Forum Machete,Modelism,Hobby: Tr 85 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Tr 85

#41 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

  Postat 17 February 2009 - 08:44 PM

Daca vreti TR 85 se gaseste la wespe models scara 1/48 dar si pretu arde 42 euro .Dati cu ochiu pe aici : http://www.wespemode...tank-p-413.html :friends:
Detalii nu stiu asta e ce am gasit la ei pe site . Este acolo contact si alte alea . vedeti voi ce si cum :whistle:

Aceasta postare a fost editata de ovichelu: 17 February 2009 - 08:46 PM


#42 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 17 February 2009 - 08:55 PM

Vezi postareaovichelu, la 17 Feb 2009, 20:44, a spus:

Daca vreti TR 85 se gaseste la wespe models scara 1/48 dar si pretu arde 42 euro .Dati cu ochiu pe aici : http://www.wespemode...tank-p-413.html :friends:
Detalii nu stiu asta e ce am gasit la ei pe site . Este acolo contact si alte alea . vedeti voi ce si cum :whistle:


:-P 42 euro?!?!Ce mult!
Arata teribil de urat!
Cu 42 euro ma apuc si-l fac eu din kit tamiya 1/35.

Aceasta postare a fost editata de tgr: 17 February 2009 - 08:57 PM


#43 Useril este offline   ionicaf 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 610
  • Inregistrat: 29-October 07
  • Location:bucuresti

Postat 25 May 2009 - 08:34 PM

*istorie recenta , TR ...
http://1989.jurnalul.ro/stire-special/nico...ara-508494.html

#44 Useril este offline   ionicaf 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 610
  • Inregistrat: 29-October 07
  • Location:bucuresti

Postat 10 November 2009 - 07:53 PM

*TCZ-580 (fara macara ) si DMT-85 (cu macara )
(aduce cu versiunea cehoslovaca....VT-55A)
http://en.wikipedia....RAF_Duxford.jpg

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: tcz580arv_10.jpg
  • Imagine atasata: tcz580_recovery_1.jpg
  • Imagine atasata: TR_85_pod_de_asalt.jpg
  • Imagine atasata: DMT_85_M1.JPG


#45 Useril este offline   ionicaf 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 610
  • Inregistrat: 29-October 07
  • Location:bucuresti

Postat 13 March 2010 - 08:15 AM

* O istorie a tancului romanesc (1) pagina 283
Locotenent-colonel ing. Alexandru CARAVAN
http://www.forter.ro/ro/publicatii/Buletin...re%20Romane.pdf
** t-55 diverse ipostaze ...
http://bbs.tiexue.ne..._3830162_1.html

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zt_55_tractor.jpg
  • Imagine atasata: tr85m1_3.jpg


#46 Useril este offline   Sheniloiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 326
  • Inregistrat: 03-December 08
  • Location:Timisoara

Postat 20 March 2010 - 03:25 PM

Prima varianta de tanc romanesc a fost TR-580 (numit si TR-77). Practic era derivat din T-55, avand acelasi motor, aceeasi transmisie (doar ambreiajul avea un numar mai mare de placi de frictiune), acelasi armament, echipamente etc. Totul "impachetat" intr-o cutie blindata si o turela noua, cu numarul de galeti marit la 6 dar cu aceeasi suspensie.
De fapt, TR-580 poate fi numit un tanc de preserie, fiind din start destinat pentru incercari in vederea realizarii unei variante cu un alt grup energetic. Ca atare, au existat cateva modificari la diversele serii de TR-580: au fost doua tipuri de turele, una similara cu cea de la T-55 si alta prelungita spre spate (vezi foto postata anterior), in spatiul respectiv se intentiona montarea de echipament suplimentar, printre care si un sistem centralizat de ventilatie si filtrare a aerului. De asemenea, plafonul camerei energetice a avut 2 variante - unul plat, ca la T-55 si un model mai ridicat, prefigurand configuratia de la TR-800.
In 1983, in Scoala militara de ofiteri de la Pitesti se testa un motor de 630 CP pentru TR si probabil pentru a fi montat si pe T-55. Practic era motorul V-2-55, dar cu niste modificari ce au marit puterea la 630 CP. Motorul era testat pe un T-55 standard care avea sudate pe el, in special pe turela, cateva puncte de prindere pe care se fixasera o gramada de patine de senila, pentru a aduce tancul la greutatea unui TR-580. Nu am apucat sa conduc tancul respectiv, cativa dintre colegii mei au facut-o insa. Se comporta mai bine decat un T-55 standard, dar ambreiajul era sensibil (nu fusese modificat), nu rezista la noua greutate. In final nu s-a ales insa nimic de proiectul respectiv, nu stiu de ce. Probabil s-a descoperit ca motorul se uza mai mult decat cel standard datorita puterii mai ridicat. Cine stie!

#47 Useril este offline   ionicaf 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 610
  • Inregistrat: 29-October 07
  • Location:bucuresti

Postat 03 May 2010 - 09:03 AM

BSDA :hi:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture_03.jpg


#48 Useril este offline   NNnicusor 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 26-March 09
  • Location:Campia Turzii

Postat 10 August 2010 - 07:46 AM

O istorie a tancului romanesc (2) pagina 254
Locotenent-colonel ing. Alexandru CARAVAN
http://www.rft.forte...df/2010-t-2.pdf

#49 Useril este offline   ionicaf 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 610
  • Inregistrat: 29-October 07
  • Location:bucuresti

Postat 01 January 2011 - 04:37 PM

* sursa pozei ....
http://www.flickr.co...755@N07/page15/

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: tanc_1998.jpg


#50 Useril este offline   NNnicusor 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 44
  • Inregistrat: 26-March 09
  • Location:Campia Turzii

Postat 01 January 2011 - 06:20 PM

http://www.umbucuresti.ro/
Site-ul Uzinei Mecanice Bucuresti , recent realizat.
Deocamdata se poate accesa doar pagina referitoare la TR - 85 M1 .
Probabil pe viitor vor fi adaugate si paginile web referitoare la celelalte produse , de serie sau prototip , care pe moment au link-uri nefunctionale .

#51 Useril este offline   mircea_mmiro 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 10-January 11
  • Location:Bucuresti

Postat 13 January 2011 - 07:09 PM

Pentru ca sunt din bransa si nu vorbesc din auzite: TR 800 = TR 85 (s-a schimbat codificarea fabricii, cu alta) motor 8VSA2T2 = 830 CP.
TR 85 M1, varianta modernizata in perioada 1999 - 2009, alt SCF, alt stabilizator, turela si cutie blindata modoficata. Acelasi motor, marit la 860 CP.
Propunere remotorizare cu V12 IVECO-FIAT, 1200 CP, neconcretizata. Derivate in lucru: pod de asalt, tractor evacuare. Motorizarea: probabil tot 860 CP. Posibil sa le vedeti la EXPOMIL 2011!

TR-580 a fost cunoscut si ca TR-77-580, o varianta romaneasca a T-55. Actualmente, scos din inzestrare, de vazut la Muzeul Militar National.

Am uitat sa va spun: Uzina Mecanica Bucuresti face machete TR-85 M1 la un producator, la pretul de circa 50 dolari bucata, la comanda! Scara pare 1/18 sau 1/20. O sa ma interesez numele producatorului si scara. cert este ca face comenzi de volum.

Aceasta postare a fost editata de mircea_mmiro: 13 January 2011 - 07:14 PM


#52 Useril este offline   Mircea87 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 30-July 10
  • Location:CT
  • Interests:Tehnica militara din dotarea Armatei Romane si vehiculele blindate.

Postat 25 February 2011 - 02:14 PM

Asa-zisul TR-85M este de fapt TR-85M1A. E usor de recunoscut, blindajul suplimentar de la turela are alta forma (mi se pare ca e sudat, nu cum e in prezent la TR-85M1 cu bolturi si pe segmente), are un lansator de grenade fumigene cu patru tevi deasupra tunului (in locul sistemului de conducere a focului), extractorul de fum de pe teava e mai in spate, iar partea din spate (turret bustle in engleza) are alta forma.

E tancul care apare cu 7 postari mai sus si cel de pe trailer de pe prima pagina a topicului. In prezent e expus un exemplar la MMN (poza facuta de mine anul trecut: http://en.wikipedia.org/wiki/File:TR-85M1A...inandMuseum.jpg ). Anul de fabricatie: 1998, iar pe placuta informativa chiar asa scrie: TR-85M1A. Despre TR-85M2 nu am gasit nici o sursa de incredere care sa mentioneze existenta lui. Parerea mea sincera e ca acest TR-85M2 a fost prototipul acela testat cu motor de 1200 cp care nu a ajuns nicaieri...denumirea asta, TR-85M2, n-apare in rapoartele institutelor de cercetare care mentioneaza acest prototip. De fapt, apare doar pe wikipedia si nu stiu cum a ajuns acolo. A fost preluata apoi de ziare.com si prin alte surse.

Am adaugat niste informatii la articolul despre TR-85 din lb. engleza de pe wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/TR-85 . Daca cineva are alte informatii, de incredere (surse scrise de preferinta), sa ma contacteze sa rescriu. Mai am de lucru la articol. Majoritatea publicatiilor din lb. engleza contin informatii eronate despre TR-85 (apar niste versiuni fantoma, gen TR-85N, TM-800, TR-850 etc. - toate sunt acelasi tanc: TR-85), insa e de inteles avand in vedere lipsa informatiilor de dinainte de 89 si de la inceputul anilor '90.

Daca aveti cumva poze facute de voi cu TR-85 de la expozitii (expomil, bsda etc.) sau din alte parti si vreti sa le eliberati sub licenta libera pe wikipedia, va rog sa-mi dati un mesaj privat. Ma intereseaza si daca aveti cumva poze cu SAUR 1, 2, RN 94, alte prototipuri, piese de artilerie fabricate in Romania, alte arme fabricate in Romania, dati-mi un mesaj privat. Trebuie insa sa fiti autorul pozelor, altfel vor fi sterse.

#53 Useril este offline   mircea_mmiro 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 10-January 11
  • Location:Bucuresti

Postat 17 March 2011 - 09:36 PM

Vezi postareaMircea87, la 25 Feb 2011, 14:14, a spus:

Asa-zisul TR-85M este de fapt TR-85M1A. E usor de recunoscut, blindajul suplimentar de la turela are alta forma (mi se pare ca e sudat, nu cum e in prezent la TR-85M1 cu bolturi si pe segmente), are un lansator de grenade fumigene cu patru tevi deasupra tunului (in locul sistemului de conducere a focului), extractorul de fum de pe teava e mai in spate, iar partea din spate (turret bustle in engleza) are alta forma.

E tancul care apare cu 7 postari mai sus si cel de pe trailer de pe prima pagina a topicului. In prezent e expus un exemplar la MMN (poza facuta de mine anul trecut: http://en.wikipedia.org/wiki/File:TR-85M1A...inandMuseum.jpg ). Anul de fabricatie: 1998, iar pe placuta informativa chiar asa scrie: TR-85M1A. Despre TR-85M2 nu am gasit nici o sursa de incredere care sa mentioneze existenta lui. Parerea mea sincera e ca acest TR-85M2 a fost prototipul acela testat cu motor de 1200 cp care nu a ajuns nicaieri...denumirea asta, TR-85M2, n-apare in rapoartele institutelor de cercetare care mentioneaza acest prototip. De fapt, apare doar pe wikipedia si nu stiu cum a ajuns acolo. A fost preluata apoi de ziare.com si prin alte surse.

Am adaugat niste informatii la articolul despre TR-85 din lb. engleza de pe wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/TR-85 . Daca cineva are alte informatii, de incredere (surse scrise de preferinta), sa ma contacteze sa rescriu. Mai am de lucru la articol. Majoritatea publicatiilor din lb. engleza contin informatii eronate despre TR-85 (apar niste versiuni fantoma, gen TR-85N, TM-800, TR-850 etc. - toate sunt acelasi tanc: TR-85), insa e de inteles avand in vedere lipsa informatiilor de dinainte de 89 si de la inceputul anilor '90.

Daca aveti cumva poze facute de voi cu TR-85 de la expozitii (expomil, bsda etc.) sau din alte parti si vreti sa le eliberati sub licenta libera pe wikipedia, va rog sa-mi dati un mesaj privat. Ma intereseaza si daca aveti cumva poze cu SAUR 1, 2, RN 94, alte prototipuri, piese de artilerie fabricate in Romania, alte arme fabricate in Romania, dati-mi un mesaj privat. Trebuie insa sa fiti autorul pozelor, altfel vor fi sterse.


Denumirea in vigoare la aceasta data, inclusiv ce utilizata de uzina este TR-85 M1 Bizon. Nu exista M1A! A existat o varianta TR-85 M, redenumita ulterior ATPS, de aici si redenumirea ulterioara M1. Cand s-a expus prototipul la MMN, se spera sa se treaca la alte variante superioare, care sa se numeasca B, C, etc. De aici si prima denumire TR-85 M1A. Ar fi bine sa spui ce infomatii concrete ai nevoie, unele sunt clasificate, dar unele pot fi puse la dispozitie.

#54 Useril este offline   Mircea87 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 30-July 10
  • Location:CT
  • Interests:Tehnica militara din dotarea Armatei Romane si vehiculele blindate.

Postat 10 April 2011 - 12:38 PM

Sistemele de vedere pe timp de noapte le puteti mentiona? Am gasit cateva date, dar nu sunt sigur de ele.

- AONP-I - pasiv, pentru ochitor
- sistem SFIM EC2−55R pentru comandant, nu stiu sistem de vedere pe timp de noapte are (banuiesc ca Sagem)
- deasupra tunului, camera termala e SAGEM MATIS sau ALIS? la export apare numai ALIS, care e un sistem mai vechi. Si cine anume foloseste camera asta termala (ochitorul sau comandantul sau amandoi).
- mecanicul conductor ce sistem de vedere pe timp de noapte are? banuiesc ca e pasiv, dar nu stiu daca ce tip si daca e de productie autohtona.
- incarcatorul are si el sistem optic de observare pe timp de zi?

Mai am si alte intrebari, dar astea sunt mai presante :))

#55 Useril este offline   mircea_mmiro 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 10-January 11
  • Location:Bucuresti

Postat 02 May 2011 - 09:36 PM

Nu toate produsele sunt identice. Ele difera, au fost upgradate pe parcurs. Tancurile care au camera termala (ALIS la preserie si MATIS la serie) nu mai au AONP, camera termala fiind utilizata de ochitor.
AONP este produs de IOR, la fel ca aparatul mecanicului conductor, ambele fiind pasive.
Comandantul de tanc foloseste un aparat de vedere pasiv tip EC2-55R, produs de EADS Franta, similar cu cel folosit de tancul Leclerc.
EADS mai furnizeaza stabilizatorul cu actionare electrica in ambele directii (inaltime si directie), mult mai prompt in actiuni decat vechiul sistem STP-2, electro-hidraulic (rusesc).
Se pare ca initial s-a utilizat ptr. mecanicul conductor un AVN pasiv similar cu cel de pe T-72 (tot pasiv), dar produsul IOR este net mai bun.

Sistemele optice pe timp de zi sunt de fapt niste periscoape, pentru mecanic si ochitor, fara capacitate de marire.

Pe 7 si 8 mai sunt zilele Muzeului Militar National, intrarea este libera! Puteti vedea multe blindate, printre care si TR-85, SU-100 (noutate) etc.

#56 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 03 May 2011 - 01:12 PM

Vezi postareamircea_mmiro, la 2 May 2011, 22:36, a spus:

Pe 7 si 8 mai sunt zilele Muzeului Militar National, intrarea este libera! Puteti vedea multe blindate, printre care si TR-85, SU-100 (noutate) etc.



Pun o intrebare profitand de cele scrise aici, poate s-a mai spus dar nu am timp sa caut:
fotografiatul in cadrul Muzeului Militar cu ocazia portilor deschise este permis?
Multumesc pentru un raspuns competent.

#57 Useril este offline   mircea_mmiro 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 10-January 11
  • Location:Bucuresti

Postat 04 May 2011 - 11:55 AM

Fotografiatul este permis. Evident, ca daca vei insista asupra unor detalii tehnice la exponatele noi, gen MLI, TR-85, s-ar putea sa puna cineva intrebari.

#58 Useril este offline   ionicaf 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 610
  • Inregistrat: 29-October 07
  • Location:bucuresti

Postat 11 August 2019 - 01:40 PM

* blog TROFI 53.... :-) https://trofi53.blog.../search?q=tr-85

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: trofi.JPG

Aceasta postare a fost editata de ionicaf: 11 August 2019 - 01:43 PM


#59 Useril este offline   ionicaf 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 610
  • Inregistrat: 29-October 07
  • Location:bucuresti

Postat 25 December 2019 - 07:11 PM

TCZ-580 , 1989 , sursa
https://vk.com/wall-...%BD%D0%B8%D1%8F

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: tr-85macara.jpg


#60 Useril este offline   Doom_Pyramid 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 26-December 21

Postat 26 December 2021 - 09:19 AM

I have possibly found photos of early prototype TR-85-800

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi