MIG-19 ROMANESC
#1
Postat 27 November 2007 - 08:08 PM
#3
Postat 27 November 2007 - 09:23 PM
Din cartea lui Sandache:
"S-a zburat pe avioanele Mig-19 pina in anul 1972, cind datorita deselor defectiuni pe care le dadeau au fost oprite de la zbor"
Interesant e ca in carte se vorbeste de un misterios incendiu la depozitul de la Targsor, in care au fost distruse toate motoarele de rezerva achizitionate.
Stelele erau pe deriva, fuselaj si intradosul aripilor, NU si pe extrados.
Aveau aceeasi dimensiune.
#4
Postat 28 November 2007 - 09:34 PM
1-0-9, la 27 Nov 2007, 23:23, a spus:
Asta cand s-a intamplat?
Zice in carte cate exemplare am avut (P si PM)?
Iunie 1963 la Borcea:
(sursa Orizont Aviatic)
Aceasta postare a fost editata de zapacitu: 28 November 2007 - 09:34 PM
#6
Postat 28 November 2007 - 10:26 PM
In 1958 au venit la Iasi 12 Mig-19P (pe calea ferata)
in 1959 inca 10 PM si 5 P.
In 1960 cele trei regimente, 226,206 si 294 aveau in compunere cite o escadrila (E1) dotata cu 6-7 Mig-19 P si PM.
In 1967 au fost retrase pe Deveselu, cele ramase formind o singura escadrila.
In 1972 au fost oprite de la zbor.
La nivelul CAAT s-au discutat mai multe variante de folosire in continuare a lor ca avioane de vinatoare bombardament, ideea nefiind agreata, in 1974 au fost radiate din evidenta operativa, fiind trase pe o bretela a aerodromului.
Exista o carte, "Totul despre escadrila intai" parca, in care se vorbea mult de migul 19PM.
Intre altele, pe linga treaba cu personalul care era sfatuit sa se uite in alta parte cind treceau pe linga ele, scrie ca erau considerate asa secrete incit n-au participat la nici un miting sau parada.
#7
Postat 30 November 2007 - 01:49 PM
1-0-9, la 28 Nov 2007, 22:26, a spus:
In 1958 au venit la Iasi 12 Mig-19P (pe calea ferata)
in 1959 inca 10 PM si 5 P.
In 1960 cele trei regimente, 226,206 si 294 aveau in compunere cite o escadrila (E1) dotata cu 6-7 Mig-19 P si PM.
In 1967 au fost retrase pe Deveselu, cele ramase formind o singura escadrila.
In 1972 au fost oprite de la zbor.
La nivelul CAAT s-au discutat mai multe variante de folosire in continuare a lor ca avioane de vinatoare bombardament, ideea nefiind agreata, in 1974 au fost radiate din evidenta operativa, fiind trase pe o bretela a aerodromului.
Exista o carte, "Totul despre escadrila intai" parca, in care se vorbea mult de migul 19PM.
Intre altele, pe linga treaba cu personalul care era sfatuit sa se uite in alta parte cind treceau pe linga ele, scrie ca erau considerate asa secrete incit n-au participat la nici un miting sau parada.
La http://www.wp.scn.ru/ gasesti ideile de kare ai nevoie.Un site excelent !!!
#9
Postat 01 December 2007 - 10:06 AM
TAZ, la 1 Dec 2007, 11:23, a spus:
Ai citit ce-a zis 1-0-9?
Citeaza
Asa, ca regula: incepand cu IAR-80 si pana la ultimele variante de MiG-21, atata timp cat au avut stele NU erau purtate si pe extradosul aripii.
Asta indiferent ce vezi pe net in materie de profile color sau la muzeul aviatiei.
Singurele exceptii sunt IAR-93 si MiG-23, care le aveau si pe extrados, insa lipseau de pe fuselajul posterior. Deci tot 6 insemne aveau.
Aceasta postare a fost editata de zapacitu: 01 December 2007 - 10:06 AM
#11
Postat 01 December 2007 - 10:57 AM
alexa, la 30 Nov 2007, 13:49, a spus:
Nu e chiar excelent.
#12
Postat 01 December 2007 - 12:36 PM
alexa, la 30 Nov 2007, 13:49, a spus:
Din studiul pozelor de mai jos, facute la Muzeul Aviatiei de la Otopeni, reiese ca, atit MiG-21urile 10 si 711, cit si MiG-19le 750, au avut stele si pe extrados.
In schimb, din singura poza, pe care e vizibil extradosul unor IAR-93, altele ca prototipul 001, care a avut stele pe suprafata superioara a aripilor, se poate trage concluzia ca ele nu au avut stele pe extrados. (Se vad trei aparate din preseria 1 si unul din preseria 2, deci ambele loturi de IAR-93, care au purtat stele).
Deci, cred ca s-ar putea formula urmatoarea regula: Cind stelele lipseau de pe fuzelaj, erau prezente pe extrados si invers. Singura exceptie o constituie IAR-93urile, care au avut doar patru stele, pe deriva si intrados.
#13
Postat 01 December 2007 - 03:03 PM
George_nkl, la 1 Dec 2007, 14:36, a spus:
Alea-s facaturi.
Cei care se ocupa cu vopsirea avionelor de la muzeu (exceptii fiind cele cateva de la interior) habar nu au ce fac. S-a discutat destul pe aceasta tema pe forum, nu imi mai uzez si eu tastatura.
MiG-19 #750 a fost cosmetizat la repezeala pentru expozitia statica de la ROIAS 2001 - presupun ca ai auzit despre acuratetea schemei de camuflaj a IAR-80 sau MiG-23MF din aceeasi linie...
MiG-21F-13 nr. 714 de la muzeu are cocarde - asta nu inseamna ca a si zburat asa.
Cat despre IAR-93 s-ar putea sa ai dreptate.