Îm primul rând, le mulţumesc lui Alexandru pentru poze şi lui Danu pentru precizări. Pozele îmi sunt folositoare, pentru că nu le aveam şi mă ajută. La fel cum mă vor ajuta şi eventualele postări ulterioare ale fraţilor. Am nevoie de ele pentru unul din proiectele legate de concursul fratelui Alexie.
Pentru Kamob: diferenţa majoră în ceea ce priveşte interiorul o reprezintă motoarele. Românii au schimbat motoarele pe benzină, cu unele pe motorină de fabricaţie proprie. Plus că sunt convins că foarte multe subansamble au fost modificate de asemenea, chiar dacă nu am avut posibilitatea să fac un studiu pe această temă. În ceea ce priveşte exteriorul, aici treaba e mai complicată, aşa că îi rog pe cei care cunosc mai multe să nu ezite să-mi împărtăşească cunoştinţele lor.
1. Turela e modificată, are un alt unghi de elevaţie decât la BTR plus nişte cilindri care presupun că adăpostesc instrumente.
2. Trapele de la motoare sunt 3 la BTR şi două la TAB.
3. TAB-ul are nişte periscoape laterale pe care rusnacul nu le are, dar care, surprinzător, apar ulterior la varianta care l-a înlocuit, respectiv BTR-80 (
![:whistle:](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/wink.gif)
).
4. Geometria este diferită în mod evident, atât în partea frontală, cât şi în spatele vehiculului.
5. Trapa conductorului este dispusă total diferit, aproape simetric celei din dreapta.
6. Trapele pentru echipaj dispuse diferit.
7. Unghiurile diferite pentru periscoapele conductorului şi comandantului.
+ încă alte multe detalii, care fac TAB-ul 77 o maşină elegantă (pe unele le-am descoperit, cu mari stradanii, pe celelalte sper să le descopăr până nu e prea târziu).