Arado 234
#61
Postat 30 May 2008 - 10:25 AM
In cazul Ar234B vanatori de noapte care au zburat, operatorul radar din coada avea doar un capac din plexiglas deasupra capului si doua ferestre rotunde lateral. Capacul din plexiglas era si calea de acces, iar asta era prins cu suruburi la sol din exterior. Operatorul nu avea cum sa iasa decat cu ajutor din exterior. Este posibil ca trapa pentru camera foto de pe intrados era inca operationala si putea fi deschisa ca sa sara de acolo in caz de urgenta. Sunt niste poze foarte bune cu pozitia din spate in cartea "On Special Missions" de Smith and Creek dar nu se vede clar cum e treaba cu podeaua.
Radu
#62
Postat 30 May 2008 - 12:02 PM
Nu cumva capacul de plexiglas avea bolturi explozive,pentru "ejectarea" acestuia,in caz de forta majora ?Asemanator cu ce avea He-162 ?E doar o intrebare (supozitie)-nu o afirmatie !
Sau,poate mergeau pe aceasi idee cu americanii,vis-a-vis de mitraliorul de coada din B-17 ?Intra pe coate in locas,dar iesea....,prin sparturile fuselajului !
Frumoasa lucrare Z ! Chiar daca nu e corect interiorul,uneori merita chiar si pentru satisfactia muncii ,sa punem cate ceva in plus. In fond,e doar o colectie si fiecare o mareste cum considera de cuviinta.
-Respect la toata lumea !
#63
Postat 30 May 2008 - 12:42 PM
AdiP, la 30 May 2008, 11:02, a spus:
Nu cumva capacul de plexiglas avea bolturi explozive,pentru "ejectarea" acestuia,in caz de forta majora ?Asemanator cu ce avea He-162 ?E doar o intrebare (supozitie)-nu o afirmatie !
Sau,poate mergeau pe aceasi idee cu americanii,vis-a-vis de mitraliorul de coada din B-17 ?Intra pe coate in locas,dar iesea....,prin sparturile fuselajului !
Frumoasa lucrare Z ! Chiar daca nu e corect interiorul,uneori merita chiar si pentru satisfactia muncii ,sa punem cate ceva in plus. In fond,e doar o colectie si fiecare o mareste cum considera de cuviinta.
-Respect la toata lumea !
Capacul de plexiglas era prins cu suruburi (descrise in germana drept "schrauben"). Nu erau suruburi explozive. Apropo, He162 nu stiam ca avea suruburi explozive, nu am auzit si nici nu am citit pe undeva. Sunt cateva care aveau asa ceva - unul la care ma pot gandi ca avea suruburi explozive era Do335 care avea asa ceva ca sa inlature ampenajele verticale si palele elicii din coada ca sa nu se izbeasca pilotul de ele cand ejecteaza, dar cupola era desfacuta manual. Or mai fi si altele.
La fel, cupola de FW190 era detasata prin detonarea unei incarcaturi in spatele placii de blindaj. (La Bf109, cupola era inlaturata printr-un sistem de arcuri, la Me262, trageai de o maneta care desfacea balamalel)
Postul operatorului radar de pe Ar234 care au zburat erau prinse cu suruburi pentru ca erau inca experimentale. Este foarte plauzibil ca modelele de serie, daca intrau in productie, s-ar fi montat un sistem mai usor de folosit, de exemplu balamale si zavor care putea fi deschis din amandoua partile. Dar asta e speculatie.
Radu
#64
Postat 30 May 2008 - 01:35 PM
M-am referit la bolturi explozive,nu suruburi (ca doar nu era kamikaze Fritz din carlinga Salamander-ului)iar acestea aruncau cupola,nu altceva. Asta in cazul in care mai avea vreo importanta unde ajungea cupola cand o larga pilotul.Daca bine imi amintesc citisem pe undeva de asta,fiind legat de "catapultarea",pilotului imediat dupa largarea cupolei,cam ceea ce apare in prezent la reactoare.Insa,nu bag mana in foc de corectitudinea afirmatiei citite.
De celelalte sisteme enumerate de tine,stiam,multumesc oricum.
Oricum,ca sa revenim la subiectul Zet-ului,in cazul unor aparate din WW 2,mai ales daca au fost germane,se cam presupune,speculeaza,etc. Lucru valabil si pentru noi,modelistii ,din pacate.
#65
Postat 30 May 2008 - 01:59 PM
Radu
Aceasta postare a fost editata de radub: 30 May 2008 - 02:00 PM
#66
Postat 30 May 2008 - 02:36 PM
Nu discutam "gramatica","inflexiunile" si nici cati bastarzi are limba romana (ca are muuult prea multi),dar,
ca ii zicem bolt sau boltz-cum iti place tie,e tot una,poate era mai corect sa ma exprim spunand 'cartridge" ?
E mai pe intelesul tuturor,nu ?
Sunt la serviciu,scriu de pe netul instantei,si nu am la indemana decat asta,pentru o informare mai corecta (sau mai incorecta),depinde.Uite ce am gasit :
"Bailing out of an aircraft with a high wing and a jet engine directly behind the cockpit was clearly hazardous, so the aircraft was to be fitted with a simple ejection seat, fired by an explosive cartridge. The aircraft was to be built mostly of metal, but with wings and tailfins made mostly of wood."
Linkul e asta:
http://www.vectorsite.net/avhe162.html
Precizare: Am specificat ca s-ar putea sa bat campii legat de cupola aruncata cu "cartridge",o sa mai iau sa citesc cartile de pe acasa.Merci pentru dialog si sper sa nu se supere Z-mare ca-i poluam topicul,la fel sper sa nu te superi nici tu ca am discutat in "contradictoriu".Asa ceva s-ar putea prelungii la nesfarsit,din pct-ul meu de vedere. Merci si scuze Z, ptr. relativa deviere de la subiectul in cauza.
#68
Postat 30 May 2008 - 03:43 PM
Citeaza
M-am apucat sa asamblez fuselajul si ...problem! Cum sunt montate furcile/foarfecile de la sistemul oleopneumatic de amortizare, in fata sau in spate?
In kit sun date in spate, in singura poza de muzeu gasita apar in fata, pe planuri apar in spate, iar intr-o carte ruseasca treba e ...lamurita: sunt si in fata si in spate, ca sa fie sa se gaseasca!!
PS.Vreun administrator ma poate lamuri ce se inimpla?? Dau clic sa deschid o fereastra sau sa trimit cele scrise si se intmpla asa:
- imi apare un text in care zice no image;
- imediat apare imaginea curenta;
- dispare imaginea curenta dupa care, unori, apare o imagine in care imi cere sa bag un cod de litere si cifre imbirligate (alea antirobot). Chiar daca le pun corect, citeodata imi zice ca am gresit si imi inchide inegral pagina deschisa (deci inchite cartula.ro/forum!);
- daca nu apare chestia de mai sus se deschide parina la care am dat clic sai trimite textul.
Ce sa fie, ce sa fie??????? (daca discuitia e mai lunga, sa mute cele de dupa PS, la mesaje pentru admin!)
#69
Postat 30 May 2008 - 03:50 PM
AdiP, la 30 May 2008, 13:36, a spus:
Ai dreptate, poluam topicul. Tradu fraza de mai sus si vei gasi raspunsul chiar acolo (pont: se refera la "seat" nu la "canopy"). Tu te refereai la cupola (ca despre aia vorbeam) nu la scaun.
Intre timp am gasit in "Jet Planes of the Third Reich" de Smith&Creek ca scaunul de He162 era lansat de un cartus exploziv care lansa scaunul la o inaltime de maxim 10 metri. He219 avea scaune catapultate pneumatic. Scuze.
Acele dispozitive pirotehnice care largheaza parti ale avionului (cupole, munitii, balize, echipamente de salvare) se numesc "explosive bolts" in engleza. Google it!
Radu
#70
Postat 30 May 2008 - 03:55 PM
Z-mare, la 30 May 2008, 14:43, a spus:
Foarfecile trebuie sa fie pe partea din spate. Unele desene le arata in fata, iar alte desene arata foarfeci si in fata si in spate (ca pe Avia S-92- Me262 cehesti)
P-ul este bazat pe C, iar toate pozele de C au foarfecile pe partea din spate a jambei.
HTH
Radu
#73
Postat 05 June 2008 - 06:29 PM
#74
Postat 05 June 2008 - 07:45 PM
Radu
#77
Postat 17 June 2008 - 08:29 PM
Citeaza
#78
Postat 14 July 2008 - 02:00 PM
Am citit pe respectivul site si mi-am amintit de acest topic Arado234B2
#79
Postat 05 August 2008 - 04:26 PM
Am reusit sa inchid un fuselaj, dupa ce am lipit, cit mai in fata, o bucata de plumb de vreo 10 g. (foto1 si 2)
Din pacate Dragon nu se dezminte. Desi injectia si gravarile sunt fine, cind e vorba de asamblat...mai pilesti pe ici, mai pilesti pi colo...
Probleme am avut la samblarea motoarelor pentru P (aceleasi ca la C). Daca nu raschetezi din piese, nici o sansa de asamblare corecta (foto 3, doar una din piesele ce trebuie degrosate!!)
Pe interiorul cupolei de bot trebuie pus un straif din stiren, cam de 0,25 mm grosime pe care se sprijina tabloul de bord. Din pacate mi-a cam tremurat mina. Sper sa rezolv (foto 4) Credeam ca montarea ramelor tabloului de bord o sa fie dificila, din fericire nu a fost asa. Sper sa fii nimerit unghiurile, oricum ontajul te duce la acele unghiuri. (foto 5)
Celalalt fuselaj nu a fost aamblat deoarece, in ultimul moment, m-am hotarit sa fac si postul radaristului. Scaunel am, aparatura la fel, o podea se face. Problema e cupola de plastic transparent ce trebuie indoita "la fix".
P.S. Vad ca ordinea fotografiilor e dupa cum vrea calculatorul, dar pricepeti voi!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 05 August 2008 - 04:27 PM
#80
Postat 21 August 2008 - 01:20 PM
Dupa o schita (e undeva mai sus) m-am hotatit sa fac si postul radaristului din coada, pentru varianta P. Am decupat lacasul cupolei ce vine deasupra si cele doua hublouri (1), am facut un panou spate si podeaua (2), scaunul (3), aparatura (4), iar dintr-un plastic de cutie pentru CD am facut cupola (indoita in apa calda) (5), hublourile find luat de-a gata din cutia cu sclipsuri ( ca si scaunul si parte din aparatura, de altfel!). (6). Dupa ce se mai usuca lipiciurile, am sa trec la vopsit, pus fiecare parte locul ei, urmind sa inchid fuselajul.