de T72 pentru export), dar aranjamentul grenadelor fumigene este model tarziu. Nu foarte aparenta este senila 'double pin' caracteristica T64/T80
Astea sunt singurele fotografii cu Tr125 din carte. Mai sunt si alte fotografii interesante (in afara de cateva cu Leopard 1, AMX 30 si 32 puse parca pentru dezinformare), dar mai multe la anul...
#44
Postat 30 January 2008 - 07:01 PM
Fisiere atasate
-
Raspuns_TR_125.doc (20.5K)
Numar de descarcari: 2713
#45
Postat 10 November 2008 - 02:50 PM
http://www.forter.ro...to/scoala/mici/
**t-72 are mitraliera nsvt (cred ca este t-72)
http://en.wikipedia.org/wiki/NSVT
***tr-85 are mitraliera dshk (ca si t-55)
http://en.wikipedia.org/wiki/DSHK
>"TR-105" chinezesc (nu au folosit initial tun de 125 ..)
http://www.sinodefen...tank/type85.asp
Aceasta postare a fost editata de ionicaf: 10 November 2008 - 03:21 PM
#46
Postat 10 November 2008 - 06:47 PM
Publication date : Dec 01, 1996
TEXT: A prototype of the Romanian-designed TR125 tank, first unveiled in 1989, may soon be delivered to Krauss-Maffei for a design and quality evaluation. The contract from the Romanian government for the German company to advise on fixes for the stalled development program was initialled in 1994, but Krauss-Maffei did not receive formal German government approval to proceed until May this year. (adica 1996 !)
http://www.janes.com...6/idr00007.html
http://www.ziua.ro/d...-08-21&id=12437
#47
Postat 11 November 2008 - 12:54 PM
#48
Postat 22 November 2008 - 01:28 AM
As dori sa va felicit pentru informatiiile depuse in legatura cu acest tanc, si in general sa va felicit pentru seriozitatea cu care abordati aceasta tematica.
As mai dori sa impartasesc cateva informatii neoficiale in legatura cu productia romaneasca de tancuri.
De ceva timp, 2006 cred, proiectul tr 125 a prins iarasi contur. Armata romana, pusa in fata realitatilor NATO a permis doar modernizarea a 56 de tr-85 pentru ca treptat sa treaca la un nou tanc (mbt) adaptat necesitatilor euro-atlantice.
Achizitia de noi tancuri de productie straina a fost luata doar in discutie teoretica, achizitia vehiculelor plus a intregului arsenal logistic-tehnic necesar fiind prea putin reala - de notat faptul ca o astfel de decizie ar distruge ramasitele industriei nationale de aprare.
Astfel am intels ca s-a cerut producatorului autohton un studiu de principiu. Raspunsul a fost favorabil insa nu stim exact la ce sa ne asteptam. Producatorul a scos de la "naftalina" proiectul tr125 - care va fi modernizat dupa "ultimul standard", insa recent s-a aratat extrem de interesat de sasiul sitemului antiaerian Ghepard.
Va rog - informatile oferite sunt neoficiale.
#49
Postat 23 November 2008 - 05:22 PM
Colonelul, la 22 Nov 2008, 03:28, a spus:
Deci e gata, s-au oprit la 56 din 315 sau cate se spune ca vor moderniza.
Au fost livrate toate astea 56 sau mai sunt pe "banda"?
Colonelul, la 22 Nov 2008, 03:28, a spus:
Nu e putin cam depasit? Sasiul de Ghepard e in fond cel de la Leopard 1, adica tehnologia anilor 60.
N-ar fi mai simplu si mai ieftin sa se achizitioneze tancuri Leopard 2A4 din stocurile germane?
Aproape toate armatele europene (si nu numai) au cumparat asa ceva in ultimele 2 decenii.
Stiu ca asta ar afecta si mai mult industria de aparare, atata cata mai e; dar am marii dubii
ca vor putea realiza ceva mai bun dect Leo 2 A4 la un cost rezonabil.
Aceasta postare a fost editata de zapacitu: 23 November 2008 - 05:24 PM
#50
Postat 23 November 2008 - 08:22 PM
#51
Postat 23 November 2008 - 09:30 PM
Citeaza
Ar fi prea penal sa fie doar 56! Ma intrebam de mult de ce nu gasesti informatii pe net sau in reviste (care intre timp au cam disparut de tot) despre aceasta modernizare... Parca nu imi vine sa cred! Citisem prin ceva revista militara acum cativa ani ca se va trece chiar la modernizarea TR-580 ... Dar daca in momentul asta Armata Romana are in dotare 56 de M1 si cateva sute de nemodernizate si 55'uri treaba e chiar caraghioasa!
In fine, problema se poate dovedi a fi o oportunitate in sensul adoptarii unui tanc din generatia 3-4. Singura intrebare e cam cate tancuri va dori armata sa pastreze in dotare intr-un viitor in care amenintarile se dovedesc a fi neclare. Cel putin pana la olimpiada din Georgia, mai toate marile armate ale Europei anuntau ca sau se presupunea ca vor reduce drastic numarul de tancuri (ex. Germania, MB si chiar Franta) la efective care inainte de '90 ar fi fost de neconceput. Armatele mici, unele dintre ele, au renuntat deja complet la componenta MBT (ex. Belgia).
Astfel ca, daca se va dori o forta de 100-200 unitati plus ceva rezerve, imi inchipui ca nu exista alternativa la importul "second hand" al unor Leo2, M1A1 sau chiar Leclerc si Merkava 3. Si aici, componenta politica se va dovedi cam la fel de importanta ca si aia financiara... (vezi achizitia avionului multirol)
Industria de aparare poate fi implicata f. bine in refacerea de resursa si modernizari pentru acestea.
Daca s-ar dori renasterea programului de tancuri, chiar si sub forma unui TR-125 actualizat, imi inchipui ca fara 300 de unitati nu se poate sta de vorba, realist vorbind ... De iesit, poate iesi ceva f. interesant si la preturi rezonabile (PT-91, T-90, T-72M4CZ si clonele ucrainiene de T-80UD sunt un indiciu in privinta a ce ar putea iesi...) iar in Romania se poate face chiar si "doar" integrarea de sub-sisteme importate.
Oare mai sunt utilaje, oameni si "idei" la UMB pentru asa ceva?
In aceeasi dezordine de idei a industriei de aparare, ced ca ramane sa vedem in prima instanta ce va alege sa faca armata in privinta programului de achizitie transportoare ... Sa nu uitam ca, dupa '65, industria asta s-a nascut in primul rand din vointa politica!
comisaru, la 23 Nov 2008, 21:22, a spus:
Fratele meu alb, nu puteai sa te opresti doar la salut? Scuza-ma, da' post-ul tau e chiar aiurea rau de tot ... Succese maxime!
#52
Postat 23 November 2008 - 10:34 PM
Da, perspectiva de a avea un tanc de ultima (...penultima macar??) generatie pare imbietoare, insa trebuie sa recunoastem ca momentan nu ne permitem o schimbare asa de radicala, si mai exista si altele de inlocuit (MiG-uri...). In privinta industriei de aparare, cel mai fericit caz ar fi sa producem ceva modern sub licenta, insa licentele probabil sunt foarte scumpe, iar ceva mai vechi (precum sasiul de Leopard 1) ar fi totusi un compromis. Parca mai vazusem pe undeva un prototip de tanc cu turela de T72 si sasiu de Leopard 1...
Personal, credeam ca se va continua modernizarea tancului TR85. Intr-un Militar fahrzeug de anul trecut gasisem o stire potrivit careia se planuia inlocuirea tunului cu unul de 120mm german. (alta stire neoficiala... ? )
#53
Postat 24 November 2008 - 10:39 AM
Danu, la 23 Nov 2008, 22:34, a spus:
S-ar putea sa fie photoshop.
In orice caz, in mod normal, in turela lui 85M1 ar trebui sa incapa fara probleme tunul de 120 de mm al celor de la RUAG (CTG) iar pe sasiu un motor de 1200 de cai putere si o transmisie moderna. Israelienii, de exemplu, au facut minuni cu M60-urile transformate in Sabra (pe care am uitat sa le pun pe lista de tancuri ce se pot achizitiona la mana a doua). Asa ca, pana la sasiul de Leopard I, cred ca TR-85-urile au dimensiuni exterioare suficiente pentru dezvoltari ulterioare.
Pe de alta parte, pastrarea/adoptarea calibrului "ne-NATO" de 125 mm ar putea prezenta unele avantaje - tunul asimilat deja in productie, munitie APFSDS produsa in colaborare cu firme din Israel si acces la componente si munitii ieftine si fara pretentii politice (suficient sa spunem ca pe lista producatorilor sunt China, India, Pakistan, Ucraina, Polonia, Cehia, Slovacia, Croatia etc.).
Un exemplu de solutie era turela T21 marketata de DMD din Slovacia, realizata pe baza celei de la Leclerc dar simplificata si usurata pentru a se potrivi unui sasiu de T-72. Sasiurile de T-72 se pot cumpara probabil cu sutele la pret de fier vechi + transport din fostele tari sovietice si nu numai.
Posibilitatile sunt multiple, depinde insa de cat de importanta mai este arma tancuri in viitorul previzibil si, astfel, de cat de mult se mai doreste realizarea de investitii in aceasta dotare. Pana una alta, daca informatia cu 56 de modernizate e corecta, observ ca suntem in tara europeana cu cel mai rusinos parc de tancuri. Cel putin dintre alea care mai au asa ceva in inventar!
Aceasta postare a fost editata de tanknutro: 24 November 2008 - 10:43 AM
#54
Postat 24 November 2008 - 12:19 PM
http://www.lacebat.ro/portofoliu.php - "Studiu experimental asupra performantelor dinamice ale produsului P124-800 echipat cu motor de 850 CP" si "Studiu privind dinamica tancului TR85M1 echipat cu motor de 1200 CP"
http://www.jurnaluldeest.ro/viewart.php?wi...h=1%26page=3444 - "Piese componente au mai fost fabricate si pentru varianta P124, P124M si P124GR"
Nu am idee daca P124 chiar desemneaza ceva sau a aparut dintr-o eroare de tipar dar m-am gandit sa pun si asta aici ...
Poate pana la urma i se face cuiva mila de noi si publica un articol pe undeva in genul celui despre IAR-95 din Aeromagazin (RIP) :)
#60
Postat 26 November 2008 - 08:22 PM
Problema sasiului ghepard
1. Este posibil ca romarm sa sa doreasca asigurarea mantenatei acestor vehicule, astfel in prealabil trebuie facut un studiu pentru adaptarea particularitatilor echipamentului romarm la sistemele puse in discutie.
2. Este posibil ca romarm sa studieze acest sasiu din ratiuni practice- poate se discuta un proiect nou de tanc
Amintesc ca exista un acord cu firma Krauss-Maffei din 1997-1998.
Problema tr85m1
1. In prezent avem in exploatare 56 tr85m1 si 259 de tr85
2. Motivele pt care nu s-a procedat la modernizarea intregului lot imi este straina - la nivel de stat major general se vorbeste de un nou tanc - explic mai jos de ce.
Problema tancului second hand.
1.Problema a fost pusa insa imediat a fost respinsa din ratiuni financiare.
2.Respingerea este datorata costului urias, precizez faptul ca nu vehiculul in sine costa mult ci aspectul logistic si mantenanta. Daca discutam de un nr mai mare de 25 de tancuri situatia se transforma intr-un cosmar logistic - pt fiecare problema de mantenanta tancul trebuie transportat la producator in conditile rigorilor draconice ale transportului echipamentului militar in UE.
Cineva spunea mai sus de exemplul belgiei- care renunta la tancuri in favoarea platformei piranha.
Exista un act ce se numeste Strategia nationala de aparare(Au redenumit-o in 2007) - unde se prevede la nivel teoretic existenta unei arme terestre ce este capabila sa respinga inamicul in conditii grele si deosebit de grele. Materializarea acestei prevederi ale SNA se face prin existenta armei "tancuri".
Deasemeni la intrarea in NATO Romania s-a angajat sa contribuie la Forta Rapida de Respingere NATO si crearea unei divizii mecanizate operationale detasabile. Astfel aceasta divizie va trebui sa fie capabila sa fie dislocata in orice colt al globului.
O divizie mecanizata trebuie sa contina obligatoriu 1-2 regimente de tancuri -dupa cum este formulata si cererea nato - capabila sa lupte in conditii grele si foarte grele(de regula vehiculele pe roti nu intra in aceasta categorie)
Romania s-a angajat sa aiba aceasta divizie operationala pana in 2015.
Astfel exemplul belgiei este inaplicabil romaniei deoarece belgia nu are prevazut in strategia sa de aparare un razboi ofensiv terestru ci doar unul defensiv terestru, ofensiva fiind asigurata probabil de aviatie. deasemeni belgia nu a dorit sa contribuie la forta rapida de raspundere nato si nici sa contribuie in NATO la nivel de divizie operationala detasabila.
Astfel exista cerinta unui nou tanc de lupta la "standard nato", programul pentru tr85 a fost intrerupt, exista interesul pentru un nou tanc manifestat prin solicitarea dresata ROMARM... restul vdem ce va urma.
Acum desigur indistria romaneasca este sau nu prea este insa dupa cum am vazut prin prototipul SAUR 1 a "baietilor" de la moreni... ne putem astepta la ceva rezonabil -ca pret, calitate, fiabliliate...
Actele la care fac referire:
www.dpa.ro/documente/instructiuni/ConceptiaInzestrare.pdf
restul actelor de care vorbeam le gasiti aici :http://www.mapn.ro/documente_cheie/index.php
Aceasta postare a fost editata de Colonelul: 26 November 2008 - 08:25 PM