Forum Machete,Modelism,Hobby: Arado 234 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Arado 234

#21 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 13 September 2007 - 01:59 PM

Sincer mi-a sacpat ce s-a intamplat cand s-a intamplat asa ca ma fost eu un pic nedumerit la inceput si m-am mai dumirit pe parcurs.
Scanurile sunt OK si iti multumesc ca le-ai pus! Cu siguranta va trece pe aici cineva care va avea mare nevoie de ele.

Bafta!

#22 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 14 September 2007 - 07:30 AM

radub, la Sep 13 2007, 02:31 PM, a spus:

Toate scanurile din cartea "Arado 234 Blitz" de Marek J. Murawski, tiparita de Kagero.

Adica asta !

Deci pana la urma sa inteleg, ca e o carte buna, care merita avuta ?!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Mo33_Ar234_1_okl_en.jpg


#23 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 September 2007 - 08:43 AM

Mersi Radub, cam asta ma interesa. Interiorul lui C-5, desi avea doi membri in echipaj, mi s-ar parea mai apropiat de P decit C-3-iul. Singura imagine cu P-ul pe care o am este desenul de pe capacul cutiei in care se vede consola de pe partea stinga, asemanatoare cu cea de la C-3. Dupa opinia mea, la P, avind in bot radarul deci nema vizibilitate in zona, nu cred ca si-ar mai fi batut capul sa puna aparatura pe laterala cocpitului. Parerea mea, nu pui mina in foc ca si nemtii au gindit la fel :bang:
Da Blue-Max, aia e cartea. Pacat ca e in ceha. Da nu-i bai, pozele sunt pe romāneste? :bang:

#24 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 14 September 2007 - 09:44 AM

Z-mare, la Sep 14 2007, 09:43 AM, a spus:

Da Blue-Max, aia e cartea. Pacat ca e in ceha. Da nu-i bai, pozele sunt pe romāneste? :bang:

Nu, nu nu !
Cartea nu e in ceha ! Cartea e bilingva 1:1 engleza/poloneza.
Adica are si textul, nu numai explicatia fotografiilor in engleza si poloneza.
Si costa cam 14 euro. Depinde de dealer .....

#25 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 14 September 2007 - 10:22 AM

Sa-ti fie de bine Z-mare. Am desene cu versiunea P dar nu le pot da pentru ca sunt desen originale de uzina pe care le am prin bunavointa lui Arthur Bentley. Nu au mai fost publicate, deci nu le pot face publice. Cabina de P este foarte apropiata de cabina de C-5 aratata mai sus. Direrenta e ca colimatorul Lofte 7 a fost inlocuit cu radarul. Colimatorul este vizibil in poza cu fata cabinei, iar marca T4-23474 Geheim este chiar langa colimator. O sa caut prin cartile me sa vad ce a fost publicat.

Blue-Max, cartea e buna numai daca nu ai altceva. Pozele cu avionul in uz sunt toate arhi-publicate mai peste tot. Profilele color sunt slabutze, chiar fantasmagorice pe alocuri, nici unul 100% corect. Desenele la scara sunt vechile desene ale lui Barry Hygate (de data asta el este mentionat cu copyright) care au erori masive, si schitele lui Gunter Sengfelder care se axeaza pe structura cabinei si pe trenul de aterizare. Singurul lucru inedit sunt aceste poze ale machetelor la 1/1, care nu au mai fost publicate pana acum.

Cea mai buna carte pe tema asta este "Arado 234 Blitz, Monogram Monarch - 1" de J. Richard Smith & Eddie J. Creek, publicata de Monogram. E greu de gasit si costa mult, dar face - acopera toata gama de variante.
Dupa aia as recomanda "Flugzeug Profile 33 Arado 234 Blitz" care sunt sigur ca poate fi furgasita de la pirati.
Pentru versiunea A, cea mai buna este cartea "Arado Ar234 A" de J. Richard Smith & Eddie J. Creek scoasa de Ian Allan Publishing acum vreun an.
Pentru detaliile versiunii B, cartea "Aero Detail 16 Arado Ar234 Blitz" e buna, dar pentru ca eun avion restaurat, cateva zone nu sunt 100% corecte (in special in cabina de unde lipsesc o gramada de echipamente).
Cartea AJ Press e bunicica, dar desenele nu sunt toate de incredere. La fel si profilele color, sunt cam dubioase. Pozele sunt de folos.

Radu

#26 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 September 2007 - 11:39 AM

Blue Max, am banuit eu ceva, cum ca-i poloneza, nu erau mai mult de 3 consoane la rind intr-un cuvint! :bang:
Radub, cred ca e suficient si atit, mersi mult. O sa incerc sa "imit" cabina de C-5, si mie mi s-a parut mai logic acela aranjament.

#27 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 14 September 2007 - 11:47 AM

Z-mare, la Sep 14 2007, 12:39 PM, a spus:

Radub, cred ca e suficient si atit, mersi mult.

Adica ar vrea sa spuna ca nu vrea sa te deranjeze mai mult nu ca daca ai mai veni cu detalii nu i-ar fi de folos. :bang: .
Ma bucur sa vad ca lucrurile se indreapta spre un fagas normal si astept cu nerabdare sa vad macheta gata.

Bafta!

#28 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 September 2007 - 04:09 PM

Citeaza

Adica are si textul, nu numai explicatia fotografiilor in engleza si poloneza.
Blue Max, ori sunt doau carti cu acelasi titlu si aceeasi coperta, ori eu nu mai deosebesc poloneza de engleza! :-? Doar explicatiile pozelor sunt in engleza, textul nu,... din pacate (nu ca as stii multa engleza, dar oricum, mult mai multa decit ...ploneza :lol: :angry: )!

#29 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 14 September 2007 - 04:18 PM

Poate sunt mai multe versiuni... Kagero e firma poloneza. http://www.kagero.pl/
Cartea pe care o am eu este 99% in engleza. In poloneza sunt doar descrierile bilingve (en/pl) ale unora dintre profilele color in partea din spate a cartii si descrierea unor poze facute la Smithsonian, in total vreo 10 randuri. In rest, totul e in engleza, chiar si descrierile pozelor.
Radu

#30 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 14 September 2007 - 05:10 PM

Z-mare, la Sep 14 2007, 05:09 PM, a spus:

Citeaza

Adica are si textul, nu numai explicatia fotografiilor in engleza si poloneza.
Blue Max, ori sunt doau carti cu acelasi titlu si aceeasi coperta, ori eu nu mai deosebesc poloneza de engleza! :-? Doar explicatiile pozelor sunt in engleza, textul nu,... din pacate (nu ca as stii multa engleza, dar oricum, mult mai multa decit ...ploneza :lol: :angry: )!

Z-mare, posezi cartea (in vreun fel), de stii informatiile astea ?!

Eu nu am aceasta carte, dar am mai multe alte titluri din aceasta serie, care sunt cum spuneam bilingve 100%.

Cred ca am dezlegat misterul: se pare ca incepand cu nr.31 din aceasta serie (Monographs), editura Kagero a scos editii separate in engleza si poloneza pt. aceeasi carte. De aceea Radu are cartea 100% in engleza si Z-mare in 100% poloneza :-D.

De aici se cumpara editiile in engleza:
http://kagero.pl/index.php?cPath=38_28&lan...en¤cy=EUR

De aici in poloneza:
http://kagero.pl/index.php?cPath=38_28&lan...pl¤cy=PLN

Aceasta postare a fost editata de Blue-Max: 14 September 2007 - 05:13 PM


#31 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 September 2007 - 07:03 PM

Citeaza

Z-mare, posezi cartea (in vreun fel), de stii informatiile astea ?!
Da, in format electronic, prin bunavointa unui coleg de pe forum. E numai in poloneza, exceptie facind explicatiile la poze.

#32 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 September 2007 - 10:47 PM

Deoarece nu am gasit (si nici nu cred ca e de gasit) vreo poza cu interior cocpit de Ar 234 P2, imi permit sa fac niste licente...modelistice, logice totusi, zic eu, care vor arata cam asa:
- jos pe podea, in locul vizorului de bombardament o sa fie echipamentul radar
- intre domul cu antena radar si cocpit o sa fie un panou despartitor
- pe stinga ramine panoul cu aparatura de navigatie de la C3
- pe dreapta, vine un panou cu aparatura de control/divrese indicatoare/contor munitie/etc
- restul cocpitului ramine cel de la C3
Daca ma poate contrazice cineva sau sunt alte sugesti....astept! :-D

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: detaliu_spate_cocpi_C_3.a.JPG

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 29 September 2007 - 10:49 PM


#33 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 29 September 2007 - 11:44 PM

Desenul pus de tine e bazat pe o poza cu un C3, care e monopost.
Trebuie sa folosesti pozele cu versiunea C5, biloc (postate mai sus). Aranjamentul instrumentelor era complet diferit intre C3 si C5. Versiunea P trebuia sa fie similara cu C5.
Radu

#34 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 September 2007 - 12:42 PM

Aha! Nu am stiut. Am zis ca pleaca de la C3! Mersi. Dar acum vin cu o alta intrebare (poate prosteasca), defapt doua intrebari: P2 era biloc???? :-D si, la P2, daca botul oricum nu mai era vitrat, mai are rost dispunerea aparaturii pe rama (mai e caea rama, avind in vedere ca botul este altfel organizat la P?) ca la C3/C5 ori era pusa, grupir, pe un panou? :-?

#35 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 30 September 2007 - 01:15 PM

P-urile sunt un teren minat. Aceste avioane nu au existat ci au fost doar proiectate. Treaba e ca la toate versiunile, au existat variatii. Exista mai multe versiuni de P, toate biloc.

Versiunea P1 are amandoi membrii echipajului impreuna in fata (echipamentul cockpitului e ca la C5, doar ca echipametul de bombardament e inlocuit cu echipament radar). Asta era un aranjament favorizat de germani la mai toate avioanele lor de lupta - se zicea ca tot echipajul tinut laolalta ajuta la camaraderie si imbunatateste moralul. In plus, avea si tunuri in spate.

Versiunea P2 are pilotul in fata (fara radar, tot aranjamentul cockpitului e identic cu C3) iar operatorul radar e in coada (in locul unde erau camerele fotografice la versiunea de recunoastere sau tunurile la versiunea cu "aparare" in spate). Operatorul radar din spate avea toate echipamentele radar acolo.


De aia zic ca:
Daca pui echipament radar in fata, trebuie sa pui si operatorul radar acolo (si e P1).
Daca in fata ai doar un loc, tot echipamentul radar e in coada (si e P2).

Acum iti alegi tu ce vrei sa faci, pentru ca amandoua versiunile erau fictive.

HTH
Radu

#36 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 30 September 2007 - 07:26 PM

uite un c5

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.JPG


#37 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 30 September 2007 - 07:26 PM

si asta

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2.JPG

Aceasta postare a fost editata de Romi: 30 September 2007 - 07:27 PM


#38 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 September 2007 - 07:46 PM

Mersi de complectare.
In privinta terenului minat...eu zic ca-i mai simplu, nu te poate contrazice nimeni ca ai gresit! :-D
Eu am crezut, avind in vedere kit-ul, ca P-ul este monoloc. Am dedus ca e vorba de P2 prin comparare cu desenul de mai jos:
1. Forma cabinei;
2. Gondola cu tunurile
3. Motoarele

Citeaza

Versiunea P2 are pilotul in fata (fara radar, tot aranjamentul cockpitului e identic cu C3)
Aici nu prea stiuce sa zic, interiorul cabinei nu-ti mai permite sa asezi instrumentele de control (ma refer la cele aliniata pe "rama" parbrizului) ca la C3 deoarece, exact in acea zona, cocpitul este altfel. Parerea mea.
Bun, o sa reflectez la cele spuse de tine.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ar234.7a.JPG


#39 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12666
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 September 2007 - 07:52 PM

Mersi Romi. Ai postat in timp ce eu scriam. A doua poza, dupa aranjamentul aparaturii pare a fi un C3. Oricum pozele mai lamuresc cite ceva.
Radub, banui ca la asta te referi (foto de mai jos)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: desen_varianta_P.JPG


#40 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 30 September 2007 - 08:32 PM

Treaba e ca Dragon a cam incurcat borcanele cu asta http://www.dragonmod...html/5026p1.htm
Ei par sa indice ca "galma" aia de pe cocoasa e "solida" si ca e vopsita in culori de camuflaj... problema e ca ei au interpretat gresit desenele. Galma aia trebuie sa fie lateral pe dreapta si sa fie tranparenta pentru ca este cupola observatorului (sau a bombardierului). ei s-au luat dupa desenele in profil si au pus-o unde au crezut ei ca trebuie sa fie.
In scanul din AJ Press... Doamne ce accident de tren e acolo... daca as avea puterea as interzice AJ Press prin lege, mama lor de plagiatori prosti! Ignora-le.
Dar daca e sa te iei dupa desenel AJ Press, desenul marcat P5 (penultimul pe pagina) ar trebui sa fie de fapt P2. Banuiesc ca pe ala vrei sa il faci.
Desenul de uzina pe care l-ai pus dupa aia e bun. In ala, bula de pe cocoasa acopera dispozitivul Naxos si trebuie sa fie asezata central (dar e mult mai mica decat acea "galma" inclusa in kit).

Uite care e parerea mea. Fa-l cu pilot in fata si oprrtaor radar in spate. Poti sa lasi postul din fata sa acum vine in cutie - nu are cum sa te contrazica cineva. Avionul nu a existat, deci nu e vreo regula. E ca si cum ne chinuim sa stabilim daca cornul de inorog este rasucit de la stanga la dreapta sau invers.

Radu

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi