sniper lance aviation
#41
Postat 28 June 2007 - 09:35 AM
- nemtii sunt buni tehnicieni
- romanii sunt ospitalieri
- italienii sunt cintareti buni,
- francezii sunt amanti buni
- brazilienii sunt fotbalisti exceptionali
- americanii sunt pistolari buni
- chinezii sunt buni la kung-fu
Pot pune in urma fiecarei afirmatii intrebarea: "asa sa fie?" Categoric da!
Sigur vei gasi o multime de nemti cu doua miini stingi (sau, ma rog,...drepte ) ce chiama specialistul sa-i schimbe un bec, romani ce-ti dau cu sutul din pragul usii, italienii ca cinta nitel mai frumos decit un asin, francezi lasati de amante si neveste, brazilieni ce se impiedica in minge, americani care habar nu au cum arata un pistol sau chinezi ce manica bataile chiar si de la un elvetian ...pacifist!
Nu domnilor, peste tot sunt oameni mai buni sau mai putin buni la un anume lucru, mai descurcareti sau mai impiedicati. Ca un anume istet a inlocuit o bechie de fier cu una de lemn, ca s-a descurcat la fata locului, nu duce neaparat la fatul ca suntem experti in B-17, ci dar ca alora nu le-a trecut prin cap ca se poata si sa ceva!
Fiecare natiune a dat la un moment dat un geniu. Daca noi am avut un Brancus, Eminescu, Papana, Nadia, Vlaicu, Enescu nu inseamna ca suntem cei mai buni sculptori, poeti, aviatori, gimnasti (aparopo, gimnastica noastra e la ...pamint! ), farbicanti de avioane sau muzicieni! Brazilienii l-au avut pe Pele noi pe Hagi! Putem compara Brazilia cu Romania la fotbal? Eu zic ca nu, si nici nu-si are rostul o astfel de comparatie bazata pe o anume stare de fapt, la un anume moment.
Mig-ul are caliatile sale, F-16 pe ale lui. Pilotii romani sunt buni, cei americani sunt buni. Asii nostri au ore de zbor similare cu cele ale unui racan de la Top Gun. Fiecare dupa cit il tine baierele. Probanil Enescu ar fi ajuns un lautar foarte apreciat la nunti daca nu ar fi fost la momentul potrivit, in locul potrivit!
Pot sa va intreb care e mai bun pictor: Picasso sau Leonardo da Vinci?
Eugen, sunt convins ca l-ai fi lasat cu gura cascata!
#42
Postat 28 June 2007 - 10:07 AM
Tot cf. informatiilor publice ( http://www.roportal....irea-680998.htm ) cica punem la bataie 4.4 miliarde EURO pentru 48 de avioane - adicatelea ~100 de milioane de bot de avion - iar MiG-ul 21 va fi retras definitiv in 2010 (sau 2110 )
Citeaza
Noooooo! Poll nu!!! Pariuri!
Aceasta postare a fost editata de eugen: 28 June 2007 - 10:25 AM
#44
Postat 28 June 2007 - 03:36 PM
In al doilea rand , nici nu vreau ca discutia prin informatiile postate, sa fie un subiect de studi pentru SRI, CIA si alti asemenea,
Vream sa stiu ce stiti voi si ce puteti voi sa imi spuneti.
In al treilea rand, poll ori pariuri, mi-e indiferent(cu conditia sa nu pierd pariul) dar mi-ar placea sa vad pareri
Eu unul inclin catre Eurofighter, :roll: . Poate sa vina mosu mai rpd?
Chiar daca e sport national datu cu parerea, cred ca tocmai asta e idea...
Eu unul am invat deja din ce am discutat pana acuma
Prima regula-pune problema concis si la subiect.
Pe de alta parte cam 90 % din ce mi s-a spus deja e informatie noua pentru mine si asta e bine..
As mai vrea o portie mare de informatie nou, se poate
#45
Postat 28 June 2007 - 03:59 PM
#47
Postat 28 June 2007 - 04:43 PM
Danusmaximus – Da, probabil ca acolo poate gasi cele mai corecte date privind utilizarea efectiva in lupta a acestui tip de armament.
Poll-ul care a fost propus este destul de aiurea.
Din mai multe motive, si o sa incerc sa enumer citeva.
- Avioanele, ca si masinile, au un pret de baza. Dar configuratia de baza este de rahat. Nimeni nu ia asa ceva si nimeni nu poate folosi eficent asa ceva. Tot ca la masini pretul este nelimitat in sus si depinde in mare parte de avionica, armament, echipamente de contraactiune electronica...
Pretul unei astfel de jucarii poate sa se dubleze sau sa se tripleze chiar, daca esti pretentios.
Ideea este nu sa cumperi avionul „chel“ ci sa gasesti varianta cea mai buna, la un pret dat de buget.
Si eu vroiam o masina mai isteata dar nu aveam mai mult de 10.000 EUR la dispozitie...
- Contractele de genul asta nu sunt : eu iti dau banii, tu imi dai avionul si imi instruiesti pilotii.
Cred ca putini stiu ca Anglia s-a angajat sa efectueze investitii in Romania in valoare de un anumit procent din contractul prin care Romania a achizitionat cele doua nave de lupta (plus reechiparea ulterioara).
De exemplu firma Saab este renumita prin modul in care isi respecta exemplar astfel de obligatii. Hai sa spunem ca lobby-ul functioneaza de minune in acel mic stat.
La fel cum englezii sunt renumiti pentru nesimtirea cu care uita sa respecte astfel de obligatii.
Astea sunt clauze adiacente, care uneori nici nu sunt prinse in contract dar care se incheie ulterior prin angajamente la nivelul ministrilor de externe. Toata lumea stie de ce un stat se angajeaza sa il sustina pe altul si asa ceva in general nici nu se face public, decit daca o parte nu isi respecta obligata.
(De obicei, astfel de echipamente se cumpara esalonat si se poate intimpla nu numai ca cel care vinde sa nu investeasca ci si cel care cumpara sa nu mai vrea sa achizitioneze intreaga cantitate... si de obicei atunci rasufla cite ceva prin presa)
- Mai exista o problema – cea a pieselor de schimb, costuri totale / ora zbor, mentenanta, training, echipamente de sol dedicate, etc... O parte din astea sunt asigurate in pretul contractului iar altele nu. Sincer sa fiu este foarte usor sa iei o teapa uriasa sau sa faci o afacere excelenta numai daca privesti din acest punct de vedere.
Austria si-a pus la un moment dat problema achizitionarii de noi avioane de lupta. Cele mai bune oferte – pret de cost / performanta au fost rusesti. Variantele noi de Suhoi aratau extrem de tentant. Pana la costurile in exploatare, care depaseau de patru ori costurile de exploatare ale Eurofighter-ului.
Au ramas la Eurofighter (prietenii - adica EU stie de ce...)
Deci poll-ul dupa mine este aiurea:
- nu se cunosc preturile !!!
- nu se cunosc serviciile incluse in contract
- nu se cunosc clauzele adiacente
Poll-ul compara ce? Mere cu oi si cu pompe hidrofoare...
Christian
Aceasta postare a fost editata de curec_christian: 28 June 2007 - 04:45 PM
#48
Postat 28 June 2007 - 05:04 PM
Citeaza
ATENTIE! A nu se confunda Magic I folosit de Iraq, Argentina cu Magic II care a aparut in 1987 si e cu totul altceva in ce priveste capacitatile
#50
Postat 28 June 2007 - 06:50 PM
curec_christian, la Jun 28 2007, 04:43 PM, a spus:
Sa traiesti, Christian!
Ai prins ideea la fel de subtil precum am si strecutat-o.
Revenind la subiect, mie tot P-51 mi-ar place sa avem in dotare. Chiar daca nu sunt dotate la ultimul racnet, macar sunt frumoase. Oricum in caz de Doamne fereste, in lupta directa, ar bloca orice oponent modern lasandul fara reactie.
Bafta!
#51
Postat 28 June 2007 - 07:56 PM
Asa ca invoc din nou mosu
Apropo de noima discutei depre ce avion
Fac pe avocatul diavolului un pic.
E adevarat ca Eurofighter e produs de englezi, dar alturi de ei apar si spaniolii(CASA) si nemtii(Daimler) si italienii fiind produs de un concern european EADS.
In aceste conditiuni, se relativizeaza problema in sensul ca nu mai avem aceeasi situatie ca si cu fregatele
Daca cu vaporasele afacerea era strict intre BAE si Statul Roman(inclusiv off set-ul), o ipotetica cumparare a Eurofighter-ului ar implica pe langa BAE si firmele pe care le-am aratat mai sus . Cu alte cuvinte inclusiv in ceea ce priveste offsetul CASA si Daymler ar fi, cel putin din pdv logic implicate iar BAE nu si-ar mai putea face de cap de una singura-inclusiv in ceea ce priveste nerespectarea obligatiilor de off set.
Apoi n legatura cu parolismul englezilor comparativ cu suedezii. E o doza de ciudatenie in sensul ca BAE detine o participatie destul de importanta in Gripen international(daca imi aduc bine aminte cca 20%) si cu toate astea, Gripen international isi onoreaza exemplar obligatiile de offset.
Apropo de ciudatenii, sanse mari sa ma insel dar nu vi se pare ciudat ca Gripen conude de poate de mai bine de 3 ani o campanie de promovare a avionului destul de gresiva, dar nu participa la Black sea .... in schimb apare eurofighterul care si evolueaza. Asta in timp ce Gripen nu s-a prea vazut decat pe pliante. Ceea ce vreau sa spun e ca Eurofighter se promoveaza in forta exact pe ultima suta(sau doua sute de metrii inainte de decizia privind avionul ce urmeaza a inlocui 21) iar Gripen o lasa mai moale fix in aceasta perioada.
Adevarat ca Bae e dupa parerea mea intr-o situatie de win-win fie cu gripenul(datorita participatiei sale) fie cu Eurofighter-ul(e adevarat, ar face un profit mai frmusel). Afirmatia nu mai e valabila daca luam F-16
Inca o chestie: sa nu fiu interpretat gresit-apropo ca noi m fi cei mai buni si mai tari si toti se roaga denoi si ne privesc admiratiuv, dar 48 de Eurofighter chiar ar fi o afacere buna pt. EADS ca sa o lase la scape asa de usor. La urma urmei de-abia au comenzi-inclusiv de la statele participante in program- ca sa isi scoata costurile de dezvoltare(inca neterminata) si productie iar rdeuceri ale exemplarelor comandate pot interveni oricand...
Ultima chestie : nu e o discutie in van, fara rost, pentru ca niciodata nu se vor sti exact conditiile de contractare, dotarea la care se refera si continutul pachetuului de off set(am invatat lectia), asa ca, daca e sa privim asa lucrurile, majoritatea subiectelor nu ar mai merita a fi abordate. Ceea ce conteaza si ramane pana la urma e dialogul asta misto, si ideile care circula.
Revenind, P-51 ?!
#52
Postat 28 June 2007 - 08:50 PM
incepator, la Jun 28 2007, 07:56 PM, a spus:
Adica la asta?
In primul rand ca a fost (dupa umila mea parere) unul dintre cele mai frumoase avioane din cel de-al doilea. Ar terbui sa remarci formele pline si echilibrate si linia frumos rotunjita a fuselajului. Elicea inca ii da un farmec aparte.
Uite si tu Eurofighter
Asta e linie? Asta e fuselaj de avion?
E adevarat ca nu e dintre cele mai urate din lume, proaspat decedatul F117 fiind cu mult mai urat, dar n-are frumusetea si personalitatea unui P-51.
Faza frumoasa este ca pe mine ca machetist cam asta ma intereseaza si nici pe departe faptul ca vorbim discutii total in afara forumului care este forum de si despre machete si lucruri legate de machete.
Am sters de pe forum lucruri destule pana acum fara legatura cu forumul si profilul lui si crede-ma ca si acest topic, daca nu se va indrepta spre o directie care sa aiba macar tangenta cu machetele si discutia va continua pe tema care e cu mai multi muschi pe aripi Mig, F taspe sau mai stiu eu care, va lua urma acelor topicuri.
Na ca acum n-am mai fost suptil!
Citeaza
a) Discutiile care nu au o minima legatura cu acest domeniu, pot fi permise in masura in care sunt acceptate de moderatori si administratori.
Asa incepe regulamentul forumului si daca cineva considera ca din cele scrise pana acum in topic au legatura cu modelismul sa ridice doua degete si sa argumenteze.
Daca nu sa incerce sa duca discutia spre ceva care sa intereseze si din punct de vedere modelistic si va continua pe tema "hai sa vorbim discutii" nu voi inchide topicul ci-l voi sterge fara remuscari.
Bafta!
#53
Postat 28 June 2007 - 09:09 PM
E primul topic la care particip sa aca ai nitica rabdare cu mine ca ma dau pe brazda...
Dupa mine p-51 comparativ cu eurofighter ca linii e ca si cum ai incerca sa compari o pictura de-a lui da vinci cu una facuta de klimt
amndoua frumoase pentru timpurille lor si evident, da vinci cu mut mai multa istorie i spate
sincer sa fiu, prefer 109 la p-51
e mai fioros un pic si parca mai suplu
si promit ca nu maiu calc (asa) de stramb :hammer:
numa nu ne sterge.... :roll:
PS in foto p-51 postata sunt 2 piloti in cabina sau nu vad bine ?
#54
Postat 28 June 2007 - 09:19 PM
Si-mi place si Me109, dar primul pe care il voi face va fi vopsit roz (prietenii stiu de ce )
Bafta!
#55
Postat 28 June 2007 - 09:27 PM
Da de ce ROz
asta e ca si cand ai vopsi un tanc in tonul de culori cum se gaseau pe dubitele volkswagen cu flori de aea mari si galbene...
Uite ca sa vezi ca vreau sa imi indrept greseala ...
dintre pretendentele la titlu f-16, gripen si Ef care va atrage mai mult sa faceti o maheta
sincer, pe mine tot Ef dar al biloc,
....
#56
Postat 28 June 2007 - 09:50 PM
incepator, la Jun 28 2007, 09:27 PM, a spus:
Pai fa o vizita pe la Muzeul Militar National... te vei edifica in maxim 10 minute
Hai ma crios, P-51 tocmai ca nu e fioros....e baljin in aparenta...dar ce poate face ...
Eu unul as prefera un Spit Mk IX...mult mai zvelt, dar la fel de ... atent cu inamicul!!!
Pentru amatorii de picanterii gen jet vs elice, recomand Iron Eagle II...foarte tare filmu'
#58
Postat 29 June 2007 - 08:24 AM
Z-mare, la Jun 29 2007, 09:09 AM, a spus:
Urat zici? http://www.geocities...elightgall.html
Si munca: http://www.geocities...ng/eelight.html (Pacat ca textul e...)
#59
Postat 29 June 2007 - 09:25 AM
incepator, la Jun 28 2007, 09:27 PM, a spus:
Nici sa nu te gandesti!
Me109 roz pentru ca singurul comentariu care s-ar face ar fi: unde ai mai vazut tu 109 roz??
Daca il vopsesc in culorile lui se vor umple cateva pagini de forum pe tema, nuata ar trebui o idee mai deschisa. Bu nu! O idee mai inchisa. Eu zic ca petele erau mai la stanga. Ba chiar o tara mai in dreapta. Nu se termina galbenul acolo ci mai in fata. Ba nu in fata ci in spate si galbenul nu-i suficient de galben, etc. .
Bafta!