Forum Machete,Modelism,Hobby: Supermarine Spitfire mk22/24 Revell 1/32 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Supermarine Spitfire mk22/24 Revell 1/32

#1 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 08 October 2007 - 06:58 PM

Am facut rost de acest avion si as vrea niste poze cu bordul(de preferinta colorate).
Deasemeni as mai vrea sa stiu pe unde a cam activat acest avion.
Avionul il voi plasa in aer si nu la sol pe roti.
Deci stie cineva pe unde pot gasi PE "Prop-Blur"?
Deocamdata atat!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: untitled.JPG

Aceasta postare a fost editata de tomapaul: 08 October 2007 - 07:05 PM


#2 Useril este offline   Bazu 

  • 'al mai pletos
  • Grup: Members
  • Postari: 604
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Location:Delft/Rotterdam

Postat 08 October 2007 - 08:19 PM

Daca te ajuta cumva, Z-mare a postat un link la "de pe net" (mai pe la sfarsit, in ultimile 3-4 pagini) cu o soluite simpla de a reproduce elicea in miscare. Adica scratch

#3 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 08 October 2007 - 08:39 PM

Am vazut...sa vad daca merge.


Problema:POT FACE UN SPITFIRE din ww2 din kit-ul asta?Nu stiu exact ce mk trebuie 19 /16 ?Nu stiu.
Chiar e important.

#4 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2007 - 09:37 PM

Din pacate, Mark 22 sau Mark 24 sunt variante postbelice ale Spitfire-ului. Orice intentie de a face un Spitfire care sa fi si zburat in WW2, implica ceva munca de conversie, si nu stiu daca se justifica.
Macheta de la Matchbox nu e tocmai cea mai reusita macheta de Spitfire :-)

#5 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 08 October 2007 - 09:44 PM

intrebare:

DORESTE CINEVA SA SCHIMBE UN AVION CE A LUPTAT IN WW2(TARZIU) IN EUROPA SCARA 1/32 CU SPITFIRE-UL MEU?

DACA E NEVOIE DAU SI DIFERENTA!

ASTEPT PROPUNERI VA ROG!

#6 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2007 - 09:48 PM

Fii atent, daca vrei totusi sa te inhami la ceva munca, poti sa combini kit-ul tau cu un fuselaj 'standard' de Spitfire pe care sa grefezi motorul Grifon din kit, si produci un Mark 21, care a fost totusi prezent in WW2

Dar, repet, e ceva de munca si iti mai trebuie un kit Hasegawa de Mark V

#7 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 08 October 2007 - 09:50 PM

Salut Tomapaul,
Versiunea asta nu a luptat in al doilea razboi mondial. Ultima versiune care a fost pusa la bataie in razboi a fost Mk21, care este cu acelasi motor si aripa ca asta, numai ca avea spinarea inalta (ca la primele Spituri).
Mk. 22 a activat mai mult ca avion de scoala in Anglia si a fost folosit si de Rodezia, Egipt si Siria.
Mk. 24 a fost folosit de Anglia in Germania (dupa razboi, bineinteles), Hong Kong (Kai Tak), iar unele au fost folsite si de Rodezia.

Daca gasesti (pe la pirati :-) ) cartea "The Supermarine Spitfire, Part 2: Griffon-Powewred, A Comprehensive Guide for the Modeller". Modeller's Datafile 5 de la SAM Publications, ai acolo si poze color cu cabina si imagini din manualul pilotului.
Daca nu gasesti, se pot face scanuri.

Daca esti aventuros, il poti modifica in Seafire 47. Kitul are cateva bube, in special capota motorului care e aiurea tare.

Radu

#8 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 08 October 2007 - 10:04 PM

Multumesc pentru luminare Radub si Cartula.De inhamat la asa modificari nu prea as trage.Din ceea ce citesc pare sa fie dificil.Din pacate am fost indus in eroare de siteul revell unde scria an fabricatie 1944.Ca azi sa vad cu totul alte inmatriculari(din 1948 '50).


Deci cel mai bine deocamdata ar fi un schimb.
Sau un schimb de fuzelaj cu tot cu cabina e bine.
Sper sa am noroc.Chiar am nevoie de un model ww2.

Aceasta postare a fost editata de tomapaul: 08 October 2007 - 10:25 PM


#9 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 15 October 2007 - 01:05 AM

l-am incropit putin cu guma orbit :hammer:(patafix)
Multe piese sunt si lipite.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picturessss_011.jpg


#10 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 15 October 2007 - 01:06 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picturessss_012.jpg


#11 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 15 October 2007 - 01:06 AM

Tocmai am vazut niste poze cu spitfire mk 16 care arata identic cu 22 diferenta fiind 4 pale in loc de 5 la elicie.
Am omis ceva?La aripi sau ... nu stiu!Pareau identice!(Sigur nu erau ) :-x

Tot cautand am gasit un mk XVI cu varful aripilor patratoase si la altele ca la al meu.Nu poate fi greseala pentru ca prea multe siteuri il aveau in ambele moduri.
Si ca la al meu aveau amandoua cabina tip bubble si fara "cocoasa"

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picturessss_013.jpg

Aceasta postare a fost editata de tomapaul: 15 October 2007 - 01:27 AM


#12 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 15 October 2007 - 08:49 AM

tomapaul, la Oct 15 2007, 02:06 AM, a spus:

Tocmai am vazut niste poze cu spitfire mk 16 care arata identic cu 22 diferenta fiind 4 pale in loc de 5 la elicie.
Am omis ceva?La aripi sau ... nu stiu!Pareau identice!(Sigur nu erau ) :-x

Tot cautand am gasit un mk XVI cu varful aripilor patratoase si la altele ca la al meu.Nu poate fi greseala pentru ca prea multe siteuri il aveau in ambele moduri.
Si ca la al meu aveau amandoua cabina tip bubble si fara "cocoasa"

Imi pare rau, dar Mark 16 sau Mark XVI (care este 16 cu cifre romane :-P ) e cu totul altceva. E la fel de simplu sa convertesti un Me-109 in Mark 16 ca si conversia din kitul tau in Mark 16

Mark 16 era o varianta de Spitfire echipata cu motor Merlin (deci botul e complet altul), cu aripa universala E (cu totul alta aripa fata de 22), coada la fel e alta, are alta elice, etc... Seamana, dar nu rasare neam. Mark 16 e o derivatie din Mark 9. Poate fi intalnit fie cu cabina "bubble" fie cu cabina normala de Spitfire.

La fel de trista e situatia in cazul lui Mark XIV (14 adica). In primul rand, Mark 14 are acceasi aripa universala E ca Spitfire-urile din WW2, desi cu radiatoare redesenate pentru motorul mult mai puternic Griffon. Seamana un pic la coada (dar doar superficial, NU este aceeasi cu cozile de 22/24). Poate fi intalnit fie cu cabina "bubble" fie cu cabina normala de Spitfire.

Referitor la capetele de plan pe aripile de Spitfire, si pe aripa universala, ele erau demontabile usor. Un aparat putea schimba din aripa normala in aripa patratoasa peste noapte. Sau la fel, in varfuri extinse, ascutite.
Aerodinamic explicatia era asa:
- varf de plan drept: rata de rotatie marita, portanta si deci performanta la altitudine redusa
- varf de plan normal: rata de rotatie normala, portanta si deci performanta la altitudine normala
- varf de plan alungit / ascutit: rata de rotatie redusa, portanta si deci performanta la altitudine crescuta

Mai sunt MULTE de zis pe tema asta, situata insa crede-ma ca e cum a fost prezentata. Mai mult decat un Mark 21/22/24 nu poti face usor din el, MULT prea multe diferente prin toate partile
Familia tarzie de Spitfire nu e tocmai o evolutie progresiva de la Mark 1 cam cum au fost restul, ci o redesenare a avionului. De aici si marile limitari in a il converti in ceva mai timpuriu.

Daca tot vrei asa mult un Spitfire timpuriu, de ce nu iei un kit de Mark V de la Hasegawa? Machete relativ decente si ieftine. Un Mark XIV tot visez si eu sa fac din un Mark I, si strang piese, dar repet, e mult de munca.

#13 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 15 October 2007 - 10:35 AM

Interesanta istorisire cartula.Atunci mk 22 sa fie

#14 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 15 October 2007 - 11:23 AM

Se mai poate face si un Seafire 47 din el, dar trebuie ceva munca (trebuie modificate elicea, carma si admisia carburatorului de sub bot).
Buba cea mai mare cu kitul asta e botul - carenajele alea alungite de deasupra mororului sunt gresite, se intind prea mult spre centru. Radiatoarele sunt cam cu 5mm prea scurte (su au unghiurile gresite). Warbirds are un set de corectare, dar cost mult.
In rest nu e prea rau.
Radu

#15 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 16 October 2007 - 12:16 AM

mda am observat si eu acest mic defect.dar nu ma deranjeaza si-l las asa(radiatoarele).

#16 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 01 December 2007 - 05:53 PM

Am mai lucrat si eu putin la aveon:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_2041.jpg
  • Imagine atasata: IMG_2042.jpg
  • Imagine atasata: IMG_2044.jpg
  • Imagine atasata: IMG_2053.jpg
  • Imagine atasata: IMG_2055.jpg


#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 December 2007 - 08:19 PM

O singura observatie: preumbrirea ( sic! :spiteful: ) e prea evidenta. Mai insista cu putina vopsea, in special in zonele unde ramine culoarea verde, altfel, cind dai a doua culoare nu o sa arate prea bine: sub verde se vede umbrirea, sub gri nu, cind ar trebui sa fie tocmai invers.

#18 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 01 December 2007 - 09:32 PM

o sa remediez

#19 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 25 January 2008 - 03:11 PM

am mai lucrat putin

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: air_003.jpg
  • Imagine atasata: air_007.jpg
  • Imagine atasata: air_019.jpg
  • Imagine atasata: air_022.jpg
  • Imagine atasata: air_016.jpg


#20 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 31 January 2008 - 12:52 AM

Personajul este realizat in 2 seri(cam 2-3 ore in fiecare seara unde intra si curatenia de dupa...)
Prima seara corpul.
A doua fata.La fata a fost dificil.Am dat cu lac mat de mai multe ori pentru a da un mic "save" la ce reuseam sa fac.Am reusit cu greu simetria.Am suflat la greu sa usuc cat de cat vopseaua pt. a da alt strat.Nu am lucrat ca la carte dar am vrut sa termin azi.



L-am vopsit dupa ce l-am asamblat complet(2maini+2 jumatati de corp).Nu m-am prea chinuit cu el pentru ca oricum am vazut ca abia se vede sub geamul(plasticul) de la carlinga.
Mustaciosul vine in kitul revell deci e scara 1/32
Pozele sunt slabe...mereu le fac naoptea la lumina a 2 becuri de 100W(de la lustra :search: )

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: air_005.jpg
  • Imagine atasata: air_012.jpg
  • Imagine atasata: air_019.jpg
  • Imagine atasata: air_018.jpg

Aceasta postare a fost editata de tgr: 31 January 2008 - 01:07 AM


Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi