Muzeul Aviatiei inceputurile - platforma Otopeni
#23
Postat 19 October 2007 - 09:56 AM
Bazu, la Oct 19 2007, 09:48 AM, a spus:
Este un Aero 45 fabricat in Cehoslovacia (de atunci). Cred ca este vorba despre aparatul care se regaseste acum, restaurat, in hangarul muzeului.
#25
Postat 19 October 2007 - 10:39 AM
Dar treaba asta o pot face doar in Weekend-uri. Exista un specialist care sa fie dispus sa pastoreasca mai multi oameni entuziasti in aceste conditii?
Daca as sti ca facem o treaba ca lumea, si nu una de mantuiala, sau nu se termina treaba in stilul romanesc, cam ca si cu macheta de IAR 80 a lui Pavel, mi-as sacrifica cu placere timpul sa fac acest gen de munca.
#26
Postat 19 October 2007 - 11:04 AM
Radu
#27
Postat 19 October 2007 - 11:42 AM
E strigator la cer cum au putut sa sparga cupola de la AERO 45 si s-o inlocuiasca cu niste foi de plexiglas termoformate la feon. Nu mai zic de vopsire care n-are prea multa legatura cu realitatea, ea fiind facuta mai repede dupa ureche, fara sa respecte nici un detaliu.
Eu am participat atunci cand s-a restaurat modelul de 813 si de 80 si am vazut ce inseamna cu adevarat munca de restaurare. Pana si esapamentele (la care am lucrat personal) au fost curatate de vopseaua aia urata si arse pentru a le reda nuanta originala de inox ars.
Ultima data cand am fost pe acolo am vazut MiG-ul...........era vopsit in gri metalizat iar toate capacele de vizitare si elemetele de dielectric erau vopsite cu un verde care imita culoarea gardurilor din moldova
Deja imi creste tensiunea cand imi aduc aminte de ce am vazut.........
#28
Postat 19 October 2007 - 12:17 PM
OK. Grek stie mai multe despre restaurarea de acolo ca a fost mai aproape cu sufletul si cu osul.
Eu fiind restaurator (de meserie - dar de alte obiecte) am incercat sa ma angajez la unul din cele 2 muzee, militar sau aviatie. Am aflat cu stupoare ca postul era de restaurator cu studii medii (?!?!?) de parca ar exista liceu de restaurare. Au fost inscrise la concurs o seama de fete. Probabil ca se pricepeau la tinichigerie si mecanica si le placea shpanu in par, rugina pe limba si uleiul pan' la coate. Cam despre asta e vorba.....E frumos numai daca sti sa treci peste astea si sa te simti mecanic de aviatie.
E imens de restaurat in Romania...de salvat mai bine zis. Nu ajunge doar revolta ca niste idioti se c---a in avionul expus in curtea unei universitati.
Din pacate timpul (lipsa lui) ne da inapoi pe multi iar in romania activitatea de salvare a istoriei nu prezinta nici un interes. Sunt sigur ca familiile multora dintre noi nu ar intelege ca restaurarea FAMO-ului de la Militar ar putea fi mai importante decat cumparaturile la CORA.
Asta e .....Poate la pensie....sau poate copii nostri daca vor mai avea ce si-i va mai interesa...
Aceasta postare a fost editata de wurger: 19 October 2007 - 12:19 PM
#31
Postat 19 October 2007 - 09:32 PM
Au fost un semnal de alarma.
Daca in 94 faceai poze la ceva si azi acele ceva-uri nu se mai gasesc e cazul sa ne punem intrebari.
Chiar daca aparatele alea sunt in siguranta undeva si noi aparem de "nerds", e mai bine asa. In romania te poti trezi ca un destept a considerat ca nu mai avem nevoie de (puneti voi ce vreti aici) ca daca tot e unul e nereprezentativ si l-a vandut in Bolivia ca sa-si faca rost de bani pt incalzirea la vila.
Sau, ca in alt topic a cumparat un tanc fara nici o valoare.
Deci e bine ca au fost postate.
#33
Postat 08 November 2007 - 02:10 PM
macar au dus 1120 la muzeu si poate o sa se faca ceva cu EA...
acum 2 ani acel yak-18 era inca la otopeni si era fara aripi si tot spart, de asemenea mi-1 care era vai de el si un schelet de mi-4 de te durea sufletul...
eu as sta zi si noapte langa avioanele alea sa fac ceva pentru ele, dar nu imi sta in forte... mai ales distanta... dar poate intr-o zi cineva isi va aduce aminte si de ele...
in this case, belgradul e superb... trebuie vazut, si mai este aici ceva furmos
http://hampage.hu/re.../e_szolnok.html
#34
Postat 19 December 2007 - 10:19 AM
gopo, la 20 Oct 2007, 08:16, a spus:
gopo, cand mai vii pe aici, da un mesaj si ne vedem pe H2, mai schimbam o vorba despre pasiuni comune sa le zic asa...si aici ma refer la ce spuneai mai sus.
Aceasta postare a fost editata de skywalker: 19 December 2007 - 10:28 AM
#36
Postat 07 January 2008 - 08:17 PM
charlie oscar, la 7 Jan 2008, 15:37, a spus:
Stiu ca mai exista o epava de Yak-18 la liceul Coanda in Baneasa
ultima data l-am vazut acum 2 ani si jumatate in fosta curte a muzeului de la otopeni... era (vezi fig. 1 si 2)
fig.1
fig. 2
si cel de la baneasa e de toata jalea
dureroase poze dar...reality
#38
Postat 14 October 2008 - 09:40 AM
am facut vreo 300 de poze...
- ← AN-2
- Aviatie
- Wunderwaffe →