Forum Machete,Modelism,Hobby: Aeronave cu insemne romanesti - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 28 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Aeronave cu insemne romanesti Yak-52,An-2, L-29, Alouette III

#141 Useril este offline   DragosP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 22-June 07

Postat 12 November 2007 - 07:57 PM

Pacat ca a ramas doar un prototip. :innocent: :innocent: :gun:
Poate ca Romania ar fi avut un elicopter de atac mai eficient decat "durduliile" SOCAT-uri.

#142 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 13 November 2007 - 05:09 PM

Cred ca te inseli, DragosP! :innocent:
Le cunosc pe ambele destul de bine, pe unul zbor - iar despre celalat am discutat indelung cu pilotii si inginerii de la Ghimbav.
Dar cred ca s-ar fi completat destul de bine unul pe celalat :innocent:

#143 Useril este offline   DragosP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 22-June 07

Postat 13 November 2007 - 05:58 PM

Eu tot cred ca ar fi fost niste elicoptere foarte bune. Banuiesc ca daca ar fi intrat in productie sigur pana in 2007 s-ar fi facut up-grade-uri, cine stie ce ar fi iesit....

#144 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 13 November 2007 - 06:07 PM

Cred ca ar fi mers un Super 317 sau 317M :rofl: Ceva cu doua motoare de Puma, buzunare ca la AH-64, tun de Kamob 50 ( :rofl: ), un EOP in nas si lansatoare fixe pe laterale... :innocent: :innocent: :gun:

#145 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 13 November 2007 - 07:02 PM

A existat un proiect, din pacate nerealizat, de remotorizare a Alouette-ului cu motor Astazou XIV, de 875 CP(in unele surse 870), dupa modelul SA-319. Se luase in calcul inclusiv remotorizarea Airfox-ului cu Astazou. :innocent:

#146 Useril este offline   Eurofighter 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-January 07

Postat 14 November 2007 - 12:57 AM

motorul ca motorul, dar transmisia cine o facea?
sunt totusi vreo 400 de cai diferenta, nu?

#147 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 14 November 2007 - 08:32 AM

@Eurofighter: 320 CP, mai corect...
Cat despre transmisie, ai dreptate. La primele nu stiu cate SA-319, francezii au redus puterea de la 870 la 640, lasand vechea transmisie.

#148 Useril este offline   Eurofighter 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-January 07

Postat 14 November 2007 - 10:17 AM

cea mai nasoala treaba dupa mine: motor prea puternic pentru transmisie; faci overlimit imediat fara FADEC sau ceva similar
mea culpa cu cei 400 de cai; netul e plin de informatii gresite

Aceasta postare a fost editata de Eurofighter: 14 November 2007 - 10:27 AM


#149 Useril este offline   Razeer 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 546
  • Inregistrat: 04-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 05 December 2007 - 08:31 AM

apropo,am si eu o intrebare daca stie cineva , platformele de foraj marin mai sunt deservite de elicoptere?si daca da cui apartin ele , conform unui coleg de al meu acuma ar fii niste Puma civile , apropo de elicopterul portocaliu din hangar de la bobocu am inteles ca in 90 sau 91 s-a reziliat contractul dintre armata si petromar deci....

#150 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 05 December 2007 - 10:04 AM

Bestiala poza cu Airfoxu'....arata intr-un mare fel, pacat ca s-a renuntat, vorba lui Gopo, cine stie ce tandem hot iesea cu Socatu' sau poate nu mai aveam SOCAT ;-)

#151 Useril este offline   Eurofighter 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-January 07

Postat 05 December 2007 - 11:12 AM

sudafricanii au avut si ei o tentativa de facut un elicopter de atac din Alouette, dar s-au hotarat sa-l faca din Super Puma; asa ca imposibil nu este
@Razeer: la Tuzla e un Dauphin inmatriculat in Portugalia care deserveste platforma; or fi si altele, dar nu le stiu

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CS_HFV___Tuzla.jpg


#152 Useril este offline   Razeer 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 546
  • Inregistrat: 04-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 05 December 2007 - 12:55 PM

multumesc de raspuns ,amicul meu zicea ca ar fii Puma dar eu nu l-am crezut , apropos are cineva idee daca s-a mai construit vreo Puma la Ghimbav in afara de ultimele 3 ,,navalizate,, si de modernizarea SOCATURILOR?

#153 Useril este offline   Eurofighter 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-January 07

Postat 05 December 2007 - 01:20 PM

mai cumpara cineva Pume acum?

#154 Useril este offline   Razeer 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 546
  • Inregistrat: 04-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 05 December 2007 - 01:52 PM

pai le mai au multe tari in dotare , inclusiv englezii , deci de ce nu ar cumpara , unul dintre cei mai buni cumparatori ai nostrii in materie de tehnica au fost Malaezienii si indonezienii , au mai multe DAC-uri ca noi ;-)

si apropo de Pume, isi mai aminteste cineva scandalul cu elicopterele cumparate din Africa de Sud?alea care i-au pus in incurcatura pe anchetatori ca ziceau ca nu le-au dat cu elice ,cand de fapt elicopterul are pale si de obicei cand se transporta alea se demonteaza , de fapt chiar acolo si erau langa elicoptere stivuite frumos asa....

#155 Useril este offline   Eurofighter 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-January 07

Postat 05 December 2007 - 02:44 PM

englezii isi repara Pumele tot la noi, dar Puma e totusi un elicopter vechi; nu cred ca mai cumpara cineva Pume noi pentru a se justifica asamblarea lor

#156 Useril este offline   virusu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Location:alba iulia
  • Interests:avioaneeeee

Postat 05 December 2007 - 03:29 PM

din sursele mele se pare ca se fabrica 4 bucati pentru emirate, dar cu motoare de super puma

#157 Useril este offline   Eurofighter 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-January 07

Postat 05 December 2007 - 03:59 PM

se fabrica sau se modifica?
si transmisia a venit cu motoarele?
si rotorul de care va fi?

#158 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 05 December 2007 - 04:48 PM

Cred ca Gopo e cel mai in masura sa ne lamureasca daca se mai fabrica sau nu.

Din cate stiu eu, productia s-a oprit prin 1992. Cele 10 IAR-330L livrate Emiratelor Arabe Unite (EAU) in 93-94 erau foste exemplare ale RoAF, trecute prin reparatia capitala. Inca 10 sau 14 din cele aduse din Africa de Sud au luat calea desertului ;-) , altele au ajuns in Coasta de Fildes

In 2004 s-a incheiat un contrct cu arabii pentru modernizarea a 24 de elicoptere, toate urmand sa primeasca motoare Makila. Am intalnit denumirea de IAR-330 SM pentru acestea. Nu stiu daca nr. de 24 cuprinde si aparate noi.

Cat priveste Puma Naval, habar nu am daca sunt noi sau exemplare romanesti mai vechi trecute prin RK

#159 Useril este offline   Razeer 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 546
  • Inregistrat: 04-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 05 December 2007 - 09:28 PM

pai Puma naval din cate stiu eu este mai mititel mai compact , eu nu l-am vazut pe viu asa dar stiu dimensiunile hangarului de pe fregate si mi se pare ca am vazut o poza cu doua Pume una langa alta iar cea navala era mai scunda

si apropo ce ziceti de noul model de Yak-52 mai p[recis de TW, nu arata cine stie ce dar camuflajul e interesant

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Puma_naval__1.jpg
  • Imagine atasata: Yak_52TW__6.jpg


#160 Useril este offline   Eurofighter 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 15-January 07

Postat 05 December 2007 - 09:54 PM

hangarele respective erau numai bune pentru Lynxuri, care nu sunt tocmai cele mai mari elicoptere
si puntea la fel; sunt tare curios cum se vor descurca pe acolo
la TW nu e mai interesant motorul si trenul de aterizare?

Arata acest topic


  • 28 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

12 useri citesc topicul
0 membri, 12 vizitatori, 0 utilizatori anonimi