Aeronave cu insemne romanesti Yak-52,An-2, L-29, Alouette III
#161
Postat 05 December 2007 - 10:26 PM
#165
Postat 06 December 2007 - 06:25 PM
- Puma navalizata este DOAR o Puma (cu instalatie de flotabilitate, bord de Socat si inca ceva specific zborului pe mare - harponul de apuntare).
- Pumele pentru Emirate NU sunt facute de la zero. Sunt aduse hoaştele, sunt supuse unui proces de RK, sunt montate motoare Makila (noi), bord identic cu cel de Cougar, scaune anti-crash cu kit de blindaj, pilot automat in 4 axe si gata! Transmisia e aceeasi. Nu se schimba nici CTP-ul, nici CTI-ul, nici CTS-ul (cutiile de transmisie principala, intermediara si spate).
- in ceea ce priveste reparatia Pumelor englezesti, asta e doar o chestie asa, de imagine. NU cred ca s-au reparat mai mult de 3 bucati, si asta cu indulgenta!
#166
Postat 06 December 2007 - 06:39 PM
Razeer, la 6 Dec 2007, 08:23, a spus:
la Ghimbav nu s-au produs Pume decat pentru Romania si Sudan, atat. Alea cumparate din Africa mai mult ca sigur erau facute in Franta. ai nostri le-au luat si au incercat sa faca o afacere reparandu-le si apoi revanzandu-le. cum s-a terminat totul stiti singuri. iar cele pentru Coasta de Fildes nu stiu ce-i cu ele. ori au fost romanesti si revandute dupa RK ori straine(Franta?) .
#168
Postat 06 December 2007 - 08:45 PM
am in vedere ofertele
- Jas 39 Gripen - varianta C ultima aparuta , programe de offset , armamant cu transmitere de licenta catre Romania , banii ajung pentru 40 de aparate simpla si 8 duble (ce e drept la mana a doua) cadou
- Eurofighter - principalul ofertant Alenia aerospace , s-au oferit sa le dea in leasing plus preluarea fabricii de la Craiova , banii ajung pentru cam 26 de aparate in ambele variante
- Rafale - nu stiu mare lucru despre oferta doar ca era pe lista , cam 30 aparate
- F-16 Falcon de la americani , desi Block 52 , sunt totusi avioane la mana a doua care vor necesita intretinere si modernizare , numar nespecificat decizia se asteapta sa fie politica (de la Basescu)
- F-16A de la Israelieni modernizat si adus la standarde, toate tip A aduse la Block 32 si C D aduse la Block 40 , avantajul este ca ne ofera si doua AWACS-uri de ale lor Nachsom Eitam
#169
Postat 06 December 2007 - 09:28 PM
Eu as opta (daca m-ar intreba pe mine ministrul apararii ce sa cumpere ) pentru Eurofighter (din lista ta). Celelalte sunt carpeli. Bunica mea avea o vorba: "Suntem prea saraci sa cumparam ieftin", si cred ca stia ceva...
#171
Postat 06 December 2007 - 11:50 PM
#173
Postat 07 December 2007 - 08:22 AM
#175
Postat 07 December 2007 - 10:17 AM
#176
Postat 07 December 2007 - 10:27 AM
Se prefera solutia cu 2 motoare la un avion pentru a putea iesi basma curata dintr-o situatie in care poti sa pierzi un motor. Daca ala al tau e singurul, iti mai ramane doar scaunul de catapultare.
Din acest punct de vedere Eurofighter-ul ar fii de preferat Gripen-ului. Marile si tarile nu au absolut nicio treaba cu o pasare ingerata in zbor de un motor, cu o lovitura de tun sau un defect de fabricatie la o pala.
#177
Postat 07 December 2007 - 10:37 AM
Razeer, la 7 Dec 2007, 10:17, a spus:
Cateodata, poate destul de des, asta face diferenta intre "traiesti sau mori". Dar acum fiecare isi da, I.A.R., cu presupusu'! Mai bine n-am lua nimic. Ca de... bugetu Coane Fanica...
#178
Postat 07 December 2007 - 12:03 PM
#179
Postat 07 December 2007 - 12:23 PM
P.S. Daca ar fi dupa mine F-35 (A si B). Si daca suntem cuminti si ascultatori poate si C! Pentru SFRo Ship "Cuib de Vulturi"
Aceasta postare a fost editata de eugen: 07 December 2007 - 12:33 PM
#180
Postat 07 December 2007 - 02:02 PM
oricum am ras de m-am prapadit de un american de pe aici care facea un lobby superagrsiv vis-a-vis de F-16 in timp ce noi faceam misto de el , i-am oferit un CD de prezentare cu Gripen si un Post-it cu Eurofighter si era cat pe aici sa ne bata
asa ca de craciun ii facem cadou niste machete , ma gandeam eu la cei trei rivali in culori romanesti da cu F-16 in mijloc , asa ca o impaciuire