Aeronave cu insemne romanesti Yak-52,An-2, L-29, Alouette III
#148
Postat 14 November 2007 - 10:17 AM
cea mai nasoala treaba dupa mine: motor prea puternic pentru transmisie; faci overlimit imediat fara FADEC sau ceva similar
mea culpa cu cei 400 de cai; netul e plin de informatii gresite
mea culpa cu cei 400 de cai; netul e plin de informatii gresite
Aceasta postare a fost editata de Eurofighter: 14 November 2007 - 10:27 AM
#149
Postat 05 December 2007 - 08:31 AM
apropo,am si eu o intrebare daca stie cineva , platformele de foraj marin mai sunt deservite de elicoptere?si daca da cui apartin ele , conform unui coleg de al meu acuma ar fii niste Puma civile , apropo de elicopterul portocaliu din hangar de la bobocu am inteles ca in 90 sau 91 s-a reziliat contractul dintre armata si petromar deci....
#151
Postat 05 December 2007 - 11:12 AM
#154
Postat 05 December 2007 - 01:52 PM
pai le mai au multe tari in dotare , inclusiv englezii , deci de ce nu ar cumpara , unul dintre cei mai buni cumparatori ai nostrii in materie de tehnica au fost Malaezienii si indonezienii , au mai multe DAC-uri ca noi
si apropo de Pume, isi mai aminteste cineva scandalul cu elicopterele cumparate din Africa de Sud?alea care i-au pus in incurcatura pe anchetatori ca ziceau ca nu le-au dat cu elice ,cand de fapt elicopterul are pale si de obicei cand se transporta alea se demonteaza , de fapt chiar acolo si erau langa elicoptere stivuite frumos asa....
si apropo de Pume, isi mai aminteste cineva scandalul cu elicopterele cumparate din Africa de Sud?alea care i-au pus in incurcatura pe anchetatori ca ziceau ca nu le-au dat cu elice ,cand de fapt elicopterul are pale si de obicei cand se transporta alea se demonteaza , de fapt chiar acolo si erau langa elicoptere stivuite frumos asa....
#158
Postat 05 December 2007 - 04:48 PM
Cred ca Gopo e cel mai in masura sa ne lamureasca daca se mai fabrica sau nu.
Din cate stiu eu, productia s-a oprit prin 1992. Cele 10 IAR-330L livrate Emiratelor Arabe Unite (EAU) in 93-94 erau foste exemplare ale RoAF, trecute prin reparatia capitala. Inca 10 sau 14 din cele aduse din Africa de Sud au luat calea desertului , altele au ajuns in Coasta de Fildes
In 2004 s-a incheiat un contrct cu arabii pentru modernizarea a 24 de elicoptere, toate urmand sa primeasca motoare Makila. Am intalnit denumirea de IAR-330 SM pentru acestea. Nu stiu daca nr. de 24 cuprinde si aparate noi.
Cat priveste Puma Naval, habar nu am daca sunt noi sau exemplare romanesti mai vechi trecute prin RK
Din cate stiu eu, productia s-a oprit prin 1992. Cele 10 IAR-330L livrate Emiratelor Arabe Unite (EAU) in 93-94 erau foste exemplare ale RoAF, trecute prin reparatia capitala. Inca 10 sau 14 din cele aduse din Africa de Sud au luat calea desertului , altele au ajuns in Coasta de Fildes
In 2004 s-a incheiat un contrct cu arabii pentru modernizarea a 24 de elicoptere, toate urmand sa primeasca motoare Makila. Am intalnit denumirea de IAR-330 SM pentru acestea. Nu stiu daca nr. de 24 cuprinde si aparate noi.
Cat priveste Puma Naval, habar nu am daca sunt noi sau exemplare romanesti mai vechi trecute prin RK
#159
Postat 05 December 2007 - 09:28 PM
pai Puma naval din cate stiu eu este mai mititel mai compact , eu nu l-am vazut pe viu asa dar stiu dimensiunile hangarului de pe fregate si mi se pare ca am vazut o poza cu doua Pume una langa alta iar cea navala era mai scunda
si apropo ce ziceti de noul model de Yak-52 mai p[recis de TW, nu arata cine stie ce dar camuflajul e interesant
si apropo ce ziceti de noul model de Yak-52 mai p[recis de TW, nu arata cine stie ce dar camuflajul e interesant