Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 05 February 2013 - 11:30 AM
IAR80-81 Walkaround Detalii pt. o macheta corecta de IAR 80
#162
Postat 30 December 2013 - 11:30 AM
IAR 80 nr. 42 http://www.ww2incolo...+80+nr_001.html
IAR 80M http://www.ww2incolo...Romanian+I.html
I.A.R. 80B, nr.229 & I.A.R. 80, nr.19 http://www.ww2incolo...IAR+80B+nr.html
I.A.R. 80 nr.39 http://www.ww2incolo.../IAR+80+nr.html
IAR 80 http://www.ww2incolo.../iar-80-01.html
http://www.ww2incolo...on_in_1942.html
http://www.ww2incolo...Forces/aad.html
#164
Postat 17 February 2014 - 02:46 PM
#165
Postat 18 February 2014 - 01:13 PM
IAR80-81 Walkaround Detalii pt. o macheta corecta de IAR 80
Asteptam aici poze cu detalii, fotografii inedite, schite sau orice alte amanunte, stiute sau mai putin stiute, documentate care sa ne poata ajuta la realizarea unei machete cit mai corecte. Orice alte comentarii vor fi sterse fara prea multe comentarii!
Multumiri pentru intelegere.
Dupa cum sa vede, am facut putina curatenie.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 18 February 2014 - 01:13 PM
#166
Postat 19 February 2014 - 09:02 AM
http://aviatia.ro/pr...AR-80/home.html
#167
Postat 19 February 2014 - 12:41 PM
criss0571, la 19 February 2014 - 09:02 AM, a spus:
http://aviatia.ro/pr...AR-80/home.html
Impresionant si emotionant. Mai exista speranta...
#172
Postat 25 September 2015 - 01:30 PM
#175
Postat 05 January 2016 - 04:12 PM
Chiar și așa, apar câteva detalii interesante ale prototipului.
Pentru cine știe săle vadă!
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 05 January 2016 - 04:13 PM
#177
Postat 15 January 2016 - 04:29 PM
Sheniloiu, la 05 January 2016 - 04:12 PM, a spus:
Chiar și așa, apar câteva detalii interesante ale prototipului.
Pentru cine știe săle vadă!
Celălalt personaj este inginerul Mircea Grossu-Viziru.
http://promobalcescu...ca-nu-prea.html
http://www.aviatori...._pers.php?sel=G
http://www.agir.ro/buletine/2259.pdf
Aceasta postare a fost editata de MRX: 15 January 2016 - 04:40 PM
#180
Postat 16 March 2016 - 01:53 PM
Ti-am atasat niste poze din zona bordului de atac, zona ferurilor de prindere pe fuselaj.
Interesant e profilul nervurii, foarte "ascutita" si cornierul ce o prinde de lonjeron care e "mulat" de cele doua nituri centrale pe lonjeron, deci nu stateau sa puna tabla de adaus sa-l aranjeze frumos.
tot in acea zona distanta intre extrados si intrados este de ~73mm, 72 probabil proiectata.
ti-am pus si detaliat dimensiunile respective
referitor la tabla de 1mm in loc de 0.6 vezi pe poza, cred ca e posibil sa ma insel, o sa ma duc cu un subler :))
tot cu referire la prinderea stabilizatorului de fuselaj, ferura din fata are 23mm cu 40mm intre gauri, cea neclara are 40mm
profundor dreapta, interesant ca bara principala e ruginita, deci chiar era din otel crom molibden; la directie, in manual scrie ca ar fi de dural. prinderile seminervurilor erau sudate de ea, nu am prins din pacate clar sudura.
cu referire la long posterior, intre profundoare, distanta intre extrados intrados, inclusiv grosimea tablelor, este de ~92mm, nu am pus rigla pe poza, dar am masurat. interesanta forma primei sarniere.
aceeiasi teava ruginita :)
si cateva si de pe restul de inel naca, capota, 30mm si 25mm
eventual o sa fac poze mai largi cu toate niturile de pe ampenaj intrados/extrados,
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 17 March 2016 - 11:39 AM