Forum Machete,Modelism,Hobby: Accidente suspecte? - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Accidente suspecte? Intilnire de gradul III la Baza Aeriana 71

#1 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 09 November 2007 - 10:25 AM

Salut,
Oare o fi vreun inceput la "Independence day" cu iz mioritic? doar se apropie 1 Decembrie :innocent:
Accident MIG 21
Sa ne bucuram de fiecare zi mai fratilor :innocent:
Spor,
Bill :gun:

Aceasta postare a fost editata de Bill: 09 November 2007 - 10:25 AM


#2 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 09 November 2007 - 10:32 AM

Cea mai misto chestie e ca ieri seara, un post TV - nu spui care, persoana importanta, ma-ntelegi - a zis ca a fost vorba, sigur, de o pasare. N-au spus insa si ce fel de "model" de pasare!

P.S. Avionul a avut si avarii la stabilizator, nu numai la cupola. Dar... "s-a spart cupola avionului MIG 21 LanceR şi s-a desprins fuselajul" e de tot :innocent:

Aceasta postare a fost editata de eugen: 09 November 2007 - 10:48 AM


#3 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 09 November 2007 - 11:58 AM

Am vazut la ProstTV reportajul. Pilotul a spus clar ca nu e vorba de o pasare, la care se adauga altitudinea (6500 m daca imi aduc eu aminte).

#4 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2007 - 12:07 PM

Insa, conform cu legile fizicii, nici ceva de dimensiuni semnificative n-a fost. Doar avand cupola tandari si avarii la stabilizator se poate spune ca a fost ceva avand 'masa si dimensiunile' unei pasari. Oricum, la ceva de asa mici dimensiuni slabe sanse sa ajute inregistrarea video din cabina.

Pana la urma, bine ca nu s-a intamplat nimic mai grav, si atat pilot cat si avion au scapat cu bine. O sa aiba ce povesti pilotul nepotilor :innocent:


PS: inca o data, se dovedeste ca presa noastra e de o maaaaaare calitate. Sa ne traiasca (cat mai putin, preferabil).

#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12663
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 November 2007 - 01:42 PM

Citeaza

PS: inca o data, se dovedeste ca presa noastra e de o maaaaaare calitate. Sa ne traiasca (cat mai putin, preferabil).
Cartula adevar graisi! Stai sa vezi ce iese da la treaba cu OZN! (stai sa precizez: pentru unii OZN nu inseamna Obiect Zburator Neidentificat ci musai nava extraterestra!)
Eugen, patrerea mea, ampenajul a fost lovit de cupola! Cit despre obiect, la peste 6000 de metri, nu stiu ce pasare zboara. Tot parerea mea: un graunte de meteorit, cu toate ca ar fi trebuit sa i sa vada traiectoria din urmere de ardere.

#6 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 09 November 2007 - 01:54 PM

Si eu m-as intreba, ce pasari zboara la 6.500 m in noiembrie ?! :innocent:

#7 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2007 - 02:22 PM

Vezi postareaBlue-Max, la 9 Nov 2007, 13:54, a spus:

Si eu m-as intreba, ce pasari zboara la 6.500 m in noiembrie ?! :innocent:


Exact pe logica asta as putea veni si eu sa spun "ce naiba sa te loveasca in aer la 6500m cand mergi cu 850km/h". Sansele sunt mici, dar EXISTA. Nu sunt expert in pasari, dar in 5 minute de 'gogu' am gasit ceva exemple.
Si culmea, seamana suspect de mult cu cel de acum. Luati de cititi.
http://elibrary.unm....p0092-p0092.pdf
E vorba de o amarata de rata de-a lor. Impact la 21000 picioare, deci 6400m (cam ca acum). Echipajul n-a prea vazut mare lucru, si n-au ramas prea multe urme ca ar fi fost o pasare, ceea ce e si normal la viteze mari.
Deci n-as fi chiar asa de grabit in a elimina o pasare drept cauza probabila. E drept, OZN suna mai "cool". :innocent:

A, si inca ceva. Recordul certificat de altitudine la pasaroi este de 9500metri. Au si poza cu ele, deci....

#8 Useril este offline   VIPER 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 18-March 06

Postat 09 November 2007 - 02:41 PM

Ma scuzati, dar nu putea fi kk dintr-un avion de pasageri? Se stie ca le lanseaza la altitudini mari si fiind asa de sus se fac blocuri inghetate. A si fost demult un caz in Canada cu niste oameni care locuiau intr-o zona mai pustie si jumatate de casa le-a fost distrusa de kk lansat dintr-un avion de pasageri. EI stiau ca acolo e zona nelocuita... Zic si eu...

#9 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2007 - 02:48 PM

Asta cu bomba fecala e mit urban, NU EXISTA pe avioane de pasageri deversare in aer. Ca doar nu-s bude CFR :innocent:
Avioanele-s presurizate, si toaletele se golesc la sol cu masini specializate.

#10 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 09 November 2007 - 07:23 PM

Hai sa ma bag si eu in discutie!
In primul rand - despre pasari. Cartula, ai doar partial dreptate, chiar daca ai adus dovezi. Pe la noi nu sunt pasari care sa zboare la 6500m. Cel putin asa sustin cei care se ocupa cu studiul ,,zburatoarelor cu pene'' pe aici pe la noi. Si NU ar fi putut sa sparga cupola (groasa de cca 1cm) la un unghi de impact asa de ascutit.
In al doilea rand - ce s-a intamplat cu pilotul. I-a fost sparta casca Dash iar el a incasat o lovitura in partea dreapta-fata a capului. Se pare ca nu va avea probleme cu ochiul si nici cu timpanele (de la depresurizare). In schimb, are ceva oase fracturate in zona bazei nasului.
In al treilea rand - mi se pare curios faptul ca s-a spart doar cupola. De ce nu s-a spart si suprafata vitrata dreapta fata? Ca doar partea frontala e blindata.
Cam astea ar fi!

PS: Unele din afirmatiile de mai sus reprezinta doar punctul meu propriu si personal de vedere :innocent:

#11 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 09 November 2007 - 07:53 PM

1. Nu sunt adeptul "Dosarelor X"

2. Pilotul a spus ca o pasare poate fi obesrvata/recunoscuta de la (mare) distanta, si ca n-a fost pasare. Acum... Eu nu prea cred chestia asta. La 850 km/h (~240m/s) ma cam indoiesc ca-creierul uman poate "vedea" o chestie mai mica decat... un monitor. Dimensiunile unei pasari + viteza foarte mare, ma cam duc cu gandul la ceea ce se cheama "distanta oarba".
In plus, este (cred) imposibil ca o fiinta vie in impact cu un obiect (cupola) sa nu lase nici un fel de urme - sange, tesut etc. Sa asteptam deci rezultatul anchetei.

#12 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2007 - 08:01 PM

Eu nu zic cu siguranta ca ar fi o pasare, ci doar ca n-as elimina asa de repede ipoteza in cauza, ca "nu se poate".
Mai ales, ca, desi esti liber sa ma contrazici, as spune ca masa obiectului lovit/care a lovit n-a fost considerabila, avariile datorandu-se in principal vitezelor mari implicate. Daca ar fi fost o masa semnificativa, situatia ar fi fost cu mult mai trista, cred.

In fine, daca e cum zici si impactul a fost oblic (cupola si pilot), iar obiectul nu a fost recuperat, nici vazut, e bizar. Putine chestii dispar asa, ca si cum n-ar fi fost. Incep sa ma gandesc serios ca 'ceva'-ul n-ar fi avut cum sa vina din fata, ci din lateral/deasupra, si atunci ce zicea Z-mare devine destul de plauzibil. Sau poate grindina? Naiba stie... Astept ceva oficial. Ce sunt CONVINS e ca n-are treaba cu farfuriile zburatoare :innocent:

Apropos Gopo. Rasa identificata in raportul ala de l-am citat e o rata ordinara, intalnita si in Europa. Deci aproape sigur se geseste si in Romanica, din poze asa imi pare :innocent:

#13 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 09 November 2007 - 08:18 PM

Salut!
ma bag si eu in seama

nu cred in vrajelile cu omuleti verzi!!!...e clar ca totusi a fost ceva atata timp cat pilotul sustine acest lucru...daca era meteorit, MiG-ul ar fi fost cules de pe camp bucati, rama la cabina nu s-a desprins ci doar plexi-ul s-a spart.Daca era pasare este clar ca trebuiau sa fie gasite resturi asa cum de obicei se gasesc...pene...sange samd...deci!!!....sa vina gagica aia...Dana sa ne lamureasca :innocent:
Foarte interesanta treaba....si trebiuie sa spun,ca dintre toate opiniile bag la taler pe cele ale lui Gopo pentru ca el este Locic si este cel mai autorizat sa isi dea cu parerea...(cer iertare la ceilalti pentru ca nu vreau sa se simta jigniti)

Concluzia..???? dreaq stie ce a fost...da' nu e bine...pasari la 6000 cam rar....

Spor!

#14 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 09 November 2007 - 08:24 PM

:innocent: Are cineva imagini cu "ciobitu' "? Ca eu o zic acum de gluma, dar unghiurile nu sunt tocmai normale...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ORD_ATGM_Javelin_Launch_Immediate_lg_.jpg


#15 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 09 November 2007 - 08:27 PM

http://www.intrepidearth.com/tour/random/0....php?loc=091807 :innocent:
din cauza Elodiei asta care nu mai apare o data nu vom avea parte de acest incredibil, senzational caz dezbatut de faimosul Lazarus la OTV, doar daca nu cumva e vorba de OZN-ul care a rapit-o pe duduie, fiind pilotat de Cioaca, care pentru deturnarea opiniei publice de la cazul lui Romulul(nu fratele lui Remus manca-tz-as) Mailat a vrut sa doboare Mig-ul, si prin asta sa provoace demisia ministului apararii, demisie care ar fii antrenat caderea guvernului si prin urmare anticipate, luandu-l pana si pe Base prin surprindere.

Aceasta postare a fost editata de horia: 09 November 2007 - 08:35 PM


#16 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 09 November 2007 - 09:32 PM

curios ca pe filme se vede destul de bine pasarea cu toata "distanta oarba"

F-16 http://www.youtube.c...h?v=qzpz261mU2A
A-10 http://www.youtube.c...h?v=yzRAhseu3Jc

#17 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2007 - 09:55 PM

Vezi postareaMiG, la 9 Nov 2007, 21:32, a spus:

curios ca pe filme se vede destul de bine pasarea cu toata "distanta oarba"

F-16 http://www.youtube.c...h?v=qzpz261mU2A
A-10 http://www.youtube.c...h?v=yzRAhseu3Jc


Foarte adevarat. Pana nu vedem si noi filmul echivalent, de pe Mig, nu avem ce compara. Ideea e ca poti in ultima clipa sa vezi ce te loveste, daca esti cu ochii pe obect si e vorba de o pasare. Nu poti probabil sa eviti, si daca te uiti la filme amandoi pilotii sunt surprinsi de impact.

Insa 2 observatii sunt necesare.
* F-16-le avea 380KIAS, viraj stanga, pasaroiul zbura aprox. in aceeasi directie, deci viteza de apropiere semnificativ mai mica. Distanta de la care a fost vizibil, circa 1 secunda, aprox 100-200m.
* A-10-le avea 275KIAS, drept, cam aceeasi perioada de vizibilitate (1 sec), cam aceeasi distanta (100-200m).

#18 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 09 November 2007 - 10:01 PM

Ce viteza aveau avioanele in momentul respectiv? Despre A-10 stiu ca are viteza maxima pe undeva pe la 600-700 kmh, dar probabil ca nu zbura la aceea viteza.

#19 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2007 - 10:11 PM

Vezi ca scrisei mai sus.
A-10 avea 275KIAS, deci ~500Km/h
F-16-le avea 380KIAS in viraj, deci ~700Km/h,desi datorita virajului si traiectoriilor, viteza de apropiere a pasaroiului a fost mai mica de atat. Virajul stanga era de ~2grade/secunda, deci s-ar putea calcula viteza de apropiere cu oaresce aproximatie.

Pana la urma, noi ne jucam aici si facem exercitii de imaginatie. Ca date concrete, nu avem :innocent: Singurul raspuns poate sa-l dea doar investigatia oficiala.

#20 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 09 November 2007 - 10:22 PM

Imi pare rau dar eu nu stiam (si un stiu cati stiu) ce inseamna 275KIAS sau 380KIAS. M-am uitat la HUD dar nu m-am lamurit foarte bine.

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi