Longinus, la 13 July 2020 - 04:15 PM, a spus:
Păi tocmai asta-i Dany, că nu știu.
După ce am parcurs tot topicul prezent, am rămas cu niște concluzii care, mai apoi, s-au clătinat în fața pozei cu pricina.
Eu știam ca dacă e cu post de pilotaj "descoperit" e "verde" iar dacă-i cu carlingă închisă, e "alb".
Apoi văd poza de pe wiki și nu mai știu ce să zic. Am întrebat aici pe topic pentru că mă gandeam că între 2007-data ultimei postări- și ziua de astăzi, or mai fi apărut și alte informații despre subiect, altele decat ce s-a spus deja în topicul ăsta.
una din greșelile care s-a perpetuat este cea cu - post de pilotaj "descoperit" e "verde" iar dacă-i cu carlingă închisă, e "alb" - ambele aveau posturile de pilotaj închise, cu mentiunea că cel "verde" adică Nardi II il zburau ei cu cupola dată jos sau glisată dând impresia că lipseste cabina si deci este "descoperit". Acest Nardi II "verde" a fost inial la livrare alb, apoi din luna mai 1941 a devenit "verde" sau de camuflaj verde-maro.
Corect vine spus Nardi II initial alb, apoi verde sau verde/maro avea cupola rotunjita, iar a doua serie Nardi IV "alb", avea cupola dreaptă. Acest Nardi IV a venit "alb", apoi după 23 august 44 au fost revopsite verde, iar din 1948 iară "albe"!