Muzeul Aviatiei inceputurile - platforma Otopeni
#53
Postat 08 September 2009 - 10:11 AM
Redeschid, timid, subiectul cu voluntariatul pentru restaurarea de avioane la Muzeul Aviatiei. Cei de la Muzeu sunt foarte interesati de subiect, probabil din cauza ca si-au dat seama ca numai asta e calea de urmat; bugetul lor nu le permite sa plateasca aceste lucrari. Avioanele, care ati mai trecut pe acolo stiti, se deterioreaza de la o luna la alta. Sniper-ul, de exemplu, este aproape alb pe extrados; lacul se exfolia nevoie mare in primavara, iar acum s-a "spalat" vopseaua aproape de tot. Despre celelalte de afara...ce sa mai zic, jale mare.
Asadar, ei zic ca ar putea sa asigure materiale pentru un avion pe an...asta la o prima aproximare a costurilor. S-ar gasi voluntari pentru acel avion? Eu unu ma bag la munca de jos...altcineva?
Asadar, ei zic ca ar putea sa asigure materiale pentru un avion pe an...asta la o prima aproximare a costurilor. S-ar gasi voluntari pentru acel avion? Eu unu ma bag la munca de jos...altcineva?
#55
Postat 08 September 2009 - 11:04 AM
M-as baga si eu cu mare placere. Am mai propus asta candva si pentru Famo de la Muzeul Militar.
Din pacate, latura cea mai importanta a resataurarii este conservarea (exista norme pentru acestea si destule manuale, carti si oameni cu cunostinte in domeniul restaurarii), iar persoanlul de la aceste muzee nu pare sa inteleaga ca ar trebui investit mai ales in aceasta directie.
Sa zicem ca s-ar gasi voluntari si am restaura exponatele....Dupa aceea ele ar ramane tot in ploaie si soare si mai devreme sau mai tarziu, vor ajunge in aceasi stare. In plus nu exista acolo personal de intretinere care sa asigure cat de cat un microclimat propice expunerii cat si o intretinere minimala (smuls buruieni, scos cuiburile de vietati din interior, sters pe ici pe colo).
Eu am incercat (fiind restaurator de profesie) sa ma angajez si intr-un loc si in altul. Din pacate ei ofereau un post de restaurator cu studii medii (adica cu "liceul de restaurare" care eu stiu ca nu exista) si in plus bibliografia privea mai mult constructia de aeronave decat restaurarea si conservarea (de parca ne-am apuca sa facem replici la muzeu nu sa restauram ce este).
Acum ei nu au personal restaurator (si cu atat mai putin pasionat) pentru ca au angajat (pe un post in care n-ai "bataie de cap) niste oameni nepregatiti si cu atat mai putin dispusi sa se murdareasca cu tot soiul de umori si smacuri). In general domnisoare.
Daca intri pe site-uri ale restaurarii unor avioane si/sau alte aparate tehnice din strainatate poti vedea ca aia folosesc aproape exclusiv voluntari/pasionati, cu cunostinte solide, sub indrumarea unor cadre specializate. In plus totul este transparent si se poate urmarii evolutia lucrarilor online.....Dar acolo MUZEUL VREA SA PASTREZE ZESTREA, si sunt interesati de schimburi cu alte muzee si de popularizarea acestor minunatii.
http://www.fredsboringpictures.com/images/...Restoration.htm
http://www.twitt.org/HoIVrest.htm
Ce frumos ar fi sa vin cu piticu la muzeu si sa-i iau o sapca cu emblema Gr9 vanatoare, sau un pix cu un Pz4 in cap.
Stiu oameni care lucreaza de foarte mult timp in muzeu si isi mananca nervii si in prezent cu conducerea incercand sa-i constientizeze.
Din pacate, latura cea mai importanta a resataurarii este conservarea (exista norme pentru acestea si destule manuale, carti si oameni cu cunostinte in domeniul restaurarii), iar persoanlul de la aceste muzee nu pare sa inteleaga ca ar trebui investit mai ales in aceasta directie.
Sa zicem ca s-ar gasi voluntari si am restaura exponatele....Dupa aceea ele ar ramane tot in ploaie si soare si mai devreme sau mai tarziu, vor ajunge in aceasi stare. In plus nu exista acolo personal de intretinere care sa asigure cat de cat un microclimat propice expunerii cat si o intretinere minimala (smuls buruieni, scos cuiburile de vietati din interior, sters pe ici pe colo).
Eu am incercat (fiind restaurator de profesie) sa ma angajez si intr-un loc si in altul. Din pacate ei ofereau un post de restaurator cu studii medii (adica cu "liceul de restaurare" care eu stiu ca nu exista) si in plus bibliografia privea mai mult constructia de aeronave decat restaurarea si conservarea (de parca ne-am apuca sa facem replici la muzeu nu sa restauram ce este).
Acum ei nu au personal restaurator (si cu atat mai putin pasionat) pentru ca au angajat (pe un post in care n-ai "bataie de cap) niste oameni nepregatiti si cu atat mai putin dispusi sa se murdareasca cu tot soiul de umori si smacuri). In general domnisoare.
Daca intri pe site-uri ale restaurarii unor avioane si/sau alte aparate tehnice din strainatate poti vedea ca aia folosesc aproape exclusiv voluntari/pasionati, cu cunostinte solide, sub indrumarea unor cadre specializate. In plus totul este transparent si se poate urmarii evolutia lucrarilor online.....Dar acolo MUZEUL VREA SA PASTREZE ZESTREA, si sunt interesati de schimburi cu alte muzee si de popularizarea acestor minunatii.
http://www.fredsboringpictures.com/images/...Restoration.htm
http://www.twitt.org/HoIVrest.htm
Ce frumos ar fi sa vin cu piticu la muzeu si sa-i iau o sapca cu emblema Gr9 vanatoare, sau un pix cu un Pz4 in cap.
Stiu oameni care lucreaza de foarte mult timp in muzeu si isi mananca nervii si in prezent cu conducerea incercand sa-i constientizeze.
#57
Postat 08 September 2009 - 05:07 PM
Eu am avut o dambla cam pe la inceputurile mele pe forum cu IAR-317 Airfox. Aveam pozele cu ce mai ramasese din cele 2 exemplare. Nici asa unii nu au vrut sa ma creada ca inca existau. Partile lipsa se puteau completa cu piese expirate de Alouette. Muzeul Aviatiei, apartinand de MAp, putea intra foarte usor in posesia acestora... ( de la Bobocu, Ianca, Deveselu). Dar NU s-a vrut. NU i-a interesat. Acum, probabil ca nici nu-si mai amintesc.
La un moment dat m-am interesat la IAR Brasov de modalitatea de a lua ,,hoastele'' de Airfox de acolo. O varianta ar fi fost sa le vanda ca deseuri de aluminiu. Bine-bine, dar... de unde bani si camion pentru transport? Vorbisem si cu un fost tehnic de Aloette sa dea o mana de ajutor la montaj. Fusese chiar incantat de idee.
Iar m-am ,,aprins''. Oare de ce?
La un moment dat m-am interesat la IAR Brasov de modalitatea de a lua ,,hoastele'' de Airfox de acolo. O varianta ar fi fost sa le vanda ca deseuri de aluminiu. Bine-bine, dar... de unde bani si camion pentru transport? Vorbisem si cu un fost tehnic de Aloette sa dea o mana de ajutor la montaj. Fusese chiar incantat de idee.
Iar m-am ,,aprins''. Oare de ce?
#58
Postat 08 September 2009 - 07:42 PM
Draga Wurger ai mare dreptate, insa eu cred ca nu neaparat personalul muzeelor este cel vinovat de atitudinea fata de restaurari. Un muzeu militar apartine de un minister care stabileste si organigrama si cel mai important lucru BUGETUL muzeului.
Din pacate la noi, la cei mai multi dintre romanii care ajung sa conduca, este f. important, daca nu reusim sa egalam sau sa depasim predecesorii atunci sa facem sa para mai putin importanta munca lor. Comunistii au daramat statuile celor dinainte, noi le-am daramat pe ale lor.
Revenind, afla ca cele doua muzee sunt fericite ca au si posturi de restaurator cu studii medii si LOCURI DE EXPUNERE. Muzeul National al Pompierilor care functioneaza in Foisorul de Foc nu are posturi de restaurator si nici posibilitatea sa expuna atelajele si masinile detinute. Depoziteaza masini deosebite, care restaurate si expuse ar incanta vizitatorii, in spatii improprii. Si ar fi nevoie de restaurator in lemn, de autovehicule, de echipament... O restaurare serioasa costa, dupa bine stii, nu gluma. Cu voluntari sau fara, de unde banii? Fundatiile pot oferii uneori finantari, dar doresc programe stabile, cu personal nominalizat, cu mentionarea cofinantarii si alte dastea.
Primul lucru care trebuie asigurat este spatiul de expunere/depozitare, apoi restaurarea competenta si in final sistem permanent de conservare/intretinere. Altfel, dupa cum ai zis totul este in zadar, iar eventualul efort al voluntarilor va fi catalogat de carcotasi, intotdeauna cu mult mai multi decat cei care apreciaza, drept amatorism pagubos.
In final o rugaminte: unde, cum sau de la cine, pot gasi ,,norme pentru acestea si destule manuale" de care aminteai. As dori sa le citesc sa vad care sunt principiile profesioniste ale domeniului.
Multam pt. rabdare.
Din pacate la noi, la cei mai multi dintre romanii care ajung sa conduca, este f. important, daca nu reusim sa egalam sau sa depasim predecesorii atunci sa facem sa para mai putin importanta munca lor. Comunistii au daramat statuile celor dinainte, noi le-am daramat pe ale lor.
Revenind, afla ca cele doua muzee sunt fericite ca au si posturi de restaurator cu studii medii si LOCURI DE EXPUNERE. Muzeul National al Pompierilor care functioneaza in Foisorul de Foc nu are posturi de restaurator si nici posibilitatea sa expuna atelajele si masinile detinute. Depoziteaza masini deosebite, care restaurate si expuse ar incanta vizitatorii, in spatii improprii. Si ar fi nevoie de restaurator in lemn, de autovehicule, de echipament... O restaurare serioasa costa, dupa bine stii, nu gluma. Cu voluntari sau fara, de unde banii? Fundatiile pot oferii uneori finantari, dar doresc programe stabile, cu personal nominalizat, cu mentionarea cofinantarii si alte dastea.
Primul lucru care trebuie asigurat este spatiul de expunere/depozitare, apoi restaurarea competenta si in final sistem permanent de conservare/intretinere. Altfel, dupa cum ai zis totul este in zadar, iar eventualul efort al voluntarilor va fi catalogat de carcotasi, intotdeauna cu mult mai multi decat cei care apreciaza, drept amatorism pagubos.
In final o rugaminte: unde, cum sau de la cine, pot gasi ,,norme pentru acestea si destule manuale" de care aminteai. As dori sa le citesc sa vad care sunt principiile profesioniste ale domeniului.
Multam pt. rabdare.
#59
Postat 08 September 2009 - 09:54 PM
MINUNAT CA SE POATE LUCRA PE BAZA DE VOLUNTARIAT.
SI EU AS SACRIFICA CU PLACERE DIN TIMPUL MEU PUTIN PT ASA O CAUZA NOBILA.
DAR E NEVOIE IN PRIMUL RAND DE BANI CUM SPUNE SI FLO.TREBUIESC MATERIALE SI UNELTE.
IN STATE- LA DYEES AM VAZUT UN MUZEU AL USAF IN AER LIBER. AVIOANELE ERAU VOPSITE, CRED IN PRIMAVARA.
CUPOLELE ERAU VOPSITE PE INTERIOR IN NEGRU IAR PRIZELE DE ADMISIE SI NISELE ERAU ACOPERITE CU PLASE METALICE SI
F IMPORTANT, CRED ,AVIOANELE NU STATEAU PE ROTI CI PE SUPORTI, PRIN AXUL ROTILOR TRECEA UN AX AL SUPORTULUI.
E ADEVARAT CA CEL MAI BINE SE PASTREAZA IN HANGARE, INSA DE UNDE BANII.
ORICUM MA BUCUR PT. INITIATIVA.
SI EU AS SACRIFICA CU PLACERE DIN TIMPUL MEU PUTIN PT ASA O CAUZA NOBILA.
DAR E NEVOIE IN PRIMUL RAND DE BANI CUM SPUNE SI FLO.TREBUIESC MATERIALE SI UNELTE.
IN STATE- LA DYEES AM VAZUT UN MUZEU AL USAF IN AER LIBER. AVIOANELE ERAU VOPSITE, CRED IN PRIMAVARA.
CUPOLELE ERAU VOPSITE PE INTERIOR IN NEGRU IAR PRIZELE DE ADMISIE SI NISELE ERAU ACOPERITE CU PLASE METALICE SI
F IMPORTANT, CRED ,AVIOANELE NU STATEAU PE ROTI CI PE SUPORTI, PRIN AXUL ROTILOR TRECEA UN AX AL SUPORTULUI.
E ADEVARAT CA CEL MAI BINE SE PASTREAZA IN HANGARE, INSA DE UNDE BANII.
ORICUM MA BUCUR PT. INITIATIVA.
#60
Postat 09 September 2009 - 09:36 AM
ok...sa o luam pe rand
Din ce am vorbit cu "domnisoara" care are in gestiune avioanele s-ar putea restaura un aparat pe an, doar estimand costurile...fara pus pe hartie. Eu zic ca se poate mai mult de un avion, dar numai sa aibe cine sa lucreze la ele. Pana la urma, unu facut bine e chiar ok. Deci bani ar fi...nu mai vorbim de ei
Cu Airfox-ul...goposaurus tu faci parte din sistem, ar trebui sa stii cam cat se minte p-acolo. Dl. Sandachi a fost mintit si dus cu zaharelul in legatura cu elicopterul asta...nu e el cel care are ultimul cuvant de spus; daca zice nush ce general, care raspunde de fiarele alea, ca nu mai exista, atunci nu mai exista. Eu cand am aflat, de aici de pe forum, care e adevarul l-am pus pe taica-miu sa-l sune pe dl. Sandachi ( se cunosc de vreo 30 de ani ) si sa-i spuna ce tot scriai tu. A zis ca se duce personal acolo la Brasov...mai departe nu stiu ce s-a intamplat, banuiesc ca s-a lovit de domnu' general, sau mai stiu eu de cine sau de ce. Nu e chiar asa de simplu sa intri in posesia unor fiare, crede-ma. Chiar daca esti de la Muzeul care apartine de Minister.
Adevarat ca multe tampenii care se intampla sunt din cauza bugetului. Magazin am inteles ca nu au voie sa deschida. Si daca l-ar deschide, nu ar putea sa beneficieze de eventualul profit....banii s-ar duce la minister si pe urma ministerul le da cat vrea, daca le da... sistemul
In concluzie, daca o sa ne pese ca sunt "domnisoare" pe langa avioane, organigrama e nasoala si mai stiu eu ce, avioanele alea o sa se deterioreze de tot. Interesul meu ar fi sa nu se intample asta. Eu asa inteleg voluntariatul. Muncesc ca sa se intample ceva sau mai bine zis sa nu se intample partea aia nasoala. Parerea mea este ca odata restaurat un aparat, nu va fi lasat sa se strice inapoi. Spatiu ar mai fi si cred ca niste biute, in care sa stea cele de afara, n-ar costa chiar o avere.
Hai...se baga cineva? Mergem sa vorbim la obiect cu conducerea Muzeului? Mergem cu pozele cu Airfoxu' in hangarul de la Brasov sa le vada dl. Sandachi? Ne interesam de unde se poate cumpara vopsea de calitate si buna la pret si le dam pontul celor de la Muzeu?
Cam asta ar fi...
Din ce am vorbit cu "domnisoara" care are in gestiune avioanele s-ar putea restaura un aparat pe an, doar estimand costurile...fara pus pe hartie. Eu zic ca se poate mai mult de un avion, dar numai sa aibe cine sa lucreze la ele. Pana la urma, unu facut bine e chiar ok. Deci bani ar fi...nu mai vorbim de ei
Cu Airfox-ul...goposaurus tu faci parte din sistem, ar trebui sa stii cam cat se minte p-acolo. Dl. Sandachi a fost mintit si dus cu zaharelul in legatura cu elicopterul asta...nu e el cel care are ultimul cuvant de spus; daca zice nush ce general, care raspunde de fiarele alea, ca nu mai exista, atunci nu mai exista. Eu cand am aflat, de aici de pe forum, care e adevarul l-am pus pe taica-miu sa-l sune pe dl. Sandachi ( se cunosc de vreo 30 de ani ) si sa-i spuna ce tot scriai tu. A zis ca se duce personal acolo la Brasov...mai departe nu stiu ce s-a intamplat, banuiesc ca s-a lovit de domnu' general, sau mai stiu eu de cine sau de ce. Nu e chiar asa de simplu sa intri in posesia unor fiare, crede-ma. Chiar daca esti de la Muzeul care apartine de Minister.
Adevarat ca multe tampenii care se intampla sunt din cauza bugetului. Magazin am inteles ca nu au voie sa deschida. Si daca l-ar deschide, nu ar putea sa beneficieze de eventualul profit....banii s-ar duce la minister si pe urma ministerul le da cat vrea, daca le da... sistemul
In concluzie, daca o sa ne pese ca sunt "domnisoare" pe langa avioane, organigrama e nasoala si mai stiu eu ce, avioanele alea o sa se deterioreze de tot. Interesul meu ar fi sa nu se intample asta. Eu asa inteleg voluntariatul. Muncesc ca sa se intample ceva sau mai bine zis sa nu se intample partea aia nasoala. Parerea mea este ca odata restaurat un aparat, nu va fi lasat sa se strice inapoi. Spatiu ar mai fi si cred ca niste biute, in care sa stea cele de afara, n-ar costa chiar o avere.
Hai...se baga cineva? Mergem sa vorbim la obiect cu conducerea Muzeului? Mergem cu pozele cu Airfoxu' in hangarul de la Brasov sa le vada dl. Sandachi? Ne interesam de unde se poate cumpara vopsea de calitate si buna la pret si le dam pontul celor de la Muzeu?
Cam asta ar fi...
- ← AN-2
- Aviatie
- Wunderwaffe →