Iar (a se citi "din nou") 80
#1
Postat 02 October 2007 - 06:30 PM
Eram mai multi asa ca parerile au fost imparite majoritatea indreptanduse catre un upgrade major la trusa de scule, majoritatea dintre noi neavand sculele necesare construirii acestei machete ceilalti facand grava confuzie intre un produs finit si unul nedefinit.
Costul kitului lui "din nou" 80 este de numai 20 lei, in cutie aflanduse si o figurina "trasa" in rasina reprezentand un aviator in uniforma clasica de zbor neaosa romaneasca(???) (dar nu uitati ca eu nu ma prea pricep la uniforme romanesti) un CD si prospectul de montaj.
Sare Man ca ars:
- Bei! Prospect se numeste ala de la medicamenta. Ala de la Kituri se numeste plan de montaj.
- Ha, ha, ha! - se aude un ras frenetic - ti se pare tie ca asta arata ca un plan de montaj? Ha, ha, ha!
Veselia sa raspandit o data cu momentul in care si noi ne-am raspandit fiecare pe la casile lui.
Acu stau eu stramb si gandesc drept: avem un coleg care trebuie sa monteze macheta si sa-i faca o recenzie, oare ce-o sa scrie el? :-?
Bafta!
#2
Postat 02 October 2007 - 07:16 PM
Citeaza
Citeaza
#3
Postat 02 October 2007 - 07:49 PM
Sa o luam cronologic: in 2005 incepea asta:
http://www.cartula.net/modules/ipboard/ind...wtopic=749&st=0
...acum, dupa peste doi ani, cand aproape e gata kit-ul de 80, peste noapte rasare un kit identic... Sunt tare curios, daca cineva poate sa ma lamureasca, de unde au avut ei matritele de injectie????
#4
Postat 02 October 2007 - 10:05 PM
Un kit care a fost asteptat de multi nu cred ca acum mai conteaza cine il comercializeaza si cine a pornit proiectu...au de castigat ambele parti,parerea mea
Asteptam acum recenzia iar curiozitatea mea sunt decalurile ce numerotari ofera?ii cumva si 151 lui Stana Vasile
Cu respect Maverick
#5
Postat 02 October 2007 - 10:22 PM
Maverick, la Oct 2 2007, 09:05 PM, a spus:
Maverick,
Daca e kitul care a fost anunatat si pe aici cu ceva timp in urma (vezi linkul lui Kamob de mai sus), atunci nu poti face 151 al lui Stana Vasile direct din cutie, fara modificare.
Kitul asta are aripi lungi iar 151 avea aripi scurte. Sunt serii complet diferite: asta e o serie mai "tarzie" iar 151 era o serie mai "timpurie" (daca vrei, e cumva cam cum erau Bf109F si Bf109G, seamana dar nu sunt la fel)
Radu
#6
Postat 02 October 2007 - 10:33 PM
Cine zici ca are de castigat?
Cine a muncit matritele? Acela nu castiga.
Cine cumpara macheta asta? Nu castiga, pentru ca nu e buna (e un test, ce urma a fi retopit, ca sa zicem asa), stai sa vezi finalul-originalul!!!
Cine o vinde?... 20RON?????????????
Cum ai decis ca acest lucru e un lucru bun?
#8
Postat 02 October 2007 - 10:49 PM
"Crios, trebuie sa fac o mica adnotare, fara sa supar pe nimeni: trebuie sa-i multimim pentru efort domnului Pavel si nu siglei Modelism care nu are alta contributie decit ca-l pine in vinzare. Asta ca sa fim..."
O mana spala pe cealalta si tot asa,caci orice rau are si o frimitura de bine in el.
Imi cer scuze pt postarea de mai sus poate ar fi trebuit sa tac si sa nu scriu nimic asa cum am facut de o perioada multa de timp
#9
Postat 02 October 2007 - 11:13 PM
Aceasta matrita a ajuns la un moment dat intr-o faza de "test shot".
In acea faza mi-a fost inmanata inspre facere si prezentare confratilor pentru a lua o hotarare in privinta corecturilor si imbunatatirilor necesare.
La expozitia tinuta la Muzeul Aviatiei nu s-au ingesuit prea multi cu remarci.
D-lui Pavel i-a fost teama ca o sa-l scoata si atunci primul cuvant auzit va fi: "Paaaaiiiii, e gresit". Cunoasteti sintagma nu ?
Am participat atunci la o sesiune (descurajanta pt. domnul Pavel) in care erau expuse greselile de remediat.
Eu nefiind un specialist prea mare in domeniu i-am lasat pe ceilalti sa zica.
S-au notat si s-a purces (impreuna cu documentatia de la mine si de la altii) la corectare.
A urmat o etapa total neplacuta (plina de deziluzii) pentru dl. Pavel. Au crapat masinile, s-a folosit un plastic neindicat si supraplatit, si alte asemenea.
De aici incolo nu mai stiu exact cum au decurs lucrurile.
Si daca nu stiu exact mai bine TAC.
Ar trebui sa lasam partile direct implicate sa explice - daca vor. Sunt aproape sigur ca una din parti nu e dornica de explicatii.
Cam atat.
A, P.S. In Romania (romanilor) nu s-a vazut sui nu se va vedea vreodata de acum si pana la sfarsitul zilelor, kit corect de IAR 80 si/sau Me 109. Asa ca ....linistiti-va macar in privinta asta.
Sau ambitionati-va.
#10
Postat 02 October 2007 - 11:17 PM
Nu mi-ar place ca o icoana inceputa de mine si din motive de constipatie imaginativa neterminata si aruncata intr-un colt sa fie liuata de un nenica, data cu lac si vanduta de buna unor nestiutori.
Daca gasea bani.......poate. Dar obiecte...... Dar cine stie poate omul chiar a platit.
#12
Postat 03 October 2007 - 08:00 AM
Hai sa analizez un pic ceea ce am vazut eu nu din punctul de vedere al corectitudinii kitului ci din punctul de vedere al unuia care doreste sa faca un IAR (de data asta a se citi exact cum am scris) 80.
Bavurile sunt enorme. N-am vazut asa ceva nici la kiturile facute de raposatul JECO.
Ar trebui sa-mi iau o raspila ca sa fac fata la ceea ce e acolo. Partea naspa e ca aceleasi bavuri, daca nu chiar mai accentuate sunt pe piesele mici. Aici nu tine cu raspila, iar bisturiul si cuterul sunt prea finute. Recomand achizitionarea unui briceag.
Cand am vazut cupola n-am mai putut sa vorbesc cale de o jumatate de ora, nu ca as fi fost mut de uimire ci dor din simplul fapt ca nu ma puteam opri din ras. In 20 si ceva de ani de plimbat kituri prin mana e prima data cand vad ca la plasticul transparent culeea (rama) se duce cale de peste un centimetru pe piesa. Cupola arata ca si cum ar avea o cocoase dedesupt.
La zonele unde aripa se incastreaza in fuselaj, fuselajul arata de parca cineva a uitat sa termone matrita in zona aia.
Sa am pardon, dar la cata documentatie exista si la cate fotografi sunt aici pe forum in legatura cu acest subiect, mi-ar lua mai putin timp sa faca IAR80 de la zero decat sa ma chinui cu iar (din nou) 80 care arata in felul asta.
Imi spunea cu ceva vreme in urma unul dintre prietenii nostri ca la capitolul kituri aero mai jos de PM nu exista. Ei bine, iata ca exista!
Poate sa se supere pe mine Pavel, Craciunoiu si intreg forumul si cine o mai fi implicat sau nu in realizarea acestui kit, dar realitatea este cea scrisa mai sus ... si inca am fost bland.
Daca la mijloc a fost competitia "cine iese primul pe piata" doar de dragul de a fi primul, atunci ... sa am pardon, dar calitatea injectiei, calitatea plasticului, prospectul nu justifica sub nici o forma aparitia acestui kit. Ar fi trebuit revizuite matritele, ar fi trebuit cautat un plastic mai rasarit, iar indicatiile de montaj ar fi trebuit sa arate ca pentru un kit.
In continuare astept sa vad recenzia prietenului nostru care a primit un kit in acest scop.
Bafta!
#13
Postat 03 October 2007 - 08:16 AM
Problema acestui IAR cred ca ma afecteaza doar pe mine (mai mult moral decat financiar) si problema mea NU este in Bucuresti ci la Chisinau. Modelismul nu putea intra in posesia acestor plastice, care trebueau sa ajunga la reciclare, daca nu primea o oferta (si nu de la mine)
Cu respect
Fraerul Pavel
Aceasta postare a fost editata de Pavel: 03 October 2007 - 08:29 AM
#14
Postat 03 October 2007 - 08:39 AM
Stiu doar ca prietenii nostri, iubitori de aviatie romaneasca si de scara 1:72, asteptau si isi doreau din toata inima un IAR80 care sa fie OK si am tinut sa le atrag atentia ca acest produs este mult prea departe fata de asteptarile lor.
Daca totusi se asteptau sa cumpere rebuturi, plastice cu forme nedefinite si nedeterminate atunci au exact ce au dorit si in plus o figurina a unui aviator (care sigur nu-i roman) trasa in rasina si care este singura de o calitate ireprosabila.
Eu unul astept in continuare un kit de IAR80 la 1:72 si daca in final nu va apare pe nicaieri si nu-l va scoate nimeni, atunci probabil ca ma voi apuca sa-l fac de la zero.
Bafta!
#16
Postat 03 October 2007 - 10:23 AM
#17
Postat 03 October 2007 - 10:43 AM
Avionul asta imi este foarte apropiat de suflet (poate mai mult decat Bf109 ) si am studiat subiectul pe indelete. Imi doresc de mult o macheta buna. Cred ca inca nu i-a venit sorocul.
Radu
#18
Postat 03 October 2007 - 11:28 AM
Din pacate, celalalt aspect, executia tehnica, este execrabila (sa-mi fie iertat cuvintul ) si asta nu e vina domnului Pavel! De aici incepe treaba care nu a prea depins de el.
In primul rind au folosit un alt plastic.
Apoi, dupa o prima corectie la cere cupola era cit de cit de IAR 80, la "editia semifinla" (daca pot sa ma exprim asa) apare cupola pe care a vazut-o Crios! Nimeni nu le-a spus a o modifice dar ei au modificat-o.
Este o injectie de joasa presiune. Dupa cum arata plasticul as zice ca e o injectie de foare joasa presiune. Pe bordul de fuga pui un kil de chit ca sa rezolvi treaba! Fuselajul are denivelari tot din cauza injectiei.
S-a cerut corectrea ranforsarilor de pe lateralele fuzelajului care erau, ca inaltime, de 1 mm! Nu s-a facut. Bun, asta nu era o problema, se puteau pili.
Decuparile din capota motorului las ade dorit atit ca pozitie cit si ca forma, cu toate ca s-a cerut corectatrea lor.
Zona de imbucare a intradosului aripilor se face din trei piese, taietura find prin baia trenului. Greu de lucrat si finisat o astfel de lipitura.
Furca rotii are "inaltimea" mai mica decit raza rotii!
Astea toate nu au depins de Pavel. Ce a depins de el s-a facut bine dar nu ai cum sa-l faci pe "mesteri" sa gindeasca altfel (decit romāneste: lasa, merge si asa!) pe executant!
Vreu sa se inteleaga ca nu a fost vorba nicidecum de o competitie, gen cine scoate primul kit-ul pe piata, ci de incompetenta "meseriasilor". Pavel, si nu numai, a dorit sa scoata un kit de IAR 80 cit mai bun cu putinta, din pacate....
Radub, Wurger a timis o scrisoare, acum citiva ani buni, celor de la MPM in care arata greselile kit-ului lor si remedierile necesare. Sper ca ei sa fii tinut cont de ele.
#19
Postat 03 October 2007 - 03:36 PM
ca asa reiese din ultimele modificari ce trebuiau facute in decembrie anul trecut dupa cum reiese din desen.
Dedesupturile, ce, cine, cum, in ce fel n-au treaba cu mine ca daca aveau le "atacam" de la primul post.
Pe mine ca chibit in ale aviatiei, ca si pe marii pasionati de IAR80 ma intereseaza produsul finit iar in cazul de fata acesta nu intruneste sufragiile mele.
Bafta!
#20
Postat 03 October 2007 - 05:50 PM
Desenul de mai sus reprezinta corectiile ce au fost facute deja, ma rog in mare parte (de exemplu forma coifului nu a fost rezolvata). Cum spuneam, problemele mari sunt la injectie, bavuri, finetea detaliilor, grosimi exagerate ale plasticului exact acolo unde nu trebuie, etc.
Maveric, nu poti face numarul 151, cum bine a remarcat Radub, si din cauza ca desenul capacelor este pentru numerele de la 181 la 230 si la la 219 la 300, deci cele care au avut mitraliera Browning FN cal 13,2 mm. (cum se vede de altfel si in desenul pus de Crios)