Forum Machete,Modelism,Hobby: Noutati interesante - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 28 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Noutati interesante ...cu subiecte Romanesti

#61 Useril este offline   Ali_baba 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 136
  • Inregistrat: 19-February 07

Postat 29 October 2007 - 06:14 PM

Vezi postareacartula, la 29 Oct 2007, 17:37, a spus:

Ali_baba, daca incerci sa demonstrezi ceva cu exprimari de genul "avind in vedere bataia la fundul gol pe care le-am dat-o,in Iunie 1944", exact ce-am zis eu ai demonstrat. Nu stiu cine e prizonierul unui cliseu de gandire :pint:

Repet, nu neg ca a facut treaba 80-ul. Mai citeste inca o data ce am scris. Si da, normal, ca Iar-80-ul a doborat avioane. Doar aveam Iar-uri 80 in dotare. Logic, nu? Ca doar nu am fi putut sa doboram avioane cu aparate care nu le aveam in dotare. Insa pana si romanii in '44 considerau Iar-ul 80 ca nemaifiind de multisor la inaltimea cerintelor zilei.

In schema lucrurilor, tot usor obscur e Iar-ul 80. Chit ca nu va place termenul. Si asta nu o sa-l ajute sa apara in forma de kit. Cum de altfel nici discutia asta n-o sa ajute la aparitia unui kit.

PS: buna rau gluma cu inspiratia pentru Fw... Foarte tare! ;-)

:clapping:

Chestia de la Pipera chiar a fost "la fundul gol",ca-ti place sau nu!!! In ceea ce priveste"gluma cu inspiratia pentru Fw" trebuie sa-ti spun ca am cartea in care se vorbeste de asa ceva...nu vreau sa spun mai mult,deocamdata.Am sa ma uit in biblioteca si am sa-ti spun titlul si autorul;din cate-mi aduc aminte e vorba de seful sectiei motoare de la IAR. Oricum e de notat spiritul de "wolf pack" in care actionati voi...si sunteti vreo 5,6!...eu sunt singur...ah, nu! a fost si un mic ajutor din partea lui Blue-Max!Deocamdata atit,pt.ca va spun sincer m-am plictisit crunt...nu mi-am propus sa preaslavesc avioanele romanesti comparativ cu altele mult mai cunoscute,ar fi o mare prostie din partea mea,am vrut doar sa va atrag atentia c-ar merita mai multa consideratie si nimic mai mult!! Daca ma gindesc de la ce-am plecat si unde am ajuns ma apuca risul! P.S. IAR-ul80 era depasit inca de la Stalingrad si o stiau f.bine toti,piloti si comandanti,de aceea l-au folosit doar in apararea teritoriului iar pe frontul de vest in atacuri la sol! :drinks:

#62 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 29 October 2007 - 06:18 PM

Parerea mea e ca cel mai bun elogiu adus IAR80-ului este adevarul. Tinand seama ca si-a facut treaba destul de bine, ce nevoie are de exagerari?

Chestia cu Fw190 este doar nascuta din confuzie. Pilotii americani au facut multe erori cand au raportat contactul cu inamicul. De exemplu, printre avioanele "interceptate" deasupra Romaniei, ei au inclus si Me410, Fw190, Macchi 200, si chiar un Brewster Buffalo (pe bune). In focul luptei, atunci cand vezi inamicul doar ca pe o naluca, e greu de identificat cu exactitate ce e, mai ales daca trebuie sa faci asta din memorie, fara un manual de identificare in mana.

Radu

PS pentru cei care au intrebat, un IAR80 la 1/48 ar fi si el intersant. ;-)

#63 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 29 October 2007 - 06:33 PM

Oare peste vreo 50 de ani americanii, sau sarbii, isi vor mai aduce aminte ca una bucata de invizibil a unora a fost data jos de ceilalti?

#64 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 29 October 2007 - 06:40 PM

Vezi postareaAli_baba, la 29 Oct 2007, 18:14, a spus:

Chestia de la Pipera chiar a fost "la fundul gol",ca-ti place sau nu!!! ...

Oricum e de notat spiritul de "wolf pack" in care actionati voi...



La a doua chestiune ridicata de tine... pot sa-ti zic ca asa-i p'acilea... asa suntem noi, o "coterie de fratiori", un fel de "cult lunatec si virtual"... si asta-i de fapt marea zmecherie a comunitatii noastre. Unii dintre noi am devenit buni prieteni si FRATI (greu la varsta asta), desi abia ne cunoastem in "viata reala" !
DAR, ca sa reusim asta (cei care am reusit), am incercat sa fim cat mai putin ispichimosi si constipati si, cat mai toleranti cu gusturile celorlalti, atata vreme cat nu bat campii si zburda voiosi prin balarii. Par'egzamplu io si cu jupan Blue-Max suntem prea-peste-poate fratiori, desi el se da in vant dupe toate tinichelele tricolore iar io (NEMERNIC si mare tradator) nu dau doi bani pe ele !

La prima chestie refuz sa-ti mai raspund... dar de insisti sa sustii prostii, oricat de hazliu poate ar fi, te vei izola amarnic de sleahta asta a noastra TRADATOARE, dar mult mai putin constipata...
Si, apropo, despre episodul respectiv te poate lamuri CEL MAI BINE alt frate d'al nostru, pre numele lui "de scena" CANTACUZINO. Nu de alta... da-l studiaza PE BUNE de ani cam multisori !

#65 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2007 - 07:37 PM

Omule, trebuie sa iti marturisesc ca tenacitatea ta ma da gata ;-)

#66 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 October 2007 - 08:45 PM

Citeaza

Dragos scribit: Hmmm... Daca exista aceasta perceptie... asta NU-I A BUNA, bre fratiorilor !
Poate ar fi nevoie sa luam pozitia flacaului din Hamangia si sa ne scarmanam un pic in crestet... adica sa reflectam, chipurile...
Dragos, replica

Citeaza

Oricum aerul de plictiseala sictirita pe care-l au unii membrii avansati in ceea ce priveste comunicarea cu cei nou sositi
cred ca nu i se potriveste tocmai lui Wurger! Ali Baba, nou fiind, inca nu-l cunoste pe cel incondeiat gratuit, asa ca si-a facut o parere taman gresita! I-as recomnda sa citeasca citeva din articolele lui Wurger, ca raspunsurile, la obiect, date nelamuritilor, sunt mai greu de gasit prin tot forumul. A, ba nu, uite am unul la indemina: http://www.cartula.r...?showtopic=2944 .Aici numai de "plictiseala sictirita pe care-l au unii membrii avansati in ceea ce priveste comunicarea cu cei nou sositi" nu cred ca poate fi vorba. Intru' lamurire! (sa nu se inteleaga gresit, nu de lamurirea lui Dragos e vorba!)

Citeaza

Cartula scribit: Si faza de executie pe CNC in ceara speciala
si cind te gindesti ca treaba nici nu dureaza mult! ;-) Dupa "18 ore" m-am plictisit eu sa mai urmaresc fazele de lucru! :pint:

Citeaza

1-0-9 scribit: Il stiu asa bine incat nici nu exista in manualele de recunoastere ... il confundau cu FW -190 sau mai rau, Fiat G-50
Acuma si tu, doar nu vrei ca americanii sa recunoaca faptul ca la Ploiesti au fost bumbaciti, ma rog, atit cit au fost bumbaciti, de un obscur si necunoscut IAR80! :crazy: :clapping:
Radub, ai dreptate Statistic vorbind, din punctul de vedere al impactului pe care l-a avut asupra aviatiei americane, IAR80 reprezinta o "piscatura" in comparatie cu Bf109, FW190. Me262, Me110/Me410 sau chiar Macchi 202/205 dar aici Da, a fost un avion bun, nimeni nu neaga asta, dar e obscur pentru altii. ar fi mers mai bine: Da, a fost un avion bun, nimeni nu neaga asta, dar e mai putin cunoscut pentru altii. Ce zici?
Radub, hai ca ai cam exagerat: daca Eminescu e obscur, ba mai mult, la fel de obscur ca si Adrian de vito, te intreb citi români au auzit de Edgar Allan Poe sau Gershwin. Sunt cumva obscuri si ei?

Citeaza

Aia e definitia obscuritatii - dace e nevoie sa explici, e obscur
Radub, Eminescu chiar are nevoie de explicatii? Pacat!

Citeaza

Bazu scribit: mentioneaza foarte scurt de o vizita a unor ingineri germani la IAR. Se pare ca acestia s-ar fi inspirat in privinta unor aspecte pentru Fw-190
Hai ca asta e cea mai tare! :drinks:

Citeaza

Ali baba scribit: In ceea ce priveste"gluma cu inspiratia pentru Fw" trebuie sa-ti spun ca am cartea in care se vorbeste de asa ceva...nu vreau sa spun mai mult,deocamdata.
Ali baba, nu stiu citi ani ai, dar tu ai auzit de propaganda? Ei bine, acu' 30 - 40 de ani sa facea la greu!
Parerea mea e ca IAR80 a fost un avion bun la vremea lui. Din pacate, in timp ce Bf 109 sau Spitfire au fost mereu "abgradate", singurele "imbunatatiri" aduse "trabantului" nostru au fost ...cresterea greuatii la aceeasi putere a motorului! Asta nu insemna ca nu si-a avut si el felia lui de istoprie, mai mult sau mai putin cunoscuta!

#67 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 29 October 2007 - 08:54 PM

Vezi postarearadub, la 29 Oct 2007, 16:03, a spus:

Hai sa fim seriosi cu "faima pe plan mondial" a IAR80. ;-)
Chiar daca IAR80 a doborat cateva avioane americane, aia nu ii face pe americani sa il respecte mai mult decat pe celelalte avioane cu care aveau de-a face zilnic pe intreg cerul Europei. Statistic vorbind, din punctul de vedere al impactului pe care l-a avut asupra aviatiei americane, IAR80 reprezinta o "piscatura" in comparatie cu Bf109, FW190. Me262, Me110/Me410 sau chiar Macchi 202/205. Da, a fost un avion bun, nimeni nu neaga asta, dar e obscur pentru altii.
Acum cateva luni vorbeam cu Jerry Crandall la telefon despre niste mastere si i-am spus ca intentionez sa fac un IAR80. El a raspuns "Care e IAR80?" Eventual si-a amintit.

Sunt o gramada de alte lucruri care pentru romani sunt "un sfant odor" si care sunt absolut obscure in strainatate, cum ar fi Eminescu, Vuia, Bucuresti (sau Budapesta, sau Bratislava, sau unde o fi capitala :pint: ), rosugalbensialbastru, Regele Mihai, Dacia 1300, vacanta la Neptun, tancul Maresal, Adrian de Vito, etc. Lucruri care nu au nevoie de explicatie in Romania trebuie lamurite prin alte parti. Aia e definitia obscuritatii - dace e nevoie sa explici, e obscur.
Dun nefericire, IAR80 are nevoie de explicatie. :clapping:

Oricum, polemicile astea inutile nu vor creste piata si nicii nu va indemna un investitor sa sape adanc in buzunar ca sa scoata o macheta de IAR80. Cei care vor face acest lucru, nu au nevoie de convingere.

Radu


Fara indoiala nu trebuie sa exageram cu importanta si aprecierile referitoare la IAR-80. Cum ai si spus, adevarul e lucrul cel mai bun pt. el, caci adevarul nu-i este deloc defavorabil. Bineinteles ca nici nu-l urca pe culmi de glorie intangibile ! Precizez asta imediat pt. a nu fi ulterior contracarat ... :drinks:

Legat insa de chestia asta cu obscurul, nu-ti dau dreptate. Suntem un popor mic si avem soarta inevitabila a popoarelor mici. Faptul ca altii n-au auzit de noi si nu ne cunosc, nu ne fac automat "obscuri". Te "joci" indemanatic cu exemplele si rationamentele "logice", dar obscur nu e egal cu nevoia de a explica. Never !
Faptul ca insusi Jerry Crandall nu a stiut ce-i cu IAR-80, nu trebuie, sa ma faca pe mine sa ma simt obscur, ci pe el sa se simta jenat. La un individ cu pretentiile lui si sfera sa de preocupari legate de WW2, sa avem pardon, dar asta denota cunostiinte superficiale ...
Faptul ca straini cu preocuapri din domeniul culturii si istoriei, nu stiu cine e Eminescu, Vuia, Regele Mihai si chiar Bucuresti :crazy: , n-ar trebui pe noi sa ne faca, sa ne rusinam, ca suntem romani.

Asta e, ne-am nascut romani si trebuie sa ne asumam acest aspect. Nici nu trebuie sa ne umflam in pene si sa batem campii, dar nici sa stam intr-una cu capul plecat si privirea-n pamant.

#68 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4818
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 29 October 2007 - 09:12 PM

MA iertati ca intervin (putin) peste discutia voastra , insa am o nelamurire in ceea ce priveste coala de decals-uri (prezentata aici) a PZL-ului 7 .In cutia cu cod B-36 se pare ca voi gasi decalsurile de la cea cu cod B-37 ...si ma rog "viciversa"...?) .Cunoaste-ti cumva daca aceasta incurcatura se regaseste in realitate ? Doresc mult sa reprezint unul cu cocarde si ma intreb daca voi gasii aceste marcaje cumparandu-l pe cel cu cod B-36 (B-37 fiind cumparat deja ).

#69 Useril este offline   alaur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 738
  • Inregistrat: 07-February 07
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2007 - 09:20 PM

Scuze am gresit topicul ;-)
Din cauza vitezei.

Apropos: care sunt "Noutatile interesante" pe care le aflam incepand cu postarea #15 ???

Ati uitat de http://www.cartula.ro/forum/index.php?show...c=2683&st=0 ?? :pint:

Aceasta postare a fost editata de alaur: 29 October 2007 - 09:42 PM


#70 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 29 October 2007 - 09:20 PM

Relativ la "bataia la fundu' gol" pe care au luat-o americanii: daca s-ar fi repetat de n ori atunci ei s-ar fi sesizat ca au de-a face cu un aparat exceptional si in loc sa fie obscur ar fi fost o celebritate (ar fi pus premiu pt pilotul care le aducea unul, samd).Intrebarea e ce relevanta tehnica a avut victoria respectiva: au facut americanii modificari la Lightning dupa acea infrangere? Nu. De ce? Pentru ca in continuare 80-ul nu era perceput ca o amenintare. Americanii probabil au pus-o pe seama unei erori de tactica nu a lipsei de performanta a Lightningului vis-a-vis de IAR 80. Asa cum nu exista boxer, chiar campion fiind, care sa nu fi incasat pumni, si USAF si-a incasat portia. Statistic trebuia sa o incaseze si ei din cand in cand. Important e cine a castigat meciul. IAR-80 a fost exceptional prin prisma RAPORTULUI INTRE MIJLOACELE INVESTITE SI PERFORMANTA OBTINUTA. Nici nu avea cum sa se ridice la nivelul produselor colosilor industriali americani, cu motoare/aripi/fuselaj de imprumut. Inginerii de la IAR au facut minuni in felul lor cupland un motor frantuzesc cu un fuselaj semi-polonez si o aripa italiana, dar orice afirmatii in directia "egalitatii", "asemanarii" sau diverselor "inspiratii" intre IAR-80 si aparate precum FW-190, "batai la fund" administrate lui P-38 etc. nu fac decat sa scada credibilitatea subiectului. De aceea asa cum spunea RaduB cel mai bun serviciu pe care i-l putem face 80-ului e aflarea/popularizarea adevarului. Poate asa va deveni si 80-ul mai cunoscut, daca o lasam balta cu insistentele cu al 4-lea la viteza si al 3-lea la plafon, etc.

Aceasta postare a fost editata de MiG: 29 October 2007 - 09:22 PM


#71 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 29 October 2007 - 09:28 PM

Initial nu am vrut sa intervin in acest topic...
IAR80 avion obscur? Interesanta parere, sincer nus de acord cu ea dar fie... fiecare cu parerile lui.
Apoi o alta precizare ca 80-ul nostru era confundat cu FW190 sau Fiat de americani... Si ce? Nu stiu cate treburi au avut americani cu noi inainte sa ne cunoasca av, presupun ca daca intrebai un rus din sud de av noastre stia de IAR80.
Iar ultima care ma :clapping: este "trabantului" nostru :drinks: chiar daca a fost pus intre ghilime este :ph34r: :crazy: Zmare respect pt tot ce faci si ce esti dar acum ai spuso.
Inainte de astea ma intrebam de ce oare nici un roman nu scoate IAR80 72/48 sau alta scara? Pai daca majoritatea gandesc asa ... e clar... nici nu o sa iasa.
Cartula nea dat un link despre un AVIA, foarte interesant, oare av aceala nui obscur??? dar totusi cehi neau aratat ca se poate. Si au scoase multe kituri dastea cu av "obscure" BRAVO LOR

Citeaza

Asta e, ne-am nascut romani si trebuie sa ne asumam acest aspect. Nici nu trebuie sa ne umflam in pene si sa batem campii, dar nici sa stam intr-una cu capul plecat si privirea-n pamant.

;-) :fool: :pint:

#72 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 29 October 2007 - 09:49 PM

Nu te simti ofensat Mgc, nu cred ca cineva contesta ca Iar-ul 80 a fost un avion important pentru romani, si pentru aviatia romana din al doilea razboi mondial.

E vorba de modul in care este el privit din afara. Ca ne place sau nu. Din punctul asta de vedere e putin cunoscut, si putin important pentru un producator extern. Si tocmai din motivul asta sansele sunt ca machetele de Iar-80 sa fie facute de cineva din Romania, nu de prin strainataturi.

#73 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4818
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 29 October 2007 - 09:57 PM

Alaur , daca la mine te refereai , ca as fi gresit topicul , mie nu mi s-a parut .El incepea initial cu PZL-ul ...Ma rog chiar aveam nevoie de un raspuns rapid ,dupa care n-as mai fi intervenit...Trebuia sa deschid un nou topic pt acea intrebare ? Sau sa o pun la feroviare ?...Scuze ,Alaur , se pare ca te-am judecat pripit.

#74 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 29 October 2007 - 10:13 PM

Citeaza

Nu te simti ofensat Mgc, nu cred ca cineva contesta ca Iar-ul 80 a fost un avion important pentru romani, si pentru aviatia romana din al doilea razboi mondial.

E vorba de modul in care este el privit din afara. Ca ne place sau nu. Din punctul asta de vedere e putin cunoscut, si putin important pentru un producator extern. Si tocmai din motivul asta sansele sunt ca machetele de Iar-80 sa fie facute de cineva din Romania, nu de prin strainataturi.

E putin cunoscut, nu contazic, aici NOI,romani, suntem de vina,nu av in sine (pt ca a fost destul de bun pt o tara ca Romania in acele vremuri), mai ales in perioada comunista cand pana prin '84 cand au scos Modelism planuri si date despre IAR80 nici romani nu stiau de acest av. Apoi chiar daca am scapat de comunism tot nam facut acest av cunoscut, probabil pt ca am crezut cai "obscur" si sa nui plictisim pe cei de afara, hai sa vb de av lor sa se simta bine sa ne bage si pe noi in seama ;-)
MPM a scos IAR-ul lau vandut si uite ca au anuntat iar cal vor reface, interesant Bravoo si ii felicit.
Cat despre al face in tara ... probabil ca mai avem de asteptat ... pacat de planurile Dl.Pavel cand am auzit ca scoate Modelism acele incercari :drinks: :clapping: PACAT ... Daca scotea Dl.Pavel acele dezastre poate ca cumparam vreo N bucati, nu neaparat sa le fac dar poate cu aceei bani reusea Dl.Pavel sa ne bucure cu unul mai bun ... dar la Craciunoiu nu ma astept la nimic .... :pint:

Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 29 October 2007 - 10:17 PM


#75 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 29 October 2007 - 10:38 PM

Scuze ca perturb discutia, am si eu o intrebare apropos de avioanele vazute de vestici pe la noi, gen Fiat G50 sau Macchi. Am citit intr-o carte de prezenta unor voluntari italieni impreuna cu avioanele lor (Macchi 200 parca) in Romania. E posibil ca un numar mic din aceste raportari sa fie adevarate (si nu doar confuzia cu Iar ul nostru)?

#76 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1073
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 29 October 2007 - 10:46 PM

Citeaza

Scuze ca perturb discutia, am si eu o intrebare apropos de avioanele vazute de vestici pe la noi, gen Fiat G50 sau Macchi. Am citit intr-o carte de prezenta unor voluntari italieni impreuna cu avioanele lor (Macchi 200 parca) in Romania. E posibil ca un numar mic din aceste raportari sa fie adevarate (si nu doar confuzia cu Iar ul nostru)?

Din cate stiu eu Macchi 200 pilotate de Italieni voluntari alaturi de romani au zburat in Basarabia in '41 contra rusilor.

#77 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 29 October 2007 - 10:51 PM

Z-mare,
Ia-ti nene ochelari, sau citeste cu rabdare ca iar ma enervezi. Ca de obicei repeti ce spun eu, dar tot reusesti sa ma contarzici!
Hai, iti fac un hatar, si o sa iti vorbesc pe limba ta: Te contrazic! Da, a fost un avion bun, nimeni nu neaga asta, dar e mai putin cunoscut pentru altii. Te rog nu imi raspunde, ca nu am chef.

Z-mare, iti place tie sau nu, Eminescu este un nimeni in afara Romaniei. Da, o sa gasesti cativa culti care il cunosc, dar in rest ciuciu. Iti place sau nu, asta e realitatea. Asta nu inseamna ca Eminescu este inutil, prost, un zero, nu isi are rostul, sau ca nu imi place mie. Nici pe departe. Dar tu faci greaseala sa crezi ca daca tu apreciezi ceva, atunci TOATA lumea apreciaza acelasi lucru. Foarte egocentrist! Treaba e cu dus - intors. La fel, multi romani nu stiu multe despre cel mai nepereche poet al Lituaninilor sau al Burkina Fasonezilor. Asta nu ii face prosti sau rai. Unele lucruri sunt neesentiale pentru unii. Jack B. Yates? William B. Yates? Ia spune-mi care e care? Fara Google te rog, doar din memorie! Nu iti face griji daca nu stii, e OK, nu te va judeca nimeni. Te rog nu intra in polemici si despicarea firelor, ca nu am chef.

Aceleasi reguli se aplica si in cazul lui IAR80. E un avion esential pentru romani. Este avionul meu de suflet, iar amicii mei de la club il cunosc pentru ca eu i-am tot bazait la cap. Dar fara mine, ei nu ar fi stiut de el. Ar fi stiut asa, ca exista, dar cam asta e tot.
Din nou, e cu dus - intors. Sunt o gramada de echivalente. CAC Boomerang este avionul de sulfet al australienilor, cel mai cel pentru ei. Nu stiu mare lucru despre el. Asta face avionul sa fie lipsit de importanta? Hai sa fim seriosi!
MAVAG Heja, este avionul de suflet al maghiarilor, avionul cel mai cel pentru ei. Nu stiu mare lucru despre el. Asta face avionul sa fie lipsit de importanta? Hai sa fim seriosi!
Stiu pe cineva care e absolut obsedat cu VL Pyörremyrsky. E avionul lui de suflet, cel mai cel pentru el. Nu stiu mare lucru despre avionul asta. Asta face avionul sa fie lipsit de importanta? Hai sa fim seriosi!

Eu zic ca subiectul este privit in mod gresit si foarte egocentrist. Nu este o crima ca altii nu stiu de IAR80.
Sunt o gramada de lucruri pe care eu personal nu le stiu. Poate ca o data o sa le invat, dar sunt la fel de multumit sa accept faptul ca multe lucruri imi vor ramane un mister pentru totdeauna. Cateva dintre aceste mistere pot fi lucrul cel mai sacru al unora. Faptul ca eu nu cunosc acele lucruri nu le neaga importanta.

Radu

PS Chestia cu Jerry Crandall a fost data ca sa va dati seama ca, indiferent daca va place sau nu, nimeni nu are obligatia sa stie de IAR80 in afara tarii, iar necunoasterea "subiectului" se intampla si la case mai mari. Asta nu il face pe el mai prost. Nimeni nu este un geniu universal care le stie pe toate... (dar stiu cel putin unul care crede asa ceva) ;-)

#78 Useril este offline   alaur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 738
  • Inregistrat: 07-February 07
  • Location:Bucuresti

Postat 30 October 2007 - 12:09 AM

Vezi postareaalaur, la 29 Oct 2007, 21:20, a spus:

Scuze am gresit topicul ;-)
Din cauza vitezei.

Apropos: care sunt "Noutatile interesante" pe care le aflam incepand cu postarea #15 ???

Ati uitat de http://www.cartula.ro/forum/index.php?show...c=2683&st=0 ?? :pint:



Vezi postareadany, la 29 Oct 2007, 21:57, a spus:

Alaur , daca la mine te refereai , ca as fi gresit topicul , mie nu mi s-a parut .El incepea initial cu PZL-ul ...Ma rog chiar aveam nevoie de un raspuns rapid ,dupa care n-as mai fi intervenit...Trebuia sa deschid un nou topic pt acea intrebare ? Sau sa o pun la feroviare ?...Scuze ,Alaur , se pare ca te-am judecat pripit.



Nu inteleg de unde ai tras concluzia ca ma refeream ANUME la tine. Ai citit bine postul meu? (faceam referire la postarea #15 si NU MA REFER NEAPARAT LA CEL CARE A FACUT-O ci la ce a urmat).

Ahhhhaaaaaa! Stai ca m-am prins !
Te-ai simtit cu musca pe caciula (fara sa fie cazul) din cauza primelor doua randuri din postul meu.
Pai sa-ti zic cum a fost: aveam deschise doua ferestre cu topicuri diferite (asta si "PARC MODELS-Noutati"); am vrut sa-i aduc aminte lui Pavel de ceva si din greseala am postat aici; dupa asta EDIT-->Scuze (viteza)-->Apropoul.

P.S. : N-am inteles chestia cu judecata (oricum, CU SIGURANTA este adevarata, ai perfecta dreptate)
P.P.S.: Nu vreau sa intru in vreo polemica (si asa e destula poluare in acest topic), drept pentru care aceasta este ultima mea postare in legatura cu aceasta neintelegere.

:clapping:

#79 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 30 October 2007 - 12:13 AM

"dany" a spus:

Trebuia sa deschid un nou topic pt acea intrebare ? Sau sa o pun la feroviare ?


Acuma...nu puteai sa alegi alt capitol de pe forum decat feroviare? Chiar doreai sa risti sa primesti un raspuns la intrebare?

#80 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 30 October 2007 - 01:22 AM

Oare ma mai aud in marea asta de .....tipi care-si sustin punctul de vedere ?

Eu mi-am luat 2 kit-uri MPM IAR 80.
Eu am un test shot facut pentru corectarea greselilor si scoaterea unui kit la 1/72.
Eu am un dosar separat de grosimea altora dedicate unor tari in sine pentru acest avion.

Cred ca asta arata ca iubesc acest avion. In consecinta sunt dispus sa fac destule in directia popularizarii acestui avion romanesc care ne reprezinta istoria.

Pe de alta parte stiti ce-am aflat de pe Discovery si nu numai ? Ca de fapt nu un roman a fost primul care a zburat. Nah ! Nici un American........Nu-nu, nici un neamt sau francez.....nici chiar un suedez sau un finlandez........N-am ajuns la nici o concluzie clara in privinta PRIMULUI care a zburat.
Dar am invatat din asta ca daca ma duc la Hendon sau la Berlin si ma bag in vorba cu paznicul sa-i arat ca ce mare avantaj am eu ca-s roman si in consecinta compatriot cu primul om care a zburat, o sa ma cam fac de tansao si o sa se astearna o liniste penibila in sala aia mare. Nasol.

Invatati istorie, invatati sa o interpretati si o sa vedeti ca nimic nu e total alb sau total negru in decursul istoriei.
Nu mai haliti pe nerasuflate toate ineptiile scrise de vreun utecist care n-a vazut in viata lui IAR 80. Documentati-va cu grija (coroborand datele din mai multe surse) si pe urma popularizati ca atare avionul.

Din pacate chestia aia cu Eminescu e adevarata. Dar si celelalte sunt (anume ca nici eu care am o parere buna despre mine) nu stiu nimic de poetul national al celor din republica democratica brebulara la os.

Pe bune, hai sa fim realisti. Mie tot imi face impresia ca cineva glumeste si eu pun botu si ma ambalez.

Arata acest topic


  • 28 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

42 useri citesc topicul
0 membri, 42 vizitatori, 0 utilizatori anonimi