Aceasta postare a fost editata de tgr: 04 February 2008 - 06:13 PM
Supermarine Spitfire mk22/24 Revell 1/32
#23
Postat 04 February 2008 - 11:03 PM
Mi se pare ca nu ai fost constant in vopsire. Pe alocuri unde ai insistat se vede, la marginile camuflajului, pe capota motorului... putina grija cand maschezi si cand vopsesti camuflaje (tot ce am marcat cu 1). Si in continuare s-ar putea sa fie prea mult preshading. Iti sugerez un filtru final cu ceva lac semimat in care pui putin crem sau alb, dar foarte putin. Astfel poti da senzatia de vopsea trecuta sau uzata.
La nr. 2 am observat o mica neconcordanta intre gravaje... avand in vedere scara, aia o sa cam doara la ochi.
Cu ce ai vopsit? Si apropos, habar nu am cate figurine ai mai facut, dar pilotul ala arata foarte bine Bravo!
Atentie la cupola cand o montezi, o sa iti fie cam aiurea sa o vopsesti dar cu mascare corespunzatoare o sa iasa.
Cam atat deocamdata! Spor la treaba si tine-ne te rog la curent!
#24
Postat 05 February 2008 - 12:20 AM
Am vopsit cu sparmax dh103 si vopsea revell(o combinatie cu preponderenta 80% un albastru-gri)
Cupola e deaja vopsita.(ramele)
Figurina ca si avionul este prima/primul.Chiar mi-a placut sa o vopsesc si intentionez sa mai iau cateva la 1/35 sa vad cum ies dar cu mai multa rabdare.Dupa cum am mai zis asta a fost terminata in 2 zile(prima corpul si urmatoarea fata)
Mustaciosul l-am vopsit numai cu pensula,una tamiya,cea mai mica care am gasit-o.Data viitoare incerc cu aerograful.Dar acum mi-a fost lene sa tot curat si sa schimb vopseaua.Pt. pupile am luat o sarma subtire al care-i varf il atingeam usor de vopsea nediluata(am incercat si cu diluata...noroc ca dadusem cu lac) apoi "pac" unde imi nimerea mana tremuranda.
In rest true true true dar asta e...asa invata omul
Aceasta postare a fost editata de tgr: 05 February 2008 - 12:29 AM
#25
Postat 13 February 2008 - 01:05 PM
Decalurile au inceput sa se topeasca(sa sa se sfarame).Pur si simplu se chircea si se rulau si se deslipea si aparea un silvering de toata frumusetea.Apoi am zis sa acopar zonele urate cu aluminiu(alta idee super proasta).
Si ca toate se fie bune...cupola s-a matizat.
Cam atat am mai putut scoate eu...
Mai am decaluri pentru alte inmatriculari(dar unele erau comune si normal ca le-am folosit).
Lacul cu pricina este lacul sinto.Am mai folosit lac sinto mat peste decaluri si nu s-a intamplat nimic...
Daca mai aveti vreo sugestie va rog sa aruncati cu ele cat mai multe.
#27
Postat 13 February 2008 - 02:16 PM
PE cupola se poate remedia, pe decaluri...iei altele.
Desi e ciudat, mie aspectul de avion uitat de Dumnezeu pe undeva, dupa utilizari intense ti-a iesti de minune...mai ramanea sa fie si pilotul stafidit...
Vino cu el la intalnire sa vedem ce putem face...
pana atunci baga de aici:
http://www.world-war...m/canopies.html
http://www.swannysmo....com/Tools.html
#28
Postat 13 February 2008 - 04:07 PM
Ce se mai poate face cu cupola?
Iar despre decaluri...ce ziceti sa dau jos aluminiul si apoi sa dau jos decalurile si sa incerc sa schimb inmatricularea?Sau sa las asa si sa continui?
#29
Postat 13 February 2008 - 04:14 PM
Solutia e sa o iei cu abrazivi fini, la ud ( > 2000 granulatie, pana in 10-12.000, si polish, plus ceva Future dupa asta)
#30
Postat 13 February 2008 - 07:33 PM
@flyboy mersi pentru incurajari(eu asa le-am primit )
Va rog sa imi raspundesti si la intrebarea asta sa nu fac iar prostii:
"Iar despre decaluri...ce ziceti sa dau jos aluminiul si apoi sa dau jos decalurile si sa incerc sa schimb inmatricularea?Sau sa las asa si sa continui?"
Aceasta postare a fost editata de tgr: 13 February 2008 - 07:34 PM
#31
Postat 13 February 2008 - 09:04 PM
Am folosit in loc de smirghel ultra fin oxid de fier plus o bucata de vata uda si miscari circulare.
Multumesc cartula!
Inca mai am probleme dar sa ziceam ca azi am rezolvat ceva(dar mucii lui nenea mustaciosu' din carlinga tot nu i-am putut sterge si nici nu cred ca pot).
#32
Postat 14 February 2008 - 09:14 AM
Citeaza
"Iar despre decaluri...ce ziceti sa dau jos aluminiul si apoi sa dau jos decalurile si sa incerc sa schimb inmatricularea?Sau sa las asa si sa continui?"
Lacul sa da in mai multe straturi subtiri foarte subtiri, succesive, nu la baltoaca! Cit despre o mana de lac sa fixez bine decalurile e mai mult o legenda! Daca decalul nu "s-a prins" de suprafata vopsita, tot degeaba, se va coji cu prima ocazie!
Cele de mai sus sunt observatii de ordin "artistic". Considera-le ca pe niste safaturi de care sa ti cont pe viitor. Daca vii simbata la intilnire, putem sta de vorba pe aceasta tema.
#33
Postat 15 February 2008 - 12:27 AM
Z-mare : am notat si rectific ce-i de rectificat.
Repararea cupolei mi-a mai ridicat moralul.
Exista un home remedy impotriva silvering inafara de produsele speciale(nu am avut probleme grave dar oricum)?
Motivul este ca nu vreau sa dau o comanda doar pt un produs de 8lei(pentru ca altceva nu mai am nevoie)
Aceasta postare a fost editata de tgr: 15 February 2008 - 12:36 AM
#34
Postat 15 February 2008 - 12:42 AM
Apai hai sa vedem cum o dregem...la decaluri, daca nu ai fi avut lac peste ele - asa cum zicea si Zetu', pas cu pas - se putea scoate silveringu' daca faceai niste atingeri discrete - revin DISCRETE - intai cu alcool izopropilic, si daca nu cedeaza, atunci cu NITRO, pe zonele unde s-a "rasculat". E mai brutal, dar functioneaza - pe mine m-a educat cartula ca am avut ceva belele si eu (culmea!!! tot cu un Spit, dar cu un Mk.I)
Important este sa nu dai cu nimic peste decaluri pana nu rezolvi faza cu silveringu.
Protejeaza nene cupolele de acum incolo ca sa nu mai ai parte de ...muci!!!
La weathering, cel mai bine iei o poza cu un aparat real, vezi ce si cum si faci. Daca nu esi sigur de tehnica, incearca pe ceva mai vechi.
Vino musai cu el sambata sa ii facem o analiza sintactica si morfologica
#35
Postat 15 February 2008 - 09:07 AM
Citeaza
Ca regula de baza, decalul se pune numai pe suprafata luciosa! Si inca nu este suficient! Daca vopseaua a fost mata, inainte de a da cu lac lucios, locul se lustruieste cu o bucatica de pisla! Si mai e o jjjjjjmecherie: lasi decalul sa se usuce, vezi pe unde face silvering si intepi acele locuri, usor, cu un ac foarte ascutit. In acest fel, solutia, oricare ar fi ea, va intra sub decal si il va inmuia! Ca defapt ce este silvering-ul, nu o desprindere a decalului de suprafata pe care e pus????? Pentru alte amanunte vezi si http://www.cartula.ro/index.php?option=com...1&Itemid=83
Daca vii miine la intilnire mai discutam despre asta.
#36
Postat 15 February 2008 - 08:29 PM
Am reusit:
1.sa inlatur 80% din silvering-ul existent
2.am sters mult aluminiu excesiv(chiar si pentru mine)
3.am accentuat(asimetric) cu wash-uri imbinarile tablei.
Eu acum am vacanta.Daca maine nu vor fi probleme cu zapada voi incerca sa vin la intrunire(numai ca nu stiu exact unde este)
Multumesc pentru sfaturi!
Daca citeam inainte ce si cum cu decalurile eram mai destept.(Mai am de munca la airplane deci orice observatie e bine venita).
#37
Postat 15 February 2008 - 09:47 PM
Nu mi-o lua in nume rau, dar nu stiu de nici un Spitfire arat de jerpelit. Arata extrem de fals.
Am avut ocazia sa vad o epava de Seafire abandonata cam un deceniu in soare, ploaie si zapada si tot nu s-a cojit asa. Spitfirele de dupa razboi au fost foarte bine intretinute. Nu exista motiv logic, tehnic sau practic ca vopseaua sa se cojeasca de pe spinarea sau dedesubtul avionului. Chiar si la imbinarea aripii, desi e usor de "crezut" ca acolo a cojit pilotu cu bocancu cand s-a suit, pe bune acum, daca ala e atat de natarau incat nu nimereste carlinga fara sa se impiedice sau sa dea cu piciorul in avion (in mod repetat), ce mama dreaq cauta acolo (si in coltzari )?
Stiu ca ueazeringu excesiv e la moda, dar nu caut o cearta pe tema asta aici (nu are rost...) Daca poti sa dai jos "ciupiturile" alea de aluminiu, da-le jos.
Radu
#39
Postat 16 February 2008 - 01:02 AM
Eu unul nu am vazut niciodata un Spitfire atat de ponosit si jerpelit (nici adevarat nici in poze de epoca, ca pe internet... valeu mama! ).
Spitfirele de dupa razboi erau lustruite si bididite intr-una, nici gand sa aiba vreo zgarierura. In plus, daca se rodea vopseaua pe acolo pe unde umblau armurierii si prin locurile unde se umbla la alimentare, se vedea un pic grundul de sub vopsea nici gand sa ajunga la aluminiu. Oricum, nici in razboi nu erau lasate sa se deterioreze atata, ce sa mai vorbim pe timp de pace cand avioanele erau cocolosite.
Cea mai mare problema cu imbatranirea "de internet" (de unde in mod clar te-ai inspirat) e ca multi dintre cei care o practica nu stiu cum, unde si de ce se deterioreaza un avion, care sunt sursele scurgerilor, unde se roade vopseaua si de ce, etc.
Radu