IAR 80 C la 1/ 24 din aluminiu O superba macheta din metal in lucru .
#22
Postat 09 March 2009 - 03:09 PM
Da, eu sunt acela, absolvent de Aeronave in 1999.
Cataline, nu eram sigur ca macheta de '29 a ajuns la Dorel, tin minte ca i-am inmanat-o personal acolo, in sala de pregatire de la etaj, eram cu Foozie si ascultam povestile de la tragerile cu '21 la rusi, la Astrahan, ne povestea Dorel tot felu'...S-au dus vremurile alea, asa cum, neverosimil, s-a dus si Foozie... Acel '29 pe care l-am executat intr-o vacanta de vara la 1:48 era ceva...tin minte ca ii facusem cupola sa se deschida, jamba de fata perfect escamotabila (insa incorect dpdv lant cinematic), manetele de gaze culisau din relanti pana in fortaj total, adevarat ca ii afumasem ajutajele ca sa arate si sa miroasa bine. E o imensa bucurie sa stiu ca macheta aia, putin din mine, se afla la Dorel Luca. Mai tii minte ca pasta de etansare U-30 MES5 care se pune pe avioanele reale la marginea de separatie dintre plexiglasul cupolei si ferura eu am facut-o pe macheta din guma de mestecat roz, Hubba-Bubba, arata exact ca in realitate...
Macheta de '21 PFM produs 94 a urmat imediat dupa, ultima vacanta de vara in facultate...E si singura pe care o mai am, insa intr-o stare degradata - rupta in doua de la cadrul nr.9, relipita, data de pamanat din nou - o aripa rupta si burta turtita bine, partial refacuta. Oricum, ramane acolo ca un model de suflet al CELUI MAI IUBIT APARAT DE ZBOR. Disponibila a fi vazuta oricand si cu orice ocazie de catre oricine.
Deja la ampenajul de '80 lucrurile au mai evoluat, a plecat totul de la o ambitie personala dupa ce Dan Melinte mi-a aratat intr-o revista de modelism un Hurricane partial dezvelit, cu structura lucrata frumos, ingrijit. Ca drept dovada ca dupa ce am incheiat ampenajul orinzontal si am vazut ca SE POATE, l-am lasat balta. Aveam planuri mari, sa fac '80-ul jumatate schelet, jumatate invelit. Ar fi fost probabil apogeul meu modelistic. Din pacate apogeul a venit mult mai devreme pt ca de ani buni n-am mai facut nimic din lipsa de timp (servici, familie, plictiseala si, mai grav, o convingere tot mai covarsitoare ca machetele astea sunt, in definitiv, complet inutile...).
Sunt in continuare foarte activ in a strange documentatie (manuale de zbor, carti de exploatare si descrieri tehnice originale, poze facute de mine cu rigleta pt a avea detalii la milimetru), toate astea in speranta ca, la un moment dat (a se citi "la pensie") voi avea timpul sa desenez planurile PERFECTE, in ACAD 2D, si din ele sa fac mai apoi (a se citi "DUPA pensie"...) machete perfecte. Un MiG-21 sau mai multe (variante), o Puma, un Alouette, un KA-26, un '93, un '99 - ehe...cate n-as vrea...
Nu stiu cat de activ voi reusi sa fiu pe acest forum, insa cu siguranta raspund la ovidiu.mazilu@honeywell.com.
Cataline, nu eram sigur ca macheta de '29 a ajuns la Dorel, tin minte ca i-am inmanat-o personal acolo, in sala de pregatire de la etaj, eram cu Foozie si ascultam povestile de la tragerile cu '21 la rusi, la Astrahan, ne povestea Dorel tot felu'...S-au dus vremurile alea, asa cum, neverosimil, s-a dus si Foozie... Acel '29 pe care l-am executat intr-o vacanta de vara la 1:48 era ceva...tin minte ca ii facusem cupola sa se deschida, jamba de fata perfect escamotabila (insa incorect dpdv lant cinematic), manetele de gaze culisau din relanti pana in fortaj total, adevarat ca ii afumasem ajutajele ca sa arate si sa miroasa bine. E o imensa bucurie sa stiu ca macheta aia, putin din mine, se afla la Dorel Luca. Mai tii minte ca pasta de etansare U-30 MES5 care se pune pe avioanele reale la marginea de separatie dintre plexiglasul cupolei si ferura eu am facut-o pe macheta din guma de mestecat roz, Hubba-Bubba, arata exact ca in realitate...
Macheta de '21 PFM produs 94 a urmat imediat dupa, ultima vacanta de vara in facultate...E si singura pe care o mai am, insa intr-o stare degradata - rupta in doua de la cadrul nr.9, relipita, data de pamanat din nou - o aripa rupta si burta turtita bine, partial refacuta. Oricum, ramane acolo ca un model de suflet al CELUI MAI IUBIT APARAT DE ZBOR. Disponibila a fi vazuta oricand si cu orice ocazie de catre oricine.
Deja la ampenajul de '80 lucrurile au mai evoluat, a plecat totul de la o ambitie personala dupa ce Dan Melinte mi-a aratat intr-o revista de modelism un Hurricane partial dezvelit, cu structura lucrata frumos, ingrijit. Ca drept dovada ca dupa ce am incheiat ampenajul orinzontal si am vazut ca SE POATE, l-am lasat balta. Aveam planuri mari, sa fac '80-ul jumatate schelet, jumatate invelit. Ar fi fost probabil apogeul meu modelistic. Din pacate apogeul a venit mult mai devreme pt ca de ani buni n-am mai facut nimic din lipsa de timp (servici, familie, plictiseala si, mai grav, o convingere tot mai covarsitoare ca machetele astea sunt, in definitiv, complet inutile...).
Sunt in continuare foarte activ in a strange documentatie (manuale de zbor, carti de exploatare si descrieri tehnice originale, poze facute de mine cu rigleta pt a avea detalii la milimetru), toate astea in speranta ca, la un moment dat (a se citi "la pensie") voi avea timpul sa desenez planurile PERFECTE, in ACAD 2D, si din ele sa fac mai apoi (a se citi "DUPA pensie"...) machete perfecte. Un MiG-21 sau mai multe (variante), o Puma, un Alouette, un KA-26, un '93, un '99 - ehe...cate n-as vrea...
Nu stiu cat de activ voi reusi sa fiu pe acest forum, insa cu siguranta raspund la ovidiu.mazilu@honeywell.com.
#23
Postat 09 March 2009 - 05:48 PM
Hehehehe ce mică-i lumea. Prin anul 2 de facultate am găsit pe pervazul camerei mele de cămin (P 27, pentru cunoscători) o derivă de MiG-21 din lemn cu toate niturile şi panourile trasate, foarte bine lucrată. Īntrebīnd prin cămin am aflat că ar fi fost făcută de Ovidiu Mazilu, defapt un īntreg MiG-21, pe care l-ar fi distrus.
#24
Postat 09 March 2009 - 06:35 PM
Am avut un '21 F-13 facut din balsa, la nea Donia la clubul politehnicii. Tin minte ca peste lemnul de balsa venisem cu hartie de 80g, de xerox, taiata la formele panourilor si pe panouri venisem apoi cu nituri (mici impunsaturi facute cu varf de ac). Chiar si-asa, pe-atunci asta a fost un salt semnificativ in tehnologia de manufacturare a machetelor. Acel '21 a ars ulterior...aparuse deja in peisaj tabla de ALU 0.1mm de la atelierele de litografiat...tot de la nea Donia...
#25
Postat 09 March 2009 - 07:20 PM
Ovidiu_Mazilu, la 9 Mar 2009, 18:35, a spus:
Am avut un '21 F-13 facut din balsa, la nea Donia la clubul politehnicii. Tin minte ca peste lemnul de balsa venisem cu hartie de 80g, de xerox, taiata la formele panourilor si pe panouri venisem apoi cu nituri (mici impunsaturi facute cu varf de ac). Chiar si-asa, pe-atunci asta a fost un salt semnificativ in tehnologia de manufacturare a machetelor. Acel '21 a ars ulterior...aparuse deja in peisaj tabla de ALU 0.1mm de la atelierele de litografiat...tot de la nea Donia...
Exact, era derivă de 21 F-13 din lemn cu hīrtie peste şi era puţin afumată!
#27
Postat 10 March 2009 - 10:30 AM
Kamob 50, la 9 Mar 2009, 23:49, a spus:
Sa inteleg ca 21 PFM/MF-ul (nu mai tin minte ce era), pe care l-am vopsit cu Cantacuzino intr-o dupa masa e "avariat"?
Da, PFM-ul la 1:32 din tabla de ALU 0.1 a luat o tranta. L-am refacut partial la starea initiala, acum arata ca un avion pus pe burta si adus la uzina pentru reparatii.
#29
Postat 12 March 2009 - 12:07 PM
Kamob 50, la 11 Mar 2009, 21:41, a spus:
Sa-l repari! Nu stiu, iti faci timp! Eu il am in proiect pe cel de la Trumpi, aceeasi scara, insa nu stiu daca sa-l las MF... Am primit ceva ajutor pentru conversia in Lancer, dar inca nu sunt hotarat.
Trumpi inseamna Trumpeteer? Am auzit ca sunt extraordinare, si chiar am vazut un kit de '21 la magazinul lui Craciunoiu in Cocor. M-am uitat fugitiv pe una dintre aripi si avea greseli de forma ale panourilor de invelis. Mai departe nu m-a mai interesat... Tocmai de asta nu sunt adeptul kiturilor - nu are sens sa bagi zeci de ore de munca intr-o macheta daca baza, kitul, este gresit din start. Dar in definit gradul de corectitudine si detaliul sunt alegerea fiecarui modelist si machetele pot arata bine chiar si daca nu sunt 100% corecte. Daca vrei documentatie care sa te ajute la proiect, indiferent de varianta, spune-mi si iti trimit.
#31
Postat 13 March 2009 - 08:46 AM
Kamob 50, la 12 Mar 2009, 23:11, a spus:
Pai tu intrebi calul daca ii e foame?!!! NORMAL!!! Chiar ma gandeam ca lucrul la An-26 a ajuns intr-o pana de fantezie, si ceva inspirational la 1/32 se cere, deci ce sa zic... gand la gand cu mare bucurie!!!
Da-mi un mail pe ovidiu.mazilu@honeywell.com ca sa pot veni cu reply si fisiere mai mari anexate. Ce varianta ramane, MF sau PFM?
#33
Postat 16 March 2009 - 04:33 PM