Pagina 1 din 1
se pot chitui modelel cu kit auto??? intrebare de 10 puncte.
#2
Postat 16 November 2007 - 04:30 PM
Fa un test pe o bucata de culee. Daca se lipeste si nu topeste plasticul, Bingo!
Pe Hyperscale e un tip care semneaza "Bondo Phil" care se mandreste cu faptul ca foloseste numai chit Bondo pentru modelism (Bondo e o marca americana de chit auto).
Un alt chit auto de care am auzit ca e bun e 3M Acryl Blue, dar inca nu am reusit sa dau de el - cred ca e doar pe piata americana.
Radu
Pe Hyperscale e un tip care semneaza "Bondo Phil" care se mandreste cu faptul ca foloseste numai chit Bondo pentru modelism (Bondo e o marca americana de chit auto).
Un alt chit auto de care am auzit ca e bun e 3M Acryl Blue, dar inca nu am reusit sa dau de el - cred ca e doar pe piata americana.
Radu
#3
Postat 16 November 2007 - 05:07 PM
Radu, si Mertan...
"Chit auto" e un termen foooooarte larg.
Exista chituri auto si chituri auto. Bondo e chit nitro de reparat mici imperfectiuni, ca si 3M Acryl Blue-ul. Astea-s bazate pe solventi, si prind bine la plastic, avand insa problema generala a kit-urilor de genul asta si anume ca se contracta mai mult sau mai putin (acryl blue-ul cica foarte putin, n-am folosit). In schimb am Bondo, si merge doar pana la probleme medii, avand ceva probleme, se contracta destul.
A doua mare familie, si ce se intelege in general prin "chit auto" in partile astea ale planetei, sunt kit-urile poliesterice bicomponent. E, astea in genere NU fac priza la plastic lucios, au nevoie de un suport pe care sa poata prinde (adica ceva rugos, cu asperitati). Experienta mea cu ele pentru chituiri mici si de finete e foarte trista, nu prea le-am putut folosi. Am facut varii reparatii la masina cu chituri poliesterice, si a fost OK, stiu sa le folosesc, deci nu asta e cred problema. Insa la machete s-au dovedit a fi problematic spre imposibil de folosit.
In plus, e EXTREM de greu sa dozezi intaritorul la cantitatile mici de care e nevoie pentru o macheta, asta probabil fiind si motivul pentru care nu am avut succes. Iar daca amesteci cantitate mare cat sa repari masina, isi pierd instant avantajul costului.
Cam asta e...
"Chit auto" e un termen foooooarte larg.
Exista chituri auto si chituri auto. Bondo e chit nitro de reparat mici imperfectiuni, ca si 3M Acryl Blue-ul. Astea-s bazate pe solventi, si prind bine la plastic, avand insa problema generala a kit-urilor de genul asta si anume ca se contracta mai mult sau mai putin (acryl blue-ul cica foarte putin, n-am folosit). In schimb am Bondo, si merge doar pana la probleme medii, avand ceva probleme, se contracta destul.
A doua mare familie, si ce se intelege in general prin "chit auto" in partile astea ale planetei, sunt kit-urile poliesterice bicomponent. E, astea in genere NU fac priza la plastic lucios, au nevoie de un suport pe care sa poata prinde (adica ceva rugos, cu asperitati). Experienta mea cu ele pentru chituiri mici si de finete e foarte trista, nu prea le-am putut folosi. Am facut varii reparatii la masina cu chituri poliesterice, si a fost OK, stiu sa le folosesc, deci nu asta e cred problema. Insa la machete s-au dovedit a fi problematic spre imposibil de folosit.
In plus, e EXTREM de greu sa dozezi intaritorul la cantitatile mici de care e nevoie pentru o macheta, asta probabil fiind si motivul pentru care nu am avut succes. Iar daca amesteci cantitate mare cat sa repari masina, isi pierd instant avantajul costului.
Cam asta e...
#5
Postat 16 November 2007 - 06:52 PM
Intervin cu o sugestie din ce am experimentat eu: am folosit chitul auto (poliesteric bicomponent) nu atat pentru chituire cat pentru: - "incarcarea" unor modele mai ales la interior pentru rigidizare
- inglobarea de greutati in botul avioanelor sau
- unde aveam nevoie de un strat de chit de cel putin 3-4mm (de exemplu la macheta Revell de Boeing 747-400 care are incastrarea la bordul de atac total gresita) iar chitul de modelism s-ar fi uscat intr-o vesnicie/ar fi muiat plasticul sau trebuiau multiple straturi subtiri. In aceste cazuri chitul auto mi s-a parut mai bun decat chitul de modelism.
In cazurile de rectificare/chituire uzuale, unde e nevoie de cativa mm cubi de chit, nu renteaza din motivele explicate f. bine de Cartula.
- inglobarea de greutati in botul avioanelor sau
- unde aveam nevoie de un strat de chit de cel putin 3-4mm (de exemplu la macheta Revell de Boeing 747-400 care are incastrarea la bordul de atac total gresita) iar chitul de modelism s-ar fi uscat intr-o vesnicie/ar fi muiat plasticul sau trebuiau multiple straturi subtiri. In aceste cazuri chitul auto mi s-a parut mai bun decat chitul de modelism.
In cazurile de rectificare/chituire uzuale, unde e nevoie de cativa mm cubi de chit, nu renteaza din motivele explicate f. bine de Cartula.
Aceasta postare a fost editata de MiG: 16 November 2007 - 06:53 PM
#7
Postat 16 November 2007 - 07:52 PM
#8
Postat 17 November 2007 - 09:49 AM
Buna intrebare: de ce chit auto cind exista chit pentru modelism????
La cele adaugate de Cartula as mai mentiona faptul ca acel chit auto este nitel mai dur decit plasticul si s-ar putea sa para probleme la imbinarea celor doua suprafete dupa sleuire.
Mig, chitul se da in straturi subtiri!. Am infundat cavitati de 1 ml, fara probleme!
Mertan, iti recomant chitul Tamyia.
Pentru finisare folosesti la inceput un smirghel mai putin fin, undeva la 500 - 600, dupa care finisezi cu unul fin 800 - 1000 sau chiar 1200. Toata operatia de slefuire sa face la ud, adica pui apa la greu pe smirghel si macheta!

La cele adaugate de Cartula as mai mentiona faptul ca acel chit auto este nitel mai dur decit plasticul si s-ar putea sa para probleme la imbinarea celor doua suprafete dupa sleuire.
Mig, chitul se da in straturi subtiri!. Am infundat cavitati de 1 ml, fara probleme!
Mertan, iti recomant chitul Tamyia.
Pentru finisare folosesti la inceput un smirghel mai putin fin, undeva la 500 - 600, dupa care finisezi cu unul fin 800 - 1000 sau chiar 1200. Toata operatia de slefuire sa face la ud, adica pui apa la greu pe smirghel si macheta!
Arata acest topic
Pagina 1 din 1