Salutare,
Mi-am luat nu de mult o macheta de Nardi F.N.-305 (Azur, 1/72) - daca intereseaza am sa pun niste poze cu ce se gaseste prin cutie (dar mai la sfarsitul saptamanii). Dar nu despre asta este vorba. Normal ca mi-a trecut prin cap sa-l fac "romanesc" si gandul nastrusnic s-a dus spre unul din cele doua aparate monoloc (de raid) - YR-MAH, YR-POP. Daca pentru primul exista o cunoscuta fotografie alb-negru din care se poate estima grosier cam cum arata aparatul (despre vopsire, doar supozitii) referitor la cel de-al doilea (un Piaggio FN 305 DM cu motor Walter Bora, zic unii) n-am auzit - sau vazut - niciodata nimic.
Acum nu ma astept sa apara zeci de fotografii cu avioanele acestea, sau desene tehnice si profile cu inmatricularile, dar o mica dezbatere despre cum trebuie abordat "cazul YR-MAH" mi-ar fi de mare folos.
Ce va invit eu sa comentati:
1. Culori/ inmatriculare:
- la ghici - Argintiu integral, cod negru YR-MAH pe lateralele fuselajului si alb YR pe ampenajul vertical. Atat.
2. Configuratia avionului:
- in lipsa unor date tehnice care sa-mi spuna cat de lung trebuie sa fie, m-am gandit sa tai fuselajul imediat in spatele motorului, sa adaug un segment intermediar (lung de - am sa vad eu) si sa grefez un capotaj generic "motor Argus" (Me-108 Taifun sau Fi-156 Storch, inca nu m-am hotarat)
- cabina din fata acoperita, cabina aII-a cu parbriz, cupola rabatabila si coama dorsala tip "Nardi Verde"
mack
Pagina 1 din 1
Nardi F.N. 305 romanesc
#5
Postat 19 December 2007 - 08:26 PM
niki, la 19 Dec 2007, 20:01, a spus:
...Cum/ din ce ai facut portiunile rotunde ale peretilor de la baia trenului de aterizare?
Hmmm, nisa trenului, nu-i cine stie ce tehnologie, practic doar extinderea unei metode pe care am mai folosit-o: http://www.cartula.ro/forum/index.php?show...c=3068&st=0 (aici, pentru realizarea cablului bobinat pe tambur).
In putine cuvinte, am ales un burghiu cu diametrul pe masura, am croit o fasie din polistiren (grosime cred 0.5 mm, a fost o cutie de inghetata), lunga "PI*d fara un pic" si lata cat adancimea nisei. Fasia cu pricina a fost infasurata din scurt pe coada burghiului si tinuta "in pozitie" cu banda adeziva. Ansamblul magic a fost scufundat pret de cateva secunde in apa clocotita. Voila.
mack
Arata acest topic
Pagina 1 din 1