Renault 16 a fost o maşină de clasă compactă, fabricată în peste în 8,5 milioane de exemplare, în câteva versiuni de echipare şi motorizare dar cu aceeaşi caroserie până la finele producţiei. Urmaşul său, Renault 20, apărut în 1975, era deja o maşină mai spaţioasă, apropiată de clasa medie. Totuşi Renault 16 s-a fabricat până în anul 1980.
Macheta reproduce versiunea de bază din 1968. Aceasta era dotată cu un motor dispus longitudinal, cu 4 cilindri în linie şi 1470 cmc ce dezvolta 59 CP la 5000 rpm.
Modelul redus la scară este corect proporţionat iar caroseria destul de bine vopsită. Din păcate nu se deschid decât uşile din faţă, dar se deschid bineînţeles capota motorului şi portbagajul, acesta având şi capacul de separare din interior mobil. Norev a redus puţin preţul modelelor sale dar şi calitatea materialelor, aproape toate elementele cromate fiind uşor stridente (masca radiatorului, ştergătoarele de parbriz, toba de eşapament). Numerele de înmatriculare nu mai sunt plăci vopsite ci doar abţibilduri aplicate. La interior iese în evidenţă suportul oglinzii retrovizoare, mult prea gros pentru a fi corect în scară. Compartimentul motor este foarte simplu dar bine executat, aici fiind prezentă de asemenea şi roata de rezervă. Şasiul este şi el foarte simplu, dintr-o singură piesă, deşi se disting câteva elemente de suspensie turnate ăn aceasta (bascule în faţă, bare de torsiune în spate). În schimb există alte detalii care au fost atent lucrate, cum ar fi toate blocurile de lumini (inclusiv semnalizatoarele laterale), volanul, feţele interioare de uşi.
În ansamblu macheta arată destul de bine şi deşi nu este la fel de detaliat executată ca alte modele Norev (Citroen DS sau Renault Dauphine) este sigur lucrată la un alt nivel calitativ în comparaţie cu modelele altor producători.
Aceasta postare a fost editata de ionut: 18 November 2007 - 08:59 PM