*vrem nu vrem si la capitolul tehnologie Romania a fost la 'confluenta' Ruso-Germana
-autotunul maresal a fost un sasiu de t-60 cu placi de blindaj capturate de la rusi si motor skoda de la nemti
-tunul de resita a fost o mixtura de teava vikers, proiectil pak, si afet zis
http://www.amazon.de/Moderne-Kampfpanzer-A...0801&sr=8-1
* in aceasta carte la paginile 114, 115 se spune clar ca:
-romania a cautat ajutor la firmele germane ,ca a fost refuzata dar nu se stie de unde a aparut varinata romaneasca a motorului
(acelasi lucru s-a intamplat si cu anglia si cu franta si din cate am auzit chiar cu fosta urss)
*alt caz asemanator :anglia nu a vrut sa vanda licenta de Chieftain Israelului care a 'modernizat' m-60 sub numele de merkava
si care a 'imprumutat' mai tarziu teava de 120 mm lisa de la leoprad-2
*Pacepa sustine ca motorul a fost subtilizat de DIE , Pelin sustine ca motorul a fost adus in tara de DIA
*problema nu este asa de simpla, nu sunt jurist dar aliati fiind se pot gasi solutii ...
-eu am auzit legenda ca s-a dorit copierea motorulu de vw golf ptr aro 10 si din cauza de masini unelete
nu s-a reusit (vw golf putea sa-si cumpere oricine de pe piata libera...)
-deci avand in vedere ce masini unelete avea romania la momentul respectiv copie e rautacios spus
(chiar irealizabil as zice eu ..)
-este o 'adaptare' a motorului la masinile unelte existente (occidentalii stiau foarte clar ce exporta
si cam la ce se poate folosi ..standardele nato erau foarte restrictive in acest sens)
*cred ca singurul lucru care se poate imputa Romaniei vizavi de chestiune si de care sunt raspunzatoare(si in fata propriului popor)
toate guvernarile postdecembriste este ca in loc sa cumpere licente au tocat bani pe importuri ptr satisfacerea clientele politice
(iar pina la modelul finlandez cred ca aici este relevant modelul turcesc ...)