Forum Machete,Modelism,Hobby: Supermarine Spitfire mk22/24 Revell 1/32 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Supermarine Spitfire mk22/24 Revell 1/32

#21 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 04 February 2008 - 06:13 PM

unele facute ziua

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: air_005.jpg
  • Imagine atasata: air_008.jpg
  • Imagine atasata: air_006.jpg

Aceasta postare a fost editata de tgr: 04 February 2008 - 06:13 PM


#22 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 04 February 2008 - 06:15 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: air_015.jpg
  • Imagine atasata: air_016.jpg
  • Imagine atasata: air_011.jpg


#23 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2008 - 11:03 PM

Scuze ca intervin dar as avea ceva de carcotit la tehnici.

Mi se pare ca nu ai fost constant in vopsire. Pe alocuri unde ai insistat se vede, la marginile camuflajului, pe capota motorului...:whistle: putina grija cand maschezi si cand vopsesti camuflaje (tot ce am marcat cu 1). Si in continuare s-ar putea sa fie prea mult preshading. Iti sugerez un filtru final cu ceva lac semimat in care pui putin crem sau alb, dar foarte putin. Astfel poti da senzatia de vopsea trecuta sau uzata.

La nr. 2 am observat o mica neconcordanta intre gravaje...:rolleyes: avand in vedere scara, aia o sa cam doara la ochi.

Cu ce ai vopsit? Si apropos, habar nu am cate figurine ai mai facut, dar pilotul ala arata foarte bine :crazy: Bravo!

Atentie la cupola cand o montezi, o sa iti fie cam aiurea sa o vopsesti dar cu mascare corespunzatoare o sa iasa.

Cam atat deocamdata! Spor la treaba si tine-ne te rog la curent! :crazy:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: air_015.jpg


#24 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 05 February 2008 - 12:20 AM

Ai pefecta dreptate cu surplusul de vospea...dar nu am stiut ca sa-i fac. :rolleyes: Am incercat(stupid poate) sa dau alt strat peste si in jur de cel ce era mai deschis si mai lucios(culmea a devenit mai lucios si mai deschis :whistle: ).

Am vopsit cu sparmax dh103 si vopsea revell(o combinatie cu preponderenta 80% un albastru-gri)

Cupola e deaja vopsita.(ramele)

Figurina ca si avionul este prima/primul.Chiar mi-a placut sa o vopsesc si intentionez sa mai iau cateva la 1/35 sa vad cum ies dar cu mai multa rabdare.Dupa cum am mai zis asta a fost terminata in 2 zile(prima corpul si urmatoarea fata)
Mustaciosul l-am vopsit numai cu pensula,una tamiya,cea mai mica care am gasit-o.Data viitoare incerc cu aerograful.Dar acum mi-a fost lene sa tot curat si sa schimb vopseaua.Pt. pupile am luat o sarma subtire al care-i varf il atingeam usor de vopsea nediluata(am incercat si cu diluata...noroc ca dadusem cu lac) apoi "pac" unde imi nimerea mana tremuranda.

In rest true true true dar asta e...asa invata omul

Aceasta postare a fost editata de tgr: 05 February 2008 - 12:29 AM


#25 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 13 February 2008 - 01:05 PM

Dupa ce l-am acoperit cu lac lucios si dupa ce decalurile le-am lipit bine am zis sa mai dau o mana de lac sa fixez bine decalurile ... proasta ideea am avut.
Decalurile au inceput sa se topeasca(sa sa se sfarame).Pur si simplu se chircea si se rulau si se deslipea si aparea un silvering de toata frumusetea.Apoi am zis sa acopar zonele urate cu aluminiu(alta idee super proasta).
Si ca toate se fie bune...cupola s-a matizat. :pardon: :bang: :-( :-( :pint: :lol: :lol: :lol: :bang:

Cam atat am mai putut scoate eu...

Mai am decaluri pentru alte inmatriculari(dar unele erau comune si normal ca le-am folosit).

Lacul cu pricina este lacul sinto.Am mai folosit lac sinto mat peste decaluri si nu s-a intamplat nimic...

Daca mai aveti vreo sugestie va rog sa aruncati cu ele cat mai multe.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: hgdtyu_002.jpg
  • Imagine atasata: hgdtyu_003.jpg
  • Imagine atasata: hgdtyu_004.jpg
  • Imagine atasata: hgdtyu_008.jpg
  • Imagine atasata: hgdtyu_015.jpg


#26 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 February 2008 - 01:07 PM

Pai stai asa, ai dat cu lac mat peste cupola? Sau cum s-a matuit? Ca nu inteleg....

#27 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 13 February 2008 - 02:16 PM

S-ar putea sa fii scapat putin cam mult lac (a se citi balta) peste decaluri, si cred ca si peste cupola!!!

PE cupola se poate remedia, pe decaluri...iei altele.

Desi e ciudat, mie aspectul de avion uitat de Dumnezeu pe undeva, dupa utilizari intense ti-a iesti de minune...mai ramanea sa fie si pilotul stafidit...:pardon:

Vino cu el la intalnire sa vedem ce putem face...

pana atunci baga de aici:

http://www.world-war...m/canopies.html

http://www.swannysmo....com/Tools.html

#28 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 13 February 2008 - 04:07 PM

nu am dat deloc cu lac mat.Numai cu lac lucios si nu peste cupola.Si s-a matuit la final dupa ce terminasem totul.Il tineam in mana si se matuise.Am dat cu degetul peste cupola pentru ca aveam impresia ca e aburita da le mana mea.S-a curatat si apoi a revenit la loc :pardon: .

Ce se mai poate face cu cupola?

Iar despre decaluri...ce ziceti sa dau jos aluminiul si apoi sa dau jos decalurile si sa incerc sa schimb inmatricularea?Sau sa las asa si sa continui?

#29 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 February 2008 - 04:14 PM

Pai daca cupola nu era mascata, e normal sa se matuiasca datorita faptului ca oricat te-ai stradui sa o ocolesti, inevitabil o sa ajunga spay si pe ea. Chiar nu conteaza mat sau lucios.

Solutia e sa o iei cu abrazivi fini, la ud ( > 2000 granulatie, pana in 10-12.000, si polish, plus ceva Future dupa asta)

#30 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 13 February 2008 - 07:33 PM

@cartula Hm...are sens.Multumesc o sa incerc sa repar acum ca nu mai am rabdare.
@flyboy mersi pentru incurajari(eu asa le-am primit :pardon: )

Va rog sa imi raspundesti si la intrebarea asta sa nu fac iar prostii:
"Iar despre decaluri...ce ziceti sa dau jos aluminiul si apoi sa dau jos decalurile si sa incerc sa schimb inmatricularea?Sau sa las asa si sa continui?"

Aceasta postare a fost editata de tgr: 13 February 2008 - 07:34 PM


#31 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 13 February 2008 - 09:04 PM

it worked!!!
Am folosit in loc de smirghel ultra fin oxid de fier plus o bucata de vata uda si miscari circulare.
Multumesc cartula!
Inca mai am probleme dar sa ziceam ca azi am rezolvat ceva(dar mucii lui nenea mustaciosu' din carlinga tot nu i-am putut sterge si nici nu cred ca pot).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: hgdtyu_013.jpg
  • Imagine atasata: hgdtyu_015.jpg
  • Imagine atasata: hgdtyu_018.jpg


#32 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 February 2008 - 09:14 AM

Citeaza

Va rog sa imi raspundesti si la intrebarea asta sa nu fac iar prostii:
"Iar despre decaluri...ce ziceti sa dau jos aluminiul si apoi sa dau jos decalurile si sa incerc sa schimb inmatricularea?Sau sa las asa si sa continui?"
"Aluminiul" e din creion? Daca da, incearca sa-l mai stergi, ai cam exagerat, ba mai mult, ai dat cu el si pe unde nu era cazul. O alta greseala, facuta si de mine pe la inceputuri, este tendinta spre simetrie! Adica uzura de pe stinga se regaseste aproape exact pe dreapta! Apoi, vopseaua nu sare la distante egale (vezi capacul acces la benzile cu munitie). Cum a sarit vopseaua exact in locul unde e un stensil ce-ti spune sa nu calci acolo?Zgirieturile se opresc la nivelul insemnelor? Adica vopseaua sare de pe tot capacul mai putin din zona cocardei? Pe cit de hartanit este avionul, pe atit de curata si nou-nouta e elicea! In mod normal pe intrados ai mai mult praf, scurgeri de ulei sau combustibil, vopseaua sarita e prea putina in aceasta zona. Ai exagerat cu uzura si pe ampenajul orizontal.
Lacul sa da in mai multe straturi subtiri foarte subtiri, succesive, nu la baltoaca! Cit despre o mana de lac sa fixez bine decalurile e mai mult o legenda! Daca decalul nu "s-a prins" de suprafata vopsita, tot degeaba, se va coji cu prima ocazie!
Cele de mai sus sunt observatii de ordin "artistic". Considera-le ca pe niste safaturi de care sa ti cont pe viitor. Daca vii simbata la intilnire, putem sta de vorba pe aceasta tema.

#33 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 15 February 2008 - 12:27 AM

Ma gandeam sa-l las asa...nici vorba!!!O sa sterg din aluminiu...o sa dau jos vechea inmatriculare(salvez restul decalurilor pe care le intalnesc) si le montez pe celelalte.O sa mucesc ceva dar sper sa iasa mai bine decat e acum.
Z-mare : am notat si rectific ce-i de rectificat.
Repararea cupolei mi-a mai ridicat moralul.

Exista un home remedy impotriva silvering inafara de produsele speciale(nu am avut probleme grave dar oricum)?

Motivul este ca nu vreau sa dau o comanda doar pt un produs de 8lei(pentru ca altceva nu mai am nevoie)

Aceasta postare a fost editata de tgr: 15 February 2008 - 12:36 AM


#34 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

  Postat 15 February 2008 - 12:42 AM

No...

Apai hai sa vedem cum o dregem...la decaluri, daca nu ai fi avut lac peste ele - asa cum zicea si Zetu', pas cu pas - se putea scoate silveringu' daca faceai niste atingeri discrete - revin DISCRETE - intai cu alcool izopropilic, si daca nu cedeaza, atunci cu NITRO, pe zonele unde s-a "rasculat". E mai brutal, dar functioneaza - pe mine m-a educat cartula ca am avut ceva belele si eu (culmea!!! tot cu un Spit, dar cu un Mk.I)
Imagine postata
Important este sa nu dai cu nimic peste decaluri pana nu rezolvi faza cu silveringu.
Protejeaza nene cupolele de acum incolo :-( ca sa nu mai ai parte de ...muci!!!
La weathering, cel mai bine iei o poza cu un aparat real, vezi ce si cum si faci. Daca nu esi sigur de tehnica, incearca pe ceva mai vechi. :bang:

Vino musai cu el sambata sa ii facem o analiza sintactica si morfologica :pardon:

#35 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 February 2008 - 09:07 AM

Citeaza

Exista un home remedy impotriva silvering inafara de produsele speciale(nu am avut probleme grave dar oricum)?
Dati-mi voie sa parafrazez un cunoscut proverb: Nu zice hop pina nu...ai pus decalu'! De cind lucrez eu, si sunt ceva ani, nu am reusit sa gasesc o metoda sigura de a preintimpina silvering-ul! Ma rog, paleative se gasesc: inmuitat decalul in solutie de Future si apa (cam 1/4), dat peste ele cu tot felul de zemuri, mai mult sau mai putin specializate, inclusiv Nitrosolv si lipici MM3999, solutie de aracet... Cel mai bun (dar si riscant) comportament l-au avut la Nitrosolv.
Ca regula de baza, decalul se pune numai pe suprafata luciosa! Si inca nu este suficient! Daca vopseaua a fost mata, inainte de a da cu lac lucios, locul se lustruieste cu o bucatica de pisla! Si mai e o jjjjjjmecherie: lasi decalul sa se usuce, vezi pe unde face silvering si intepi acele locuri, usor, cu un ac foarte ascutit. In acest fel, solutia, oricare ar fi ea, va intra sub decal si il va inmuia! Ca defapt ce este silvering-ul, nu o desprindere a decalului de suprafata pe care e pus????? Pentru alte amanunte vezi si http://www.cartula.ro/index.php?option=com...1&Itemid=83
Daca vii miine la intilnire mai discutam despre asta.

#36 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 15 February 2008 - 08:29 PM

Am citit ce ati scris si decis 100% am incercat sa repar.
Am reusit:
1.sa inlatur 80% din silvering-ul existent
2.am sters mult aluminiu excesiv(chiar si pentru mine)
3.am accentuat(asimetric) cu wash-uri imbinarile tablei.

Eu acum am vacanta.Daca maine nu vor fi probleme cu zapada voi incerca sa vin la intrunire(numai ca nu stiu exact unde este)

Multumesc pentru sfaturi!
Daca citeam inainte ce si cum cu decalurile eram mai destept.(Mai am de munca la airplane deci orice observatie e bine venita).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: aha____003.jpg
  • Imagine atasata: spit.jpg
  • Imagine atasata: spitfire_.jpg
  • Imagine atasata: spitfire_mk22.jpg
  • Imagine atasata: spitfire_mk_22.jpg
  • Imagine atasata: spitfire_mk.jpg
  • Imagine atasata: supermarine_spitfire.jpg
  • Imagine atasata: supermarine.jpg
  • Imagine atasata: spitfire_mk_xxII.jpg


#37 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 15 February 2008 - 09:47 PM

Acum ma bag si eu...
Nu mi-o lua in nume rau, dar nu stiu de nici un Spitfire arat de jerpelit. Arata extrem de fals.
Am avut ocazia sa vad o epava de Seafire abandonata cam un deceniu in soare, ploaie si zapada si tot nu s-a cojit asa. Spitfirele de dupa razboi au fost foarte bine intretinute. Nu exista motiv logic, tehnic sau practic ca vopseaua sa se cojeasca de pe spinarea sau dedesubtul avionului. Chiar si la imbinarea aripii, desi e usor de "crezut" ca acolo a cojit pilotu cu bocancu cand s-a suit, pe bune acum, daca ala e atat de natarau incat nu nimereste carlinga fara sa se impiedice sau sa dea cu piciorul in avion (in mod repetat), ce mama dreaq cauta acolo (si in coltzari :pardon: )?
Stiu ca ueazeringu excesiv e la moda, dar nu caut o cearta pe tema asta aici (nu are rost...) Daca poti sa dai jos "ciupiturile" alea de aluminiu, da-le jos.
Radu

#38 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 15 February 2008 - 10:51 PM

pe toate? :pardon:

#39 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 16 February 2008 - 01:02 AM

Pai e macheta ta si faci ce vrea sufletelul tau cu ea. :lol: Eu nu as fi pus de loc ciupituri pe un Spitfire, de nici un tip.
Eu unul nu am vazut niciodata un Spitfire atat de ponosit si jerpelit (nici adevarat nici in poze de epoca, ca pe internet... valeu mama! :wacko: ).
Spitfirele de dupa razboi erau lustruite si bididite intr-una, nici gand sa aiba vreo zgarierura. In plus, daca se rodea vopseaua pe acolo pe unde umblau armurierii si prin locurile unde se umbla la alimentare, se vedea un pic grundul de sub vopsea nici gand sa ajunga la aluminiu. Oricum, nici in razboi nu erau lasate sa se deterioreze atata, ce sa mai vorbim pe timp de pace cand avioanele erau cocolosite.
Cea mai mare problema cu imbatranirea "de internet" (de unde in mod clar te-ai inspirat) e ca multi dintre cei care o practica nu stiu cum, unde si de ce se deterioreaza un avion, care sunt sursele scurgerilor, unde se roade vopseaua si de ce, etc.
Radu

#40 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 16 February 2008 - 01:23 AM

am sters la greu 90% din aluminiu

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi