Aeronave cu insemne romanesti Yak-52,An-2, L-29, Alouette III
#242
Postat 17 January 2008 - 08:21 PM
Eu am deschis topicul in ideea de a ajuta fratii intru ale modelismului cu ceva poze si, eventual date. Daca s-a ajuns la discutii din astea ,,filozofice'' ma vad nevoit sa cer Admin-ului sa-l inchida.
Nu vad cum ajuta comentariile aiuristice sau acide la constructia de machete de ,,zburatoare''.
Am zis!
#243
Postat 17 January 2008 - 08:36 PM
Ma mai gandesc daca initiez eu o discutie gen "Hai sa aberam, aberatii" sau invit pe oricare altcineva s-o inceapa, si pe toti s-o continue...
Vreti exemple de aberatii cat cuprinde? Singurul exemplu care-mi vine acum: In topicul despre revista Modelism (ultima, 6) de la discutii despre revista, s-a ajuns la "vand,cumpar, schimb". E normal? O fi! Da' pana cand?
Aceasta postare a fost editata de eugen: 17 January 2008 - 08:44 PM
#244
Postat 17 January 2008 - 09:26 PM
#245
Postat 17 January 2008 - 09:54 PM
#247
Postat 17 January 2008 - 10:59 PM
Kamob 50, la 17 Jan 2008, 22:19, a spus:
pai priveste atent la poza... daca nu ar fi in miscare, ar insemna ca pe partea dreapta (vazut din fata) nu are pala... asta e una, iar a doua, unele aparate digitale mai vechi care nu au stabilizare de imagine (nu sunt 100% sigur ca asta e cauza si rog expertii in aprate sa ma contrazica) sau au timpul de expunere mai mare, mai fac gafe de genu... iar ca sa dovedesc ce zic, atasez 2 poze cu o wilga pe aerodrom la deva, pozata cu primul meu aparat foto acu 5 ani... se poate vedea ce forma au palele in miscare...
aici e wilga cu palele in miscare...
si aceeasi wilga cu motorul oprit
Aceasta postare a fost editata de virusu: 17 January 2008 - 11:01 PM
#248
Postat 17 January 2008 - 11:40 PM
Si mai clar: in imaginea mare, daca cineva o are, se pot vedea urmele de blur sau nu ale elicei.
Crede-ma, ca stiu foarte exact cum sa determin daca o elice se misca sau nu. Punctul era pus asupra calitatii/marimii imaginii, care, in acest caz nu este concludenta.
Deci: exista si e disponibila o versiune mai mare?
#249
Postat 17 January 2008 - 11:54 PM
Kamob 50, la 17 Jan 2008, 23:40, a spus:
Uite, nu te credem ... Ai mai vazut un An-2 cu o elice care sa arate asa? indiferent de marimea pozei, se vede ca-i deformata, zau asa... Sau un Wilga cu elicea asa stramba ca in poza de mai sus ?
Efectul asta apare la foto digitale mai slabute, care simuleaza obturatorul prin mijloace electronice (neavand obturator mecanic). Cand incepe scanarea CCD-ului elicea are o pozitie, cand termina e deja in alta parte... De aici aspectul deformat, care iti indica fix faptul ca a fost in miscare elicea.
Oarecum non-intuitiv fata de obturatoarele mecanice, unde asa cum bine stii, imagine elicii se imprima simultan pe tot sezorul/filmul, de unde si efectul obisnuit, de blur.
Uite si alte cazuri, mult mai spectaculoase:
http://www.flickr.com/photos/27466406@N00/...57601568908509/
http://www.peteconnolly.co.uk/blog/wordpre...opeller-effect/
O explicatie cu poza aici, http://forums.dpreview.com/forums/readflat...2175&page=4
PS: Mr. Razeer, da, esti liber sa aberezi in alta parte. Aici deja esti la al 3 subiect deraiat daca nu ma insel. Ar fi bine sa te tii de promisiune, macar de data asta
#251
Postat 18 January 2008 - 12:21 AM
#252
Postat 18 January 2008 - 08:36 AM
#253
Postat 18 January 2008 - 11:44 AM
Razeer, eu cred ca tu o iei prea personal. Incearca te rog, sa filtrezi cat de cat informatia pe care vrei sa o postezi sau sa o analizezi cu colegii de forum. Incearca un exercitiu logic si apoi aduna si dovezi(documente/arhiva/carti samd) si o sa iti dai seama ca ce ai citit tu in acel articol nici macar nu trebuie luat in seama. Tu de exemplu, chiar ai fost convins ca dupa o "lovitura" preventiva aviatia sovietica ar fi fost paralizata sase luni?????? Si cu trenul daca veneau de la Vladivostok si tot ar fi fost peste noi intr-o saptamana.De aviatie nu cred ca trebuie sa mai zic ca in urmatoarele ore tara noastra arata probabil ca pe luna. Sincer eu m-am saturat de tampeniile legate de posibilul conflict din 68. Crede-ma ca daca se dorea ne invadau si ne reduceau la tacere destul de repede. Nu vreau sa intru in detalii dar vreau sa iti spun ca pe aceasta tema am aflat niste lucruri interesante de la un pilot de MiG de la Deveselu -actualmente pensionar- si care m-a edificat mai ales cu treaba cu tratatul de asistenta cu URSS in ce privea armele AA. Pe tema asta vezi ca se gasesc niste lucrari foarte bine documentate:
- Ion Patroiu, Alexandru Osca, Vasile Popa - Inghet in plina vara, Praga august 1968 - - Ed Paideia 1998
- Mihai Retegan - Din primavara pana in toamna - Ed Rao 1998
- Jean Francois Soulet - Istoria comparata a astatelor comuniste - Ed polirom 1998
Si vreau sa iti spun ca unii dintre autori sunt cunoscuti pentru munca de documentatie facuta, iar Alexandru Osca este cadru militar si Director al Arhivelor Militare
Cartile sunt bazate numai pe documente..Ia de citeste si vei vedea un adevar putin diferit fata de cel "popular" cu lasere,omuleti verzi si planuri de atac ale universului.
Numai Bine!
P.S: Daca ai fi Comandant al unei forte de 350 de avioane(din care multe neutilizabile) cum ai ataca, sa zicem, 100 de aerodromuri ce se intind din RDG(Armata 16 GSFG) pana in Crimeea la Est si apoi pana la Baltica in Nord?????
#254
Postat 18 January 2008 - 11:46 AM
Am facut destul de multe poze la elici in miscare cu camera digitala. Se cunoaste ca sunt in miscare. Mai ales daca stii cum arata pala respectiva.
Au existat variante de elice pentru AN 2 cu 4 pale in forma de iatagan. Semanau cu palele de la ATR.
Elicei din poza ii lipsesc contragreutatile de la sistemul de reglare a pasului. Eu cred ca e un model experimentat de cei de la fabrica din Bacau. Am fost acolo anul trecut si am vazut in lucru un AN 2 identic din punct de vedere al camuflajului cu modelul asta. Din pacate, inca nu avea motorul montat.
Am sa incerc sa aflu mai multe despre poza respectiva si detalii despre avion.
#255
Postat 18 January 2008 - 12:12 PM
#256
Postat 18 January 2008 - 05:44 PM
Faptul ca nu exista neclaritate nu sune mai nimic!
#257
Postat 18 January 2008 - 07:00 PM
Razeer, la 18 Jan 2008, 08:36, a spus:
Mare noroc ca io nu-s moderator...Sau mai bine, admin...
#258
Postat 18 January 2008 - 08:03 PM
Razeer, la 18 Jan 2008, 08:36, a spus:
Eu as fi mirat daca am fi avut succes, nu de alta, dar n-a facut nimeni nici un demers, cu atat mai putin oficial.
In orice caz, ai scris aici pe forum, cu ceva vreme in urma, ca pui umarul si de atunci te-ai facut ca ploua.
Nu comentez mai mult ca si asa sunt off topic.
Bafta!
#259
Postat 18 January 2008 - 11:54 PM
cartula, la 17 Jan 2008, 23:54, a spus:
Oarecum non-intuitiv fata de obturatoarele mecanice, unde asa cum bine stii, imagine elicii se imprima simultan pe tot sezorul/filmul, de unde si efectul obisnuit, de blur.
...
Salut,
Fara sa caut nod in papura, este spre binele bunei informari sa fac urmatoarea precizare... afirmatia de mai sus este adevarata pentru aparatele echipate cu obturator central dar lucrurile stau oarecum altfel la cele echipate cu obturator focal (cu sunt cele cu obiectiv interschimbabil).
mack
#260
Postat 19 January 2008 - 12:19 AM
mack, la 18 Jan 2008, 23:54, a spus:
cartula, la 17 Jan 2008, 23:54, a spus:
Oarecum non-intuitiv fata de obturatoarele mecanice, unde asa cum bine stii, imagine elicii se imprima simultan pe tot sezorul/filmul, de unde si efectul obisnuit, de blur.
...
Salut,
Fara sa caut nod in papura, este spre binele bunei informari sa fac urmatoarea precizare... afirmatia de mai sus este adevarata pentru aparatele echipate cu obturator central dar lucrurile stau oarecum altfel la cele echipate cu obturator focal (cu sunt cele cu obiectiv interschimbabil).
mack
Ai dreptate in ce spui, am simplificat prea mult problema . Daca ar fi sa reformulez, CCD-urile camerelor slabute sunt scanate linie cu linie, pe cand un obturator mecanic expune o suprafata semnificativa (ceva mai mare decat o singura linie) din senzor la un moment dat. Adevarat ce spui, cu obturatorul iris si obturatorul perdea, cazul CCD-urilor de care vorbim fiind similar unui obturator perdea care deschide doar un rand de pixeli simultan. In fine, discutia e lunga, si cred ca s-a inteles care e treaba cu palele in cauza.