Forum Machete,Modelism,Hobby: Talbot-Lago T26C - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Talbot-Lago T26C

#1 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2007 - 11:31 PM

TALBOT

Un nume cu rezonanta in lumea automobilismului sportiv si a masinilor de strada.
Participanta atat in Formula I unde a cunoscut succesul este si o masina care si-a inscris numele pe panoplia castigatorilor Campionatului Mondial de Raliuri.

Talbot este o firma de origine englezeasca infiintata in anul 1903 de catre Charles Chetwynd - TALBOT.
S-a ocupat de importul de automobile din Franta si asamblarea de masini din piese separate in uzina North Kensigton - Londra.
In timpul WWI produce ambulante.
In 1919 putem spune ca Talbot devine o firma englezo-franceza prin cooperarea dintre Talbot, Darracqs si Sumbeam.
Talbot-Sumbeam-Darracqs produce masini de strada ce aveau sa cunoasca gloria in acei ani de avant industrial.
Firma trece pe parcursul timpului prin mai multe fuziuni cu diversi asociati, mai mult sau mai putini cunoscuti, fiecare dintre ei lasandu-si amprenta pe produsele Talbot fapt care a facut ca Brandul Talbot sa reziste peste timp.
Astfel cele mai importante contributii la ducerea peste timp a numelui Talbot l-au avut Rootes, Chrysler, Ligier, Matra si Peugeot.

Nu intru in amanunte deoarece nu acesta este scopul subiectului si ma opresc la participarea in cursele Grand Prix - Formula I din 1950-1951 desi, ca un arc peste timp, regasim Talbot si in anii mai apropiati de noi cand a avut succese alaturi de Matra si Ligier.

TALBOT - LAGO T26C

Talbot - Lago ia fiinta in 1935 cand italianul Anthony F. LAGO preia controlul SA Automobiles Talbot.
Mare fan al motoarelor de curse si intrezarind un marketing foarte bun prin intermediul competitiilor automobilistice incepe sa produca si masini de competitii.
Ajutat de un inginer foarte capabil, fugar de la FIAT, Walter Becclia, se gandeste sa utilizeze motorul de 3 litri si 6 cilindri in linie de la Talbot si transformarea acestuia intr-un 4 litri pentru curse.
Motorul debuteaza in competitii un an mai tarziu iar rezultatele, desi nu sunt exceptionale, sunt notabile. In acea vreme dominau monstrii mecanici de 600 CP ai lui Auto-Union si Mercedes.
7 ani mai tarziu ajutat de alta figura legendara a motoarelor de curse, Carlo Marchetti, se trece la marirea capacitatii cilindrice a motorului la 4,5 litri. Noul motor are doi arbori cu came laterali ce actioneaza cele 12 supape iar puterea creste de la 240 la 250 CP.
Montat pe noul sasiu Talbot, special conceput pentru cursele de Grand Prix, masina denumita Talbot Lago T26C isi face debutul in cursele din 1949.
In cursa inaugurala "British Grand Prix" - Campionatul Modial de Formula I - 1950 - masinile Talbot-Lago pilotate de Yves Giraud-Cabantous, Eugene Martin, Louis Rosier si Johnny Claes ocupa in ordine locurile 4,5, 6 si 12.
O performanta demna de remarcat avand in vedere adversarii mult mai puternici Alfa Romeo si Maserati.

Imagine postata

Imagine postata

Un desen foarte reusit al masinii de Grand Prix

Imagine postata

Cateva imagini cu un model restaurat si cateva detalii semnificative

Imagine postata Imagine postata Imagine postata Imagine postata

Imagine postata Imagine postata Imagine postata

Caracteristici tehnice:

Motor 6 cilindri in linie cu una sau doua bijii pe cilindru, amplasat frontal, longitudinal.
Constructie completa din aluminiu a blocului motor si a chiulasei.
Capacitate...............4,482 L.
Alezaj x cursa.........93 x 110 mm
Doua supape pe cilindru actionate de doi arbori cu came plasati lateral
Alimentare atmosferica cu trei carburatoare Zenith 50 HN DD
Putere......................260 CP la 5000 rpm
Sasiu din aluminiu format din doua lonjeroane si traverse.
Suspensie fata.........rigida cu arc lamelar transversal si amortizoare cu frictiune
Suspensie spate.......rigida cu arcuri semieliptice longitudinale si amortizoare cu frictiune
Directia cu coloana si caseta
Frane hidraulice pe toate cele patru roti si tamburi de frana ventilati
Cutie de viteze mecanica in 4 trepte
Tractiune pe rotile din spate
Roti cu spite:
fata.........................5,25 x 18
spate.......................6,50 x 18
Ampatament..........2502 mm
Lungime................4077 mm
Latime caroserie....1308 mm
Inaltime totala........1000 mm
Caroserie din aluminiu
Masa toatala...........950 kg


Urmeaza cate ceva despre modelul meu la scara 1:24. Este un model inceput acum doi ani.
Poate reusesc sa-l termin anul asta :innocent:

Aceasta postare a fost editata de LDH: 09 November 2007 - 11:32 PM


#2 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 10 November 2007 - 12:36 AM

...am inceput constructia machetei acum doi ani...

Kitul este produs de firma Smer din Cehia.

Este un kit la scara 1:24, destul de bine reprezentat si detaliat si pot spune ca respecta scara de proportii.
Piesele erau fixate pe doua culee din plastic albastru - modelul trebuie sa fie bleu adica Bleu France ca deh daca eram inglisi era verde.
Componentele se desprind cu usurinta de culee, sunt dintr-un plastic relativ moale, nu cu foarte multe bavuri iar surplusul se da foarte usor jos cu o pila de unghii sau smirghel.
Se pare ca eu am omis o gramada de bavuri.
Noroc cu pozele macro altfel nu vedeam nici acuma.

Imbinarile se fac destul de bine si teoretic nu necesita chit dar dupa ce am vazut alte realizari ma gandesc ca este necesar pe ici pe colo.
Cutia contine tot ce-i trebuie pentru a reprezenta destul de bine Talbotul-Lago de Formula I.
Am fost dezamagit de spitele rotilor care sunt reprezentate de niste discuri transparente gravate in negativ..

Cutia, o parte din instructiunile de montaj si restul de piese ce trebuie montate: oglinzile retrovizoare, doua grile ale radiatorului de ulei si piulitele fluture de fixarea rotilor.
Parbrizul, spitele si decalurile cu numerele sunt intr-o pungulita separata inca nedesfacuta.

Imagine postata Imagine postata Imagine postata

Cateva poze cu "bolidul" mai dezechipat de accesorii.
Cu exceptia caroseriei care este montata celelalte elemnte sunt prinse doar prin puncte de Revell pentru a fi demontate.
Noroc ca am avut inspiratia sa procedez asa ca dupa cum arata vopseaua "pensulata" in unele locuri trebuie sa reiau.

Imagine postata Imagine postata Imagine postata

Dupa cum se observa motorul, radiatorul, pompa de apa si suspensiile sunt bine reprezentate.
Alte imagini cu "dezechipata"

Imagine postata Imagine postata Imagine postata Imagine postata


Si acum cateva imagini cu Talbotul echipat aproape de gata

Imagine postata Imagine postata Imagine postata Imagine postata

Imagine postata Imagine postata

De lucru mai este mult.
Acuma am vazut foarte bine ca vopsirea nu este corecta peste tot si trebuie retusata iar jentile rotilor trebuie sterse si revopsite.
La scara asta ar fi pacat sa nu detaliez mai mult motorul si interiorul adica sa adug conductori, intrerupatoare si sa fac ceasurile de bord sa arate a ceasuri de bord.

Dupa ce o sa fie gata urmeaza;

Imagine postata

Avand in vedere ca au fost impreuna pe pistele de concurs.

Astept comentarii pe marginea a ceeace am facut pana acuma aaaa.... adica acum doi ani :innocent:

#3 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 10 November 2007 - 03:09 PM

Mi se pare foarte interesanta masina. Nu ma bag in detaliile de executie ca aici trebuie sa-si dea cu parerea altii, dar are asa, un aer ... romantic. Cu enorma evacuare, filtrul de aer (cred) exterior, plus pozitia de condus cu spatar vertical si niciun fel de sprijin lateral... Nu mai zic de forma rotunjita a botului si a mastii. E adorabila. Asa cum luceste vopseaua in poze imi aduce aminte de Duesenbergul de la muzeul tehnic. Pneurile sunt din plastic dur?

#4 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2007 - 12:07 PM

"ionut" a spus:

Pneurile sunt din plastic dur?


Da.
Mai este o problema.
Sunt facute monobloc cu jentile, doua jumatati care se lipesc. Daca jentile si "gumele" erau separate, ca la machete la scari mai mici, poate ca era mult mai bine.

Daca vopseau, retusurile si completarea cu detalii se pot rezolva relativ usor dati-ni un sfat legat de spite.
Chiar nu-mi plac acele discuri transparente zgariate.

Multumesc

#5 Useril este offline   alaur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 738
  • Inregistrat: 07-February 07
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2007 - 12:41 PM

Vezi o idee la http://www.cartula.ro/forum/index.php?s=&a...ost&p=48187 in capitolul 3 "Spoked Wheels"

#6 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2007 - 02:30 PM

alaur,

Multumesc foarte mult dar, spre rusinea mea, nu am gasit.
Un ajutor!

#7 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 11 November 2007 - 03:39 PM

Jentile spitate le poti 'fura' de la o alta masina, poate ai sanse si gasesti exact pe dimensiuni.

#8 Useril este offline   alaur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 738
  • Inregistrat: 07-February 07
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2007 - 11:26 PM

Vezi postareaLDH, la 11 Nov 2007, 14:30, a spus:

alaur,

Multumesc foarte mult dar, spre rusinea mea, nu am gasit.
Un ajutor!



http://www.wwimodele...3/18-wheels.htm

Desi cartea se refera la avioane se mai poate "fura" cate ceva din ea si pentru alte domenii.

Aceasta postare a fost editata de alaur: 11 November 2007 - 11:28 PM


#9 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2007 - 11:33 PM

alaur,

Excelenta ideea Imagine postata

Sa vedem daca-mi si reuseste mai ales ca m-ai pus rau la treaba. Trebuie sa decupez jentile si sa ramana numai obada si anvelopa sau poate merge si asa.

Multumesc,

#10 Useril este offline   promo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 24-March 07
  • Location:Bucuresti

Postat 16 November 2007 - 03:32 PM

salut, asa cum spunea si adyaero poti sa furi rotile de la o alta masina, exemplu burago.
Imagine postata

#11 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 16 November 2007 - 05:20 PM

Vezi postareapromo, la 16 Nov 2007, 15:32, a spus:

salut, asa cum spunea si adyaero poti sa furi rotile de la o alta masina, exemplu burago.


Daca ar fi de cumparat separat nu ar fi problema dar sa "strici" un Bugatti Atlantic eu cred ca este pacat.
Am avut si eu "jucaria" si desi are unele imperfectiuni arata foarte bine.

Oricum multumesc pentru idee si o intrebare: ai cumva roti cu spite separate?

#12 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 16 November 2007 - 05:23 PM

Mai exista chituri de la Maisto de asamblat care dau 2 randuri de jenti, unele argintii mate, altele cromate. Intreaba pe forum, poate cuiva i-au ramas un set de jenti si le mai are inca :friends:

#13 Useril este offline   promo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 219
  • Inregistrat: 24-March 07
  • Location:Bucuresti

Postat 16 November 2007 - 06:48 PM

LDH,

deocamdata nu am , dar am de gand sa fac o conversie la o macheta 1/24 sa ii pun niste roti de tuning. si poate or sa ramana un set, dar deocamdata in in studiu problema. Daca gasesc pe undeva te anunt insa.

#14 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 17 November 2007 - 01:14 AM

Multumesc,

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi