Confectionare cauciucuri din cauciuc, bineinteles
#1
Postat 06 November 2007 - 10:51 AM
Multumesc tuturor pentru ajutor
#2
Postat 06 November 2007 - 11:37 AM
daca vrei sa torni RTV, ar fi bine sa faci matrita din altceva.
eu am niste matrite din RTV de vreo 3 ani, care nu si-au schimbat forma si aspectul.
ah, am uitat: RTVul nu prea il poti vopsi. poate exista vopsele speciale, dar din cate am incercat, nici una nu prindea pe cauciuc.
AdyAero, la 6 Nov 2007, 10:51, a spus:
Multumesc tuturor pentru ajutor
#3
Postat 06 November 2007 - 11:40 AM
O sa intreb care e denumirea exacta a produsului.
Acel RTV la care te referi este un cauciuc siliconic si e mai greu de turnat.
Cauciucul siliconic se "misca" mai incet decat o rasina, si nu poate fi turnat prin "drop casting" adica turnare gravitationala. Trebuie sa fie deaerat ca face bule.
Radu
Uite un exemplu: Furtunul (negru) penru masca de oxigen e facut din astfel de rasina. Are un fir de plumb in mijloc care ii tine forma dupa indoire, altfel nu ar sta.
#4
Postat 06 November 2007 - 12:13 PM
Szek, ma gandesc sa fac matrita din altceva, un scratch build dar in 'pozitiv' astfel incat la turnare sa obtin cauciucul cu santurile in negativ, bineinteles. Eventual fac un mulaj dupa 'master' din altceva si in matrita rezultanta sa torn RTV-ul. A-pro-pos, RTV-ul ce culoare are? Ca daca e negru, nici nu imi trebuie mai mult.
Radub, nu m-ar dernaja daca as avea nevoie si de armatura la confectionarea cauciucurilor. Daca tot ai pomenit tu de 'poliuretan', mi-a venit o idee. Nu se poate folosi oare spuma poliuretanica la tub, dupa ce se aseaza si se scoate aerul din ea, deci nu direct din tub.
O alte idee care mi-a trecut prin minte ar fii cu silicon auto (exista si rosu si negru, ce sa mai vorbesc de cel sanitar care e transparent) dar nu stiu ce difilcutati pot aparea la scoaterea produsului din matrita, sa nu adere la aceasta. Siliconul insa nu iese mat ci lucios si nu stiu daca nu cumva are vascozitate prea mare prentru turnarea gravitationala (eventual o injectare cu o siringa).
PS. Deja incep sa ma gandesc ca ce am facut in poli referitor la turnarea metalelor incepe sa fie de folos
#5
Postat 06 November 2007 - 12:34 PM
Orice alta varianta, gen silicon sanitar, RTV uzual, spuma poliuretanica, etc, sunt simple carpeli, cu rezultat incert. Pentru un cauciuc calumea iti trebuie rigiditate, rezistenta in timp, consistenta rezultatelor, reproductibilitatea acelor rezultate. E drept, daca ai chef doar sa te joci si sa pierzi in esenta timpul testand varii combinatii, merge sa explorezi si variantele care le-ai enumerat mai sus.
O sa caut rasina in cauza, si pun link-ul.
#6
Postat 06 November 2007 - 01:51 PM
Uite o varianta: duritate 50A (similar cauciuc)
http://www.freemansu...64001HighEl.htm
Sau ceva si mai moale: duritate 37A (cauciuc moale)
http://www.freemansu...64101VeryFl.htm
Sunt zeci-sute de variante de compusi in domeniul asta. Cauta ceva de vascozitate redusa ( < 2000cps ) ca sa se poata turna, si cu duritate >30 si <70, si preferabil de culoare neagra (desi se pot pigmenta usor compusii astia cu pigmenti speciali si ieftini)
#7
Postat 15 March 2009 - 07:34 PM
Am nevoie de ajutor !
Am nevoie de niscaiva poze cu pneuri uzate excesiv cat si de sfaturi, tehnici care pot duce la un astfel de aspect.
Eu m-am gandit sa subtiez plasticul pana cedeaza, sa pun niste sarmulite (insertia din cauciuc) dar presimt ca astfel de modificari nu apar la actiunea apei sau a soarelui dogoritor.
Aceasta postare a fost editata de alexie: 15 March 2009 - 07:35 PM
#8
Postat 15 March 2009 - 07:49 PM
http://www.craigwalker.net/images/news/Sla...%20Tire%201.JPG
http://image.4wheeloffroad.com/f/14242886/...tire_damage.jpg
http://www.worldofst...des/TRC4592.jpg
http://www.ripoffrep...ports/tire1.jpg
#9
Postat 15 March 2009 - 11:51 PM
O imagine cu un "caoutchouc" Banloc - BF Goodrich de pe Skoda aia de la MMN. E vechi, e ciupit, nu primim reclamatii, marfa nu se returneaza.
La camioane s'au folosit pana acum 15-20 de ani (si inca se mai folosesc) anvelope diagonale care nu aveau intaritura de otel, ci numai textila. In fine, nu asta e important ci reproducerea la scara a unei urzeli, fie ea textila sau metalica. Daca vrei sa obtii petecele simulate in desen, iei o sipca de lemn si o spargi pe fibra pana obtii niste betisoare (cred ca bradul ar fi destul de bun, crapa in toate directiile - disponibil de la o lada de fructe) apoi le retezi "nice and neat" cu ceva lama, freza, ce'ai la indemana. Cred ca sectiunea va fi aproape de ce trebuie, o incalzesti fara sa ia foc si presezi pe roata (evident, probe inainte, stii mai bine decat mine). In adancitura obtinuta tragi niste zgarieturi paralele cu acul de gravat si cam aia e, mai ciufulesti marginile pe directia rosaturii, dupa chef. Alte idei n'am. De fapt mai e una, cu picurat niste solvent si pus destu' peste pata sau o panza fina, da' cred ca nu e ce trebuie.
P.S. Daca subiectul e ceva american, WWII, anvelopele vehiculelor de tonaj mediu si mic erau umplute cu burete, poti sa bagi in ele si tirfoane de cale ferata fara sa simulezi roata desumflata.
Aceasta postare a fost editata de Vernier: 15 March 2009 - 11:57 PM
#10
Postat 16 March 2009 - 12:29 PM
Vernier, la 15 Mar 2009, 23:51, a spus:
Multumesc mult,
Vreau sa fac un M3 scout car care sa arate mai jalnic decat cel din foto, mai jalnic dar cu cauciucuri.
Informatia despre burete n-o stiam, Slava Domnului ca am intrebat. Cat de mult pot sa fortez nota?
#11
Postat 16 March 2009 - 01:49 PM
alexie, la 16 Mar 2009, 12:29, a spus:
Aha, deci masina care zace. Pai le faci crapate:
Anvelopele umplute cu burete se lasa si ele pentru ca neoprenul ala sau cum s'o numi se usuca, dar nu ajung plate. Rupturile peretilor sunt circulare, imi pare rau ca nu am drum pe la MMN, in parcul de artilerie sunt ceva cauciucuri crapate artistic, poate daca ajunge cineva in weekend pe acolo se indura sa traga o poza, doua.
Aceasta postare a fost editata de Vernier: 16 March 2009 - 01:51 PM
#12
Postat 16 March 2009 - 08:25 PM
alexie, la 15 Mar 2009, 19:34, a spus:
Am nevoie de niscaiva poze cu pneuri uzate excesiv cat si de sfaturi, tehnici care pot duce la un astfel de aspect.
Eu m-am gandit sa subtiez plasticul pana cedeaza, sa pun niste sarmulite (insertia din cauciuc) dar presimt ca astfel de modificari nu apar la actiunea apei sau a soarelui dogoritor.
Salut,
daca nu cunva Johnny s-a apucat sa faca burnouturi cu seria 3 ( M3 ma, nu va ganditi la altceva ) nu inteleg de ce sa se vada sarma din cauciucuri, ca de la uzura "de mers" mai rar.... eventual sa fie guma tocita rau de tot, sa nu mai fie acele modele pe ea..... asa poate ar fi mai realist si, cum ziceau si altii, crapate, daca tot au stat in soare. Apa nu influenteaza cu nimic cauciucul..
In alta ordine de idei, daca vrei musai sarma, am eu dintr-un radio ceva al dracului de subtire, aproximez ca fiind sub sau in jur de 0,1 mm.. daca te ajuta spune-mi, dar vezi ca pe forum intru din an in paste, mai bine cere de la baieti un nr de telefon...
bafta!
#13
Postat 16 March 2009 - 08:53 PM
Vernier, la 16 Mar 2009, 13:49, a spus:
Anvelopele umplute cu burete se lasa si ele pentru ca neoprenul ala sau cum s'o numi se usuca, dar nu ajung plate. Rupturile peretilor sunt circulare, imi pare rau ca nu am drum pe la MMN, in parcul de artilerie sunt ceva cauciucuri crapate artistic, poate daca ajunge cineva in weekend pe acolo se indura sa traga o poza, doua.
Gata, zarurile au fost aruncate...ma rog, de maine. Multumesc
#15
Postat 17 March 2009 - 05:03 PM
Ma gandeam ca jumatatile de roti sunt potrivite pentru producerea unei matrite de ipsos pentru turnarea siliconului. In fig. 1 se lipeste masterul cu aracet pe o bucata de plastic, se dau gauri de centrare la colturi, se lipesc laterale tot de plastic pentru a creea o cutie si apoi se toarna laptele de ipsos. Se fac doua matrite ca in fig. 2 in care se va turna siliconul, introducand in centru niste piese de degajare a surplusului de material. Asta e ipoteza. Stiu ca desenul e departe de afi explicit, dar macar asa, ca principiu.
Intrebarile mele sunt: a incercat cineva sa toarne cauciuc siliconic (sanitar) in matrite de ipsos? daca matrita e impregnata cu ulei sunt sanse sa nu se lipeasca? se poate lipi silicon cu silicon?
Aceasta postare a fost editata de Vernier: 17 March 2009 - 05:04 PM
#16
Postat 14 March 2010 - 05:50 PM
Echipa mea lucreaza la un robot de suno, si avem nevoie de niste roti care sa aiba aderenta cat mai buna.
Rotile pe care le-am cumparat nu prea ne multumesc, si am cautat pe internet o modalitate sa facem niste roti mai bune si am gasit asta: http://www.pdxbot.or....php?link_id=14
Din pacate nu am gasit produsul respectiv prin Romania, si ar dura prea mult sa il comandam din SUA deoarece concursul e pe 24 martie.
Ne-am gandit sa incercam sa facem rotile din silicon sanitar in loc, credeti ca e o idee buna?
Daca are cineva pe-acasa Urethane RTV si e dispus sa ne vanda destul cat sa facem doua roti i-as fi foarte recunoscator...
Alte idei sunt binevenite de asemenea :)
#17
Postat 06 December 2010 - 06:13 PM
admin, la 6 Nov 2007, 13:51, a spus:
Uite o varianta: duritate 50A (similar cauciuc)
http://www.freemansu...64001HighEl.htm
Sau ceva si mai moale: duritate 37A (cauciuc moale)
http://www.freemansu...64101VeryFl.htm
Sunt zeci-sute de variante de compusi in domeniul asta. Cauta ceva de vascozitate redusa ( < 2000cps ) ca sa se poata turna, si cu duritate >30 si <70, si preferabil de culoare neagra (desi se pot pigmenta usor compusii astia cu pigmenti speciali si ieftini)