Forum Machete,Modelism,Hobby: Hudson Hornet - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Hudson Hornet 1952

#1 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 10 November 2007 - 02:58 PM

O marcă americană azi dispărută, Hudson a produs automobile din 1909 şi până în 1954. Ulterior fabricantul a fuzionat cu marca Nash pentru a forma o nouă companie(AMC). Totuşi, automobile sub brandul Hudson s-au mai produs până în 1957.

Imagine postata

Apărut la doar câţiva ani după război (1951), modelul Hornet a introdus pe piaţa auto conceptul de caroserie “stepdown”, design prin care caroseria şi şasiul formează un ansamblu unitar. Podeaua habitaclului este integrată în lonjeroanele şasiului şi nu deasupra acestora iar pasagerii trebuie să “coboare” pentru a intra în maşină.

Imagine postata
Imagine postata

Hornet a devenit celebru datorită unui succes notabil în cursele NASCAR: 27 de victorii în anul 1952 şi 40 de curse (din 48) căştigate de-a lungul unui întreg sezon. Un record încă valabil este numărul de victorii consecutive obţinute de maşinile Hornet.

Imagine postata

Cu toate că designul şi performanţele recomandau automobilele Hudson, vânzările au scăzut rapid, în principal datorită strategiei adoptate de liderii pieţei americane (GM, Ford) care aduceau modificări anuale modelelor lor. O companie de talie mică nu putea ţine pasul cu un astfel de ritm. A urmat fuziunea cu Nash, iar în final dispariţia automobilelor comercilizate sub marca Hudson.

Imagine postata

Macheta realizată de Highway 61 este o variantă de caroserie coupe convertible (căştigătoarele curselor NASCAR dispuneau de caroserii hardtop coupe). Nivelul de execuţie şi detaliile sunt la înalţime. Aspectul exterior este aproape ireproşabil, există doar o uşoară diferenţă de aliniere între capota motorului şi calandrul cromat. Cel puţin cu ochiul liber nu sunt sesizabile alte neregularităţi, toate elementele cromate – şi sunt destule, ceva normal pentru un automobil american din anii ’50 – nu dau deloc impresia de plastic, pragurile laterale fiind chiar metalice.

Imagine postata

Interiorul este excelent – podea mochetată, banchete care imită bine pielea, cu detalii de cusături, bord cu aspect de lemn nobil (la fel şi porţiuile superioare ale feţelor interioare de uşi), ceasuri lizibile, parasolare mobile, ba chiar şi o... cotieră rabatabilă pe mijocul banchetei spate.

Imagine postata
Imagine postata

Capota motorului este susţinută de balamale metalice, întocmai ca la modelul adevărat, compartimentul motor fiind detaliat, deşi culorile nu par chiar foarte bine alese. Sub cele uriaşele filtre de aer ale celor două carburatoare (aurii?) se află motorul (poziţionat pe traverse) de cularea bronzului.

Imagine postata

Cadrul şasiului este metalic (chiar dacă nu integrează podeaua) iar axul cardanic se învărte odată cu roţile din spate, antrenând şi elicea ventilatorului din compartimentul motor. Suspensiile faţă sunt funcţionale, iar elementele de tip basculă ale acestora sunt mobile. Un minus pentru profilul cauciucurilor (generic, nedetaliat) şi pentru elementele de prindere a şasiului de suportul din cutie, un pic prea lungi, mai ales în spate.

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de ionut: 10 November 2007 - 02:59 PM


#2 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2007 - 12:12 PM

Arata foarte bine cu minusul subliniat de tine privind "gumele" la care eu as adauga latimea. Poate ma pacaleste poza dar cred ca sunt prea late si nu a forma corecta a balonului.
Se vede o antena pe rama parbrizului. Se ridica?
Capota de panza este pliabila?

#3 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 11 November 2007 - 11:41 PM

Latimea rotilor pare a fi in regula. Curbura e mai putin vizibila din cauza dungii albe, dar e rezonabila. Antena nu se ridica (la masina originala este rotativa), dar eu nici nu o observasem pana acum :innocent: Capota nu este pliabila, este o piesa de plastic separata.

#4 Useril este offline   promo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 24-March 07
  • Location:Bucuresti

Postat 16 November 2007 - 03:35 PM

salut,

pe langa faptul ca ai niste machete super, ai si un talent la vorbe :)

poate dupa ce pun pe picioare site-ul meu imi scrii si mie ceva review uri.

PS : am si eu cateva din machetele tale, cu acceptul tau poate iau si eu ce ai scris :)

#5 Useril este offline   VIPER 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 18-March 06

Postat 17 November 2007 - 01:13 AM

Ca de obicei, o prezentare de nota 10! Iar masina prezentata m-a dus cu gandul la asta:

Imagine postata Imagine postata

Si varianta reala:

Imagine postata

#6 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 18 November 2007 - 08:41 PM

Intr-adevar, am omis faptul ca unul din personajele filmului Cars este de fapt un Hdson Hornet: Doc Hudson, cel din fotografia de mai sus. Multumesc!

#7 Useril este offline   promo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 24-March 07
  • Location:Bucuresti

Postat 01 December 2007 - 01:38 AM

Sunt mandru sa anunt ca aceasta macheta este si in colectia mea incepand de azi..... :spiteful:

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi