Arado 234
#21
Postat 13 September 2007 - 01:59 PM
Scanurile sunt OK si iti multumesc ca le-ai pus! Cu siguranta va trece pe aici cineva care va avea mare nevoie de ele.
Bafta!
#23
Postat 14 September 2007 - 08:43 AM
Da Blue-Max, aia e cartea. Pacat ca e in ceha. Da nu-i bai, pozele sunt pe romāneste?
#24
Postat 14 September 2007 - 09:44 AM
Z-mare, la Sep 14 2007, 09:43 AM, a spus:
Nu, nu nu !
Cartea nu e in ceha ! Cartea e bilingva 1:1 engleza/poloneza.
Adica are si textul, nu numai explicatia fotografiilor in engleza si poloneza.
Si costa cam 14 euro. Depinde de dealer .....
#25
Postat 14 September 2007 - 10:22 AM
Blue-Max, cartea e buna numai daca nu ai altceva. Pozele cu avionul in uz sunt toate arhi-publicate mai peste tot. Profilele color sunt slabutze, chiar fantasmagorice pe alocuri, nici unul 100% corect. Desenele la scara sunt vechile desene ale lui Barry Hygate (de data asta el este mentionat cu copyright) care au erori masive, si schitele lui Gunter Sengfelder care se axeaza pe structura cabinei si pe trenul de aterizare. Singurul lucru inedit sunt aceste poze ale machetelor la 1/1, care nu au mai fost publicate pana acum.
Cea mai buna carte pe tema asta este "Arado 234 Blitz, Monogram Monarch - 1" de J. Richard Smith & Eddie J. Creek, publicata de Monogram. E greu de gasit si costa mult, dar face - acopera toata gama de variante.
Dupa aia as recomanda "Flugzeug Profile 33 Arado 234 Blitz" care sunt sigur ca poate fi furgasita de la pirati.
Pentru versiunea A, cea mai buna este cartea "Arado Ar234 A" de J. Richard Smith & Eddie J. Creek scoasa de Ian Allan Publishing acum vreun an.
Pentru detaliile versiunii B, cartea "Aero Detail 16 Arado Ar234 Blitz" e buna, dar pentru ca eun avion restaurat, cateva zone nu sunt 100% corecte (in special in cabina de unde lipsesc o gramada de echipamente).
Cartea AJ Press e bunicica, dar desenele nu sunt toate de incredere. La fel si profilele color, sunt cam dubioase. Pozele sunt de folos.
Radu
#27
Postat 14 September 2007 - 11:47 AM
Z-mare, la Sep 14 2007, 12:39 PM, a spus:
Adica ar vrea sa spuna ca nu vrea sa te deranjeze mai mult nu ca daca ai mai veni cu detalii nu i-ar fi de folos. .
Ma bucur sa vad ca lucrurile se indreapta spre un fagas normal si astept cu nerabdare sa vad macheta gata.
Bafta!
#28
Postat 14 September 2007 - 04:09 PM
Citeaza
#29
Postat 14 September 2007 - 04:18 PM
Cartea pe care o am eu este 99% in engleza. In poloneza sunt doar descrierile bilingve (en/pl) ale unora dintre profilele color in partea din spate a cartii si descrierea unor poze facute la Smithsonian, in total vreo 10 randuri. In rest, totul e in engleza, chiar si descrierile pozelor.
Radu
#30
Postat 14 September 2007 - 05:10 PM
Z-mare, la Sep 14 2007, 05:09 PM, a spus:
Citeaza
Z-mare, posezi cartea (in vreun fel), de stii informatiile astea ?!
Eu nu am aceasta carte, dar am mai multe alte titluri din aceasta serie, care sunt cum spuneam bilingve 100%.
Cred ca am dezlegat misterul: se pare ca incepand cu nr.31 din aceasta serie (Monographs), editura Kagero a scos editii separate in engleza si poloneza pt. aceeasi carte. De aceea Radu are cartea 100% in engleza si Z-mare in 100% poloneza .
De aici se cumpara editiile in engleza:
http://kagero.pl/index.php?cPath=38_28&lan...en¤cy=EUR
De aici in poloneza:
http://kagero.pl/index.php?cPath=38_28&lan...pl¤cy=PLN
Aceasta postare a fost editata de Blue-Max: 14 September 2007 - 05:13 PM
#32
Postat 29 September 2007 - 10:47 PM
- jos pe podea, in locul vizorului de bombardament o sa fie echipamentul radar
- intre domul cu antena radar si cocpit o sa fie un panou despartitor
- pe stinga ramine panoul cu aparatura de navigatie de la C3
- pe dreapta, vine un panou cu aparatura de control/divrese indicatoare/contor munitie/etc
- restul cocpitului ramine cel de la C3
Daca ma poate contrazice cineva sau sunt alte sugesti....astept!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 29 September 2007 - 10:49 PM
#34
Postat 30 September 2007 - 12:42 PM
#35
Postat 30 September 2007 - 01:15 PM
Versiunea P1 are amandoi membrii echipajului impreuna in fata (echipamentul cockpitului e ca la C5, doar ca echipametul de bombardament e inlocuit cu echipament radar). Asta era un aranjament favorizat de germani la mai toate avioanele lor de lupta - se zicea ca tot echipajul tinut laolalta ajuta la camaraderie si imbunatateste moralul. In plus, avea si tunuri in spate.
Versiunea P2 are pilotul in fata (fara radar, tot aranjamentul cockpitului e identic cu C3) iar operatorul radar e in coada (in locul unde erau camerele fotografice la versiunea de recunoastere sau tunurile la versiunea cu "aparare" in spate). Operatorul radar din spate avea toate echipamentele radar acolo.
De aia zic ca:
Daca pui echipament radar in fata, trebuie sa pui si operatorul radar acolo (si e P1).
Daca in fata ai doar un loc, tot echipamentul radar e in coada (si e P2).
Acum iti alegi tu ce vrei sa faci, pentru ca amandoua versiunile erau fictive.
HTH
Radu
#38
Postat 30 September 2007 - 07:46 PM
In privinta terenului minat...eu zic ca-i mai simplu, nu te poate contrazice nimeni ca ai gresit!
Eu am crezut, avind in vedere kit-ul, ca P-ul este monoloc. Am dedus ca e vorba de P2 prin comparare cu desenul de mai jos:
1. Forma cabinei;
2. Gondola cu tunurile
3. Motoarele
Citeaza
Bun, o sa reflectez la cele spuse de tine.
#40
Postat 30 September 2007 - 08:32 PM
Ei par sa indice ca "galma" aia de pe cocoasa e "solida" si ca e vopsita in culori de camuflaj... problema e ca ei au interpretat gresit desenele. Galma aia trebuie sa fie lateral pe dreapta si sa fie tranparenta pentru ca este cupola observatorului (sau a bombardierului). ei s-au luat dupa desenele in profil si au pus-o unde au crezut ei ca trebuie sa fie.
In scanul din AJ Press... Doamne ce accident de tren e acolo... daca as avea puterea as interzice AJ Press prin lege, mama lor de plagiatori prosti! Ignora-le.
Dar daca e sa te iei dupa desenel AJ Press, desenul marcat P5 (penultimul pe pagina) ar trebui sa fie de fapt P2. Banuiesc ca pe ala vrei sa il faci.
Desenul de uzina pe care l-ai pus dupa aia e bun. In ala, bula de pe cocoasa acopera dispozitivul Naxos si trebuie sa fie asezata central (dar e mult mai mica decat acea "galma" inclusa in kit).
Uite care e parerea mea. Fa-l cu pilot in fata si oprrtaor radar in spate. Poti sa lasi postul din fata sa acum vine in cutie - nu are cum sa te contrazica cineva. Avionul nu a existat, deci nu e vreo regula. E ca si cum ne chinuim sa stabilim daca cornul de inorog este rasucit de la stanga la dreapta sau invers.
Radu