Anaconda din vitrina mea La-250 Anakonda - Amodel 1/72
#1
Postat 15 October 2007 - 04:51 PM
Salut!
Nu e vorba de soparla ci de un nou proiect pe care am reusit sa il duc la final!
E vorba de Macheta interceptorului La-250 supranumit si "Anakonda" de pilotii care l-au zburat dar care l-au si vazut pe viu.Macheta reprezinta prototipul numarul 4 si ultimul care a fost construit, de asemenea si singurul supravietuitor actualmente expus in ......raiul iubitorilor de aviatie sovietica...Muzeul de la Monino.
Acest avion trebuia sa fie pilonul de baza dintr-un sistem avansat de aparare antiaeriana al URSS la inceputul anilor 50.
Caietul de sarcini al VVS a fost elaborat in 1952 iar primul La-250 a zburat in 1956 la data de 16 iunie.Cam de la inceput treaba nu a mers asa de bine, primele trei prototipuri s-au prabusit iar modernizarile necesare au intarziat mult programul de zbor.Cam astea au fost in mare problemele care au ingropat aceasta pasare.Dupa intarzieri mari in 1959 Fortele Aeriene au renuntat la sistem(La-250 + racheta K-275) in favoarea Tupolevului 128.In total cele 4 prototipuri de Anakonda au efectuat doar 21 de zboruri de evaluare pana cand programul a fost anulat.Numarul 4 este unicul supravietuitor.
Cam asta ar fi o scurta istorie a acetui avion , neintrand prea adnc in amanunte legate de sistemul radar + racheta care si el are ceva "sare si piper" istoric vorbind.
Macheta este Amodel adica"munca si lumina" firma de care am fost mereu multumit in ceea ce priveste rezultatul final.
Nu e vorba de soparla ci de un nou proiect pe care am reusit sa il duc la final!
E vorba de Macheta interceptorului La-250 supranumit si "Anakonda" de pilotii care l-au zburat dar care l-au si vazut pe viu.Macheta reprezinta prototipul numarul 4 si ultimul care a fost construit, de asemenea si singurul supravietuitor actualmente expus in ......raiul iubitorilor de aviatie sovietica...Muzeul de la Monino.
Acest avion trebuia sa fie pilonul de baza dintr-un sistem avansat de aparare antiaeriana al URSS la inceputul anilor 50.
Caietul de sarcini al VVS a fost elaborat in 1952 iar primul La-250 a zburat in 1956 la data de 16 iunie.Cam de la inceput treaba nu a mers asa de bine, primele trei prototipuri s-au prabusit iar modernizarile necesare au intarziat mult programul de zbor.Cam astea au fost in mare problemele care au ingropat aceasta pasare.Dupa intarzieri mari in 1959 Fortele Aeriene au renuntat la sistem(La-250 + racheta K-275) in favoarea Tupolevului 128.In total cele 4 prototipuri de Anakonda au efectuat doar 21 de zboruri de evaluare pana cand programul a fost anulat.Numarul 4 este unicul supravietuitor.
Cam asta ar fi o scurta istorie a acetui avion , neintrand prea adnc in amanunte legate de sistemul radar + racheta care si el are ceva "sare si piper" istoric vorbind.
Macheta este Amodel adica"munca si lumina" firma de care am fost mereu multumit in ceea ce priveste rezultatul final.
#19
Postat 16 October 2007 - 10:18 AM
Salut!
Va multumesc tuturor pentru cuvintele frumoase!
Bill, am folosit Humbrol11 si 56. Cel din urma este pentru evidentierea panourilor mai inchise la culoare.
Wurger, iti multumesc pentru aprecieri! Stiu la cine te referi si am auzit numai de bine despre acea persoana!...mai ales ca are o colectie tare de ruznaci:) Cat despre motoare am uitat sa p[recizez un amanunt important! Motoarele Anakondei erau de tip Lyulka Al-7F, otorul avionului Su-7 pe care toata lumea il cunoaste.Nu sunt asa de mari si acest lucru ma intriga si pe mine in legatura cu lungimea fuselajului.De fapt din aceasta cauza a cazut si prototipul 3....caut linkul spre poza cu epava si il voi posta.
Z-Mare, prototipul 4 exista si este expus la Muzeul de la Monino.Este unicul supravietuitor.
Multumesc!
linkuri:
http://mysite.wanadoo-members.co.uk/visits...s/day_06_42.jpg
http://www.fas.org/n...rdef/la-250.htm
http://www.moninoaviation.com/13a.html
Va multumesc tuturor pentru cuvintele frumoase!
Bill, am folosit Humbrol11 si 56. Cel din urma este pentru evidentierea panourilor mai inchise la culoare.
Wurger, iti multumesc pentru aprecieri! Stiu la cine te referi si am auzit numai de bine despre acea persoana!...mai ales ca are o colectie tare de ruznaci:) Cat despre motoare am uitat sa p[recizez un amanunt important! Motoarele Anakondei erau de tip Lyulka Al-7F, otorul avionului Su-7 pe care toata lumea il cunoaste.Nu sunt asa de mari si acest lucru ma intriga si pe mine in legatura cu lungimea fuselajului.De fapt din aceasta cauza a cazut si prototipul 3....caut linkul spre poza cu epava si il voi posta.
Z-Mare, prototipul 4 exista si este expus la Muzeul de la Monino.Este unicul supravietuitor.
Multumesc!
linkuri:
http://mysite.wanadoo-members.co.uk/visits...s/day_06_42.jpg
http://www.fas.org/n...rdef/la-250.htm
http://www.moninoaviation.com/13a.html
#20
Postat 16 October 2007 - 10:21 AM