tomapaul, la Oct 15 2007, 02:06 AM, a spus:
Tocmai am vazut niste poze cu spitfire mk 16 care arata identic cu 22 diferenta fiind 4 pale in loc de 5 la elicie.
Am omis ceva?La aripi sau ... nu stiu!Pareau identice!(Sigur nu erau ) :-x
Tot cautand am gasit un mk XVI cu varful aripilor patratoase si la altele ca la al meu.Nu poate fi greseala pentru ca prea multe siteuri il aveau in ambele moduri.
Si ca la al meu aveau amandoua cabina tip bubble si fara "cocoasa"
Imi pare rau, dar Mark 16 sau Mark XVI (care este 16 cu cifre romane
) e cu totul altceva. E la fel de simplu sa convertesti un Me-109 in Mark 16 ca si conversia din kitul tau in Mark 16
Mark 16 era o varianta de Spitfire echipata cu motor Merlin (deci botul e complet altul), cu aripa universala E (cu totul alta aripa fata de 22), coada la fel e alta, are alta elice, etc... Seamana, dar nu rasare neam. Mark 16 e o derivatie din Mark 9. Poate fi intalnit fie cu cabina "bubble" fie cu cabina normala de Spitfire.
La fel de trista e situatia in cazul lui Mark XIV (14 adica). In primul rand, Mark 14 are acceasi aripa universala E ca Spitfire-urile din WW2, desi cu radiatoare redesenate pentru motorul mult mai puternic Griffon. Seamana un pic la coada (dar doar superficial, NU este aceeasi cu cozile de 22/24). Poate fi intalnit fie cu cabina "bubble" fie cu cabina normala de Spitfire.
Referitor la capetele de plan pe aripile de Spitfire, si pe aripa universala, ele erau demontabile usor. Un aparat putea schimba din aripa normala in aripa patratoasa peste noapte. Sau la fel, in varfuri extinse, ascutite.
Aerodinamic explicatia era asa:
- varf de plan drept: rata de rotatie marita, portanta si deci performanta la altitudine redusa
- varf de plan normal: rata de rotatie normala, portanta si deci performanta la altitudine normala
- varf de plan alungit / ascutit: rata de rotatie redusa, portanta si deci performanta la altitudine crescuta
Mai sunt MULTE de zis pe tema asta, situata insa crede-ma ca e cum a fost prezentata. Mai mult decat un Mark 21/22/24 nu poti face usor din el, MULT prea multe diferente prin toate partile
Familia tarzie de Spitfire nu e tocmai o evolutie progresiva de la Mark 1 cam cum au fost restul, ci o redesenare a avionului. De aici si marile limitari in a il converti in ceva mai timpuriu.
Daca tot vrei asa mult un Spitfire timpuriu, de ce nu iei un kit de Mark V de la Hasegawa? Machete relativ decente si ieftine. Un Mark XIV tot visez si eu sa fac din un Mark I, si strang piese, dar repet, e mult de munca.