Aceasta postare a fost editata de virusu: 07 January 2008 - 10:17 PM
Tr 85
#25
Postat 08 January 2008 - 12:04 PM
virusu, la 7 Jan 2008, 23:49, a spus:
Virusule, nu-ti fa probleme ca majoritatea pozelor sunt de pe pagina http://www.armyrecognition.com/europe/Roum...e_diaporama.htm unde scrie clar ca sunt TR85.
La pagina http://www.armyrecognition.com/europe/Roum...m_Bucharest.htm, pe langa alte alea, alea se afla si poaze cu TM 800 si TR 800.
Bafta!
#29
Postat 14 January 2008 - 03:27 PM
Razeer, la 8 Jan 2008, 00:33, a spus:
Salut!
As dori o verificare a cunostintelor mele...
In cazul tancurilor romanesti post 1965 discutam de:
I. TR-580 (aka. TR-77)
II. TR-85 (aka. TR-85-800, TM-800)
III. TR-125
Nu stiu eu bine?
#30
Postat 14 January 2008 - 05:34 PM
TR-580
TR-800
TR-85M1 -MBT in dotare - e total diferit de TR-800 (alta turela, alt Sistem de conducere a focului , alt motor, etc)
TR-125 - prototip
nu am habar cum le numesc strainii , asta e codificarea pe care am auzit-o mereu
Aceasta postare a fost editata de Razeer: 14 January 2008 - 05:35 PM
#31
Postat 14 January 2008 - 11:21 PM
Razeer, la 14 Jan 2008, 18:34, a spus:
TR-580
TR-800
TR-85M1 -MBT in dotare - e total diferit de TR-800 (alta turela, alt Sistem de conducere a focului , alt motor, etc)
TR-125 - prototip
nu am habar cum le numesc strainii , asta e codificarea pe care am auzit-o mereu
OK, inseamna ca si tu le stii la fel ca mine. :)
TR-85 M1 desemnand rezultatul unui program de modernizare aplicat unor exemplare TR-85 aflate deja in dotare (nu e vorba de un nou design introdus in productie - similar, daca vrei, cu M1 si M1A1/A2 sau Leopard 2 si Leopard 2A6 etc.)
http://www.armyacade...2000/art25.html
salut!
#32
Postat 15 January 2008 - 12:16 AM
#33
Postat 15 January 2008 - 12:55 AM
http://www.jedsite.info/tanks-tango/tango/...5m-archive.html
apropos de Tancul Romanesc ...
pe jedsite.info apar fotografii ale unui TR-580 interesant (identificat pe site ca TR-85M) - aveti idee ce e cu el? e unicat?
ps - ca sa nu ramana in suspans, motorul de TR-85M1 este o modernizare a celui "german" asimilat la jumatatea anilor '80 (orientata de altfel, se pare, mai mult pe ideea de fiabilizare)
#35
Postat 15 January 2008 - 08:47 PM
-autotunul maresal a fost un sasiu de t-60 cu placi de blindaj capturate de la rusi si motor skoda de la nemti
-tunul de resita a fost o mixtura de teava vikers, proiectil pak, si afet zis
http://www.amazon.de/Moderne-Kampfpanzer-A...0801&sr=8-1
* in aceasta carte la paginile 114, 115 se spune clar ca:
-romania a cautat ajutor la firmele germane ,ca a fost refuzata dar nu se stie de unde a aparut varinata romaneasca a motorului
(acelasi lucru s-a intamplat si cu anglia si cu franta si din cate am auzit chiar cu fosta urss)
*alt caz asemanator :anglia nu a vrut sa vanda licenta de Chieftain Israelului care a 'modernizat' m-60 sub numele de merkava
si care a 'imprumutat' mai tarziu teava de 120 mm lisa de la leoprad-2
*Pacepa sustine ca motorul a fost subtilizat de DIE , Pelin sustine ca motorul a fost adus in tara de DIA
*problema nu este asa de simpla, nu sunt jurist dar aliati fiind se pot gasi solutii ...
-eu am auzit legenda ca s-a dorit copierea motorulu de vw golf ptr aro 10 si din cauza de masini unelete
nu s-a reusit (vw golf putea sa-si cumpere oricine de pe piata libera...)
-deci avand in vedere ce masini unelete avea romania la momentul respectiv copie e rautacios spus
(chiar irealizabil as zice eu ..)
-este o 'adaptare' a motorului la masinile unelte existente (occidentalii stiau foarte clar ce exporta
si cam la ce se poate folosi ..standardele nato erau foarte restrictive in acest sens)
*cred ca singurul lucru care se poate imputa Romaniei vizavi de chestiune si de care sunt raspunzatoare(si in fata propriului popor)
toate guvernarile postdecembriste este ca in loc sa cumpere licente au tocat bani pe importuri ptr satisfacerea clientele politice
(iar pina la modelul finlandez cred ca aici este relevant modelul turcesc ...)
#36
Postat 11 October 2008 - 01:37 PM
http://komets.ld.inf...TR-85_1page.htm
(!!! trageti de bara cursor jos spre mijloc !!!)
*nu ar fi fost cea mai buna idee a lui ceausescu sa dea jos telemetrul cu laser..
http://www.stindard....armament-89.pdf
*TR avea initial sistemul de conducere al focului cu telemetru cu laser chinezesc
si sonda de masurare a vitezei/temperatura-vant cehoslovaca/kladivo
(la prima parada numai tancul din capul coloanei avea telemetru cu laser !)
http://en.wikipedia.org/wiki/T-54/T-55_ope...rs_and_variants
http://www.sinodefen...tank/type88.asp
http://en.wikipedia..../Type_88_(tank)
http://en.wikipedia....wiki/Type_69/79
*cateva filmulete despre t-55 chinezesc
http://www.youtube.com/watch?v=6NiPh_hl44s...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=mgU2rIjUej8...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=YmtBZI8Nhrw...feature=related
#37
Postat 10 November 2008 - 02:43 PM
http://www.forter.ro...to/scoala/mici/
#40
Postat 11 December 2008 - 11:07 PM