MiG-21 I_ work in progress
#1
Postat 08 July 2007 - 11:23 AM
Salut!
Zilele astea voi finaliza un proiect si m-am gandit sa postez cateva foto cu macheta asa cum arata in momentul de fata.
Este vorba de Mig- 21 I/1 , avion cunoscut de multi pasionati sub denumirea de "Analog A-144".Au existat doar doua avioane, unul cu inmatriculare civila si altul cu inmatriculare militara iar rolul lor a fost de a testa aripa supersonicului de pasageri Tupolev Tu-144.Am optat pentru cel civil deoarece mi s-a parut ca arata mai bine ca si vopsire dar.......dupa ce voi finaliza va incepe lucrul si la prototipul 2 care are cateva agregate in plus si o altfel de aripa.Mig-ul civil a zburat prima data la 18 aprilie 1968 avandu-l la mansa pe pilotul de incercare Oleg Gudkov.In urmatorii 2 ani a efectuat mai multe zboruri singur sau in tandem cu Tupolevul.La 28 iulie 1970 acest avion s-a prabusit avandu-l la mansa pe pilotul Viktor Konstantinov.Prototipul 2 a continuat probele apoi a fost expus la Muzeul Monino unde este su un tu-144.
Zilele astea voi finaliza un proiect si m-am gandit sa postez cateva foto cu macheta asa cum arata in momentul de fata.
Este vorba de Mig- 21 I/1 , avion cunoscut de multi pasionati sub denumirea de "Analog A-144".Au existat doar doua avioane, unul cu inmatriculare civila si altul cu inmatriculare militara iar rolul lor a fost de a testa aripa supersonicului de pasageri Tupolev Tu-144.Am optat pentru cel civil deoarece mi s-a parut ca arata mai bine ca si vopsire dar.......dupa ce voi finaliza va incepe lucrul si la prototipul 2 care are cateva agregate in plus si o altfel de aripa.Mig-ul civil a zburat prima data la 18 aprilie 1968 avandu-l la mansa pe pilotul de incercare Oleg Gudkov.In urmatorii 2 ani a efectuat mai multe zboruri singur sau in tandem cu Tupolevul.La 28 iulie 1970 acest avion s-a prabusit avandu-l la mansa pe pilotul Viktor Konstantinov.Prototipul 2 a continuat probele apoi a fost expus la Muzeul Monino unde este su un tu-144.
#8
Postat 08 July 2007 - 04:11 PM
Colega, jos palaria! Mai mult n-am ce comenta.
De fapt, poate ar fi ceva de zis - la mai mult de doua! Familia aparatelor expermentale nascute in jurul MIG-ului 21 este si bogata si variata.
Ma nedumireste un lucru - de ce tocmai tabla de aluminiu pentru planuri? Sau ai in gand o detaliere subtila pe suprafata acestora (ies niste linii faine de panou pe aluminiul ala)
Spor la lucru si sa-ti iasa mai bine decat iti doresti,
mack
De fapt, poate ar fi ceva de zis - la mai mult de doua! Familia aparatelor expermentale nascute in jurul MIG-ului 21 este si bogata si variata.
Ma nedumireste un lucru - de ce tocmai tabla de aluminiu pentru planuri? Sau ai in gand o detaliere subtila pe suprafata acestora (ies niste linii faine de panou pe aluminiul ala)
Spor la lucru si sa-ti iasa mai bine decat iti doresti,
mack
#10
Postat 09 July 2007 - 05:29 PM
Salut!
Mack multumesc de aprecieri.Tabla de aluminiu am folosit-o deoarece aveam nevoie de un material maleabil,rezistent si subtire in acelasi timp.Inainte de a ma apuca de treaba am fost la magazin la Modelism cu gandul sa achizitionez ceva stiren.Am avut ghinion pentru ca nu am gasit asa ceva si cum prinsesem "fereastra" modelistica...adica unul din acele momente de chef maxim si putere de munca, am trecut direct la fapte folosind ce aveam.Aripa este deja gravata inca inainte de asamblare.A mers bine singura exceptie fiind ca am avut o sincopa...initial folosind fuselaj de bis.In timp m-a deranjat atat de mult incat l-am abandonat la "sectia epave" iar recent mi-am reindreptat atentia asupra lui.In doua zile de munca am pus aceleasi aripi pe fuselajul de MasterCraft preparat special sa fac un "R". In fine..llong story.
Treaba cu prototipurile de MiG e veche si serioasa.Deja am terminat E-230, o macheta foarte greu de construit si care mi-a iesit de nici mie nu imi vine sa cred uneori.Baza a fost un MiG-23 Heller in jurul caruia au mai venit aripi de 21,admisii din fuselaj posterior de Mirage III, motoare de sustentatie de la un Yak-38 si conuri de admisii facute avand la baza conuri de F-104 Starfighter.Plus multe piese scratch, mai ales admisia si evacuarea motoarelor de sustentatie la care am folosit tabla de la o discheta.Finalul e asa cum se vede in poza.La el mai am de pus fustele la trenul principal si de pus cifre tactice.....pe care nu le gasesc pe nicaieri Am incercat ceva cu niste decaluri facute in Photoshop si printate de 109[B] Dar si aici am dat chix.......mai am rabdare.
In fine, mai este la lucru destul de avansat si un E-50.Cat despre 21 PD este "pe teava" deja achizitionand de la ParcModels un MiG-21 PFM pentru a incepe conversia
Boala grea cu migurile astea.Atasez si doua foto si cu scuzele de rigoare daca am scris cam mult.
Spor la treaba!
Mack multumesc de aprecieri.Tabla de aluminiu am folosit-o deoarece aveam nevoie de un material maleabil,rezistent si subtire in acelasi timp.Inainte de a ma apuca de treaba am fost la magazin la Modelism cu gandul sa achizitionez ceva stiren.Am avut ghinion pentru ca nu am gasit asa ceva si cum prinsesem "fereastra" modelistica...adica unul din acele momente de chef maxim si putere de munca, am trecut direct la fapte folosind ce aveam.Aripa este deja gravata inca inainte de asamblare.A mers bine singura exceptie fiind ca am avut o sincopa...initial folosind fuselaj de bis.In timp m-a deranjat atat de mult incat l-am abandonat la "sectia epave" iar recent mi-am reindreptat atentia asupra lui.In doua zile de munca am pus aceleasi aripi pe fuselajul de MasterCraft preparat special sa fac un "R". In fine..llong story.
Treaba cu prototipurile de MiG e veche si serioasa.Deja am terminat E-230, o macheta foarte greu de construit si care mi-a iesit de nici mie nu imi vine sa cred uneori.Baza a fost un MiG-23 Heller in jurul caruia au mai venit aripi de 21,admisii din fuselaj posterior de Mirage III, motoare de sustentatie de la un Yak-38 si conuri de admisii facute avand la baza conuri de F-104 Starfighter.Plus multe piese scratch, mai ales admisia si evacuarea motoarelor de sustentatie la care am folosit tabla de la o discheta.Finalul e asa cum se vede in poza.La el mai am de pus fustele la trenul principal si de pus cifre tactice.....pe care nu le gasesc pe nicaieri Am incercat ceva cu niste decaluri facute in Photoshop si printate de 109[B] Dar si aici am dat chix.......mai am rabdare.
In fine, mai este la lucru destul de avansat si un E-50.Cat despre 21 PD este "pe teava" deja achizitionand de la ParcModels un MiG-21 PFM pentru a incepe conversia
Boala grea cu migurile astea.Atasez si doua foto si cu scuzele de rigoare daca am scris cam mult.
Spor la treaba!
#12
Postat 09 July 2007 - 07:24 PM
Colega ce scuze... parol, rien d'ordinaire. Mon chapeau a vous!
Mi-ai dat in cap cu E-230 - al meu ramane la stadiul "pe vine" (MIG-23 MLD Zvezda, si o groaza de piese 21 "toate originile" - Matchbox, Condor...) hmm, inca un proiect la care mi-am pierdut elanul...
Spor,
mack
Mi-ai dat in cap cu E-230 - al meu ramane la stadiul "pe vine" (MIG-23 MLD Zvezda, si o groaza de piese 21 "toate originile" - Matchbox, Condor...) hmm, inca un proiect la care mi-am pierdut elanul...
Spor,
mack
#16
Postat 13 October 2007 - 10:00 AM
Mie-mi place! Dar asta am mai spus-o.
O remarca am, totusi... carenajele actuatoarelor sup. de comanda de pe intradosul planurilor nu m-au convins. Sunt sigur ca vei adauga partile "finale" (cele fixate pe sup. de comanda propriu-zisa) dar chiar si asa mie-mi par prea inalte vazute din profil si cu linia bordului de atac prea "abrupta". Sa fie din cauza pozei? Si parca lipsesc cate doua carenaje mici, pe fiecare plan.
Eu nu vad nimic ce n-ar putea fi remediat cu usurinta.
spor,
mack
O remarca am, totusi... carenajele actuatoarelor sup. de comanda de pe intradosul planurilor nu m-au convins. Sunt sigur ca vei adauga partile "finale" (cele fixate pe sup. de comanda propriu-zisa) dar chiar si asa mie-mi par prea inalte vazute din profil si cu linia bordului de atac prea "abrupta". Sa fie din cauza pozei? Si parca lipsesc cate doua carenaje mici, pe fiecare plan.
Eu nu vad nimic ce n-ar putea fi remediat cu usurinta.
spor,
mack
#20
Postat 22 April 2008 - 11:23 AM
Salut,
Inca un mic update:)
Am reusit sa vopsesc efuzorul si sa aplic decalurile. La steaguri cred ca ar trebui ceva retusuri dar oricum s-au aplicat excelent. Sunt decaluri facute in Photoshop pe baza imaginilor(putine) gasite pe net. Printarea a fost facuta la o firma cunoscuta.....un joint venture siriano-egiptean....Edd&Sons. Seara asta va urma trenul de aterizare...cel putin sper.
Spor la modelit tutulor'
Inca un mic update:)
Am reusit sa vopsesc efuzorul si sa aplic decalurile. La steaguri cred ca ar trebui ceva retusuri dar oricum s-au aplicat excelent. Sunt decaluri facute in Photoshop pe baza imaginilor(putine) gasite pe net. Printarea a fost facuta la o firma cunoscuta.....un joint venture siriano-egiptean....Edd&Sons. Seara asta va urma trenul de aterizare...cel putin sper.
Spor la modelit tutulor'