Forum Machete,Modelism,Hobby: Cateva cuvinte despre constructia unui compresor - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cateva cuvinte despre constructia unui compresor Scule, unelte, si instrumente utile in modelism

#21 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 12 January 2008 - 08:35 PM

Vezi postareaalin105, la 12 Jan 2008, 14:28, a spus:

Dar de cat e butelia ta?De 24?Presupun ca ai regulator...sau nu?


Butelia mea este de 22l si bag in ea 7 bar. La presiunea asta o supapa de siguranta (reglabila de felul ei) incepe si da aerul afara. Atunci opresc compresorul.
Fireste ca am si regulator de presiune. L-am pus la 10 ani dupa ce am facut compresorul. Pana atunci foloseam o canea de gaze (din cea conica nu din cele moderne cu sfera), dar gandestete ca pana acum un an am vopsit cu un aerograf de tipul "Batranul rusnac" care m-a slujit cu credinta si ma mai serveste si acum numai la grunduit si lacuit suprafete mai mari, dar nu prea mari caci pentru cele mari am un alt batran - batranul Beginer de la Revell.

Bafta!

#22 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 January 2008 - 01:14 PM

Si de unde ai procurat supapa si de ce tip este?

#23 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 January 2008 - 01:43 PM

Citeaza

Si de unde ai procurat supapa si de ce tip este?
Compresoarele "de fabrica" sunt dotate cu asa ceva, daca achizitionezi unul de-a gata, industrial, nu mai ai nevoie de nimic! Are pe ele tot ce-i trebuie.

#24 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 January 2008 - 08:55 PM

Citeaza

Compresoarele "de fabrica" sunt dotate cu asa ceva, daca achizitionezi unul de-a gata, industrial, nu mai ai nevoie de nimic! Are pe ele tot ce-i trebuie.

Stiu.Da` inca n-am achizitionat nimic, in afara de un compresor de frigider.Inca nu stiu daca voi construi de la zero compresorul sau o sa iau unul din Baumax.

#25 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 11 March 2008 - 11:52 PM

Dupa ce am plictisit oamenii cu intrebarile mele pentru meschinele mele interese se impune de la sine sa postez rezultatele muncii mele.
Motorul provine de la un frigider stricat-10lei,regulatorul de presiune +manometru la iesire+2 T-uri de la magazin -78 lei, presostatul+butelia (servea la transportul freonului -presiune admisa 32 bari) de la un nene care repara frigidere -45 lei, manometru pentru rezervor din cutia cu maimutele casei.Munca vreo 2-3 zile dintre care o sambata full-time,sudura electrica pt talpile rezervorului si pt suportul/suspensie al motorului si cositorire pt racorduri/tevi cupru.
Regim de lucru -motorul urca pana pe la 6 bari, poate si mai sus, dar nu am incercat, l-am reglat sa porneasca pe la 2.1 bari si sa se opreasca pe la 3.2 bari.Daca il las pana la presiuni din astea de peste 5.5 bari , motorul functioneaza, dar nu mai este in stare sa porneasca sub presiune.Asa ca ma multumesc cu max 3 atm -un prag coborat pt siguranta si viata lunga.A compresorului si eventual si a mea.Poze:
Imagine postata Imagine postata Imagine postata Imagine postata

#26 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 12 March 2008 - 12:37 AM

Felicitari :friends: Alin105, arata foarte bine.

Recomand celor care isi confectioneaza acasa compresoare cu motoare de frigider sa puna intre motor si butelie o supapa unisens. Motoarele de frigidere sunt prevazute cu asa ceva in interior (ca altfel n-ar functiona) doua la numar, una la intrare si una la iesire, sunt confectionate dintro tabla subtire oteloasa. Datorita presiuni (mari) din butelie acea supapa de la iesire se poate deteriora (am patito personal) astfel aerul din butelie iesind afara prin motor cand acesta este oprit, datorita deteriorari acestei supape motorului ii va trebui mai mult timp sa incarce butelia.

#27 Useril este offline   GeorgeGXG 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Location:Bucuresti >D.T.<
  • Interests:tai frunza la caini...fac tot felu de "homemade-uri" :P:P

Postat 26 May 2008 - 09:57 PM

cred k am inceput sa inteleg ... :drinks::P spre exemplu eu daca umplu cun vas tampon de 1000 de litri...ca idee 1000 la 5-6 atm pot folosi la umflarea rotilor la masini sau ceva de genu` asta ? stiu k la aerograf unu de 10-20 l e suficient da` doar aja ca cultura generala :yahoo: . Ce butelii ar fi indicate ( cele de gaz la aragaz sunt bune, sau trebuie sa iau neaparat una de presiune de masina, vorbind la 5-6 atm ale mele) ?

#28 Useril este offline   Cata 

  • Simplul 'eu'
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 03-April 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:In secial 1/72.

  Postat 26 May 2008 - 10:04 PM

Merge sa vopsesti si direct cu buteliile de aragaz, mai ales pentru vopsele enamel! :drinks:

#29 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 May 2008 - 07:54 AM

Citeaza

Merge sa vopsesti si direct cu buteliile de aragaz, mai ales pentru vopsele enamel!
Da, si ca treaba sa mearga mai bine, tii geamurile inchise tragi si din pipa! :drinks: Copii, nu faceti asa ceva acasa!! :-) :yahoo:

Citeaza

1000 la 5-6 atm pot folosi la umflarea rotilor la masini sau ceva de genu` asta ?
Mai omule, tu ai un fix cu umflatul...rotilor! :-) Nu, nu este rentabil sa bagi 5 - 6 bar intr-un rezervor de 1000 litri, mai bine bagi 5-6 bar intr-un rezervor de 25 - 30 l, pe care il umpli de mai multe ori!
Ce te tot coimplici, uite Alin 105 are o realizare de exceptie, pune mina, citeste si fa ca el si o sa fii multumit!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 27 May 2008 - 07:55 AM


#30 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 27 May 2008 - 08:08 AM

Vezi postareacalatravaa, la 10 Jan 2008, 18:30, a spus:

am vazut un compresor de aerograf cu tank aer pe siteul hobbyx la 470ron
cine a mai cumparat de la hobbyx. livrarea se afce rapid?
exista posibilitatea sa ridic personal produsele de la sediul firmei?
(sunt din bucuresti )
va multumesc


Din ala am si eu, si imi place. Da un telefon lui Andrei Mihai - 0788 257 377, stabilesti cand si unde sa va intalniti, si ti-l aduce. Cand l-am comandat eu nu era pe stoc, dar cand a aparut m-a anuntat si a doua sau a treia zi l-am avut.

#31 Useril este offline   Avantul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 12-June 07

Postat 27 May 2008 - 09:01 AM

Ce parere aveti de buteliile cu agenti de racire ( diferite tipuri de freon) folosite de cei ce monteaza si sau repara aere conditionate, e buna o astfel de butelie pt a fi folosita ca vas tampon?

#32 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 May 2008 - 01:18 PM

Da, in principiu ar fi bune. Din pacate au o problema: nu sunt pasivizate prin interior, asa ca pot rugini repede din cauza condensului, lucru nu prea placut!

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi