Forum Machete,Modelism,Hobby: Compresor si ... comprese - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Compresor si ... comprese Scule, unelte, si instrumente utile in modelism

#41 Useril este offline   Bigbibi 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 16-January 10
  • Location:Bucuresti

Postat 18 February 2010 - 12:27 AM

Salut Tibi,

Multumesc pentru sfaturi.
Legat de fetita, planul meu este sa ma mut pe balcon sau la uscatorul blocului. In nici un caz in casa cu fetita.

Multumesc inca o data

#42 Useril este offline   M-Ionescu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 29-January 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:trenuri, avioane, foto

Postat 25 February 2010 - 12:51 PM

Respectele mele

Am achizitionat un compresor AS 189 si as vrea sa stiu cum se regleaza regulatorul de presiune pentru ca in cartea tehnica cu care vine aparatul nu se specifica.
Este mai bine sa fie lasat cum a venit din fabrica sau reglajul trebuie ajustat functie de necesitati ?

Toate cele bune

Aceasta postare a fost editata de M-Ionescu: 25 February 2010 - 12:51 PM


#43 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 February 2010 - 07:10 PM

Presiunea la iesire se regleaza din acest buton:
- tragi de buton in sus
- rotesti butonul in stinga sau dreapta pina manometrul iti indica presiunea dorita
- apesi butonul in pozitia jos.
Reglajul il faci functie de dilutie, natura vopselii, daca vopsesti pe suprafata mare sau faci pete si cirnati

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2029.jpg


#44 Useril este offline   M-Ionescu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 29-January 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:trenuri, avioane, foto

Postat 25 February 2010 - 11:14 PM

@Z-mare
Va foarte multumesc

#45 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 February 2010 - 10:06 AM

:rolleyes:

#46 Useril este offline   M-Ionescu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 29-January 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:trenuri, avioane, foto

Postat 28 February 2010 - 04:53 AM

Cateva impresii dupa o prima folosire a compresorului AS 189 :
"Unealta" (e vorba de exemplarul pe care il detin ) scoasa din cutie arata ingrijit executata, are dimensiuni mici, nu e zgomotoasa, dar vine cu o presiune de iesire setata din fabrica mare, in jur de 4 bar, aproape ca-ti zboara piesa din mana. Din fericire exista acest forum si multumita articolului lui Z-mare am reusit sa ajustez presiunea la o valoare de aprox. 0,8 bar. Spun din fericire pentru ca in mod normal acest lucru ar fi trebuit sa fie explicitat in cartea tehnica a produsului care este "subtirica " la propriu si la figurat.
Dupa ce am efectuat aceasta ajustare l-am pus la "treaba" de care s-a achitat destul de bine (impreuna cu un aerograf BD 130K), minusul in ceea ce priveste functionarea dandu-l diferenta mica dintre praguri ( start la 2,8 bar si stop la 4 bar , lucru dealtfel specificat in cartea tehnica) astfel ca pornirea se face destul de des. In acest sens ma gandesc la o eventula modicare care sa mareasca diferenta intre praguri (daca va fi posibil).
In concluzie pot spune ca aparatul isi face treaba fara a excela, iar rezevorul tampon cu care este dotat compresorul reprezinta un avantaj indiscutabil.

Toate cele bune

#47 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 March 2010 - 02:49 PM

:rolleyes: Utila minirecenzia ta!

#48 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 01 March 2010 - 03:40 PM

Ca tot veni vorba de compresorul asta. Capcana de ulei/apa, respectiv ''paharul'' acela trebuie curatat? Se poate scoate ?- ca eu unul nu am reusit. Multumesc.

#49 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 March 2010 - 09:52 AM

In mod normal, ori se desurubeaza paharelul, ori are un surubel in fundul paharului.

#50 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 02 March 2010 - 05:41 PM

Am si eu o mica/mare problema. Imi scuipa apa pe furtun si prin aerograf. Am un Rowi 148/23/1, fara butelie (din ce-mi dau eu seama).
Imagine atasata: 2603927.jpg
Paharul decantor are putina apa pe fund, pe care am purjat-o cat amputut.
Treba e ca arunca, in principiu, doar cand vopsesc mai mult. Am vreo varianta de mai bine?

#51 Useril este offline   marhaba 

  • Membru senior
  • Grup: Banned
  • Postari: 1329
  • Inregistrat: 30-November 04

Postat 02 March 2010 - 05:56 PM

Alex ar trebui sa desfaci surubul de golire dupa fiecare sedinta de suflare ca sa curga afara din rezervor condensul. Sau cum spui tu ca se-aduna cind sufli mult, poate ar trebui sa faci o pauza la un moment dat pt operatiunea asta, mai ales ca rezervorul nu e mare. Asta daca are surub de golire si daca nu ai facut asta deja. Alta idee nu-mi vine pe moment.

#52 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 02 March 2010 - 06:22 PM

Vezi postareamarhaba, la 2 Mar 2010, 17:56, a spus:

Alex ar trebui sa desfaci surubul de golire dupa fiecare sedinta de suflare ca sa curga afara din rezervor condensul. Sau cum spui tu ca se-aduna cind sufli mult, poate ar trebui sa faci o pauza la un moment dat pt operatiunea asta, mai ales ca rezervorul nu e mare. Asta daca are surub de golire si daca nu ai facut asta deja. Alta idee nu-mi vine pe moment.

Nu se aduna chiar atat de mult. Paharul e doar umed, imbrobonat. Din timp in timp, se mai aduna si atunci o scurg. Dar zona de sus, unde e filtrul ala de plasa, ramane mai umeda, mai imbrobonata.
A mai intrebat cineva mai sus - se poate desuruba, demonta?

#53 Useril este offline   anstro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 427
  • Inregistrat: 12-January 10
  • Location:Buzau
  • Interests:Aviatie

Postat 02 March 2010 - 06:25 PM

Am primit si eu cadou un compresor Rowi, dar nu am apucat sa-l folosesc pana acum, din lipsa de spatiu modelistic. Dar spre vara sper sa ma rezolv si cu problema asta si sa ma reiau de treaba, dupa o pauza de mai bine de 9 ani. As dori sa stiu daca esti multumit de prestatia compresorului pana la aparitia problemei semnalate de tine.

#54 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 March 2010 - 06:51 PM

Marinelule, probail apa din jurul sitei ajunge (desi nu ar trebui) in aerograf.
Ar fi o solutie, dar necesita o mica improvizatie: sa pui pe furtun un filtru cum e cele de benzina, in care sa fie ceva vata, pe care o arunci din cind in cind.
Cea mai buna solutie este, insa, montarea unui rezervor tampon de 1 - 3 litri.

Citeaza

A mai intrebat cineva mai sus - se poate desuruba, demonta?

In mod normal, ori se desurubeaza paharelul, ori are un surubel in fundul paharului.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 02 March 2010 - 06:53 PM


#55 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 02 March 2010 - 07:26 PM

Vezi postareaanstro, la 2 Mar 2010, 18:25, a spus:

Am primit si eu cadou un compresor Rowi, dar nu am apucat sa-l folosesc pana acum, din lipsa de spatiu modelistic. Dar spre vara sper sa ma rezolv si cu problema asta si sa ma reiau de treaba, dupa o pauza de mai bine de 9 ani. As dori sa stiu daca esti multumit de prestatia compresorului pana la aparitia problemei semnalate de tine.

In afara de asta, nicio problema.

Vezi postareaZ-mare, la 2 Mar 2010, 18:51, a spus:

Marinelule, probail apa din jurul sitei ajunge (desi nu ar trebui) in aerograf.
Ar fi o solutie, dar necesita o mica improvizatie: sa pui pe furtun un filtru cum e cele de benzina, in care sa fie ceva vata, pe care o arunci din cind in cind.
Cea mai buna solutie este, insa, montarea unui rezervor tampon de 1 - 3 litri.
In mod normal, ori se desurubeaza paharelul, ori are un surubel in fundul paharului.

N-as prea vrea sa tai furtunul. E d-ala cu surubel (sa inteleg ca, in aceasta situatie, nu se demonteaza?)

#56 Useril este offline   viopa 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 536
  • Inregistrat: 01-September 07
  • Location:Campia Turzii

Postat 02 March 2010 - 08:46 PM

Iar o butelie ,putem gasi de aviatie [daca vom cauta si dorim sa punem].

#57 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 02 March 2010 - 10:35 PM

Vezi postareaviopa, la 2 Mar 2010, 20:46, a spus:

Iar o butelie ,putem gasi de aviatie [daca vom cauta si dorim sa punem].

Merci, Viopa. Daca am drum spre Ardeal, te anunt din timp. Altfel, ar fi extrem de complicat sa-l trimit si sa-l reprimesc.

#58 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 03 March 2010 - 10:07 AM

M-am gandit dupa ce am vorbit despre defectiunea aste ca ar merge pus un saculet de silicagel de la cizmele de 8 martie ale sotiei :bang:
Sunt bune in cazul asta cele cu hartie japon (ca aia de la pliculetele de ceai).
Absoarbe umiditatea in principiu dar la cantitati mari s-ar putea sa fie excedat si sa nu mai faca fata.
Daca ai putea sa-l ingesui in borcanelul decantor sau sa interpui ceva intre asta si furtun, ca sa nu fie nevoie sa tai furtunul.

Faza asta cu furtunul panzat e cam exagerata. La ce presiuni folosim noi, nu ajunge niciodata sa foloseasca cu adevarat. Pe d-ala transparent e mai usor sa faci interventii si vezi si ce se intampla inauntru.
Eu cred ca o sa-mi iau un d-ala (sau doua).

#59 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 March 2010 - 10:53 AM

Citeaza

M-am gandit dupa ce am vorbit despre defectiunea aste ca ar merge pus un saculet de silicagel de la cizmele de 8 martie ale sotiei
Din pacate nu merge. Silicagelul actioneaza in timp, nu imediat. Adica pina sa absoarba silicagelul condesnul, apa iti ajunge in aerograf. Ar merita de incercat sa invelesti sita int-o pinza de bumbac, daca ai posibilitatea sa desfaci borcanelul.

#60 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 03 March 2010 - 05:25 PM

Vezi postareawurger, la 3 Mar 2010, 10:07, a spus:

M-am gandit dupa ce am vorbit despre defectiunea aste ca ar merge pus un saculet de silicagel de la cizmele de 8 martie ale sotiei :bang:
Daca ai putea sa-l ingesui in borcanelul decantor sau sa interpui ceva intre asta si furtun, ca sa nu fie nevoie sa tai furtunul.



Vezi postareaZ-mare, la 3 Mar 2010, 10:53, a spus:

Din pacate nu merge. Silicagelul actioneaza in timp, nu imediat. Adica pina sa absoarba silicagelul condesnul, apa iti ajunge in aerograf. Ar merita de incercat sa invelesti sita int-o pinza de bumbac, daca ai posibilitatea sa desfaci borcanelul.

Din pacate, asta mi-e problema - nu stiu daca se poate desface. Io am tras de el, da' nici sa-l rup nu vreau.

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

12 useri citesc topicul
0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi