Cateva cuvinte despre constructia unui compresor Scule, unelte, si instrumente utile in modelism
#2
Postat 08 January 2008 - 02:39 PM
1.Am fost la Romstal sa intreb de preosostat, manat de tentatia pretului mic .Vanzatorii habar nu aveau macar ce insemna "presostat", daramite sa imi propuna vreunul.Unde pot gasi asa ceva?De unde l-ai luat tu?
2.Compresorul pe care il am provine de la un frigider de ceva generatie m veche si are montat pe el un soi de releu termic.Releul prezinta in interiorul carcasei lui un electromagnet si o lamela bimetalica.Chestia este ca vreau sa elimin acest releu , pare sa fie stricat pt ca nu permite functionarea motorului decat pe o perioada de 5-8 secunde.Releul este legat de motor prin trei (3)fire.Cum sa fac?Sa elimin complet releul?Daca da, care din cele trei borne trebuie legate la faza si nul?Multumesc
Ps.Daca trebui sa pun poze cu releul ma execut urgent
#3
Postat 08 January 2008 - 04:04 PM
Compresorul meu are atatia ani ca am si uitat cand l-am facut. Cred ca prin '90 sau '91. Nici in ziua de azi n-a montat pe el presostat.
E bine sa fie dotat cu asa ceva dar nu-i musai. In schimb la protectia termica nu-ti recomand sa renunti. Ea se foloseste la motoarele de frigidere si in ziua de azi asa ca poti face rost de alta de la un atelier de reparatii frigidere. "Releul" ala protejaza motorul sa nu se distruga din cauza supraincalzirii.
Bafta!
#4
Postat 08 January 2008 - 04:28 PM
http://www.cartula.r...?showtopic=1937
Presostate se gasesc facil, cele mai intalnite sunt cele pentru hidrofoare... De prin ce oras esti, ca idee?
#5
Postat 08 January 2008 - 06:56 PM
Citeaza
Daca esti bucurestean, presostat, regulator de presiune, cu sau fara filtru, si manometre, gasesti la Mr. Bricolage, pe Mihai Bravul, aproape de statia de metrou cu acelasi nume. Pe vazute si pipaite, dec. 2007!
Releul are rol de protectie la pornire, nu renunta la el.
#7
Postat 08 January 2008 - 07:39 PM
alaur, la 8 Jan 2008, 19:00, a spus:
Cand am intrebat eu nu era scris. Am vrut sa vad si cand n-am avut ce, am intrebat. In fine, bine ca s-a lamurit
Sfatul ramane valabil... Presostatele cel mai usor de gasit sunt cele de hidrofor, sigur se gasesc si in Cluj la fel de facil. Sper sa te indrume colegii din Cluj care mai stiu magazinele.
Uite o poza:
Z-mare, la 8 Jan 2008, 18:56, a spus:
Daca ai fi, te-as intreba si ce-ai propune sa facem cu cei care pur si simplu nu vor sa o completeze?
#9
Postat 08 January 2008 - 07:46 PM
Am citit postul cu releul, nu am inteles inca prea clar, trebuie sa-l iau pe buchisite, am inteles doar ca sa nu renunt la el.Eu presupun ca e stricat din moment ce lasa motorul sa functioneze doar cc 5-8 secunde.Cam greu de vopsit o macheta in 5 secunde.O sa merg la un atelier de reparat frigidere si o sa cumpar un releu nou.
Din pacate in Cluj nu este Mr BZricolaje, am vizitat mag din Buc si am gasit multe chestii bune.O sa incerc la Baumax si Praktiker.Cat despre rezervor, deocamdata am gasit vase de expansiune de 8 litri, numa ca pe eticheta scrie un pic ca presiune de lucru maxima e de 4 atm si ca au fost testate la 7.4 atm.E valabil sau sa ma abtin de la bombe prin casa?4 atm e cam putin pt un compresor.
Acum sint in faza in care incerc sa vad cat ma costa piesele luate pe bucati (rezervor, presostat,supapa unic sens,regulator de presiune, matzaraie,etc).Daca ies pe undeva prin 200-250 lei voi cumpara un compresor nou (ceva ieftinut) si o sa adaptez pe el si motorul-compresor de la frigider, fara sa demontez motorul original.Adica voi avea doua compresoare pe agregatul de aer comprimat, cu 2 stechere diferite.Daca vreau sa vopsesc masina pe furis dupa ce am pleznit pe nu stiu care in parcare folosesc motoru` original.Daca vreau sa vopsesc macheta dau drumul la cel de frigider.O ciudatenie de hibrid.Sper sa si mearga.
Astept cu interes orice observatii, sfaturi.
#10
Postat 08 January 2008 - 07:51 PM
Una peste alta, sa fii convins ca unul de-a gata luat din metro sau mai stiu eu unde la 250RON e mai ieftin decat sa ti-l faci din bucati de la 0. Avantajul daca ti-l faci de la 0 (si te pricepi sa-l faci bine) e ca poti sa-l faci exact cum ai nevoie pentru aerograf.
#13
Postat 09 January 2008 - 03:26 PM
laure, la 9 Jan 2008, 14:23, a spus:
mda, am gasit in Baumax un model simpatic cu butelie de 24 litri si cu tot ce ii trebuie pe el la 270 lei.Iar situatia cu piesele ii in felu` urmator:
presostat44 rezervor70 matzaraie70 regulator+filtru+manometru 75 Total= 259
Deci cel mai bine fac un hibrid de agregat cu 2 compresoare care isi "impart" fratzeste matzaraiele aferente.
Aceasta postare a fost editata de alin105: 09 January 2008 - 03:27 PM
#15
Postat 10 January 2008 - 12:15 PM
Z-mare, la 10 Jan 2008, 12:08, a spus:
Serios? Ce inseamna greu? Nu de alta, dar exact asta face compresorul meu de frigider de vreo 4-5 ani... Macar sa-i explic si eu ce viata grea are
Ca idee, e cel mai amarat (100W), deci cel mai mic debit. In cateva minute (2-3) de la pornire cu rezervorul gol, am deja presiune arhisuficienta sa vopsesc. Compresorul de frigider are pe el marcata presiunea maxima de lucru, la 200psi (deci peste 13 bar).
#17
Postat 10 January 2008 - 07:09 PM
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 10 January 2008 - 07:09 PM
#18
Postat 10 January 2008 - 08:04 PM
#19
Postat 11 January 2008 - 01:13 PM
cartula, la 10 Jan 2008, 20:04, a spus:
Asta este si motivul din care al meu nu are presostat. Il incarc in 10 minute si-l opresc manual (il trag din priza ca mi-a fost lene sa-i pun si intrerupator), vopsesc cu el si daca am atat de mult de vopsit incat sa raman fara aer in butelie, il repornesc (adica il bag in priza), il las cam un minut maxim dupa care pot vopsi fara probleme si intre timp mai incarc inca o data butelia, il opresc si gata.
Bafta!
#20
Postat 12 January 2008 - 02:28 PM
crios, la 11 Jan 2008, 13:13, a spus:
cartula, la 10 Jan 2008, 20:04, a spus:
Asta este si motivul din care al meu nu are presostat. Il incarc in 10 minute si-l opresc manual (il trag din priza ca mi-a fost lene sa-i pun si intrerupator), vopsesc cu el si daca am atat de mult de vopsit incat sa raman fara aer in butelie, il repornesc (adica il bag in priza), il las cam un minut maxim dupa care pot vopsi fara probleme si intre timp mai incarc inca o data butelia, il opresc si gata.
Bafta!
Dar de cat e butelia ta?De 24?Presupun ca ai regulator...sau nu?