Tu-20 ...stie cineva...
#2
Postat 06 April 2005 - 11:13 PM
2).Mai este unul facut de trumpeter tot la 1/72 . atentie ca aparatul se mai gaseste sub denumirea TU95 (care e echivalent TU20) si TU142 care e o varianta modernizata a anilor 80 a aceluiasi aparat.
3).Mai exista o macheta la 1/100 a firmei VEBPLASTIKART (fosta DDR) a unui TU20 (denumit ca atare pe cutie) dar ala nu prea are o treaba cu prototipul real asa ca ar fi o pierdere de vreme mai degraba.
#4
Postat 07 April 2005 - 12:10 AM
o vizita pe http://www.aviation.ru/Tu/ sau pe alte situri rusesti da mai multe detalii. e un caz oarecum in antiteza cu TU22 si TU22M, 2 avioane complet diferite denumite ca si cum ar fi fost variante ale aceluiasi avion.
#5
Postat 07 April 2005 - 12:11 AM
Tu-20 este versiunea de baza nu alta denumire a lui Tu-95/142
tot din Tu-20 a iesit si versiunea civila Tu-124(exista o adevarata poveste cu acest tip cu prileju vizitei lui Hruscioc in America unde nu au avut scara asa mare pt a ajunge la usa si au trebuit sa aduca o masina de pompieri cu scara o adevarata palma putem spune) si binenteles putin cunoscutul Tu-126 Moss(un Awacs) asa ca .... :roll:
iar kitu la 1:100 nu prea ii cum spui tu,pierdere de vreme daca ne gandim cand a fost scos pe piata modelistica si mai ales de cine,un asemenea kit cu munca poate iesi ceva bun daca vrei daca nu...NU
Cu respect Mave
#6
Postat 07 April 2005 - 12:23 AM
http://www.airliners....file/799400/L/
o vizita pe http://www.tupolev.r...sp?SectionID=65 nu pomeneste nimic despre vreun TU20, acesta este nimeni altul decat TU95 sau BEAR A pana la
Hrusciov a avut patania la americani cu un TU114, avion complet diferit de TU124, derivat din TU20/95. avionul se poate vedea in http://www.airliners....file/790470/L/
asadar din cate stiu eu TU20/95 e versiune de baza pt 142, nu TU20 pt 95/142.
#7
Postat 07 April 2005 - 12:39 AM
daca nu stiai iti spun eu in materie de avioane si elicoptere sovieticii pe majoritatea prima data au fost gandite pt armata si apoi intrebuintare civila!!!
Tu-20 prima versiune din care se dezvolta varianta militara Tu-95 apoi modernizarea acestuia in Tu-142,apare versiunea civila adica tu-114 care nu prea a fost folosit de aeroflot si care a fost preluat de armata si a aparut misteriosu Tu-126 Moss
Cu tot respectu am um sfat in toate afirmatiile nu va mai oriti doar la net si mai ales sursa saituri occidentale,mai dati si pe cele rusesti sau daca nu cer prea mult mai rasfoiti si publicatiile aparute in URSS sau fostu URSS pt acelea spun adevaru nu Squadron parerea mea
Mig arunca o privire pe www.aviapress.com sa vezi cate titluri de aparitii sunt acolo cu privire la aviatia sovietica si ex-sovietica,cred ca nu este tip de aparat aparut de care sa nu se scris vreo carte!!!!
Cu respect ...acelasi Mave
#8
Postat 07 April 2005 - 12:48 AM
AMBELE SURSE INDICATE DE MINE (WWW.AVIATION.RU SI WWW.TUPOLEV.RU) SINT RUSESTI, UNA DIN ELE FIIND CHIAR SITUL BIROULUI CARE A PROIECTAT AVIONUL. DACA SI AIA IS ERONATI... de asemeni nici in lucrari scrise nu am gasit undeva ca TU20 ar fi altceva decat TU95
tot cu respect,
MIG :)
p.s. oare ce o sa spuna maine pletila cand o sa vada in ec a explodat intrebarea lui nevinovata ?
http://cartula.net/m...ges/1/icon1.gif
iata ce spun rusii pe aviation.ru:
Tu-20 Bear-A/B - Incorrect western designation of the Tu-95 'Bear'. 'Bear' is better known under its factory designation because the Tu-20 name was uncertain.
...
See Tu-95.
iar la tu95: Air force designation was Tu-20, but "95" project index preserved to save lots of paper.
nu are sens sa mai dau copy/paste la restul textului sint acolo o gramada de versiuni de tu20/95 si 142 dar peste tot se intelege ca intr-o anumita perioada din ratiuni birocratice avionul a purtat ambele nume
#9
Postat 07 April 2005 - 01:00 AM
BTW, daca vrei un alt exemplu genial de denumiri diferite pentru acelasi avion, iti recomand sa citesti istoria lui F-110A "Spectre"... De pe net, din carti... Cum ti-e mai comod. Eventual, incearca sa cauti ceva si despre F4H-1... O sa fii surprins, iti garantez
#10
Postat 07 April 2005 - 01:01 AM
tu spui ceva de genu ca Mig-21F-13 nu are nici o legatura cu PF,MF,bis21-93 sau SMT parca nu F-13 sta la baza modificarilor,imbunatatirilor si modernizarilor continui a mig-21
Tu-114,126 fata de Tu-20 sau Tu-95/142 este precum am cauta din ce sa obtinut Mig-31?adica ....
nu mai scriu ca degeaba scriu deoarece am observat ca nu iti place sa fii contrazis
Cu respect Maverick
#11
Postat 07 April 2005 - 01:06 AM
Si eu sunt de acord cu ce spune MiG, si stiu acelasi lucru. Tu-20 si Tu-95 SUNT EXACT ACELASI AVION... Doua denumiri, un singur obiect... Nu se trage 95-ul din 20, cum nici 20-ul nu se trage din 95...
E drept, poate gresim amandoi... Dar vino cu argumente clare care sa arate ca 20-ul si 95-ul sunt aparate STRUCTURAL diferite, si 95-ul se trage din 20....
A, si ca sa revenim la problema lui Pletila... Din cate imi amintesc, kit-ul de la Trumpeter a fost criticat din toate pozitiile pentru o serie de probleme, atunci cand a aparut... Cauta niste review-uri inainte sa scoti banul din buzunar.
#13
Postat 07 April 2005 - 01:34 AM
Repet, ai argumente care sa arate ca Tu-20-ul e un predecesor al lui Tu-95, fiind un aparat diferit si nu pur si simplu o alta denumire a aceluiasi aparat?
Ca sa raman totusi la subiect:
Cel de la Trumpeter: http://www.luckymode...item_no=TP01609
La incredibilul pret de "numai" 53USD, excluzand transportul... Cu transport (e o cutie maricica, banuiesc), ajunge pe la vreo 75USD lejer...
In conditiile astea, s-ar putea ca AModel-ul sa nu mai para o afacere chiar atat de proasta.
#14
Postat 07 April 2005 - 10:49 AM
Am cautat si pe towerhobbies dar nu am gasit decit un "Flying Fortres" la 1/48 de la revell Monogram cu 19 $.Si e un avion imens....Pretul mi se pare foarte mic pt atita macheta, de ce nu ar costa si un tu-20/95/142 mai putin...
Sau poate machetele de la Revell monogram sunt nasoale?