Forum Machete,Modelism,Hobby: "Monstrul lui Grigoras" - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

"Monstrul lui Grigoras"

#1 Useril este offline   Messerschmitt 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 01-March 07

Postat 29 September 2007 - 06:45 PM

Buna tuturor!
Lovit, fiind, din nou, de pasiunea pt dacii, m-am gandit sa incerc sa fac o macheta cu Gordini-ul pilotat de Nicu Grigoras, subiect fiind unul dintre Renault-urile Gordini puse la dispozitie de Olaf.
In primul rand imi trebuie ceva poze pt model. Va rog ca in cazul in care detineti asa ceva sau gasiti pe net sa le postati aici.
P.S. Un lucru f. frumos, care m-a facut sa-mi dea lacrimile: http://www.youtube.c...h?v=BRr5kiR18xg

#2 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 30 September 2007 - 08:08 PM

Fa-o pe asta http://www.youtube.c...h?v=YygyHCRrKho (minutul 03.02) :-D
Radu

#3 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2007 - 10:54 PM

absolut bestial....de unde ai scos-o radule ??? :-D

Messer, uite aici si alte referinte

http://www.youtube.c...h?v=TY2tsVTDf90

Aceasta postare a fost editata de Flyboy: 30 September 2007 - 10:57 PM


#4 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 30 September 2007 - 11:09 PM

Flyboy, la Sep 30 2007, 09:54 PM, a spus:

absolut bestial....de unde ai scos-o radule ??? :-D

Sunt fan Muse. :lol:

#5 Useril este offline   Messerschmitt 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 01-March 07

Postat 04 October 2007 - 01:36 PM

Apropo Olaf, poti sa mai aduci( la comanda) alte modele de Dacii / Renault 12 sau 8 decat cele de pe site ?
Te rog..

#6 Useril este offline   OlafTheViking 

  • Olaf cel degraba de sange varsatoriu
  • Grup: Banned
  • Postari: 2460
  • Inregistrat: 02-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:figurine, diorame

Postat 04 October 2007 - 09:25 PM

De altele nu m-am lovit pana acum.

#7 Useril este offline   Messerschmitt 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 01-March 07

Postat 06 October 2007 - 06:24 PM

OlafTheViking, la Oct 4 2007, 09:25 PM, a spus:

De altele nu m-am lovit pana acum.

Zicea crios de ceva masina la magazin...

#8 Useril este offline   Messerschmitt 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 01-March 07

Postat 08 October 2007 - 02:28 PM

Hmm..
http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=4...ghlight=macheta

#9 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 08 October 2007 - 08:01 PM

Messerschmitt

"Monstrul" lui Grigoras a fost o Dacia Sport cu motor turbo nu un Renaul 8 sau 12.
Pana la urma ce vrei sa faci?
Daca este vorba despre Dacia Sport cam trebuie s-o iei de la zero.
Daca vrei R12 cred ca mai am niste planuri pentru un model cu telecomanda si baterii facut din placaj si carton si, daca mai tin minte, parca era la 1:10.
Daca ai planurile poti adapta si face din ce vrei ca astazi cu tehnica ...

#10 Useril este offline   Messerschmitt 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 01-March 07

Postat 09 October 2007 - 06:53 AM

LDH, la Oct 8 2007, 08:01 PM, a spus:

Messerschmitt

"Monstrul" lui Grigoras a fost o Dacia Sport cu motor turbo nu un Renaul 8 sau 12.
Pana la urma ce vrei sa faci?
Daca este vorba despre Dacia Sport cam trebuie s-o iei de la zero.
Daca vrei R12 cred ca mai am niste planuri pentru un model cu telecomanda si baterii facut din placaj si carton si, daca mai tin minte, parca era la 1:10.
Daca ai planurile poti adapta si face din ce vrei ca astazi cu tehnica ...

Stiu, dar stiam ca a condus si R12 Gordini
cat despre schemele alea, esti dumnezeu daca m-i le dai :hammer:
Dau :-)

#11 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 09 October 2007 - 06:59 AM

[quote name='Messerschmitt' date='Oct 9 2007, 06:53 AM'] [quote name='LDH' date='Oct 8 2007, 08:01 PM'] Stiu, dar stiam ca a condus si R12 Gordini
cat despre schemele alea, esti dumnezeu daca m-i le dai :hammer:
Dau :-) [/quote]
Sa nu exageram ca mi se urca la cap si nu vreau.

OK, am sa caut desenele si ti le trimit.

Ti-am spus ca sunt pentru o constructie compacta si reprezinta o Dacia 1300. Seamana ca procedeu de realizare cu tehnologia de constructie a navomodelelor: sectiuni caracteristice (coaste), profil longitudinal (chila sus!!!) si acoperire cu panouri din carton.

Important este ca ai cotele si sectiunile.

#12 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 09 October 2007 - 08:01 AM

Uite si planurile la rezolutie mare de nu incap pe ecran :-)
Sper sa intelegi despre ce este vorba.
Daca mai ai nevoie de lamuriri intreaba.

Imagine postata

Imagine postata

Pentru Dacia Sport ai nevoie de niste poze de prin 1980 - 1985 cand Grigoras "alerga" cu masina si, evident, niste cote de gabarit sasiul si caroseria, dupa cum bine stii, fiind diferite.

#13 Useril este offline   Messerschmitt 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 01-March 07

Postat 09 October 2007 - 02:14 PM

LDH, la Oct 9 2007, 08:01 AM, a spus:

Uite si planurile la rezolutie mare de nu incap pe ecran :-)
Sper sa intelegi despre ce este vorba.
Daca mai ai nevoie de lamuriri intreaba.

Imagine postata

Imagine postata

Pentru Dacia Sport ai nevoie de niste poze de prin 1980 - 1985 cand Grigoras "alerga" cu masina si, evident, niste cote de gabarit sasiul si caroseria, dupa cum bine stii, fiind diferite.

Mersi mult de scheme. Totusi, e "densitate" cam mare si nu prea inteleg...
Poze cu dacia lui grigoras sunt aici:
http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=4...ghlight=macheta
http://forum.4tuning.ro/attachment.php?att...38&d=1107640246
si in plus, sunt si in filmuletul de pe youtube
Ca fapt divers, nu sunt interesat in special in creerea unei replici a masinii pilotate de grigoras, ci de o dacie 1300/1310/ R 12 Gordini condusa de piloti celebri...
Ca de exemplu..
http://forum.4tuning.ro/attachment.php?att...53&d=1108419000
Citez pe cineva :
"Dacia lui Grigoras.
L-am cunoscut pe acest sef al departamentului competitii de la Dacia, un inginer de exceptie care a reusit cateva proiecte extraordinare pt. acea vreme.
Dacia turboo era deja ceva normal pt cei de la competitii in acele vremuri gri.Insa Dacia lui de competitie era un fenomen.
Am avut ocazia sa fiu printre privilegiatii care priveau la motorul lui.
Era o masina extrem de bine pusa la punct.Inainte de start in parcul rece toti reglau pe la motor el verifica uleiul, apa si eventual in functie de traseu facea geometria. Ulei folosea Castrol si stiu asta bine pt ca pe atunci eram un mic organizator, oficial al unor curse, de fapt un copil de mingi care tineam uleiul si mai completam la acea masina de care nu se atingeau prea multi.
Motorul era un turbo de renault folosind un bloc motor de tip Dacia.
Blocul ca si tot motorul era facut in Anglia se turna acolo cu materiale deosebite.
Se spune ca avea 1400cmc cai in trepte de la 180 la vreo 300.
Chiulasa era ceva special, lafel si capacul ei. Fuliile, totul era lucrat. In fata avea doar un radiator de ulei, intercooler iar in spate doua radiatoare de apa, Transmisia era in 5 si ulterior de proba in 6 trepte.
...........................ar mai fi multe de spus, capote de aluminiu, elementele de latire ale caroseriei erau din alu la un moment dat..."
Si pe altcineva:
"Dacia sport turbo de grupa C a d-lui ing.Nicu Grigoras versiunea anului 1986.
-greutate 880 kg
-cilindree 1397 cm 3,4 in linie,bloc+cilindrii de fabricatie romaneasca
-chiuoasa de renault 5 alpine de serie
-supraalimentarea realizata de un turbocompresor Garett sau KKK,cu supapa by-paSS mecanica
-alimentare:injectie de benzina mecanica K Jetronic Bosch
-presiune de supraalimentare 0,7-1,3 bar reglabila din bord
-puterea maxima 180-220 Cp(DIN) la max 6500 rot/min
-cuplul maxim 20-25 kgfm la 3000-4000 rot/min
-cutia de viteze 5 rapoarte cu 2 grupuri conice de 9/34 si 8/33, ce permiteau realizarea unei viteze maxime de 220-180 km/h
-instalatia de racire era la partea din spate a masinii pt o mai buna echilibrare a maselor si pt o tinuta de drum mai buna
-pe paviloin avea un eleron asemanator cu cel de pe Peugeot 205 T 16
-culoare:gri metalizat
-dura 4h transformarea ei dintr-o masina de circuit intr-una de raliu"
Dacia lui Grigoras mai exista, in Pitesti, in curtea unora, din pacate fara motor...
Atata am gasit..:D

#14 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 09 October 2007 - 03:53 PM

Pai se cam bat in cap explicatiile "copilului de mingi" cu cele din al doilea exemplu.
Copilul de mingi, desi se lauda ca a facut parte dintere cei care se ocupau de masini, cam incurca termenii sau nu-i stie de fel. Sincer nu am vazut pilot care inainte de cursa sa modifice unghiul de convergenta la roti sau cel de cadere.
Pe vremea aceea se stiau traseele de viteza pe circuit. Erau cateva iar cursele le numarai pe degete desi campionatul se derula pe parcursul unui an.
A doua descriere a masinii turbo este corecta.

Ce ai prezentat in poza dupa revista Autoturism este cu totul altceva. Scrie si in titlu "Masina de gr. a II-a" facuta la INMT. Nu prea a avut viata lunga deoarece intre timp au fost modificate grupele de catre FIA. Baietii de acolo au trecut la gr.1,5, grupa acceptata in defuncta "Cupa Pacii si Prieteniei" exclusiv pentru tarile socialiste.
In concluzie nici masina de gr. a II-a si nici aceea de 1,5 nu s-au batut cu masina de grupa C a lui Grigoras.
Cat despre cursele din afara tarii Grigoras a mers cu Dacia turbo doar intr-o editie a Turului Europei, o cursa mai mult de frumusete si plimbare decat de sport adevarat.
Povestile sunt multe iar tu tare nehotarat.
Cam cum ar trebui sa arate un plan ca sa-l intelegi?
Mie mi se pare foarte clar ce este desenat pe hartie.
Ca sa fie mai usor deschide pozele in Adobe Acrobat Profi si salveaza-le PDF. Le poti tipari si sigur atunci ai sa intelegi despre ce este vorba.
Gandeste-te ca desenele erau facute pentru pionieri :-), adicatelea pentru cei de maxim 14 ani.
Ai toate piesele ce compun macheta numerotate frumos inclusiv pozitiile unde vin montate.

Bafta!

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi