Un nume cu rezonanta in lumea automobilismului sportiv si a masinilor de strada.
Participanta atat in Formula I unde a cunoscut succesul este si o masina care si-a inscris numele pe panoplia castigatorilor Campionatului Mondial de Raliuri.
Talbot este o firma de origine englezeasca infiintata in anul 1903 de catre Charles Chetwynd - TALBOT.
S-a ocupat de importul de automobile din Franta si asamblarea de masini din piese separate in uzina North Kensigton - Londra.
In timpul WWI produce ambulante.
In 1919 putem spune ca Talbot devine o firma englezo-franceza prin cooperarea dintre Talbot, Darracqs si Sumbeam.
Talbot-Sumbeam-Darracqs produce masini de strada ce aveau sa cunoasca gloria in acei ani de avant industrial.
Firma trece pe parcursul timpului prin mai multe fuziuni cu diversi asociati, mai mult sau mai putini cunoscuti, fiecare dintre ei lasandu-si amprenta pe produsele Talbot fapt care a facut ca Brandul Talbot sa reziste peste timp.
Astfel cele mai importante contributii la ducerea peste timp a numelui Talbot l-au avut Rootes, Chrysler, Ligier, Matra si Peugeot.
Nu intru in amanunte deoarece nu acesta este scopul subiectului si ma opresc la participarea in cursele Grand Prix - Formula I din 1950-1951 desi, ca un arc peste timp, regasim Talbot si in anii mai apropiati de noi cand a avut succese alaturi de Matra si Ligier.
TALBOT - LAGO T26C
Talbot - Lago ia fiinta in 1935 cand italianul Anthony F. LAGO preia controlul SA Automobiles Talbot.
Mare fan al motoarelor de curse si intrezarind un marketing foarte bun prin intermediul competitiilor automobilistice incepe sa produca si masini de competitii.
Ajutat de un inginer foarte capabil, fugar de la FIAT, Walter Becclia, se gandeste sa utilizeze motorul de 3 litri si 6 cilindri in linie de la Talbot si transformarea acestuia intr-un 4 litri pentru curse.
Motorul debuteaza in competitii un an mai tarziu iar rezultatele, desi nu sunt exceptionale, sunt notabile. In acea vreme dominau monstrii mecanici de 600 CP ai lui Auto-Union si Mercedes.
7 ani mai tarziu ajutat de alta figura legendara a motoarelor de curse, Carlo Marchetti, se trece la marirea capacitatii cilindrice a motorului la 4,5 litri. Noul motor are doi arbori cu came laterali ce actioneaza cele 12 supape iar puterea creste de la 240 la 250 CP.
Montat pe noul sasiu Talbot, special conceput pentru cursele de Grand Prix, masina denumita Talbot Lago T26C isi face debutul in cursele din 1949.
In cursa inaugurala "British Grand Prix" - Campionatul Modial de Formula I - 1950 - masinile Talbot-Lago pilotate de Yves Giraud-Cabantous, Eugene Martin, Louis Rosier si Johnny Claes ocupa in ordine locurile 4,5, 6 si 12.
O performanta demna de remarcat avand in vedere adversarii mult mai puternici Alfa Romeo si Maserati.
Un desen foarte reusit al masinii de Grand Prix
Cateva imagini cu un model restaurat si cateva detalii semnificative
Caracteristici tehnice:
Motor 6 cilindri in linie cu una sau doua bijii pe cilindru, amplasat frontal, longitudinal.
Constructie completa din aluminiu a blocului motor si a chiulasei.
Capacitate...............4,482 L.
Alezaj x cursa.........93 x 110 mm
Doua supape pe cilindru actionate de doi arbori cu came plasati lateral
Alimentare atmosferica cu trei carburatoare Zenith 50 HN DD
Putere......................260 CP la 5000 rpm
Sasiu din aluminiu format din doua lonjeroane si traverse.
Suspensie fata.........rigida cu arc lamelar transversal si amortizoare cu frictiune
Suspensie spate.......rigida cu arcuri semieliptice longitudinale si amortizoare cu frictiune
Directia cu coloana si caseta
Frane hidraulice pe toate cele patru roti si tamburi de frana ventilati
Cutie de viteze mecanica in 4 trepte
Tractiune pe rotile din spate
Roti cu spite:
fata.........................5,25 x 18
spate.......................6,50 x 18
Ampatament..........2502 mm
Lungime................4077 mm
Latime caroserie....1308 mm
Inaltime totala........1000 mm
Caroserie din aluminiu
Masa toatala...........950 kg
Urmeaza cate ceva despre modelul meu la scara 1:24. Este un model inceput acum doi ani.
Poate reusesc sa-l termin anul asta
Aceasta postare a fost editata de LDH: 09 November 2007 - 11:32 PM