Intrebare aerograf
#1
Postat 20 August 2007 - 12:21 PM
#2
Postat 20 August 2007 - 01:56 PM
Sa inteleg ca ai aerograful din imagine
Dupa cum pare (si nici nu cred ca ar avea duza din plastic) este un aerograf cat se poate de normal cu care merge sa dai atat cu vopsele pe baza de apa de tipul acrilice, tempera, etc., cat si cu vopsele enamel de genul Humbrol, Revell, Testors, etc.
Ca la orice alt aerograf, intretinerea lui este esentiala. Curatal imediat ce nu mai ai de vopsit cu el.
Bafta!
#7
Postat 20 August 2007 - 11:21 PM
http://www.cartula.net/smartsection.item.2...i-comprese.html
http://www.cartula.net/smartsection.item.1...n-6-lectii.html
http://www.cartula.net/smartsection.item.8...-compresor.html
http://www.cartula.net/smartsection.item.6...i-avansati.html
Articolele astea stau la baza multor ore frumoase de incercari cu aerograful. Si poate u ar strica sa ne spui si ce compresor folosesti, la ce preiune il dai si cat de mult diluezi vopseaua
Daca dupa ce citesti astea mai ai intrebari, bucurosi ti-om raspunde!!!
Si sa stii ca nu esti o povara, dar e bine inainte sa te dai putin cu capul tau de peretii (tai sau ai altuia :)) altfel nu se prinde lectia!
Aceasta postare a fost editata de Flyboy: 20 August 2007 - 11:22 PM
#8
Postat 21 August 2007 - 07:51 AM
Aerograful tau functioneaza asa: - apesi pe triger (pargia aia mica de deasupra)- vine aer;
- tragi de triger spre tine- vine vopsea.
Iti vin stropi pentru ca opresti aerul inaintea vopselei. Vopseaua astfel adunata este improscata afara sub forma de stropi in momentul cand dai din nou drumul la aer.
Regula zice ca: dai aer si pe urma vopsea si cand te opresti din vopsit, mai intai opresti vopseaua si pe urma aerul. Gandeste-ti tot timpul chestia asta pana va deveni reflex.
Bafta!
#9
Postat 21 August 2007 - 08:26 AM
Amesteci pan' te plictisesti si dupa aia mai amesteci putin.
Pui in aerograf o cantitate mica si faci incercari pe un material asemanator cu cel pe care il vei vopsi.
Dai straturi subtiri (sa vezi cu ochiu (ala bun ) cum incepe sa se usuce unde ai dat.
Lasi timpi de uscare intre straturi (scrie pe cutia de vopsea cat).
In rest, o sa te mai prinzi tu.
Nu te astepta sa faci de maine flacari cum facea ala pe Discovery ca o iei razna.
Vezi ca motociclistii sunt musculosi si castile sunt scumpe.....Fa-ti asigurare de sanatate .
#10
Postat 22 August 2007 - 11:45 PM
#12
Postat 23 August 2007 - 09:59 AM
Am avut si eu un astfel de aerograf - doar ca scria altceva pe el.
Poti sa vopsesti cu orice tip de vopsea. Trebuie sa o diluezi suficient si sa ai un compresor bun.
MARE MARE MARE GRIJA la ac. Daca ii indoi virful s-a dus. Si asta se intimpla destul de repede.
Si cu diuza la fel.
Nu te grebi si invata cum sa il folosesti si cum sa il cureti. Sa il cureti este la fel de important ca si vopsitul.
Bafta.
Christian
#13
Postat 23 August 2007 - 10:00 AM
Unul de metal habar nu am unde poti gasi. Poate la magazin la arhitectura...
Daca vrei sa iti iasa ceva ca lumea, familiarizeaza-te cu tehnicile de mascare pe care le poti gasi aici pe forum. O sa te ajute foarte mult ...
Iti dau un P(rivate)M(essage) cu Nr. meu de tel, ca sa vedem cum te mai pot ajuta. Ma suni daca vrei!
Bafta.
(si mai nou REJPEKT)
#14
Postat 23 August 2007 - 11:17 AM
Citeaza
Masti "curbe" poti sa-fi faci singur din tabla de cupru sau aluminiu de 0,5 mm, exact formele pe care le vrei tu. Sunt usor de intretinut. Pentru rest, foloseste banda de mascare Tamiya sau banda adeziva din hirtie, din aceea folosita de zugravi. E buna si hirtia de ziar lipita cu pelicanol.
#15
Postat 23 August 2007 - 07:38 PM
#16
Postat 24 August 2007 - 02:14 AM
Am facut si eu masti din hartie plastifiata.
Greseala pe care o fac cei de la centrele xerox este ca baga temperatura prea mica sa nu le fie lor cald in cosmelie. Poliesterul nu face priza la hartie si cand decupezi se desparte.
Nu incerca mai gros, ci mai subtire ! o sa se lipeasca mai bine si e destul de rigid sa-l ti in mana drept si se muleaza mai usor pe casca.
Cand faci ceva sa pui si tu poze sa vedem si noi cum ies. Nu rade nimeni de tine. aici toti invatam.
Ace si duze gasesti in magazinul Cocor la etaj 2 sau 3 magazin Modelism. Daca cobori pana la chiosc s-ar putea sa gasesti revista modelism cu oferte la aerografe, accesorii si preturi.
Trebuie sa te asiguri ca se potrivesc duzele alea cu aerograful tau. Si mai poti gasi in Italia de unde l-ai luat (probabil)
Si cand mai pleci sa ne spui sa-ti dam listele si banii pt. machete si reviste Glumeam, nu te speria...
Aceasta postare a fost editata de wurger: 24 August 2007 - 02:16 AM
#17
Postat 24 August 2007 - 09:53 AM
Daca vrei sa vopsesti linii fine, si banuiesc ca asta si vrei nu o sa poti face asta la presiunea cu care vrei tu sa lucrezi.
Fiecare aerograf are constructiv o presiune minima de functionare. De fapt, viscozitatea vopselei mai influenteaza si ea acest paametru.
Alexandru are dreptate - la presiunea asta o sa iti arunce atita vopsea incit o sa faca un strop mare aproape instantaneu. Daca nu crezi incearca si o sa te convingi singur de asta.
Oricum ar trebui sa faci niste incercari si sa vezi care este presiunea minima de functionare - cea la care incepe sa stropeasca stropi fini vizibili (si nu sa pulverizeze). Pentru ca acolo ai maxim de control asupra vopsirii.
Christian
Aceasta postare a fost editata de curec_christian: 24 August 2007 - 09:54 AM
#18
Postat 24 August 2007 - 10:11 AM
Citeaza
Masti bune mai poti face si din film radiografic.
P.S. La cerere, pot spune tot bancul.
#20
Postat 25 August 2007 - 11:16 AM
Prima lucrare facuta a fost bicicleta mea pe care am omorat-o zilele astea 3 de cand am furtun cu vreo ... 15 straturi de vopsea :D:D:D.
As avea si eu niste intrebari totusi: cam ce presiune scoate compresorul asta ? Eu am facut niste gauri in furtun ca sa nu plezneasca cand nu am triggerul apasat. De unde pot lua si eu un furtun ... normal, pentru aerograf ? Mai am un compresor, mai mare si cred ca si mai puternic; oare as putea sa-l conectez la ala daca l-as face sa scoata doar 1,5 atmosfere ?
Multumesc
PS: sa va arat si opera :)))
Cam asta ar fi modelul ... camuflaj ... fum ceva :D:D:D